koiralla kasvain suussa

pikku koiramme on sairas

Meillä on 12-vuotias tipsu tyttö. Se on virkeä,leikkisä ja hyväkuntoinen. Sen poski oli turvoksissa muutaman viikon, luultiin että se on vaan kolahtanut johonkin ja sitten sillä on muutenkin hampaat vähän huonot. Kauhea järkytys, ku neläinlääkäri näytti meille, että sillä on kasvain siellä poski-ikenessä...nyt murtui kyllä sydämeni. Onko kellään tietoa/kokemusta...voikohan tuollaisesta selvitä, jos se onkin syöpä. Sen ei tarvitsisi kuolla, koska se on niin hyvässä kunnossa ja pirteä...epäreilua.

6

13755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää tulokset

      Milloin se selviää onko pahempaa vai mitä?

      Olen tässä itsekin toipilaan emäntä. Kirjoittelin tuossa alla tästä meidän paisetapauksesta koiran suussa.

      Ikäviä aina nuo kun eläimelle tulee jotain. Tuntuisi että antaisi vaikka silmät päästänsä, jos vain saisi koiran terveeksi taas..

      En osaa sanoa. Zemppiä sinne ja ilmoittele miten asia etenee ja tulokset selviää, otettiinko näyte siis ja..?

    • Dude

      näitä tulee aina vanhoille koirille. meidän haukulla oli luukasvain, amputointiin varvas ja koira selvisi! :)

      Mun perhetutuilla on koiralla kasvain suussa, ell. sanoi että on jo levinnyt päähän.. ei mitään tehtävissä.. :(

      Aika hankalassa paikassa sun koiralla.. Mut testi tulokset kun saat niin sit kannattaa harkita leikkausta, mutta yleensä nää kasvaimet huomataan niin myöhään koirilla, ettei enää ole mitään tehtävissä.. Mutta onnea jatkoon, toivottavasti saatte koiranne parannettua!

    • sassa

      Koepalan otto varmistaa, onko pahanlaatuinen syöpä vai mikä. Meille tuli muutama vuosi sitten vastaus: pahanlaatuinen.
      Kasvain voidaan poistaa leikkauksella, mutta meillä se oli kasvanut niin isoksi, että kokonaan sitä ei saatu pois, ja syöpäsolut oli levinnyt muuallekin. Ja levisi joka paikkaan koiran elimistöön.

    • Meillä

      vuosi sitten. Huomasin 12-vuotiaalla tipsulla ienkasvaimen, oli ilmestynyt kuin varkain. Vein lääkärille kun oli kipeän oloinen, otettiin röntgenkuvia, ei muuta kuin kaasua vatsassa. Sai kipulääkettä. Viikko oli suurenmoista aikaa. Tytössä riitti virtaa, oli iloinen ja reipas. Tuli huonoja ja hyviä päiviä, flunssaa ja pieniä hengitysvaikeuksia. Lääkkeeksi antibioottia ja höyryä. 4 viikkoa oli eka käynnistä, taas lääkärille. Suu oli täynnä kasvainta, syöminen hankalaa, urheasti yritti. Kuvissa näkyi keuhkoissa pesäkkeitä, keuhkoputki hieman lytyssä. Ikenet ja kieli kalpeat, ilmeisesti syöpä oli levinnyt kaikkialle. Vanhalle koiralle ei syöpähoitoja. Olisi tyttö ehkä jaksanut elää joulun ajan, mutta pari päivää ennen nukutettiin pois.
      Toivottavasti tipsusi kasvain ei ole pahalaatuinen.Kertoisitko hänen voinnista, haluaisin tietää koska itselläni oli tipsu ja samanikäinenkin sairastuessaan. Eikö olekin ihastuttava koira. Minä aivan hurahdin tipsuihin.

    • hurlumluu

      Minun 9 vuotiaalla Dreeverillä on ns paise tai jotain muuta kielen vasemmassa reunassa ja se on niin iso että on jo hampaiden välissä. Sitä on lääkitty nyt 2 viikkoa antibiooteilla ja noin viikon lisäksi kortisonilla , sekä tyhjennetty kolmekertaa. Aluksi siitä löytyi valkosoluja ja bakteereita kun eläinlääkäri tutki ja se erite joka sieltä imettiin pois oli sakkaista ja tummempaa rusahtavaa , mutta nyt myöhemmin se on ollut vaaleampaa mutta sitkasta kuin paksua limaa.
      Onko kellään vastaavanlaista ja mikä tämä voi ehkä olla. El epäili sitä sylkirauhasen tulehdukseksi , mutta se on kielen alaosassa pehmeässä kudokdessa ja kun ei antibiotti ole auttanut.

      • Anonyymi

        Löysin tämän vanhan keskustelun mutta pakko yrittää jos olisit vielä kuulolla 😅 Selvisikö että mikä koiralla oli? Meinaa minun koiralla on nyt tuommoinen patti kielen reunassa. Kerran jo poistettu mutta kasvanut takaisin .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe