NI hajar inte

HATET

aLL JÄVLA SKITSNACK om finländare som ni kallar för "finnar".Hallå är ni kanske bättre folk som jag har hört här i sverige.Vilken nationalitet bär ni hurrijävlar.tror ni att ni e balla här i sverige?fack off.det värsta som kan hända är att en hurrijäveln kritiserar en finländare.DÄR FINNS DET INGEN RESPEKT:

17

2052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ida

      det är ju ok, men måste säga att jag förstår inte ett dugg vad du menar??

      • ikke

        Det är mallorlunga dräkhet but skillan fora där? Åarna mäste filliga joppillarna skyta het!

        Bollar år follinghet styck!


      • HATET

        Ida fösöker vara FIN när förståndet inte räcker.Smygrasism (som att kalla finl.för finne)är inlärt som sitter i ryggmärg.Dina föräldrar har lärt dig att prata på viss sätt men en vuxen människa som du borde kunna bättre!


      • HATET
        ikke kirjoitti:

        Det är mallorlunga dräkhet but skillan fora där? Åarna mäste filliga joppillarna skyta het!

        Bollar år follinghet styck!

        Kan själa verbi masko.Svedokisto bravo hitt gun gill perveso humin.


      • kalla fötter

        I-fisk och Ida är den mest hatad rasistisk sait i hela Finland.DE har mäktiga fiende också!!!!!!!


    • Halvfinnen

      Ni vet ju uppenbarligen ej riktigt om vad ni snackar om.Hurri är ett gammalt skällsord från långt tillbaka i tiden och betyder inflyttare Ta och gissa ifrån vilket land?Landet där ni bor.Och man kallar INTE en människa med finska som sitt modersmål för finländare eller finne.Det ringer illa i mina öron.Och i andras också.Och nej,jag har inget behov av att visa mig bättre än alla andra i grannlandet.Däremot kan det vara ett stort proplem i Sverige.Vilken nationalitet har finlandssvenskarna.Finskt medborgarskap med svenska som modersmål.Finlandssvensk kultur,säger det er någonting? Eran kritik låter ej riktigt sakligt.

      • SVEDU

        Jag är finlandssvensk och tidigare i mitt liv hade jag många finskspråkiga kamrater,en sak som jag snappade upp och aldrig glömmer var att när jag frågade dom vad dom tyckte om andra från andra länder,så sa dom,dom förstår inte vad dom säger men svenskar är svin och beter sig också som svin.På så sätt skilde sig svenskarna mot andra nationaliteter,att gemensamt för alla svenskar var att dom var svin,så nu vet du ju vad dom tycker om dig i alla fall,och det kan ju vara trevligt att veta vad andra tycker om en,så att det inte blir några missuppfattningar.


      • HATET

        Jag är själv FINLÄNDARE.Alltså en äkta sådan men jag är inte en FINNE.Hajar du?


      • HATET
        SVEDU kirjoitti:

        Jag är finlandssvensk och tidigare i mitt liv hade jag många finskspråkiga kamrater,en sak som jag snappade upp och aldrig glömmer var att när jag frågade dom vad dom tyckte om andra från andra länder,så sa dom,dom förstår inte vad dom säger men svenskar är svin och beter sig också som svin.På så sätt skilde sig svenskarna mot andra nationaliteter,att gemensamt för alla svenskar var att dom var svin,så nu vet du ju vad dom tycker om dig i alla fall,och det kan ju vara trevligt att veta vad andra tycker om en,så att det inte blir några missuppfattningar.

        Svenskarna är det inte mycket problem inte heller Finländarna men hurrifolk i finland ställer till sig?är detta avundsjuka eller medvethet att finska språket kommer slå ut hurrisrpåket i norden.hmmm hmmm


    • Norrlänning

      Kan det möjligtvis vara så att man i Stockholm tror sig vara bättre än alla andra?

    • Halvfinnen

      kan inte förstå varför man i Sverige anser att ordet finne är fel att säga.För enligt svenska grammatik så blir det ju finne inte kan det ju heller bli till finskar.På Engelska= Finn,Finlander.På Spanska=Fines,Finlander.På finska blir det Suomalainen.Grammatiken är sådan.

      • HATET

        Grammatik är inte din starkaste sida.Du blandar ihop engelska och svenska.Ordet Finnland ÄR engelska INTE svenska.Ordet finne är skällsord på en äkta finländare i svenska språket.Finlandssvenskar kallar sig, som du vet vad som helst, bara inte finnar.Därmed basta.


      • Halvfinnen
        HATET kirjoitti:

        Grammatik är inte din starkaste sida.Du blandar ihop engelska och svenska.Ordet Finnland ÄR engelska INTE svenska.Ordet finne är skällsord på en äkta finländare i svenska språket.Finlandssvenskar kallar sig, som du vet vad som helst, bara inte finnar.Därmed basta.

        Är helt oacceptabelt att kalla en finskspråkig.Ordet Finländare har faktiskt mött på motstånd inom finska kretsar.Allt är inte så enkelt som det står i uppslagsverken!


      • Norrlänningen
        Halvfinnen kirjoitti:

        Är helt oacceptabelt att kalla en finskspråkig.Ordet Finländare har faktiskt mött på motstånd inom finska kretsar.Allt är inte så enkelt som det står i uppslagsverken!

        Typiskt att stockholmare tror att allt de hittar på,så ska hela världen ta efter.Åker stockholmarna över till Danmark eller Norge så e de väl smygrasism de också att kalla folket där för danskar och norskar.


      • norskit ,senskit
        Norrlänningen kirjoitti:

        Typiskt att stockholmare tror att allt de hittar på,så ska hela världen ta efter.Åker stockholmarna över till Danmark eller Norge så e de väl smygrasism de också att kalla folket där för danskar och norskar.

        hur ska man förklara norskille att finländare som har blivit kallad för finne hela sesongen kan kalla de svenskit och norskit!!!!


      • alla smygrasister
        norskit ,senskit kirjoitti:

        hur ska man förklara norskille att finländare som har blivit kallad för finne hela sesongen kan kalla de svenskit och norskit!!!!

        SKIT är en sak men svenskit och så vidare kan man försto att saken går vidare!


      • HATET
        norskit ,senskit kirjoitti:

        hur ska man förklara norskille att finländare som har blivit kallad för finne hela sesongen kan kalla de svenskit och norskit!!!!

        dETTA EX. ÄR BRA,MEN?Du kan kalla folk som folk som du vill men om du VILL vara orasistisk väljer du den som passar till folket du pratar OM.Hur vill du bemöta folk som du besöker?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      252
      2127
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      2016
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      97
      1730
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      114
      1542
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1160
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      1008
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      999
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      983
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      906
    Aihe