Onks teistä kukaan

pilttuu

yrittäny ite koskaan sanoittaa 'uusiks' kappaleita johonki vanhaan(kin) hittiin?

Ei olekaan ni helppoo!
Yritin täs taannoin ja huomasin ainakin sen, et vaatii oman fiiliksensä, jos mitään mielii aikaseks saada.

Oikein ku on melankolinen olo, saattaa onnistua riimittely, mut en o kyl onnistunna ainakaan sillon, ku elämä 'vie lujaa.'

Kertokaa kokemuksistanne ja ellette oo kokeilleet - kokeilkaapa!

4

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutaman

      kerran sanoitettua biisi jos toinenkin uusiksi.Sanoitukset ovat mitä ovat, mutta niitä ei olekaan suuren yleisön tietoon tarkoitettu=D. Ne vain tulevat jostakin tilanteeseen sopiviksi.

    • Inkeri

      En tosimielellä, mutta tässä taannoin tuli kaverien kanssa mieleen, että Painonvartijoiden tunnuslauluksi sopisi Rauno Lehtisen "Toiset meistä". Ajatus jäi ideatasolle, lähtökohtana, että toiset ovat laihoja eivätkä liho millään ja toiset ovat paksuja eivätkä onnistu laihtumaan.

    • Kirjoitin lyriikoita instrumentaalibiiseihin ja mm. King diamondin ja Sepultura biiseihin...niistä tuli mielenkiintoisia...

      Kuvitelkaa esim. King Diamondin kappale "The Insvisible Guests" ... versiona "Still Virgin"...aika kova...lauloin vielä ite. Kapple kertoi yhdestä poptähdestä, joka on ikuinen neitsyt!!!

      Iskelmäbiisejä...hmmm.. kuinka monta iskelmäbiisiä löytyy, jota ei olisi pilattu laulamalla!!!??? Ainakin ois hyvä, jos laitettaisiin instrumentaaliversiot levylle mukaan!!! Toisaalta monilla iskelmätähdillä on tosi hyvä ääni ja monissa on tosi hyvät sanoitukset...mutta eikö itse tehty ole parasta??? :D

      • Inkeri

        Eihän sellainen ole mikään iskelmä, missä ei lauleta! Tosin nuorempien sanoittajien ammattitaito ei enää ole Reino Helismaan, Juha Vainion tai Vexi Salmen tasolla - eniten ärsyttävät sellaiset sanoitukset, joissa sananpaino menee epäsuomalaisesti johonkin muualle kuin sanan ensimmäiselle tavulle. Se lienee tyylikeino, mutta ei oikein sovi iskelmään.

        Sanoitus on monesti erittäin tärkeä osa laulua, kappaleeseen voi ihastua ensiksi sanojen vuoksi. Hyvä sanoitus voi jopa pelastaa vähän heikomman sävellyksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe