Mulle tarjotaan kuolinpesän irtaimistoa ostettavaksi,voiko kuka olla myymässä kuolinpesää vai kuinka myyminen tapahtuu ja mitä ostajan on huomioitava ostaessaan kuolinpesää.
Voiko Kuolinpesän irtaimiston myydä kukavaan
3
1045
Vastaukset
- Törmännyt
1. Kaikkien kuolinpesän osakkaiden tulee olla myynnistä tietoisia ja siihen lupa.
2. Ylivelkaisesta pesästä ei kannata ostaa mitään, jos on epäselvää onko kaikki ihan ok ja luvallista kaupata. (Tosin kodin normaaleihin irtaimistoihin ja tavaroihin ei kajota juurikaan yms.). kannattaa kuitenkin selvittää.
3. Hiukan edelliseen liittyen, mutta toisaalta eri asianakin: pesän tulee olla sellaisessa pisteessä, että oleelliset selvitykset ja jaot ym. kirjaamiset on suoritettu. Monesti yritetään epärehellisesti myydä selvittämättömiä pesiä sun muuta. Oleellista tietty on MITÄ ollaan myymässä. Maalaisjärkikin tietty sanelee jo paljon ja yleisvaikutelma, mutta kannattaa aina varmistaa ettei tule epäselvyyksiä.
Ostajalla vastuu on vähäisempi, mutta tulee siitä silti mieliharmia ja selvittelyä jos ostat jotain arvokkaampaa vaikkapa ylivelkaisesta pesästä. Kyllä niitä yleensä aina joku kaipaa. - hemuli
Pyydä myyjää näyttämään perukirja. Lisäksi myyjällä pitäisi olla valtakirja kaikilta pesän osakkailta(mainittu perukirjassa) irtaimiston myyntiin.
- kyseessä jakamaton kuolinpesä
tarvitset kaikkien osakkaiden suostumuksen. Pesän osakkaat tarkistat perukirjan yleensä ensimmäiseltä sivulta, silloin myyjällä on valtakirja muilta osakkailta.
Mikäli pesässä on perinnönjako suoritettu ja joku myy vain osakseen tullutta omaisuutta. Omaisuuden omistaja ilmenee perinnönjakokirjasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789