vittumainen anoppi

suvi

eli ongelmana on vittumainen anoppi..olemme mieheni kanssa avioliitossa ja pienen pojan äiti..kun meillä minulla ja miehelläni oli riitaa niin anoppi sanoi että mieheni pitäisi jättää minut yms..kerran se ei meinannut antaa mun lasta mulle..yms...mitä teen tämän ihmisen kanssa???

11

1147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

Naura hänelle, ja yritä kestää, koska loppujen lopuksi hänen mielipiteellään ei ole väliä. Miehesi on aika kasvaa aikuiseksi, ja ottaa vastuu omasta elämästään, mutta sitten teidän on puhuttava asiat selviksi keskenänne. Voit aivan hyvin sanoa miehellesi, että sinua loukkaa hänen äitinsä asenne. Ei kuitenkaan kannata riitaa asiasta kehittää. Ajattele, että se on anoppi, joka tässä tilanteessa menettää useimmiten. Sinun ei ole mikään pakko tavata anoppiasi, mutta suosittelen välillä tapaamaan häntä. Yritä ajatella, että aikuisiahan tässä ollaan kaikki.

Sikäli ymmärrän tilannettasi, että tiedän sen olevan aika rankka. Anoppi on kuitenkin miehesi äiti, ja lapsesi mummo, ja heille tärkeä ihminen! Minulle on mieheni mummo todella ilkeä aina kun kukaan muu ei huomaa. En siis nykyään jättäydy hänen kanssaan kahden. Minun vikani on se, että en ole kauhean korkeasti koulutettu, hän oli suunnitellut parempaa vaimoa lapsenlapselleen itse. Hänen näkökulmansa on se, että olen huiputtanut mieheni jotenkin tähän kuvioon mukaan. Olemme olleet yhdessä jo yli kymmenen vuotta, eikä tilanne varmaan muutu mihinkään ennen kuin hän nukkuu pois. Onneksi mieheni muut sukulaiset eivät ole samanlaisia!

• ei edes

mieheni ole äitinsä kanssa väleissä..koska hänen äitinsä on toivotellut miehelleni hyvää loppuelämää ja ollut sille myös ilkeä..lapsemme ristiäiset ovat edessä ja sain mieheni äidiltä todella ruman kastemekon (jota mieheni kun kastettiin se mekko ei ollut hänen päällään)ja en haluaisi sitä vaan ostaa uuden kastemekon ja kustunko anoppini ristiäissin???

• haluatte
        ei edes kirjoitti:

mieheni ole äitinsä kanssa väleissä..koska hänen äitinsä on toivotellut miehelleni hyvää loppuelämää ja ollut sille myös ilkeä..lapsemme ristiäiset ovat edessä ja sain mieheni äidiltä todella ruman kastemekon (jota mieheni kun kastettiin se mekko ei ollut hänen päällään)ja en haluaisi sitä vaan ostaa uuden kastemekon ja kustunko anoppini ristiäissin???

Jos anoppi haluaa käyttäytyä huonosti, ei sille mitään voi. Ette kuitenkaan voi lähteä sille tielle, että kaikessa mietutte mikä anopille kelpaa. Ne riidan aiheet eivät nimittäin ristiäisiin lopu. kannattaakin vain ottaa rauhallisesti, ja jos tilaisuus tulee, niin sanokaa anopille jotenkin nätisti, että kyseessä on teidän omat ratkaisunne. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että lapset saavat elää omaa elämäänsä, ja tarjota tukeaan tarvittaessa.

Itse olen kokemuksesta huomannut, että joskus olisi kannattanut kuunnella, mutta sillehän ei myöhemmin mitään voi. Myös virheet ovat osa elämää, vaikka äidit mielellään suojelisivatkin lapsiaan niiltä. Silloin tulee myös ylilyöntejäkin. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä myös se, että vaikka miehesi ei äidin kanssa väleissä olisikaan, häntä saattaa loukata kuitenkin rumat puheet omasta äidistään. Anopin haukkumisesta ei siis kannata tehdä mitään elämää suurempaa asiaa, vaan opeteltava elämään näin. Anoppi ei saa perhettänne hajoamaan, jos pidätte yhtä, ja molemmat tietää mikä tilanne on.

• edelliseen
        haluatte kirjoitti:

Jos anoppi haluaa käyttäytyä huonosti, ei sille mitään voi. Ette kuitenkaan voi lähteä sille tielle, että kaikessa mietutte mikä anopille kelpaa. Ne riidan aiheet eivät nimittäin ristiäisiin lopu. kannattaakin vain ottaa rauhallisesti, ja jos tilaisuus tulee, niin sanokaa anopille jotenkin nätisti, että kyseessä on teidän omat ratkaisunne. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että lapset saavat elää omaa elämäänsä, ja tarjota tukeaan tarvittaessa.

Itse olen kokemuksesta huomannut, että joskus olisi kannattanut kuunnella, mutta sillehän ei myöhemmin mitään voi. Myös virheet ovat osa elämää, vaikka äidit mielellään suojelisivatkin lapsiaan niiltä. Silloin tulee myös ylilyöntejäkin. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä myös se, että vaikka miehesi ei äidin kanssa väleissä olisikaan, häntä saattaa loukata kuitenkin rumat puheet omasta äidistään. Anopin haukkumisesta ei siis kannata tehdä mitään elämää suurempaa asiaa, vaan opeteltava elämään näin. Anoppi ei saa perhettänne hajoamaan, jos pidätte yhtä, ja molemmat tietää mikä tilanne on.

Kutsukaa ihmeessä anoppikin. Hän voi sitten itse valita haluaako tulla ristiäisiin. Ei hän voi suurta juhlaanne täysin pilatakaan. Eihän?

• kotiisi

...niin mieki tein kun mälkätys vaan jatku. Se on sun koti ja sun lapsi. Anna porttikielto silläki uhalla että ukkos suuttuu.

• kalle

Olen ollut pitkälle toistakymmentä vuotta kimpassa vaimoni kanssa ja ensimmäiset 5 vuotta olivat yhtä helvettiä vaimoni äidin suhteen.
        Anoppi oli yh-äiti ja oli ilmeisesti liian kova pala, että miehet ovat pilanneet hänen oman elämänsä ja nyt sitten joku karvanaama tuli ja vei vielä ainoan tyttärenkin.
        Siinä ei auttanut vaikka olisi kieli ollut kuinka syvällä anopin pepussa, aina tuli kuraa niskaan ja mikään ei ollut hyvin.
        Vieläkin vituttaa muistella niitä puheluita, kun anoppi soitteli ja haukkui omaa tytärtään saaden tämän itkun partaalle tai kun anoppi antoi pienen ennakkoperinnön ja sitten kun oltiin pankissa välittäjän kanssa tekemässä papereita omasta ensiasunnosta, hän ilmoittikin että haluaa rahat takaisin heti.
        Ajan myötä tilanne on rauhoittunut ja homma toimii kun ei liian usein osuta saman katon alle.
        Sen verran täytyy itse yrittää olla anoppia fiksumpi, että jokatapauksessa hän on lasteni mummo, enkä halua vaikuttaa lasteni ja hänen väliseen suhteeseen.

• kettuterrieri

Mies joka elää äidin helmoissa eli napanuora pitää, avioliitto on tuhoon tuomittu. mies joko elää vaimonsa kanssa tai painukoon peräkammarin pojaksi ainiaaksi.

• mullaolitoisinpäin

Nainen ja äiti eli käytännössä avioliitossa vanhempiensa kanssa; siis "kolmen kimppa"; lopputuloksena ero ja lasten vieraannuttaminen omasta isästään
        Raision kaupungin valehteluineen ja perättömine lausumineen tuomioistuimessa lapsen olosuhteista mitä oikeasti tapahtunut, mitä oikeasti lapset ja viranomaiset lausuneet ja lastenvalvojalla yhdessä sovittu eli yhteishuolto ja laajat tapaamis oikeudet. Äidille yksinhuolto ja lapsen vieraannuttaminen jatkuu edelleen jo 9 vuotta..

• Nykyään-mersu

80-luvulla oli lehdessä osto ja myyntipalstalla ilmoitus jossa luki "vaihdetaan vittumainen anoppi ladan kampiakseliin" Leikkasin sen irti ja näytin omalle anopilleni ja sanoin sen olevan oma ilmoitukseni. No meillä se meni nauruksi, mutta anoppi olikin mahtava tyyppi.

• naamiaisissa

Mä asun anopin naapurissa ja mies on asunu tässä samassa talossa koko ikänsä. Anoppi ja minä ollaan tultu hyvin juttuun koska:
      1. kunnioitan vanhempaa ihmistä
      2. Mieheni puolustaa minua
      3. Ajattelen lapsiani ja kuinka mukavaa on asua lähellä mummoa
      4. Anopilta tulee ajoittain myöntymisiä ja minulta myös

Meillä oli rupinen ja vanha itsetehty kastemekko tyttärellä päällä ja se oli mieheni vanha myös. En perusta liian uusista tavaroista, vanhoissa jutuissa on sitä jotain. En halua elää elämää missä vanhuksista ei välitetä. Haluaisin että omat lapsenikin ymmärtäisivät kuinka tärkeää on olla perhe, vaikka ydinperhe on ydinperhe mummoja ei jätetä... paitsi jos niillä on alkoholiongelma ja mitään muuta ei tule kuin kiukuttelua

• Yhdessäyrittäen

Amen. Samaa mieltä. Tavat on erilaiset mutta sopu sijaa antaa. Harva on tahallaan ärsyttävä. Mutta joskus tulee sanomista vaikka kumpikin yrittää. Muistaa vaan silloin että hyvää kaikki tarkoittaa, onhan ihmisten puolisoista ja vanhemmista kyse ja onnea ja hyvää elämää moni läheisilleen toivoo ja nuo ihmiset siihen ovat pitkälti paljon vaikuttamassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe