Graniittitasosta haaveillaan

Ursula

Mistä saisi mahdollisimman edullisesti keittiöön graniittitasot, mielellään asennettuina? Meillä tasoja on paljon, arvelen, että graniittitasolla tylsään keittiöömme saisisi sitä jotain.
Mutta maksaa omaisuuden.

13

4751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      jos asut kohtalaisen lähellä pääkaupunkiseutua niin virosta osoitteesta www.diapol.ee

suomessa kiviekspertit taitaa olla aika edullinen

kokemuksia diapolista löydät haulla, taitavat kaikki olla positiivisia

• saa tilattua

www.diapol.ee graniittitasoja, näitä myy myös Kvik Suomessa. Asennuksineen n. 20% halvempaa kuin muilla. Meille tulee yht. 7m 1,2x1,3m saareke ja hinta aukkoineen ja asennuksineen 3200€

• kallis,

Kotimaasta oisit saanut paljon halvemmalla, ja
        kunnollista työn jälkeä.

• vai pidemmällä aikavälillä

Kannattaa hinnan lisäksi harkita hetki, josko kiven puristuslujuudella, kovuudella ja imukyvyllä on väliä. Meillä on kotimainen graniitti ollut pari vuotta kyökissä käytössä, ja lapsiperheessä kulutus on sitä luokkaa, että mikään kiinalainen riisipaperi ei siinä kestäisi. Olen ollut tosi tyytyväinen, että ostimme keittiöliikkeen kautta varsin kalliin, mutta kestävän pöytätason. Kovaa, kosteutta imaisematonta kiveä saa varmasti ulkomailtakin, mutta luottaisin ennemmin kavereideni käyttökokemuksiin ja omaan testaukseen (esim. ruokaöljytahrat, veitset koepalalla) kuin kivikauppiaaseen.

Asennus ei ole kovin kallista, muistaakseni meidän kyökissä (5 eri pätkää kiveä, kolme nurkkaa) luokkaa 100e alv, mutta vaatii hieman ammattitaitoa ja oikeat liimat yms.

• kotimainen graniitti

kestää hintavertailun sekä laatuvertailun. Ei kivitasoja tarvii erityisesti asentaa kunhan nostaa paikoilleen. Pysyvät kyllä
        ilman liimoja ja silikonejakin paikoillaan.
        Altaat tietty täytyy asentaa. Liimat ja silikonit
        tahtovat tulla ajanmyötä läpi huokoisista, vaaleista ulkolaisista tasoista läpi.
        Voi laittaa itsekkin paikoilleen jos löytyy bodya.

• mää
        kotimainen graniitti kirjoitti:

kestää hintavertailun sekä laatuvertailun. Ei kivitasoja tarvii erityisesti asentaa kunhan nostaa paikoilleen. Pysyvät kyllä
        ilman liimoja ja silikonejakin paikoillaan.
        Altaat tietty täytyy asentaa. Liimat ja silikonit
        tahtovat tulla ajanmyötä läpi huokoisista, vaaleista ulkolaisista tasoista läpi.
        Voi laittaa itsekkin paikoilleen jos löytyy bodya.

-kivilaaduissa eroa
        -leikkuutyöt merkittävä osuus hinnasta
        -virosta tilaten kaiketi edullisin, hintahaitari melkoinen
        -kestävä ja siksi hyvä. Jos haluat vain laskutason takia hellan viereen, niin meillä ainakin ratkaistiin laittamalla puutasolle keittotason molemmin puolin ikean 5,90 "ritilät"= toimiva ja tyylikäs, koska syvyys mitat identtiset keittotason kanssa. Hyvin on toiminut!

Usein kun puhutaan kivitasoista ja ulkomaista (=virosta) niin kummasti aletaan puhuta kiinalaisesta kivestä, joka imee kaiken sisäänsä. Itse olen kuullut näitä valheita myös suomalaisilta suurilta keittiövalmistajilta.

Kiveä, kuten mitä tahansa ainetta, voi mitata. Tiheys, puristuslujuus, vedenimukyky, kovuus jne ovat mitattavia suureita, joita voi kysyä keittiövalmistajalta tai suoraan kivitehtaalta.

Suomalaiset kivilajit ovat keskimäärin hyviä, mutta eivät missään nimessä parhaita, kuten täälläkin väitetään. Jos vertailun vuoksi otetaan vaikka suomalainen tumma kivi, niin sen imukyky on esim zimbabwelaiseen nero assoluttoon verratuna noin kahdeksankertainen. Suomalainen kivi on myös vähemmän tiheää ja sen iskukestävyys on heikompaa.

Jos siis on ostamassa kivitasoa keittiöön, kannattaa oikeasti vähän perehtyä siihen millaiset ovat halutun kivilaadun ominaisuudet. Tämän jälkeen voidaan pyytää hintatarjous monelta eri tehtaalta tästä täysin samasta kivestä. Vasta tällöin voidaan suorittaa hintavertailua kotimaisen ja ulkomaisen tehtaan välillä. Jos pyytää tarjouksen "Jostain perinteisestä kivestä" ei annetut tarjoukset ole vertailukelposia, sillä kivilaji ei ole sama.

Sillä mikä tehdas kiveä tekee, ei ole mitään väliä. Kivi on aina samanlaista ja sitä työstetään aina samanlaisille ammattikoneilla. Koneet ovat yhtä päteviä niin suomessa kuin virossa. Eroja sen sijaan voi tulla koneen käyttäjän ammattitaidossa, mutta se taas, onko suomalainen koneenkäyttäjä aina paras mahdollinen on kokonaan toinen juttu. Itse aika paljon käsityötä suomesta tilaneena sanoisin, että täällä käsityön laatu ei todellaan päätä huimaa.

Itse tilasin viime talvena kivitasot. Otin hintavertailuun pari suomalaista toimittajaa ja virolaisen diapol.ee:n. Kivenä nero assoluto, ja pyysin kaikilta valmistajilta tarjouksen nimenomaan tästä kivestä.

diapol.ee oli halvin 1700e. Toisena kiviekspertit 2300e ja kolmantena tulikivi 3200e.

Otin diapolista. Äijät mittasivat, asensivat ja lasku tuli perässä. Työnjälki oli erinomaista, otan kivitasot myös vessaan diapolilta.

Usein kun puhutaan kivitasoista ja ulkomaista (=virosta) niin kummasti aletaan puhuta kiinalaisesta kivestä, joka imee kaiken sisäänsä. Itse olen kuullut näitä valheita myös suomalaisilta suurilta keittiövalmistajilta.

Kiveä, kuten mitä tahansa ainetta, voi mitata. Tiheys, puristuslujuus, vedenimukyky, kovuus jne ovat mitattavia suureita, joita voi kysyä keittiövalmistajalta tai suoraan kivitehtaalta.

Suomalaiset kivilajit ovat keskimäärin hyviä, mutta eivät missään nimessä parhaita, kuten täälläkin väitetään. Jos vertailun vuoksi otetaan vaikka suomalainen tumma kivi, niin sen imukyky on esim zimbabwelaiseen nero assoluttoon verratuna noin kahdeksankertainen. Suomalainen kivi on myös vähemmän tiheää ja sen iskukestävyys on heikompaa.

Jos siis on ostamassa kivitasoa keittiöön, kannattaa oikeasti vähän perehtyä siihen millaiset ovat halutun kivilaadun ominaisuudet. Tämän jälkeen voidaan pyytää hintatarjous monelta eri tehtaalta tästä täysin samasta kivestä. Vasta tällöin voidaan suorittaa hintavertailua kotimaisen ja ulkomaisen tehtaan välillä. Jos pyytää tarjouksen "Jostain perinteisestä kivestä" ei annetut tarjoukset ole vertailukelposia, sillä kivilaji ei ole sama.

Sillä mikä tehdas kiveä tekee, ei ole mitään väliä. Kivi on aina samanlaista ja sitä työstetään aina samanlaisille ammattikoneilla. Koneet ovat yhtä päteviä niin suomessa kuin virossa. Eroja sen sijaan voi tulla koneen käyttäjän ammattitaidossa, mutta se taas, onko suomalainen koneenkäyttäjä aina paras mahdollinen on kokonaan toinen juttu. Itse aika paljon käsityötä suomesta tilaneena sanoisin, että täällä käsityön laatu ei todellaan päätä huimaa.

Itse tilasin viime talvena kivitasot. Otin hintavertailuun pari suomalaista toimittajaa ja virolaisen diapol.ee:n. Kivenä nero assoluto, ja pyysin kaikilta valmistajilta tarjouksen nimenomaan tästä kivestä.

diapol.ee oli halvin 1700e. Toisena kiviekspertit 2300e ja kolmantena tulikivi 3200e.

Otin diapolista. Äijät mittasivat, asensivat ja lasku tuli perässä. Työnjälki oli erinomaista, otan kivitasot myös vessaan diapolilta.

vaan eikö tosiaan elämässäs ole muuta tapahtunut kuin että oot ASENNUTTANUT pari kivee keittiöön???

Ei voi olla totta että joku jaksaa selittää vuosien takaisia hintatietoja ja AINa unohtaa sen että jokainen kivitaso päällystetään joko lakalla tai vahalla.

Kivi on kovaa. Mutta Aina se myös on huokoinenkin. Vuolukivi on todella pehmeä ja imukykyinen kivi, mutta näytettiin sitäkin mainiostettavan rasvaaimemättömänä.. uskoo ken tahtoo.

Jos kivi olisi oikeinkin hyvä materiaali köökissä niin tokipa sitä käytettäisiin. Ei noilla insinöörimittauksilla joitten lähteistä ei edes ole mitään tietoa ketään voi vakuuttaa.

Kivi tylsyttää veitset ja imee paskaa ja aina kun kolahtaa menee jokin rikki.. joko astia tai sitten taso itse. Sitäpaitsi kivi ei tiiviydestään johtuen ole lämmin materiaali. Tarkoitan juuri lämmönjohtavuutta insinöörikielellä. Kuuma pannu on kuuma pitkään kiven päällä. Ja normaalioloosuhteissa taso tuntuu kylmältä kädessä. Pitäisikö asentaa tasolämmittimet???

Joutava pikkuinsinöörien tapa korostaa itseään sekä kuluttaa perintörahojaan koko kivitasosta keuhkoaminen. Melamiinia sen olla pitää.

• 2736482736482634
        ville kirjoitti:

vaan eikö tosiaan elämässäs ole muuta tapahtunut kuin että oot ASENNUTTANUT pari kivee keittiöön???

Ei voi olla totta että joku jaksaa selittää vuosien takaisia hintatietoja ja AINa unohtaa sen että jokainen kivitaso päällystetään joko lakalla tai vahalla.

Kivi on kovaa. Mutta Aina se myös on huokoinenkin. Vuolukivi on todella pehmeä ja imukykyinen kivi, mutta näytettiin sitäkin mainiostettavan rasvaaimemättömänä.. uskoo ken tahtoo.

Jos kivi olisi oikeinkin hyvä materiaali köökissä niin tokipa sitä käytettäisiin. Ei noilla insinöörimittauksilla joitten lähteistä ei edes ole mitään tietoa ketään voi vakuuttaa.

Kivi tylsyttää veitset ja imee paskaa ja aina kun kolahtaa menee jokin rikki.. joko astia tai sitten taso itse. Sitäpaitsi kivi ei tiiviydestään johtuen ole lämmin materiaali. Tarkoitan juuri lämmönjohtavuutta insinöörikielellä. Kuuma pannu on kuuma pitkään kiven päällä. Ja normaalioloosuhteissa taso tuntuu kylmältä kädessä. Pitäisikö asentaa tasolämmittimet???

Joutava pikkuinsinöörien tapa korostaa itseään sekä kuluttaa perintörahojaan koko kivitasosta keuhkoaminen. Melamiinia sen olla pitää.

Eikös kivitasot ainakin graniittiset ja vastaavat, tasoiteta hartsilla? Eli hartsia vedetään pintaan joka sitten hiotaan pois. Tällöin sitä jää ainoastaan mahdollisiin pieniin kolosiin ja epätasaisuuksiin.

Vuolukivistä ja muista huokoisista kivilajeista en sitten mene sanomaan, ne kun eivät ainakaan minua keittiön tasoina kiinnosta muutenkaan.

Onhan minun elämässä tapahnut vaikka mitä! Parhaillaan seurustelen, asunto on ostettu ja remontoitu, hyvä ja mukava työ jne. Mukavasti on asiat, eikä mistään kohti pakota!

Tiedoksesi, että kiveä käytetään keittiössä. Ja kyllä, sitä voi mitata tarkkaan ja niitä tietoja voit kysyä kivitehtaalta. Suosittelen!

Ei kai kukaan kiven päällä mitään leikkaa? Sitä varten on leikkuulaudat jotka itselläni puuta. Muovi kun tylsyttää veistä niin sitä en käytä. Suosittelen sinullekin jos nyt leikkelet tason päällä.

Ja kivi todella on normaalisti kylmä, hyvä tuntoaisti sinulla. Voihan ne lämmittimet laittaa, mutta aika vähän minä tasolla makailen tai käsiä siinä pitelen. Ehkäpä sinulle olisi tarvetta kun nähtävästi keittiön tasolla makailet?

Ps en ole vielä saanut perintöä, vanhemmat kun elävät vielä. Ja keittiö muuten on rakennettu tänä vuonna.

Kummia nämä insinöörit, eikö totta?

• Ursula

Pelottaa tuo tasojen mittaus! Osaan kyllä käyttää mittanauhaa, mutta kun tasot koostuvat monista erimuotoisista paloista, niin hirvittää, että jos tulee millinkin heitto, niin koko homma viiraa sitten. Esim. allasaukon mittaamisesta en kyllä suoriudu.

Tuleeko tuo virolainen firma tekemään jonkinlaisen tarkistusmittauksen?

Tekevät mittauksen, taisi maksaa 50e

Me otettiin mittauksella. Tekivät todella tarkkaa jälkeä ja tasot istuivat millilleen.

• kivitasoa harkitseva
        ville kirjoitti:

Tekevät mittauksen, taisi maksaa 50e

Me otettiin mittauksella. Tekivät todella tarkkaa jälkeä ja tasot istuivat millilleen.

Mikä oli toimitusaika mittauksesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7918
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3792
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1220
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1093
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1023
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      802
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      800
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe