SONY DSC-R1 VAI CANON EOS350D

Joppe

Olen ajatellut ostaa uuden digikameran. Tällä hetkellä kiinnostaisi Canonin malli 350D. Toisaalta Sonylta on tulossa markkinoille (ellei jo tullut) uusi DSC-R1. Järkkäri on toki laajennettavissa pitkällä tähtäimellä, mutta Sonykin kiehtoo. Kumpaa suosittelette?

9

6417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika....

      Sonyssa on parempi kakkula kuin Canonin kitti (Canoniin joutuu panemaan tonnin linssin eteen, että vastaisi). Kummasta etsimestä pidät (iso video, vai pieni peili) ? Sony metallia canon muovia, kumpi sopii sulle paremmin käteen (itselleni Sony). Itse sen parhaiten tiedät kumpi miellyttää enemmän, mutta jos haluat hyvän digijärkän niin tsekkaa noi Konika-minoltat (niissä on parhaat etsimet hintaluokassaan ja muutenkin hyviä kapineita) ja Pentaksit (ovat metallia ja niissä on paras optiikkayhteensopivuus ja ehdottomasti eniten kakkulavalikoimaa sopii kaikki K-bajonetin lasit myös manuaaliset vanhatkin).
      PS: jos Soony/BMG:n äänilevyjen drm tekniikka (joka arvovaltaiselta taholta on luokiteltu haittaohjelmaksi ja f-secure varoittelee sitä hyödyntävistä viruksista), nii boikotoi Sonya.

      • hhmmm......

        Älä sotke keskenään Sonya ja Sony BMG:tä, ovat ihan eri asioita...


      • Mika...
        hhmmm...... kirjoitti:

        Älä sotke keskenään Sonya ja Sony BMG:tä, ovat ihan eri asioita...

        ovat eri asioita, toinen tekee viihde-elektroniikkaa ja toinen tuottaa sisältöä, vaan sama firma yhtäkaikki.


    • sulle kans

      Kaksi Sonya ja vielä tulee hankittavaksi tuo uusi lippulaiva,edellinen ollut 828 F.Äkkiseltään en keksi mitään mikä puoltaisi halpisjärkkäriä tähän parempaan vaihtoehtoon.Siis pika pikaa ostamaan Sony ja mukavia kuvaus-sessioita.

    • tarvetta

      Sonyn vehkeessä ei ole telepäätä kuin 120 milliä, eli vain pikkusen enemmän kuin 3x zoom pokkareissa. Jää helposti lyhyeksi jos tarvitsee kuvata kaukaa. Järkkäriin saa jo 200 eurolla 300 millisen putken joka vastaa 450-500 milliä rajauskertoimen kanssa. Samoin järkkäriin saa paremman laajakulmapäädyn. Kaikki tietty maksaa ja paljon...

      Niin, ja optista etsintä ei kyllä korvaa mikää LCD.

    • Miximixi

      Itselläni on edessä hardcore-kuvausprojekteja parina tulevana vuonna, joten hankin talven aikana molemmat (yksi 350D runko on jo)!

      Asia josta harvoin puhutaan on järkkärin kennoon kertyvä töfnä. Minua on haukuttu sairaalloisen siistiksi - hakeudun suunnilleen laboratorio-oloihin objektiivin vaihtamisen ajaksi. Mutta niin vaan on 350D:n kennossa sontaa kolmen kuukauden jälkeen. Ihmettelin kun joku ammattikuvaaja sanoi että likaantumisongelman voi välttää jos ei kuljeta runkoa ilman tulppaa auton jalkatilassa! Egyptin matkalla kennoon tuli möhmylä. Yleensä nämä erottuvat kuvassa vasta kun himmenetään rajusti, mutta tämä jättiläinen näkyi selvänä jo F8 (kaikissa maisemakuvissa). Pitäisikö paineilmapänikkää roudata koko ajan kyydissä?

      Molemmissa kameroissa on hyvät puolensa. Sonystä ei kai vielä ole tullut kunnon testejä...?

      • Pavel

        Pelaan Nikonien kanssa. Sama peli pölyn kanssa. Ei ole kauan kun puhdistin pulloilmalla, taas on pari aina taivaalta erottuvaa tummaa ufoa. Pitää taas puhaltaa, kun ei enää viitsi joka kuvasta piilotella niitä erikseen.


      • Pavel
        Pavel kirjoitti:

        Pelaan Nikonien kanssa. Sama peli pölyn kanssa. Ei ole kauan kun puhdistin pulloilmalla, taas on pari aina taivaalta erottuvaa tummaa ufoa. Pitää taas puhaltaa, kun ei enää viitsi joka kuvasta piilotella niitä erikseen.

        En käytä pumppuzoomeja. Niiden sanotaan puhaltelevan lisää pölyä. Minusta monessakaan pumpussa ei ole avointa perää, jonka tilavuus muuttuisi. Yleensä takalinssi pysyy paikoillaan, eikä aiheuta runkoon hengitystä.


    • selviää

      kun otat molemmilla kuvan ja vertaat.ei edes tarvitse sano kumpi on parempi! kokeile niin näet!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe