Jakopäänhihna katkes Charadesta 1.0 vm. 88. Olihan edellisestä vaihdosta kulunut jokunen vuosi ja matkaa kertynyt lähes 100 tkm.
Millä todennäköisyydellä on moottoriin tullut vauriota? Mitä vaurioita, venttiilit?
Jakopäänhihna katkes
10
6415
Vastaukset
- Erkka
Todennäköisesti kone on Toyotan normaali "maatalouskone", joten hihnan katketessa kone lakkaa käymästä eikä muuta vauriota synnykään. Ammattimiehet puhuvat tällöin "vapaasti pyörivästä-rakenteesta".
Tarkistapa asia.- joku taas
Toivottavasti juuri näin. Katketessa ei ainakaan kuulunut ylimääräisiä ääniä. Huomenna vasta pääsee suorittamaan tarkistuksen. Vinkkejä tarkistamiseen?
- vinkkejä
joku taas kirjoitti:
Toivottavasti juuri näin. Katketessa ei ainakaan kuulunut ylimääräisiä ääniä. Huomenna vasta pääsee suorittamaan tarkistuksen. Vinkkejä tarkistamiseen?
Käännä kampiakselin ykk merkki kohdalleen.
Pyöritä nokka-akselia kierros. Jos pyörii, ok.
Jos jää jumiin, venttiili ja mäntä kohtaa: tarkoittaa että kansi irti ja korjaus.
Hihnan katketessa koneesta ei kuulu sen kummenpaa ääntä, vaikka venttiilit olisi vaurioituneetkin. - joku toinen
vinkkejä kirjoitti:
Käännä kampiakselin ykk merkki kohdalleen.
Pyöritä nokka-akselia kierros. Jos pyörii, ok.
Jos jää jumiin, venttiili ja mäntä kohtaa: tarkoittaa että kansi irti ja korjaus.
Hihnan katketessa koneesta ei kuulu sen kummenpaa ääntä, vaikka venttiilit olisi vaurioituneetkin.Vaikuttaa siltä että suurin osa venttiileistä olisi vaurioitunut. Tähän tulokseen sillä perusteella, että vääntyneet venttiilit jäävät alemmaksi kuin ehjät vastaavat. Kone kyllä "kilkatti" aikaisemmin.
Millä tavalla olette avanneet kampiakselilla olevan pyörän pultin? Ilmaa ei ollut käytetävissä, joten ensin käsin ja sitten starttia käyttäen yritin mutta ilman tulosta.
- tuulitukka
Minun Daihatsuun piti hihnan katkeemisen jälkeen laittaa yksi mäntä (oli melkein läpireikä) venttiilit ja kansiremppa siinä samalla.
- dai..
kyllä meni minullakin kansi remonttiin kun tuo hihna katkesi..venttiilit mutkalla..
- makans
kaikissa koneissa jotka olen avannut
ainakin 6venasessa on sellainen
rakenne ettei venttiilit pääse koskemaan
mäntiin missään tilanteessa
ainakaa vakioissa
jos kosketus tapahtuu niin vääntyy
kun on niin sopivassa kulmassa nuo
venttiilit
motonetistä saa kohtuu edukkaasti uudet
mutta venttiilien vahtaminen onkin sitten
ihan järjettömän hankalaa ...
jos vertaa muihin kansiin ;[- joku taas
Eli kannattaisko sitä sitten eka koittaa että laittais uuden hihnan ja kattois toimiiko?
Onko toi joku vitsi että venttiilien vaihtaminen hankalaa? Mistä halvalla työkalu venttiilijousien puristamiseen? - mäkanss
joku taas kirjoitti:
Eli kannattaisko sitä sitten eka koittaa että laittais uuden hihnan ja kattois toimiiko?
Onko toi joku vitsi että venttiilien vaihtaminen hankalaa? Mistä halvalla työkalu venttiilijousien puristamiseen?toi kannattaako kysymys on aika vaikea
kun Daikkareita myydään leimatuina 300€
ja samaan hintaan saa japanista tuodun
90tkm ajetun koneen
no täs vaiheessa kuulostaa helpoimmalta
vaihtaa tuo hihna pelkästään
ja sen jälkeen pyöritellä konetta käsin
et tuntee jos ottaa kiinni
mutta kun se hihna kerta on jo poikki niin
samalla sitten avaa sen kannen ja katsoo
venttiilit ja putsaa palotilat
uusi kansipahvi ei paljoa kustanna
siis venttiilien vaihto sinänsä on helppo
operaatio mutta sen keinuvipuakselin irrottaminen
on kyllä sen verta työläs että jättäsin sen tekemättä
jos mitenkään mahdolista ellei ole asianmukaisia tiloja
venttiili jousten puristamiseen saa halvalla
työkaluja motonetistä ja biltemasta - Joku toinen
mäkanss kirjoitti:
toi kannattaako kysymys on aika vaikea
kun Daikkareita myydään leimatuina 300€
ja samaan hintaan saa japanista tuodun
90tkm ajetun koneen
no täs vaiheessa kuulostaa helpoimmalta
vaihtaa tuo hihna pelkästään
ja sen jälkeen pyöritellä konetta käsin
et tuntee jos ottaa kiinni
mutta kun se hihna kerta on jo poikki niin
samalla sitten avaa sen kannen ja katsoo
venttiilit ja putsaa palotilat
uusi kansipahvi ei paljoa kustanna
siis venttiilien vaihto sinänsä on helppo
operaatio mutta sen keinuvipuakselin irrottaminen
on kyllä sen verta työläs että jättäsin sen tekemättä
jos mitenkään mahdolista ellei ole asianmukaisia tiloja
venttiili jousten puristamiseen saa halvalla
työkaluja motonetistä ja biltemastaOma Daihatsu on aina oma, mukavampi tehdä. ;-)
Daihatsun avaaminen ja venttiilien vaihtaminen oli helppoa. Venttiilien vipusysteemi on idiootin yksinkertainen ja pienellä huolellisuudella pysyy hyvin järjestyksessä. Aikaa kului jokunen tunti näin ensikertalaiseltä, josta suurin osa vanhojen tiivisteiden irroitukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1441790- 401708
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631440- 681315
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2181201Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791123- 711113
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää21990- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898