Oikeata heavya

Led Zeppelin, ensimmäinen heavy-band!:)
Sen jälkeen ei ole oikeata heviä soitettu, eikä soiteta!

6

1584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • overdose

Mun mielestä Led Zeppelin ei ole koskaan heviä ollut! Aika kaukana hevistä... The Immigrant Song on varmaan ainoa hieman "hevahtava" kappale.

Led Zeppelin on pääasiassa Rock & Roll/Blues/Akustista rockia jotain folkrock yhdistelmiä... Siis Led Zeppelinin tyyliä ei pysty sanomaan yhdellä sanalla...

Ensimmäinen menestynyt heavy-bändi taisi olla Black Sabbath. Se on sitä alkuperäistä heavya!

• Siitä mikä on heviä voidaan väitellä maailman tappiin!

Kyllä Zeppeliniä pidetään hevin isänä, se ei ole mun mielipide:O

Black Sabbathia monet pitävät Blues-bändinä:O?:O!
        Raskaan rockin diggareilla on aina ollut vaikeuksia myöntää heviä heviksi.
        Kieltämättä hevi on vaikeasti määriteltävä, ja siihen liittyy tietynlaista "häpeää" tyyliin: En mä ainakaan mitään heviä diggaa, vaan Black Sabbathia ja Rainbowia, eikä ne ainakaan mitään heviä oo!!

Olen kuullut jonkun väittävän AC/DC:tä heviksi, mutta ei se mitään heviä ole, sehän on selvää hard-rockia:D

Mutta älä vaan kysy mitä eroa niillä on:O

• traviss
        riffraff kirjoitti:

Siitä mikä on heviä voidaan väitellä maailman tappiin!

Kyllä Zeppeliniä pidetään hevin isänä, se ei ole mun mielipide:O

Black Sabbathia monet pitävät Blues-bändinä:O?:O!
        Raskaan rockin diggareilla on aina ollut vaikeuksia myöntää heviä heviksi.
        Kieltämättä hevi on vaikeasti määriteltävä, ja siihen liittyy tietynlaista "häpeää" tyyliin: En mä ainakaan mitään heviä diggaa, vaan Black Sabbathia ja Rainbowia, eikä ne ainakaan mitään heviä oo!!

Olen kuullut jonkun väittävän AC/DC:tä heviksi, mutta ei se mitään heviä ole, sehän on selvää hard-rockia:D

Mutta älä vaan kysy mitä eroa niillä on:O

Itsekkin olen kuullut, että Led Zeppelin olisi
        ensinmäinen hevi-bändi. En osaa sanoa, oliko eka, mutta ainakin ekojen joukossa.

Black Sabbathan aloitti blues-bändinä, mutta siirtyi raskaampaan ja minun mielipide, että Black Sabbath on kyllä raskaampaa kuin Led Zeppelin. Suosikki bändejä molemmat.

• jkj
        traviss kirjoitti:

Itsekkin olen kuullut, että Led Zeppelin olisi
        ensinmäinen hevi-bändi. En osaa sanoa, oliko eka, mutta ainakin ekojen joukossa.

Black Sabbathan aloitti blues-bändinä, mutta siirtyi raskaampaan ja minun mielipide, että Black Sabbath on kyllä raskaampaa kuin Led Zeppelin. Suosikki bändejä molemmat.

mutta kyllä black sabbath on kehittäny hevimusiikin ja nimenomaan niitten kitaristi tony iommi. elikkä sabbath on alkuperänen!!! \,,/

• Zoso

Zeppeliini ei oo hevyä!!!

• Meredith

Black Sabbath kehitti heavy metalin/hard rockin ja se joka väittää vastaan, on väärässä!!! Yksikään nykypäivän hm/hr bändi ei voi kieltää etteikö Black Sabbathilla olisi merkitystä heidän musiikkiinsa. Ilman Black Sabbathia heitä EI ole olemassa!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon

Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188
      Maailman menoa
      179
      4244
    2. Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa

Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.
      Maailman menoa
      121
      3650
    3. Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia

mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös
      Maailman menoa
      259
      3107
    4. Taisi kolahtaa....

Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä
      Maailman menoa
      8
      1774
    5. Suomi edelleen maailman onnellisin maa

Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.
      Maailman menoa
      179
      1467
    6. Kuvaa kaivattuasi

Yhdellä kivalla yhdyssanalla. 🥹
      Ikävä
      76
      1315
    7. Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä

Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1210
    8. Lopetan Keskipohjanmaan tilaamisen

Vasemmistolaisen ja kristinuskovastaisen pääkirjoituksen vuoksi. Suomen kouluissa on nykyisellään hyvä uskonnonopetus.
      Kokkola
      67
      1055
    9. Mitä vielä

Toivot välillemme ?
      Ikävä
      99
      1040
    10. Jos saisit yhden

Asian muuttaa kaivatussasi
      Ikävä
      90