allerginen vedellekkö??

darkness-angel

En ole varma onko samankaltaisia viestejä jo ollut aikaisemmin,varmaan onkin,mutta nostan tämän aiheen nyt [TAAS?] esille..

Onko mahdollista olla allerginen kraanavedelle?
Kun eihän se aivan puhdasta varmaankaan ole?
Olen jo pidemmän aikaa kärsinyt pärskimisestä,nenän vuotamisesta,iho alkaa punoittaa suihkun jälkeen,kiristää ja pistelee.Kun rasvaa tunkee tuntuu että naama palaa.Mainitsen tässä välissä että lapsesta asti ollut todella herkkä iho(pitänyt rasvata suihkun jälkeen).Nyt kun suihkussa käyn useammin kuin 2-3 kertaa viikossa(vähintään 7 kertaa viikossa) tuntuu että iho on hirveässä kunnossa,ja sitten kun ei kärsi rasvata.Kävin lääkärilläni yli puolivuotta sitten,jolloin totesi akneihottuman.
Eli varsinaista aknea ei ole,mutta iholle ilmestyy vähän väliä kirveleviä,punoittavia näppyjä.Kaikki oireet alkoivat vähän yli vuosi sitten.Ainut järkeenkäypä syy on(kuten äitini sanoo) että käyn liian paljon suihkussa.Mutta ei nyt hikisenäkään viitsisi olla.
:/ Nim.Little Bun 14v

13

3270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sari

Voit hyvin olla allerginen vedelle, missä asut? Itse nimittäin asun Turussa ja Turun vesi sisältää niin paljon erilaisia jäämiä, että olen allergisoitunut sille. Käyn silti joka toinen, tai kolmas päivä suihkussa, koska hikoilen homeopaattisten lääkkeiden takia tosi paljon. Kun hikoilu hellittää, en aio käydä suihkussa niinkään usein vaan puhdistaudun kosteuspyyhkeillä, intiimialueet tietysti pitää pestä päivittäin ja sen teen käsisuihkulla. ;)

• ehkä sinullakin

Itse olen kylmälle allerginen ja oireita tulee jos ilman lämpötila heittää nopeasti kuumasta kylmäksi tai päin vastoin. Joten hyvin kuuma suihku ja sen jälkeen kylmä kämppä tekee oireita iholle. Kuumotus, turvotus, pistely, kutina, punoitus. Kasvoissa tuntuu juuri tuollaisena kirvelynä.

• olla

veden sisältämä kloori syynä oireisiin ?

• tulla

Vedelle ei voi tulla allergiseksi. Allergian aiheuttaa aina joku proteiini ja niitä ei vedessä ole.

Sen sijaan äitisi on oikeassa. Pilaat ihosi liialla pesemisellä. Ei jatkuvaa jynssäystä kestä kenenkään iho, saati sitten atooppinen herkkä iho. Atooppinen saa pestä itsensä vain kolme kertaa kahdessa viikossa. Toiki kainalot, kädet ja vastaavat pitää pestä useammin. Jos on hikinen voi ottaa pikaisen viileän suihkun. Itse en pese kehoani (strategisia paikkoja lukuunottamatta) koskaan saippualla tai vastaavilla - enkä tosiaankaan ole likainen tai haiseva, vaan siisti.

Toiseksi kuivaa ihoa pitää rasvata, ja paljon. Osta hyvää perusvoidetta apteekista ja sitä kehiin.

Lakkaa se jynssääminen. Olet aiheuttanut ongelmasi itse. Vesi ei ole syyllinen.

• voitehista

Itse olen atoopikko ja pesen joka päivä pelkällä vedellä ihoni ja siitä ei ole mitään haittaa. Atoopikon iho voi laskea läpi enemmän ympäristön aineita kuin terveiho joten turhia pesuaineita on syytä välttää. Itse en käytä kuin fructis shaampoota hiusten pesuu ja muita pesuaineita en tarvitse. Iho ei kuiva ja lisä rasvausta en tarvitse. Jos käytän pesuaineita täytyy iho rasvata ja täysin luotettavia voiteita ei ole olemassa.Jos en pesydy vedellä joka päivä, ihohuokoset tukkeentuvat, näppylät nousevat iholle ja iho kutisee.(Kloori pesuvedessä ärsyttää, itsellä kaivovesi, sitruunahappo voiteissa saa ihon "tuleen")

• kkk
        voitehista kirjoitti:

Itse olen atoopikko ja pesen joka päivä pelkällä vedellä ihoni ja siitä ei ole mitään haittaa. Atoopikon iho voi laskea läpi enemmän ympäristön aineita kuin terveiho joten turhia pesuaineita on syytä välttää. Itse en käytä kuin fructis shaampoota hiusten pesuu ja muita pesuaineita en tarvitse. Iho ei kuiva ja lisä rasvausta en tarvitse. Jos käytän pesuaineita täytyy iho rasvata ja täysin luotettavia voiteita ei ole olemassa.Jos en pesydy vedellä joka päivä, ihohuokoset tukkeentuvat, näppylät nousevat iholle ja iho kutisee.(Kloori pesuvedessä ärsyttää, itsellä kaivovesi, sitruunahappo voiteissa saa ihon "tuleen")

Entisenä pahasti ihottumaisena totesin että parasta oli nopea suihkussa käynti ilman mitään pesuaineita.Vaikka toisin määrättiin.Perusrasvat oli myrkkyä, tiesin sen vasta vuosien päästä kun niitä oli tarkemmin tutkittu miksi ne ei minulle sopineet .Olin allerginen niiden pohjarasvoille Ja vaikka niitä nyt on varmaan paremmin jo tutkittu itse tietää parhaiten mitkä sopii.Eikä niitä tarvi jos ruokavalio on kunnossa.Shamppoona vain hajusteettomat esim lactoplus tai erisan ja välillä samojen merkkien pelkällä hoitoaineella . vesi vanhin voitehista puhuu asiaa.

• myös allerginen

Kiinnitäpä vähän enemmän huomioita kaikkiin niihin kemikaaleihin, joilla itsesi peset, rasvaat ja raikastat.

• yliherkkä

Vedessä voi olla ärsyttäviä aineita, kuten kloori on.

Älkääkä muut hössöttäkö noista pari kertaa kahdessa viikossa pesuista. Kyllä atooppinen voi hyvällä vedellä pestä päivittäin. En itse voisi elää, jos pesisin vain joskus ja jouluna ihoni..

Nythän jo puhutaan ihotautisairaaloissakin siitä, kuinka atooppinen on ihan yhtä kuiva, pesi useammin tai ei.

• atopia

nykyään ihotautilääkärit suosittelee atoopikoillekin suihkua kerran päivässä. saa hien ja pölyn pois. no, joka päivähän ei hirveästi hikoile, paitsi välillä paikallisjunissa joissa lämmitetäään talvella hullun lailla.

suihkun jälkeen en kuivaa ollenkaan vaan laitan apobase-perusvoidetta kostealle iholle. se imeytyy paremmin ja iho saa myös vettä. illalla tää suihkusysteemi on paras toteuttaa, koska sit voi laittaa kylpytakin päälle vaikka ois vähän rasvainenkin.

ällöttäis, jos kävisin 3 x suihkussa/2 viikkoa! sit jos ihottuma pahenee niin kortisonit, valohoidot ja antihistamiinit kehiin, kyl se siitä!

• Tiuhti

...ei voi olla allerginen, koska ihminen sisältää vettä. Ihminen ei voi olla allerginen millekään semmoselle aineelle jota oma keho sisältää/tuottaa. Sen sijaan vesi voi sisältää jotain ainetta (vaikkapa klooria) joka aiheuttaa ärsytystä.

• ei kai kukaan..

.. tarkoittanutkaan tuota ITSE vettä. Juurihan tässä ollaan selvitelty sitä, miten esim. Turun vesi allergisoi. Kaikkea sitä pitää selventää:(

• Sari

Turun vesi saa ihoni ihan kamalaksi, olen asunut kolmella eri paikkakunnalla Turun lisäksi, sekä käyn suihkussa omilla sekä mieheni vanhemmilla, jotka eivät asu lähelläkään Turkua ja silloin ihoni voi todella hyvin. Olo on kuin olisi rasvannut koko kropan käydessäni muualla suihkussa kuin Turussa! Homeopaattini sanoi, että Turun vesi sisältää niin paljon kaikenlaisia jäämiä, että ei ihme jos sille herkistyy.
      Keitän oman ja vauvan juomaveden luettuani lehdestä tutkimuksesta joka oli tästä Turun vedestä tehty; sisältää kaikenlaisia LÄÄKEjäämiä..!

• Puhdastakiitos

Ihmisen iho on ns. "ihohengittämistä" ja muun elimistön suojaamista varten. Esimerkki ihon pilaamisesta on kaukaa historiasta missä pikkupojat maalattiin kullalla että he olivat kulkueessa loistavampia ja kuolivat Nykyaika ei juuri ihoa ajattele.Miljoonittain erilaisia pesuaineta, rasvoja, öljyjä yms. löytyy kauppojen hyllyiltä.Jotkut ovat hyviä ja vaarattomia jotkut todella myrkyllisiä lisäaineitten, säilyvyys- ja väriainetten vuoksi. Lisäksi kaikki vaatteemme on kyllästetty mitä merkillisimmillä kemikaaleilla. Kärsimme ilmansaasteista ja otsonikadot, jotka rasittavat ihoa, sairastuttavat tugansia ellei mijoonia herkkäihoisia. Ihminen ei elä jos iho tuhoutuu. Nykyaika verottaa elimistöämme sekä sisa- että ulkopuolelta. Ihmisellä on ääretön työ löytää se puhtain vaihtoehto ja terveellisin tapa elää ja olla.Terveydenhoitossa on jätetty se tärkein: ihmisen suojeleminen myrkyiltä ja kemikaaleilta! määrään tuhat pilleriä erilaisiin sairauksiin mutta sairauksien alkusyyhyn ei haluta puuttua. Onko ihminen myyty kaupallisuuden alttarille joka vähät välittää ihmisestä kunhan rahamaailma pyörii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe