mitäs varpajaisissa

tarjotaan?

kohta ois ajankohtaista viettää varpajaisia ja koska ollaan kaveriporukan ensimmäiset ei ole aavistustakaan et mitä tarjoa?
meinasin saunan ja jotain safkaa tietty sikarin ja viunaa,mut kuuluuko miun tarjota vai kavereiden lahjoa? eli ostanko kaapit täyteen vai voinko olettaa että kaverit tuovat jotain mukanaan?

10

3154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanzq

Kun meidän mies vietti varpajaisiaan, niin laittoi kyllä sapuskaa vieraille, mutta vieraat tuli omien viunaksien kanssa.

Joku viski tai lasillinen kuoharia vois olla uunituoreen isän kiva tarjota :)
      Tai voit tehdä boolia... Värjätä karamellivärillä siniseksi tai punaiseksi sen perusteella, tuliko tyttö tai poika...

En sitten tiedä, mikä on perinteenä maksun suhteen.
      Mutta jos ajattelee noin muita juhlia, niin jos juhlat on kotosalla niin ainahan isäntä/emäntä on pistänyt pöydän koreaksi ja baarissa jatkoilla vieraat tarjonneet juhlakalulle.

• Jarmo

Moi

Meillä meni aika yksikertaisesti. Kotiin nakkeja ja perunasalaattia, sipsejä ja dippiä, olutta ja jotain hyvää konjakkia / likööriä. Mulle tosin kaverit toivat nuo konjakit ja liköörit joten niitä sitten riitti. Juttelun ja saunomisen lomassa iltaa istumaan ja sitten jossain vaiheessa sikarit ja konjakit. Siitä sitten baarikierrokselle.

• joku äiti

Itselläni ei ole hajuakaan mitä varpajaisissa tehdään. Viimoisissa ukkoni poltteli sikaria ja joi lasillisen konjaakki tai vastaavaa (tai parikin?) ja juttelivat vain henkeviä isyydestä ja uunituoreesta pojasta.

Itse kyllä tokaisin kaverilleni vitsillä "On se helvetti, mä olen tehnyt kaiken duunin ja mies se menee juhlimaan sitä!"

Muistan myös vitailleeni, että mies jää laitokselle, kun minä lähden varpajaisiin synnytyksen jälkeen ;)

Seuraavana päivänä kun kotiuduimme, oli mies tehnyt todella ihanan aterian, kattanut pöydän kauniisti ja tarjosi lasillisen punaviiniä ruuan kanssa. Oli jotenkin äärettömän herttaista ja ihanaa =) Tuli sellainen olo, että ukko todellakin arvosti tekemääni työtä. Ja sairaalan kammopöperöiden jälkeen (vaikak en ollutkaan kuin vuorokauden) se oli todellakin tarpeen!

Ideana kai varpajaisissa on periaatteessa juoda lasilliset lapsen kunniaksi sekä isyyden ja miks ei äidinkin (rankantyön raatajan) ja poltella ehkäpä ne sikaritkin?

Niin aj tuli mieleeni tästä, että eräät varpajaiset eräs fiksu isä vietti ravintolassa uusin hoito sylissään. Kiesus! Luojan kiitos näitä sankareita ei onneksi ole hirveästi!

Niin ja onnea tulevalle taipaaleelle sekä hauskoja varpajaisia!

• Äijä

Isä hommaa safkat ja mestan. Kaverit tuo lahjoja ja lahjat on yleensä viinaa. Viinat pannaan pöydälle ja juodaan pois. Aamulla isä on tyytyväinen jos jäi edes yksi pullo yli.

• Miesssssss

Varpajaiset menee näin:
      Ensin ystävät tuo lahjoja,sitten juodaan kahvia jonka jälkeen viinaksia ja sitten lähdetään miesten kanssa baariin ja pannaan vieraita naisia.Kivaa!

• vieraita

Nimenomaan, pannaan vieraita naisia!

• 2 x isi

Itse olen omissa varpajaisissani tarjonnut sikarit,saunan,pikkupurtavaa ja juomat, mutta ainahan valveutuneet vieraat ovat myös juomia tuoneet.

Ainahan voi ostaa varuille juotavaa, mutta jos tilanne näyttää siltä että lahjuspulloja tulee reilusti niin pitää omat pullot jemmassa.

Niin ja jos kyseessä on tyttövauva, tarjolla pitää perinteen mukaan olla myös suklaata.

• Mara

Itse olen ollut n. 10 varpajaisissa ja lähes poikkeuksetta uunituore isä on tarjonnut kaiken: alkoholit, sikarit ja ruuat (hyvin vaihtelevia ruokalistoja nakeista gourmet-aterioihin). Varpajaiset ovat yleensä olleet uuden isän kotona silloin kun äiti ja vauva ovat vielä olleet sairaalassa.

Vain kerran olen ollut sellaisissa varpaijaisissa, jotka oli baarissa ja joissa isä on tarjonnut vain sikarit ja me muut sitten isälle viinat.

• varpajaiset oli eilen

että sillei..
        saunottiin,poltettiin sikaria, otettiin olutta ja konjamiiniä ja laulettiin :)
        ruokaa en tarjonnut(pikkusuolasta ei lasketa) muun kyllä!

• Tapaninpäivänä

Tyttäreni syntyi 26.12. aamupäivällä ja loppupäivähän siellä osastolla meni. Lähdin illalla klo20:00 aikoihin pois ja soittelin muutamalle ystävälle.
      Vain kaksi kaveria pystyi irtaantumaan joulun vietosta hauskan pitoon.

Alkoholiakaan en ollut jouluksi paljoa varannut ja ruokapuolikin oli samaa mitä kaverit oli jo kaksi päivää syöneet.

Mutta, se miten kaverini ottivat osaa ilooni kyselemällä ja puhumalla aiheesta olikin parempi kuin kauheat kännit. Ja sapuskastakaan en ala-arvoisia pisteitä ottanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11175
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5318
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2246
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1664
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1256
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1066
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      102
      991
    Aihe