Joensuun Norssi

Ens vuonna lukioon

Minkälainen paikka opiskella? Kun koulun kans käytiin tutustumassa se vaikutti just sellaselta paikalta jossa haluun opiskella.. Onko tunneilla minkälainen taso? Siis vaaditaanko oppilailta paljon?
Sit on vielä sellanen et joutuisin muuttamaan Joensuuhun, nii minkälaiset vuokrat siellä on opiskelija kämpissä...? Solut ei kiinnosta vaan joku yksiö ois sellanen mitä etin, mut kyllä ne solutkin menee paremman puutteessa...

1

650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säde

Kävin Norssin, olen viime vuoden abi. Tulin just Joensuun ulkopuolelta itekkin norssiin. Viimesen vuoden ajan tilat oli kyllä ihan hienot sen kaamean remonttivuoden jälkeen. Mutta silti en kyllä voi suoraan suositella. Mene mieluummin johonkin pieneen lukioon jos voit valita.

Opettajat ei norssissa tunne ketä opettaa (tai miten just niitä pitäis opettaa), kuten pikkulukiossa, jota kaverini kävivät. Opet on vähän ylimielisiä. Jos sulle tulee joku ongelma opiskelussa, niin ne antaa hyvin nopeasti sen mielikuvan, että mitäs tänne tulit jos et pärjää. Kaverien käymässä pikkulukiossa apua ja tukea sai ilman muuta ja opet jousti. Norssissakin kyllä joustettiin jos vaikka halusit olla poissa, mutta vain "kunhan otat itse selvää" -tyyliin. Aluksihan se oli kivaa, mutta ei sitten enää, kun alkoi tippua kärryiltä.

Ja ulkopuolelta tulleena (siis norssin yläasteen ulkopuolelta) olet aina norssissa ulkopuolinen - ainakin vähän. Se tunne käy yhä selvemmäksi mitä pidempään aika kuluu (vaikka luulis että käy toistapäin).

Ja ne harjottelijat on yks pain in the ass. Aina vaihtu opetustyyli ja ja osa niistä oli todella avuttomia. Kivahan niille oli naureskella, mutta kyllä siinä oppiminen kärsi.

Väitän kyllä, että itelläni ois paremmat muistot lukioajasta, jos oisin jäänyt vaikka oman paikkakuntani pikkulukioon (tätä en muuten niille kavereilleni ikinä tunnusta). Ja saattaa olla, että oisin kirjottanutkin paremmin. Kylän lukioon jääneet kaverit useimmiten NOSTIVAT arvosanojaan lukiossa, mulla arvosanat laski (vaikka olihan niissä varaa ;)

säde-sade

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1748
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1164
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      58
      1026
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      916
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      836
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      78
      789
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      786
    9. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      756
    Aihe