Joensuun Norssi

Ens vuonna lukioon

Minkälainen paikka opiskella? Kun koulun kans käytiin tutustumassa se vaikutti just sellaselta paikalta jossa haluun opiskella.. Onko tunneilla minkälainen taso? Siis vaaditaanko oppilailta paljon?
Sit on vielä sellanen et joutuisin muuttamaan Joensuuhun, nii minkälaiset vuokrat siellä on opiskelija kämpissä...? Solut ei kiinnosta vaan joku yksiö ois sellanen mitä etin, mut kyllä ne solutkin menee paremman puutteessa...

1

825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säde

Kävin Norssin, olen viime vuoden abi. Tulin just Joensuun ulkopuolelta itekkin norssiin. Viimesen vuoden ajan tilat oli kyllä ihan hienot sen kaamean remonttivuoden jälkeen. Mutta silti en kyllä voi suoraan suositella. Mene mieluummin johonkin pieneen lukioon jos voit valita.

Opettajat ei norssissa tunne ketä opettaa (tai miten just niitä pitäis opettaa), kuten pikkulukiossa, jota kaverini kävivät. Opet on vähän ylimielisiä. Jos sulle tulee joku ongelma opiskelussa, niin ne antaa hyvin nopeasti sen mielikuvan, että mitäs tänne tulit jos et pärjää. Kaverien käymässä pikkulukiossa apua ja tukea sai ilman muuta ja opet jousti. Norssissakin kyllä joustettiin jos vaikka halusit olla poissa, mutta vain "kunhan otat itse selvää" -tyyliin. Aluksihan se oli kivaa, mutta ei sitten enää, kun alkoi tippua kärryiltä.

Ja ulkopuolelta tulleena (siis norssin yläasteen ulkopuolelta) olet aina norssissa ulkopuolinen - ainakin vähän. Se tunne käy yhä selvemmäksi mitä pidempään aika kuluu (vaikka luulis että käy toistapäin).

Ja ne harjottelijat on yks pain in the ass. Aina vaihtu opetustyyli ja ja osa niistä oli todella avuttomia. Kivahan niille oli naureskella, mutta kyllä siinä oppiminen kärsi.

Väitän kyllä, että itelläni ois paremmat muistot lukioajasta, jos oisin jäänyt vaikka oman paikkakuntani pikkulukioon (tätä en muuten niille kavereilleni ikinä tunnusta). Ja saattaa olla, että oisin kirjottanutkin paremmin. Kylän lukioon jääneet kaverit useimmiten NOSTIVAT arvosanojaan lukiossa, mulla arvosanat laski (vaikka olihan niissä varaa ;)

säde-sade

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe