Mistä mahtaa johtua hidas lähetysnopeus? Yhteyteni on 8m/1m fullrate. Olen tarkastanut spy:t ja virukset mutta yhtään ei ole löytynyt. Lataamisnopeus on kohdallaan. Palomuurikin päästää läpi luultavasti. Modeemina toimii Zyxel 660H-61. Olisiko jotain hyötyä, jos Elisalle lähtee valittamaan?
Hidas lähetysnopeus :-(
5
3328
Vastaukset
- kuinka
Miten olet todennut, että lähetysnopeus on hidas? Mitä lähetät ja millä ohjelmalla?
- kyllästynyt
Esim. lähettäessäni tiedostoja MSN messengerin välityksellä kaverille. Kokeilimme lähettämistä palomuuri pois päältä mutta ei liikkunut tieto mihinkään. Sitten kokeilen esim. www.numion.com/maxspeed niin lähetysnopeus on jotain 5 - 29 kt/s. Elisan väki sanoi yhteyden LÄHETTÄVÄN 800kt/s mikä ei todellakaan voi pitää paikkansa.
- Nimetön
kyllästynyt kirjoitti:
Esim. lähettäessäni tiedostoja MSN messengerin välityksellä kaverille. Kokeilimme lähettämistä palomuuri pois päältä mutta ei liikkunut tieto mihinkään. Sitten kokeilen esim. www.numion.com/maxspeed niin lähetysnopeus on jotain 5 - 29 kt/s. Elisan väki sanoi yhteyden LÄHETTÄVÄN 800kt/s mikä ei todellakaan voi pitää paikkansa.
Huomannut olen kyllä saman asian. Kaksi viikkoa sitten vielä soneran kaistalla meni tavallisesti, mutta nyt Elisan liittymällä yli puolet huonommin. :S
- verkko
kyllästynyt kirjoitti:
5-29 kt/s on 40-232 kbps. Yhteydelläsi pitäisi uppikaistan olla parhammillaan n. 870 kbps (jäänee käytännössä tästä hieman) Tuo 800kt/s olisi 6,4 Mbps (eli n. 7,5 Mbps uppikaista). Ensimmäisenä voi vaikka pyyhkiä p*****n tuolla nopeustestin tuloksella. Ip osoitteen perusteella sijaitsee alankomaissa = ei anna millään lailla oikeaa tulosta. Ei nyt pikaisesti tule mieleen nopeustestiä missä voisi uppikaistaa testata, yleensä antavat imutuskaistan tuloksen. Kokeile googleen sanaa nopeustesti, josko löytyisi. Parhaiten/luotettavimmin selviäsi laittamalla useampia samanaikaisia lähetyksiä päälle ja laskemalla näistä paljon tulee yhteensä.
- puoli megaa?
Nimetön kirjoitti:
Huomannut olen kyllä saman asian. Kaksi viikkoa sitten vielä soneran kaistalla meni tavallisesti, mutta nyt Elisan liittymällä yli puolet huonommin. :S
Tuli mieleen, että pitää kysyä, että vaihdoitko Sonerasta Elisaan vaihtaessasi liittymätyyppiä niin että ennen oli megan lähetysnopeus ja nyt on puolet? Sehän muutoksen selittäisi. :-)
Minulla on ollut aina puolen megan lähetysnopeus ja nytkin lähtee sellaiset reilut 52 kt/s dataa... eikä ole hidastellut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803