Hei Chilen

Kävijät

Kertokaa kokemuksia.Olen lähdössä Santiagoon ja Valparaisoon tammikuun alussa -06.
Kaikki tieto kiinnostaa.

5

3519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosita

      Santiagoa en pitänyt kovinkaan ihmeellisenä kaupunkina, aika ruma ja tosi saasteinen, vielä varmaan enemmän kun kesällä menet. no, kyllähän sieltä toki katsomista löytyy.. ehkä kannattaa harkita jollain viinitilalla käymistä siinä ympäristössä esim..

      Valparaisoon taas ihastuin ihan tosi paljon, on tosi erikoinen ja kaunis kaupunki etenkin arkkitehtuuriltaan. löytyy myös hyviä menopaikkoja. viña del marissa kannattaa varmaan myös käydä, on siis siinä ihan vieressä. ite olin siellä talvella joten tää biitsipaikka ei ollut niin erikoinen mutta ehkä kesällä ihan kiva jos haluaa rantaa.

      tehtiin myös yks tosi upea lyhyt heppavaellus conconissa siellä lähellä. en nyt valitettavasti muista paikan nimeä mutta valparaisossa hostelli aventura (tai jotain sinne päin..) välittää sinne reissuja.

      valparaisossa pablo nerudan talo ihan ehdoton kuin myös kävely kauniilla kukkuloilla.

      • Hepsantuu

        Ei Santiago ole yhtään hassumpi. Itse olen parhaillaan reissussa ja Santiagossa olin kuukausi sitten. Matkapäiväkirjaani voi lukea osoitteessa:

        http://www.livejournal.com/users/hepsantuu/


        Chile on sen vähänkin kokemukseni perusteella yksi suosikkimaistani. Chileläisissä on jotain ihmeellistä: särmää, iloa, boheemiutta, älyä. Etelä-amerikkalaisista chileläiset ovat suosikkejani. Toisin kuin monissa muissa maissa Chilessä kukoistavat alakulttuurit ja nuorisotyyli vaihtelee laidasta laitaan. Chilessä tunnutaan myös oltavan enemmän taiteisiin ja ajatteluun kallellaan toisin kuin vaikka ulkonäkökeskeisessä Brasiliassa tai bisneskeskeisessä Buenos Airesissa.

        Santiagon yöelämä on rentoa. Jos yhtään olet perussuomalainen ja nuori, viihdyt. Pio Nono -katua reunustaa lukuisat terassit, joilla litkitään halpaa bisseä. Vähän varakkaampi väki käy Avenida Suecian terasseilla toisessa osassa kaupunkia.

        Voin katsoa muistiinpanoistani oman suosikkibaarini nimen. Paikka on aivan mahtava. Art Cafe jotain Pio Nonon lopusta lähtevällä sivukadulla.

        Yksi kokeilemisen arvoinen baari/klubi saattaa olla Avenida Españan alkupäässä sijaitseva opiskelijaklubi. Lähistöllä on lukuisia tiedekuntia. Itse en klubia testannut, mutta jo kymmenen aikaan paikkaan oli melkoinen tunku lauantaina ja porukka näytti kivalta. Oma kokemukseni Valparaíson yliopiston bileistä Estocolmo-klubilla oli niin hyvä, että tuskin meno Santiagossakaan voi huonompi olla.


        Valparaisossa kannattaa käydä ehdottomasti. Yksi maailman kauneimpia ja erikoisimpia kaupunkeja. Itse viettäisin enemmän aikaa Valparaisossa kuin Santiagossa.

        Ai, niin chileläiset kundit ovat tajuttoman söpöjä pörröpäitä.


    • kävijä

      Ei Santiago saasteinen paikka ole kesällä, talvella se kyllä onkin sitä, kun vuoret ympäröivät kaupunkia, eikä ole pahemmin ilmavirtauksia...

      Kesällä Santiago on hieno paikka, kannattaa ehdottomasti mennä!

      • Anita

        Olen lähdössä Chileen opiskeluvaihtoon ensi kesästä lähtien. Olen päättänyt myös matkustella E-Amerikassa. Menen ainaskin Ecuadoriin takaisin..Asuin siellä vuoden 2003-2004. Tarvitsen vinkkejä siitä, miten saisin halvat lentoliput!!!! Hinnat tuntuvat tosi hurjilta! Tietääkö kukaan, saako Santiagosta helposti jotakin asuntoa esim. solua jne.


      • Hepsantuu
        Anita kirjoitti:

        Olen lähdössä Chileen opiskeluvaihtoon ensi kesästä lähtien. Olen päättänyt myös matkustella E-Amerikassa. Menen ainaskin Ecuadoriin takaisin..Asuin siellä vuoden 2003-2004. Tarvitsen vinkkejä siitä, miten saisin halvat lentoliput!!!! Hinnat tuntuvat tosi hurjilta! Tietääkö kukaan, saako Santiagosta helposti jotakin asuntoa esim. solua jne.

        Viestistäsi ei selvinnyt, mitä lentoja tarkoitat. Suomi - Chile vai Chile - Ecuador?

        Suomesta ei Chileen halvalla lennetä. Etelä-Amerikan kohteista halvin on Buenos Aires, josta pääsee bussilla, yksi yö ja yksi päivä, Santiagoon. Buenos Airesiin saattaa saada Lontoosta halpoja lentotarjouksia.


        Jos matkustaa lomasesongin ulkopuolella, kannattaa kytätä Air Madridin tarjouksia. Itse lensin tarjouksella Madridista Buenos Airesiin 370 eurolla. Air Madrid lentää myös kerran viikossa Santiagoon, mutta lennot ovat kalliimpia kuin Buenos Airesiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe