koiralla kasvain suussa

pikku koiramme on sairas

Meillä on 12-vuotias tipsu tyttö. Se on virkeä,leikkisä ja hyväkuntoinen. Sen poski oli turvoksissa muutaman viikon, luultiin että se on vaan kolahtanut johonkin ja sitten sillä on muutenkin hampaat vähän huonot. Kauhea järkytys, ku neläinlääkäri näytti meille, että sillä on kasvain siellä poski-ikenessä...nyt murtui kyllä sydämeni. Onko kellään tietoa/kokemusta...voikohan tuollaisesta selvitä, jos se onkin syöpä. Sen ei tarvitsisi kuolla, koska se on niin hyvässä kunnossa ja pirteä...epäreilua.

10

15312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää tulokset

Milloin se selviää onko pahempaa vai mitä?

Olen tässä itsekin toipilaan emäntä. Kirjoittelin tuossa alla tästä meidän paisetapauksesta koiran suussa.

Ikäviä aina nuo kun eläimelle tulee jotain. Tuntuisi että antaisi vaikka silmät päästänsä, jos vain saisi koiran terveeksi taas..

En osaa sanoa. Zemppiä sinne ja ilmoittele miten asia etenee ja tulokset selviää, otettiinko näyte siis ja..?

• Dude

näitä tulee aina vanhoille koirille. meidän haukulla oli luukasvain, amputointiin varvas ja koira selvisi! :)

Mun perhetutuilla on koiralla kasvain suussa, ell. sanoi että on jo levinnyt päähän.. ei mitään tehtävissä.. :(

Aika hankalassa paikassa sun koiralla.. Mut testi tulokset kun saat niin sit kannattaa harkita leikkausta, mutta yleensä nää kasvaimet huomataan niin myöhään koirilla, ettei enää ole mitään tehtävissä.. Mutta onnea jatkoon, toivottavasti saatte koiranne parannettua!

• sassa

Koepalan otto varmistaa, onko pahanlaatuinen syöpä vai mikä. Meille tuli muutama vuosi sitten vastaus: pahanlaatuinen.
      Kasvain voidaan poistaa leikkauksella, mutta meillä se oli kasvanut niin isoksi, että kokonaan sitä ei saatu pois, ja syöpäsolut oli levinnyt muuallekin. Ja levisi joka paikkaan koiran elimistöön.

• Meillä

vuosi sitten. Huomasin 12-vuotiaalla tipsulla ienkasvaimen, oli ilmestynyt kuin varkain. Vein lääkärille kun oli kipeän oloinen, otettiin röntgenkuvia, ei muuta kuin kaasua vatsassa. Sai kipulääkettä. Viikko oli suurenmoista aikaa. Tytössä riitti virtaa, oli iloinen ja reipas. Tuli huonoja ja hyviä päiviä, flunssaa ja pieniä hengitysvaikeuksia. Lääkkeeksi antibioottia ja höyryä. 4 viikkoa oli eka käynnistä, taas lääkärille. Suu oli täynnä kasvainta, syöminen hankalaa, urheasti yritti. Kuvissa näkyi keuhkoissa pesäkkeitä, keuhkoputki hieman lytyssä. Ikenet ja kieli kalpeat, ilmeisesti syöpä oli levinnyt kaikkialle. Vanhalle koiralle ei syöpähoitoja. Olisi tyttö ehkä jaksanut elää joulun ajan, mutta pari päivää ennen nukutettiin pois.
      Toivottavasti tipsusi kasvain ei ole pahalaatuinen.Kertoisitko hänen voinnista, haluaisin tietää koska itselläni oli tipsu ja samanikäinenkin sairastuessaan. Eikö olekin ihastuttava koira. Minä aivan hurahdin tipsuihin.

• hurlumluu

Minun 9 vuotiaalla Dreeverillä on ns paise tai jotain muuta kielen vasemmassa reunassa ja se on niin iso että on jo hampaiden välissä. Sitä on lääkitty nyt 2 viikkoa antibiooteilla ja noin viikon lisäksi kortisonilla , sekä tyhjennetty kolmekertaa. Aluksi siitä löytyi valkosoluja ja bakteereita kun eläinlääkäri tutki ja se erite joka sieltä imettiin pois oli sakkaista ja tummempaa rusahtavaa , mutta nyt myöhemmin se on ollut vaaleampaa mutta sitkasta kuin paksua limaa.
      Onko kellään vastaavanlaista ja mikä tämä voi ehkä olla. El epäili sitä sylkirauhasen tulehdukseksi , mutta se on kielen alaosassa pehmeässä kudokdessa ja kun ei antibiotti ole auttanut.

• Anonyymi

Löysin tämän vanhan keskustelun mutta pakko yrittää jos olisit vielä kuulolla 😅 Selvisikö että mikä koiralla oli? Meinaa minun koiralla on nyt tuommoinen patti kielen reunassa. Kerran jo poistettu mutta kasvanut takaisin .

• Anonyymi

Selvisikö mikä kielen patti oli ja paraniko miten?

• Anonyymi

Meillä on 5v. koiralla jokin keskikokoinen kasvain kitalaessa, mitä seurataan, siksi tulin tänne lukemaan kokemuksia. Ei voi poistaa eikä näytteenottoa suositella jos ei kasva äkisti, koska sitä pattia ei voi poistaa sen mahdollisesti ärtyessä biopsiasta. Ollut nyt kolme kuukautta samankokoinen, joten hyvällä tuurilla hyvälaatuinen, röntgenkuva oli myös vielä kunnossa eli mitään ei näy muualla vielä ainakaan. Mutta samalla koiralla on ollut jo nuorena kasvainepäily suussa (ienten tai kudosten hypoplasiaa nähty rokotuksilla pentuna jo suussa ikenissä, mutta eri kohdassa, edelleen se on samanlaista kuin pentuna), joten tarkkana ollaan.

• Anonyymi

Hei, seikkaillaan ilmeisesti nettiviidakossa saman asian vuoksi. Missä kohti kitalakea sinun koiran patti on? Meillä löytyi kans joku laakea "pahkura" hammaskivenpoistossa ja heti väläytettiin kasvainepäily. Mietin kuitenkin kun koirallahan on sylkirauhanen(set?) Myös kitalaessa, että voisiko olla ärtyneet. Yksi hammas oli poistokuntoinen ja paradontiittia löytyi. Tästä pahlasta otettiin ohutneulanäyte eikä tulehdussoluja ollut ja röntgenissäkään ei nälynyt mitään mainittavaa. Onko teidän tilanne päivittynyt? Näkyykö se patti selkeästi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei, seikkaillaan ilmeisesti nettiviidakossa saman asian vuoksi. Missä kohti kitalakea sinun koiran patti on? Meillä löytyi kans joku laakea "pahkura" hammaskivenpoistossa ja heti väläytettiin kasvainepäily. Mietin kuitenkin kun koirallahan on sylkirauhanen(set?) Myös kitalaessa, että voisiko olla ärtyneet. Yksi hammas oli poistokuntoinen ja paradontiittia löytyi. Tästä pahlasta otettiin ohutneulanäyte eikä tulehdussoluja ollut ja röntgenissäkään ei nälynyt mitään mainittavaa. Onko teidän tilanne päivittynyt? Näkyykö se patti selkeästi?

Anteeksi kirjoitusvirheet, sitä se tekee kun yöt selaa huolissaan läpeensä nettiä näiden karvakamujen vuoksi 🥺

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1018
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe