elikkäs minulla todettiin kondyloomia rv 28 4 papa ollut aina puhdas n.4vuotta eikä kumppanissakaan ole koskaan ollut syyliä eikä minulla ennen tätä niin en ymmärrä mistä on tullut..ja näitä ei ilmeisesti voi hoitaa mitenkään ennen kuin synnytyksen jälkeen mutta jäi vaivaamaan kun lääkäri ei sanonut mitään ohjetta loppuraskaudelle,miten seksi entä suuseksi jne. ja vaikuttaako mitenkään synnytykseen tms. jos jollain kokemuksia niin auttakaa..
kondylooma
14
1921
Vastaukset
- mama
miehes on kyllä nyt käynyt varmaan vieraissa ja tuonu ikävän tuliaisen.. ei millään pahalla, mut ei ne itestään tuu..
- viitti
heti käydä mitää "käynny vieraissa"-juttui... Muitakin vaihtoehtoja voi olla, esim. se voi olla vaan oireettomana miehellä. Kysy lääkäriltä ensiksi kaikkia vaihtoehtoja miten se voi tarttua ennen kuin käytte toistenne kimppuun.
- ??????????
niin sitä mietin mutta lääkäri sanoi että voi olla vuosia oireeton...eikä näy papassakaan välttämättä,mut en tiedä sitten..
- täysin
?????????? kirjoitti:
niin sitä mietin mutta lääkäri sanoi että voi olla vuosia oireeton...eikä näy papassakaan välttämättä,mut en tiedä sitten..
mahdollista. Tiedän että miehelläni on se, oireeton ollu koko yhdessäoloaikamme. En itse sitä ole onneksi saanut. Toivottavasti se on ollut vain oireettomana jommallakummalla ja nyt puhjennut. Toivottavasti voit keskustella asiasta miehen kanssa ja selvittää sen ettei jää häiritsemään. Toivotan parasta!!!
- voi olla
Itselläni todettiin joskus edellisen raskauden aikana sama juttu. Tartunnan olin saanut jo ennen raskautta, mutta lääkärin mukaan raskausajan hormonit tod.näk. vaikuttivat siihen, että näkyvät kondyloomat ilmestyivät vasta raskauden aikana. Raskauden jälkeen ne hävisivät (osa hoidon jälkeen, osa itsestään) eikä sen jälkeen ole mitään näkyvää ollut, edes papa-kokeessa. Uskoisin, että jos sinulla on tartunta, on se myös kumppanillasiki, joten seksiä on turha (kai) välttää tämän takia. Kondylooma ei tartu suuseksissä. Synnytyksessäkään tuskin on mitään merkitystä vaikka olisikin kondyloomatartunta. Synnytyksen jälkeen kannattaa hoitaa se pois, itse hoidin apteekista saatavalla aineella (nimeä en muista) ja se tehosi tosi hyvin. Myös lääkärissä kondyloomat voi käydä poistattamassa.
Älä huolehdi liikaa, nauti raskaudestasi!- edelliseen
eli tässä vielä lisäys edelliseen kirjoitukseeni. "Syntipukkia" tartuntaan on turha etsiä, kumpi tahansa kumppaneista on saattanut olla oireeton kondylooman kantaja jo vuosia.
- """"
kyllä tarttuu suuseksissä tietenkin jos on syyliä!
- mie vaan
Seksiähän voi harrastaa ihan normaalisti ja ainakin minun käsitykseni mukaan kondylooma tarttuu vain jos niitä rakkuloita on näkyvissä. Taudin vaikutuksesta synnytykseen en tosin tiedä koska ei ole omakohtaista kokemusta, todennäköisesti ei oireettomana vaadi minkäänlaisia erityistoimenpiteitä...
- EDELLISIIN!!!!
KÄVIN ITSE LÄÄKÄRISSÄ MUUTAMA VUOSI SITTEN, SILLÄ SILLOISELLA PETIKUMPPANILLANI TODETTIIN MYÖHEMMIN KONDYLOOMA. ITSELLÄNI EI TULOKSIEN MUKAAN KYSEISTÄ TAUTIA OLLUT, MUTTA...
LÄÄKÄRI KERTOI NÄIN:
99% SUOMALAISILLA ON SE TAI TULEE JOSSAIN ELÄMÄNSÄ VAIHEESSA SAAMAAN SEN JOSTAIN. SE SIIS ON SUURIMMALLA OSALLA PIILEVÄNÄ, ELI BAKTEERI LÖYTYY VERESTÄ VAIKKEI ULKOISIA OIREITA OLEKAAN. VÄHÄN SAMALLA TAVALLA KUIN HERPESKIN...
SEN VOI SAADA VAIKKA YLEISISTÄ VESSOISTA! TÄRKEÄÄ ON SIIS PITÄÄ PAIKAT PUHTAINA!
NE VARSINAISET "KUKKAKAALIT" EI SIIS AINA OLE AIHEUTTAJINA. VARMEMMIN SEN TOSIN SAA SILLOIN.
JOTEN ÄLKÄÄPÄ TYTÖT ALKAKO HETI MAALAILEMAAN PIRUJA SEINILLE!!!- heh
Ei se kondylooma,( niin kuin muutkaan sukupuolitaudit), wc:ssä tartu ilman sukupuolikontaktia. Että wc-istuinta on turha syyttää!
Näin minulle on kertonut useampikin lääkäri. - rakas lapsi
heh kirjoitti:
Ei se kondylooma,( niin kuin muutkaan sukupuolitaudit), wc:ssä tartu ilman sukupuolikontaktia. Että wc-istuinta on turha syyttää!
Näin minulle on kertonut useampikin lääkäri.Bakteerin voit saada, mutta et varsinaista tautia!!!
Itseäkin vähän ihmetytti, mutta näin lääkäri kertoi! - """""
hei haloo,tauteja ei saa vessoista,idiootit...
- ...
Heips! Itse olen saanut kondylooman vuosia sitten silloiselta kumppaniltani. Mitään oireita ikinä ei ole ollut ennen kuin nyt kun tulin raskaaksi. Lääkkeillähän raskauden aikana kondyloomaa ei voi hoitaa, mutta itselläni sitä on hoidettu jäädytyshoidolla jota voi myös raskausaikana tehdä.
Ja btw... tuo gynekologian ylilääkäri jolla olen hoidoissa käynyt sanoi, että kondylooma todellakin on jossain muodossa joka viidennellä suomalaisella ilman, että siitä itse edes välttämättä tietää ja se tarttuu myös oireettomana. Ja sanoipa, että on siitä mystinen virus että sitä esiintyy myös nunnaluostareissa ja ihan yhtä paljon 14-vuotiailla kuin 80-vuotiaillakin.
Raskauteen ja synnytykseen kondylooma ei vaikuta mitenkään. - Ina
Voi hyvänen aika mitä viestejä. Asiavirheiden määrän laskemiseksi eivät sormet riitä.
1) Kondylooman aiheuttaa virus, ei bakteeri
2) 99%:lla ihmisistä ei ole kondyloomavirusta, vaan uusimman tutkimuksen mukaan n. 30%:lla nuorista pääkaupunkiseudun naisista.
3) Nunnilla ei ole yhtä paljoa kondyloomavirusta kuin ns. normaaleilla seksuaalisesti aktiivisilla ihmisillä. Mutta, koska nunniltakin on löydetty kondyloomaa, ainoa tartuntareitti ei välttämättä ole sukupuoliyhdyntä, vaan esim. synnynnäinen äidiltä lapseen tartunta.
Vastauksia alkuperäiselle.
Kondylooman itämisaika on pitkä, jopa vuosia. Et siis voi tietää mistä/keneltä sinä/kumppanisi on tartunnan saanut. Kun kondylooma todetaan kumppanilla, suositus on käyttää kondomiehkäisyä (myös suuseksi) niin kauan kun on näkyviä syyliä ja vielä puoli vuotta sen jälkeen. Tämän varoajan jälkeen katsotaan, ettei enää ole tartuttava, vaikka toistaiseksi ei tiedetäkään häviääkö virus kokonaan hoidoilla vai jääkö elimistöön piileväksi niin kuin esim. herpes.
Kondyloomaa VOI hoitaa raskauden aikana esim. jäädytyshoidoin. Penslausaineet ovat myrkyllisyytensä vuoksi kiellettyjä raskauden aikana.
Kondylooma ei vaikuta raskauden kulkuun eikä ole este alatiesynnytykselle. Lapsi saattaa kuitenkin saada tartunnan, jolloin oireena on hengitysteiden papilloomavirusinfektio. Tämä on kuitenkin todella harvinaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733