Joensuun Norssi

Ens vuonna lukioon

Minkälainen paikka opiskella? Kun koulun kans käytiin tutustumassa se vaikutti just sellaselta paikalta jossa haluun opiskella.. Onko tunneilla minkälainen taso? Siis vaaditaanko oppilailta paljon?
Sit on vielä sellanen et joutuisin muuttamaan Joensuuhun, nii minkälaiset vuokrat siellä on opiskelija kämpissä...? Solut ei kiinnosta vaan joku yksiö ois sellanen mitä etin, mut kyllä ne solutkin menee paremman puutteessa...

1

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säde

Kävin Norssin, olen viime vuoden abi. Tulin just Joensuun ulkopuolelta itekkin norssiin. Viimesen vuoden ajan tilat oli kyllä ihan hienot sen kaamean remonttivuoden jälkeen. Mutta silti en kyllä voi suoraan suositella. Mene mieluummin johonkin pieneen lukioon jos voit valita.

Opettajat ei norssissa tunne ketä opettaa (tai miten just niitä pitäis opettaa), kuten pikkulukiossa, jota kaverini kävivät. Opet on vähän ylimielisiä. Jos sulle tulee joku ongelma opiskelussa, niin ne antaa hyvin nopeasti sen mielikuvan, että mitäs tänne tulit jos et pärjää. Kaverien käymässä pikkulukiossa apua ja tukea sai ilman muuta ja opet jousti. Norssissakin kyllä joustettiin jos vaikka halusit olla poissa, mutta vain "kunhan otat itse selvää" -tyyliin. Aluksihan se oli kivaa, mutta ei sitten enää, kun alkoi tippua kärryiltä.

Ja ulkopuolelta tulleena (siis norssin yläasteen ulkopuolelta) olet aina norssissa ulkopuolinen - ainakin vähän. Se tunne käy yhä selvemmäksi mitä pidempään aika kuluu (vaikka luulis että käy toistapäin).

Ja ne harjottelijat on yks pain in the ass. Aina vaihtu opetustyyli ja ja osa niistä oli todella avuttomia. Kivahan niille oli naureskella, mutta kyllä siinä oppiminen kärsi.

Väitän kyllä, että itelläni ois paremmat muistot lukioajasta, jos oisin jäänyt vaikka oman paikkakuntani pikkulukioon (tätä en muuten niille kavereilleni ikinä tunnusta). Ja saattaa olla, että oisin kirjottanutkin paremmin. Kylän lukioon jääneet kaverit useimmiten NOSTIVAT arvosanojaan lukiossa, mulla arvosanat laski (vaikka olihan niissä varaa ;)

säde-sade

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59