Olen tässä rv 41 5, huomenna olis aika taas polille, josko käynnisteltäis synnytystä. Viime yönä sattui aika kamalalta tuntuva juttu. Heräsin pissalle ja kun pääsin pytylle, jalat alkoi vapista, saoin kädet ja korvat meni lukkoon. Tuli sellainen olo kuin olis kuume noussut äkkiä korkeeksi, kun hampaatkin löi loukkua. Mittasin kuumeen, ei ollut kuumetta, paremminkin alilämpöä. Pikkasen veristä vuotoa tuli myös vessapaperiin.
Soitin synnärille ja kätilö ei osannut sanoa oikein muuta tosta horkkakohtauksesta kuin että lähde sairaalaan, jos tuntuu, että kotona on tukala olo ja muista tarkkailla koko ajan että vauva liikkuu. Vuodosta se epäili, että lapsivettä voisi tihkua jo. No, vauva liikkui normaalisti, aika kovastikin ja se kohtauskin meni aikanaan ohi, joten en lähtenyt vielä, kun supistuksetkaan eivät ole vielä kipeitä tai säännöllisiäkään. Onko kellään ollut ennen synnytyksen käynnistymistä tai ihan loppuvaiheessa vastaavaa? Pelottavaa, onneksi huomenna ehkä käynnistys edessä...
Horkkakohtaus??
3
2131
Vastaukset
- M-LS
Se on malarian suomenkielinen nimi. Tautia esiintyi ennen Suomessakin. Niin, että tuskinpa horkasta sentään oli kyse, vai oletko oleskellut trooppisilla alueilla, missä tautia nykyään esiintyy? Luulen, että kyseessä oli hermojännityksen laukeamisesta aiheutunut vapina. Esim synnytyksen jälkeen voi esiintyä sellaista. Mutta lähde sairaalaan, jos asia pelottaa.
- "horkka"
No, oishan ton voinut laittaa heittomerkkeihin... Mun mielestä vaan kuvaa paremmin sitä juttua, kuin vaikka vapinakohtaus (liian lievä ilmaisu), meillä päin sanotaan, kun on esim. kova kuume, että vapisee kuin horkassa tms.
- mieleen,
että oisko voinut olla "tavallista" huimausta/pyörtymistä?. Olit just noussut vuoteesta (varsinkin sellaisia, joilla on matala verenpaine saattaa huimata aina sängystä noustessa), menit istumaan pytylle eli kroppasi oli "mutkalla", raskautesi on ihan loppusuoralla... Tuli siis mieleen, että kohdun paino lisättynä tuohon istuma-asentoon ja juuri ylösnousuun, ehkä verenkierto aivoissasi oli vähän heikko pienen hetken. Olen itse pyörtynyt matalan verenpaineen vuoksi useita kertoja, ja siinä tulee just semmoinen vapina ja korvissa suhisee. Tää nyt voi olla jo myöhäistä spekulointia, sulla varmaan on jo vauva!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21968Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist174872Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75752
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675