Oon ruvennu miettiin tässä erilaisia vaihtoehtoja lääkehoidolle. Nyt olisi pitänyt aloittaa uusi lääke jossa on omasta mielestäni aivan liikaa sivuvaikutuksia; hiusten lähtöä, oksentelua, ripulia... En millään haluis tällasessa elämäntilanteessa ruveta syömään mitään tollasta. Olen nimittäin 23 vuotias perheenlisäystä suunnitteleva nainen. Sikisipä kysynkin, onko joku saanut helpotusta esim. akupunktiosta, kiropraktikosta, homeopatiasta...? Olis kiva kuulla muiden kokemuksia!
Vaihtoehtoja lääkehoidolle?!?
47
4895
Vastaukset
- markku.sa
Lääkkeensyönti pitäisi olla se viimeinen vaihtoehto,vaan ihmiset on tottuneet liian helppoon hoitoon.Kun järki palaa päähän,aletaan vasta miettimään mikä itseä oikeasti vaivaa,ei lääkäri kaikkea tiedä.Luultavasti sulle on diagnosoitu jonkin asteen reuma,kun tälle palstalle kerran kirjoitat.Tiedän sulla olevan rappeumataudin,tulee isäsi suvun puolelta.Hoitona voisit käyttää mainitsemistasi ainoastaan homeopatiaa,se auttaa jonkin verran.Hyvä energiahoitaja olisi paras vaihtoehto.
- ensio
Kuinka monella eri palstalla viisauksia jakeletkaan. Tosi faktaa ilmeisesti, reuman yhteyksiä perinnöllisyyteen etenkin "isän puolelta" kannattas varmaan pikkasen kyseenalaistaa. Tollaset kommentit kun saa jonkun vielä lopettamaan lääkityksensä reuman hoitoon niin kuka kantaa vastuun toimintakyvyttömäksi menevästä ihmisestä?
- Keskustelupastoja
ensio kirjoitti:
Kuinka monella eri palstalla viisauksia jakeletkaan. Tosi faktaa ilmeisesti, reuman yhteyksiä perinnöllisyyteen etenkin "isän puolelta" kannattas varmaan pikkasen kyseenalaistaa. Tollaset kommentit kun saa jonkun vielä lopettamaan lääkityksensä reuman hoitoon niin kuka kantaa vastuun toimintakyvyttömäksi menevästä ihmisestä?
En nyt oikein usko, että kukaan alkaa kirjaimellisesti ja sokeasti uskomaan keskustelupalstojen juttuja. Niistä voi kiinnostua ja tutkailla muilta näkökulmilta, mutta tokkopa tuollain suin päin kuitenkaan ?
- ensio
Hei!
Kuulostaa siltä että sinulle olisi ehkä lääkkeeksi suositeltu trexania, ainakin mainitsemiesi sivuvaikutusten perusteella. Tuosta asiasta varmasti kannattaisi jutella lääkärin kanssa, minä olen vuosia trexania syönyt ja tukka sen kun tuuhenee, eikä muitakaan vaikutuksia ole pahemmin ollut. Sivuvaikutukset kun on yksilöllisiä ja useimmiten hiustenlähdönkin on todettu johtuvan enemmälti reumasta kuin siihen syötävästä lääkkeestä. Eikä sinulle sitä paitsi reumaan trexania edes määrättäisi jos kertoisit lääkärille suunnittelevasi perheenlisäystä, sitä kun ei raskaana ollessa saa edes syödä. Pitäisi olla se vähintään 3 kk varoaikakin. Raskaana ollessa sanotaan raskauden hoitavan reumaa itsestään eikä lääkitystä kaikilla ole ollenkaan. Jos onkin, se on raskauden takia hyvin mietoa. Kannattaa kertoa kaikki suunnitelmat lääkärille kun lääkityksestä tai sen vaihdosta aletaan puhua. Ruokavaliolla ja terveellisillä elämäntavoilla voit vaikuttaa paljon reumaasi, etenkin liikkumisella. Lääkitys sitä tukemassa voi hyvinkin antaa sinulle lahjaksi oireettoman reuman. Tsemppiä vauvanvääntöön! - Kata
...suunnitellessa kannattaa toki keskustella asiasta lääkärin kanssa. Useimpien reumalääkkeiden käyttö on kielletty raskauden aikana ja muutama kk ennen raskauden alkua.
Itse en kuitenkaan usko luontaisiin hoitoihin siinä määrin, että ne voisivat korvata lääkehoidon äkäisessä reumassa. Jos lasten hankkiminen ei ole ajankohtaista, kannattaa reumalääkkeitä syödä, jos niitä määrätään. Sivuvaikutusten lista on yleensä reumalääkkeissä pitkä, mutta sitä ei kannata säikähtää. Eivät ne suinkaan kaikki tule kaikille, vaan ovat hyvin yksilöllisiä. Kokeilemalla löytää itselleen sopivimman. Ja ennenkaikkea äkäinen reuma aiheuttaa pahemmat oireet ja "sivuvaikutukset" kuin reumalääkkeet!
Itsehoito, kuten terveelliset elämäntavat ja liikunta toki ensiarvoisen tärkeitä reuman hoidossa lääkehoidon tukena! Akupunktiosta ym. en osaa sanoa kun en ole kokeillut. Ihmedieetteihin en usko pitkällä aikavälillä, koska niitä on niin vaivalloista ylläpitää. Helpommin tulee haittaa kuin hyötyä, jos tärkeitä hivenaineita, vitamiineja tai jopa ravintoaineita saa liian vähän. - omakoht.kokemus
Homeopatia pystyy parantamaan reumaa kokonaan. Minulta lähti reumasäryt heti kun aloitin homeopaattisen hoidon allergioiden takia. Ystävältäni lähti jo pidemmälle edennyt reuma myös kokonaan. Akupunktioista ja muista en osaa sanoa, varmaan lievittävät oireita, mutta homeopatia voi poistaa koko sairauden.
Toivottavasti löydät hyvän, kokeneen homeopaatin! Pidä kuitenkin yhteyttä myös lääkäriisi ja ota lääkkeitä niin pitkään kun tarvitsee. Nykyään jo moni lääkäri ymmärtää homeopatian päälle, joten yhteistyökin voi sujua. Varaudu kuitenkin toisenkinlaiseen vastaanottoon.
Hyvää jatkoa kaikkeen elämässäsi!- todisteita,
että mikään hoito pystyy parantamaan reumaa kokonaan. Oireet voidaan saada kuriin, siksi sinunkaan ei kannata ihmetellä, jos reumasi nostaa päätään vaikka kymmenen vuoden kuluttua uudestaan. Ja reumatautejakin on niin monia erilaisia.
Yhtäkään reumaatikkoa en ole kuullut parantuneen ja tunnen heitä aika monta. Reumaliitossa tutustuu. - tervehtyneitä
todisteita, kirjoitti:
että mikään hoito pystyy parantamaan reumaa kokonaan. Oireet voidaan saada kuriin, siksi sinunkaan ei kannata ihmetellä, jos reumasi nostaa päätään vaikka kymmenen vuoden kuluttua uudestaan. Ja reumatautejakin on niin monia erilaisia.
Yhtäkään reumaatikkoa en ole kuullut parantuneen ja tunnen heitä aika monta. Reumaliitossa tutustuu... ei varmaan paljon reumaliitossa näy.
Tehkää mitä haluatte ja uskokaa mitä haluatte, mutta meitä kokonaan parantuneita on lukuisia. Homeopatia kun parantaa, sen kyllä tuntee ja huomaa. Naps-temppuja ei olekaan, mutta paraneminen on pysyvää, kunhan on kärsivällissyyttä vetää hoito läpi.
Sitä en sitten osaa sanoa, voiko jo pahoin lääkitty ja pitkälle edennyt reuma parantua homeopatialla (lääketieteen konstein ei voi), mutta ainakin muutaman vuoden kestäneitä tapauksia olen nähnyt ja kuullut.
Tähän tulee lääkäreiden myrskyisiä vastalauseita, sillä he ovat useimmiten skeptisiä ja mustasukkaisia. Itsehän päätätte, miten elätte elämänne. Mutta jos homeopatian mekanismit kiinnostavat, kirjoja aiheesta löytyy kirjastosta. Toimii kyllä, vaikka lääkärit kuinka kiukuttelevatkin:)
Hyvää jatkoa reumapotilaille, minkä tien ikinä valitsettekaan! - oikein ymmärtää...
tervehtyneitä kirjoitti:
.. ei varmaan paljon reumaliitossa näy.
Tehkää mitä haluatte ja uskokaa mitä haluatte, mutta meitä kokonaan parantuneita on lukuisia. Homeopatia kun parantaa, sen kyllä tuntee ja huomaa. Naps-temppuja ei olekaan, mutta paraneminen on pysyvää, kunhan on kärsivällissyyttä vetää hoito läpi.
Sitä en sitten osaa sanoa, voiko jo pahoin lääkitty ja pitkälle edennyt reuma parantua homeopatialla (lääketieteen konstein ei voi), mutta ainakin muutaman vuoden kestäneitä tapauksia olen nähnyt ja kuullut.
Tähän tulee lääkäreiden myrskyisiä vastalauseita, sillä he ovat useimmiten skeptisiä ja mustasukkaisia. Itsehän päätätte, miten elätte elämänne. Mutta jos homeopatian mekanismit kiinnostavat, kirjoja aiheesta löytyy kirjastosta. Toimii kyllä, vaikka lääkärit kuinka kiukuttelevatkin:)
Hyvää jatkoa reumapotilaille, minkä tien ikinä valitsettekaan!Kyllä ns. "entiset" reumapotilaat sanoisivat (myös ystävilleen reumaliitossa), että ovat saaneet avun homeopatiasta.
Pysyvästä paranemisesta et voi mielestäni sanoa vielä mitään, koska se selviää vasta sitten, kun olet siinä tilanteessa, että olet elämäsi elänyt. Tässä tilanteessa sinulle voi tulla oireita vielä vaikka viiden vuoden kuluttua.
Oireet voivat tietenkin hävitä moneksi vuodeksi. Itselläni oli tauti pysähdyksissä yli 20 vuotta (ilman mitään poppakonsteja). Normaali ruokavalio ja positiivinen mieli ovat minun konstejani. Ja taas olen hyvässä kunnossa ja ilman lääkkeitä... - sama
oikein ymmärtää... kirjoitti:
Kyllä ns. "entiset" reumapotilaat sanoisivat (myös ystävilleen reumaliitossa), että ovat saaneet avun homeopatiasta.
Pysyvästä paranemisesta et voi mielestäni sanoa vielä mitään, koska se selviää vasta sitten, kun olet siinä tilanteessa, että olet elämäsi elänyt. Tässä tilanteessa sinulle voi tulla oireita vielä vaikka viiden vuoden kuluttua.
Oireet voivat tietenkin hävitä moneksi vuodeksi. Itselläni oli tauti pysähdyksissä yli 20 vuotta (ilman mitään poppakonsteja). Normaali ruokavalio ja positiivinen mieli ovat minun konstejani. Ja taas olen hyvässä kunnossa ja ilman lääkkeitä...Hyvä, että elämäsi on kohdellut Sinua ainakin terveyden suhteen kohtuullisesti! Olet onnekkaampi kuin moni muu.
Varmasti on parantuneita myös reumaliiton ex-asiakkaita, mutta tässähän se taas nähdään, miten tähän kerrontaan suhtaudutaan. Aina sanotaan samat sanat.. En itsekään enää jaksa laulella stooriani ihan missä vaan kun sama vastalauseiden myrsky on aina edessä.
Kyllä. Olen parantunut reumasta kokonaan, lisäksi astmasta, haavaisesta paksustasuolesta ja hiivasyndroomasta. Paraneminen on ollut aika vaikeaa, mutta näin kävi minulle. Ja homeopatia oli ainoa apuni. Ennen siis käytin joka päivä kortisonkiekkoa, jotta sain henkeä, nyt olen jo kolme vuotta ollut TÄYSIN ilman astmalääkkeitä, verta ei enää tule vessareissulla, voin syödä normaalisti ehkä ole yhtään hiivakuuria tarvinnut ja kaikkein ensimmäiseksi lähtivät nuo reumasäryt (homeopatialla paranee ensin viimeksi tullut vaiva).
Jos joku kehtaa väittää, että vain kuvittelen parantuneeni, on kyllä jotain häikkää ymmärryksessä. Tuo reuma ei nimittäin todellakaan ollut AINOA vaivani. Ja jos joku väittää, että placebolla paranin, hänelle sanon, että 12 vuotta hain hoitoa. Oli akupunktiota, luotaistuotteita, verianalyysia, solumyrkky oli viimeisin, jota lääkärit tarjosivat ja ehdin käyttääkin sitä. Jos paranemiseni olisi kiinni hoitomuotoon uskomisesta, olisin jo aikapäiviä sitten ollut terve. Mutta menin koko ajan huonompaan suuntaan.
Kyllä. Homeopatia on niin ihmeellistä, ettei sitä tahdo kukaan uskoa. Sen allekirjoitan ja ainoastaan voin harmitella sitä, etten aiemmin keksinyt homeopatiaa.
Mutta kukin valitsee oman polkunsa. Kerron vain vaihtoehtoisesta mahdollisuudesta, jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan.
Minä en ollut onnekas, vaan olin elämänhaluton raakki lääkekuormineni ja sairautta tuli vain sairauden päälle. Nyt olen niistä vapaa ja todella onnellinen. - samat
sama kirjoitti:
Hyvä, että elämäsi on kohdellut Sinua ainakin terveyden suhteen kohtuullisesti! Olet onnekkaampi kuin moni muu.
Varmasti on parantuneita myös reumaliiton ex-asiakkaita, mutta tässähän se taas nähdään, miten tähän kerrontaan suhtaudutaan. Aina sanotaan samat sanat.. En itsekään enää jaksa laulella stooriani ihan missä vaan kun sama vastalauseiden myrsky on aina edessä.
Kyllä. Olen parantunut reumasta kokonaan, lisäksi astmasta, haavaisesta paksustasuolesta ja hiivasyndroomasta. Paraneminen on ollut aika vaikeaa, mutta näin kävi minulle. Ja homeopatia oli ainoa apuni. Ennen siis käytin joka päivä kortisonkiekkoa, jotta sain henkeä, nyt olen jo kolme vuotta ollut TÄYSIN ilman astmalääkkeitä, verta ei enää tule vessareissulla, voin syödä normaalisti ehkä ole yhtään hiivakuuria tarvinnut ja kaikkein ensimmäiseksi lähtivät nuo reumasäryt (homeopatialla paranee ensin viimeksi tullut vaiva).
Jos joku kehtaa väittää, että vain kuvittelen parantuneeni, on kyllä jotain häikkää ymmärryksessä. Tuo reuma ei nimittäin todellakaan ollut AINOA vaivani. Ja jos joku väittää, että placebolla paranin, hänelle sanon, että 12 vuotta hain hoitoa. Oli akupunktiota, luotaistuotteita, verianalyysia, solumyrkky oli viimeisin, jota lääkärit tarjosivat ja ehdin käyttääkin sitä. Jos paranemiseni olisi kiinni hoitomuotoon uskomisesta, olisin jo aikapäiviä sitten ollut terve. Mutta menin koko ajan huonompaan suuntaan.
Kyllä. Homeopatia on niin ihmeellistä, ettei sitä tahdo kukaan uskoa. Sen allekirjoitan ja ainoastaan voin harmitella sitä, etten aiemmin keksinyt homeopatiaa.
Mutta kukin valitsee oman polkunsa. Kerron vain vaihtoehtoisesta mahdollisuudesta, jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan.
Minä en ollut onnekas, vaan olin elämänhaluton raakki lääkekuormineni ja sairautta tuli vain sairauden päälle. Nyt olen niistä vapaa ja todella onnellinen.tarinat luontaistuote"paranemisista"... Eikä "parantunut" suostu ikinä hyväksymään, että sairaus saattaa ainoastaan "pysähtyä".
En ole tuominnut homeopatiaa, en kuitenkaan hyväksy sitä, että sanotaan "parantuneensa" reumasta. Reumatauteja on todella monia, mikä niistä sinulla on (tai oli)? Lymen borrelioosista voi tietääkseni parantua...
Ja vaiva voi todellakin parantua muttei itse reuma (ainakaan nivelreuma). Oliko sinulla kenties lastenreuma? Sillä on usein taipumus "pysähtyä".
Ei kukaan ole väittänyt, että KUVITTELET paranemisesi!! Reagoit aika vahvasti asioihin, etkä taida lukea kunnolla.
Tuliko mieleesi, että nämä muut oireesi ovat saattaneet laukaista reumasi??!! Monesti huono yleiskunto on omiaan laukaisemaan muita sairauksia. Ja nämä muut sairaudet helpottavat, niin samalla helpottaa myös reuma??!!
Minun sairauteeni vaikuttavat mm. sää, hampaiden kunto, flunssa, allergia jne.
Hyvä, jos sinulle homeopatia auttoi. Joillekin auttaa tiettyjen aineiden välttäminen ruokavaliossa (allergian vaikutus tautiin). Toisille auttaa lihan jättäminen pois, toisille vitamiinit. Meitä on niin monia ja niin on apukeinojakin. Tässä taudissa jo vuosi oireettomana on lottovoitto.
Voimia kaikille reumaatikoille =) Ja eletään mahdollisimman täysipainoista elämää taudistamme huolimatta. - sama
samat kirjoitti:
tarinat luontaistuote"paranemisista"... Eikä "parantunut" suostu ikinä hyväksymään, että sairaus saattaa ainoastaan "pysähtyä".
En ole tuominnut homeopatiaa, en kuitenkaan hyväksy sitä, että sanotaan "parantuneensa" reumasta. Reumatauteja on todella monia, mikä niistä sinulla on (tai oli)? Lymen borrelioosista voi tietääkseni parantua...
Ja vaiva voi todellakin parantua muttei itse reuma (ainakaan nivelreuma). Oliko sinulla kenties lastenreuma? Sillä on usein taipumus "pysähtyä".
Ei kukaan ole väittänyt, että KUVITTELET paranemisesi!! Reagoit aika vahvasti asioihin, etkä taida lukea kunnolla.
Tuliko mieleesi, että nämä muut oireesi ovat saattaneet laukaista reumasi??!! Monesti huono yleiskunto on omiaan laukaisemaan muita sairauksia. Ja nämä muut sairaudet helpottavat, niin samalla helpottaa myös reuma??!!
Minun sairauteeni vaikuttavat mm. sää, hampaiden kunto, flunssa, allergia jne.
Hyvä, jos sinulle homeopatia auttoi. Joillekin auttaa tiettyjen aineiden välttäminen ruokavaliossa (allergian vaikutus tautiin). Toisille auttaa lihan jättäminen pois, toisille vitamiinit. Meitä on niin monia ja niin on apukeinojakin. Tässä taudissa jo vuosi oireettomana on lottovoitto.
Voimia kaikille reumaatikoille =) Ja eletään mahdollisimman täysipainoista elämää taudistamme huolimatta.Minulta kyllä parani reuma ENSIN, sen jälkeen kaikki muut vaivat. Eli sinun logiikkasi ei nyt oikein toimi.
En kiistele asioista. Uskon, että kiinnostunut tutustuu homeopaattisiin teoksiin ja muut jatkava tavallaan. Kyllähän sitä homeopatian toimivuutta ihmetellään ja aina jollain pysähtymisillä tai muilla selitellään.
Mutta älä ihmettele, ettei sinulle kukaan kerro homeopatiakokemuksiaan. Hyvää jatkoa! - arvasin,
sama kirjoitti:
Minulta kyllä parani reuma ENSIN, sen jälkeen kaikki muut vaivat. Eli sinun logiikkasi ei nyt oikein toimi.
En kiistele asioista. Uskon, että kiinnostunut tutustuu homeopaattisiin teoksiin ja muut jatkava tavallaan. Kyllähän sitä homeopatian toimivuutta ihmetellään ja aina jollain pysähtymisillä tai muilla selitellään.
Mutta älä ihmettele, ettei sinulle kukaan kerro homeopatiakokemuksiaan. Hyvää jatkoa!että reagoit tuolla tavalla... =) Tyypillistä, niin tyypillistä =) Voitko olla sataprosenttisen varma siitä, että reumasi "parantui" ensimmäisenä. Ehkä allergiasi hellitti kuitenkin ensimmäisenä ja sitä kautta reuma... Huomasit ehkä kuitenkin ensin kipujen hellittämisen, koska ne ovat olleet päällimmäiset oireet... Huomaa "ehkä"-sanat!!
En halua saada ihmisiä turhaan uskomaan "parantumisiin", ettei tule suuria pettymyksiä ja masennuksia, kun niin ei välttämättä käy...
Ai, niin... Enhän edes ole kirjoilla reumaliitossa =) Mutta annoin sinun uskoa siihen =) Siitä huomasi, miten sinäkin kuljet ns. "laput silmillä".
Nivelreuma minulla on ja hyvässä kunnossa olen!! Ja tiedän kyllä reumaatikkoja, jotka ovat kokeilleet erilaisia vaihtoehtoisia hoitokeinoja. Jotkut ovat saaneet apua ja toiset eivät.
En tuomitse vaihtoehtoisia hoitoja ja heitä, jotka niitä käyttävät. Ennenkuin "parantumista" reumasta uskon, niin haluan siitä erittäin pitävät todisteet.
Miten muuten selität sen, että eräs ystäväni kertoi uskonnollisesta tilaisuudesta, jossa hänen tuttunsa "parani" reumasta? - Eipä toimi
No nyt on haettu sopivaa ja toimivaa homeopaattista hoitoa viimeiset viitisen vuotta, mutta homeopatia ei pure minun reumatapaukseeni. Yhdistelmiä on vaihdettu ja vaihdettu ja monen monia kertoja, mutta ei. Ei ole auttanut mikäään.
- Paranee
todisteita, kirjoitti:
Yhtäkään reumaatikkoa en ole kuullut parantuneen ja tunnen heitä aika monta. Reumaliitossa tutustuu.No tuo parantua termi on ihan tyhjänaikaista väittelyä. Kansankielessä parantua tarkoittaa sitä, että tauti on poissa, eikä vaivaa.
Sillä ole käytänssä mitään merkitystä, sairastutaanhan muihinkin sairauksiin yhä uudelleen ja uudelleen.
Tunnenpa muuten ihmisen, joka on reumastaan parantunut, eikä hänen elinikänsä ole riittänyt taudin uudelleen puhkeamiseen, vaikka elinkaarta on riittänyt yli 90 vuotiaaksi.
Ehti olla Reumasairaalassakin muutamia kertoja ja viimeiset 30 vuotta eli taudistaan vapaana. - Vain merkitystä
arvasin, kirjoitti:
että reagoit tuolla tavalla... =) Tyypillistä, niin tyypillistä =) Voitko olla sataprosenttisen varma siitä, että reumasi "parantui" ensimmäisenä. Ehkä allergiasi hellitti kuitenkin ensimmäisenä ja sitä kautta reuma... Huomasit ehkä kuitenkin ensin kipujen hellittämisen, koska ne ovat olleet päällimmäiset oireet... Huomaa "ehkä"-sanat!!
En halua saada ihmisiä turhaan uskomaan "parantumisiin", ettei tule suuria pettymyksiä ja masennuksia, kun niin ei välttämättä käy...
Ai, niin... Enhän edes ole kirjoilla reumaliitossa =) Mutta annoin sinun uskoa siihen =) Siitä huomasi, miten sinäkin kuljet ns. "laput silmillä".
Nivelreuma minulla on ja hyvässä kunnossa olen!! Ja tiedän kyllä reumaatikkoja, jotka ovat kokeilleet erilaisia vaihtoehtoisia hoitokeinoja. Jotkut ovat saaneet apua ja toiset eivät.
En tuomitse vaihtoehtoisia hoitoja ja heitä, jotka niitä käyttävät. Ennenkuin "parantumista" reumasta uskon, niin haluan siitä erittäin pitävät todisteet.
Miten muuten selität sen, että eräs ystäväni kertoi uskonnollisesta tilaisuudesta, jossa hänen tuttunsa "parani" reumasta?Sinä et usko mihinkään, olet sen sortin jahkaaja. Ketä se lämmittää toi sun hokemasi, ettei voi parantua?
Itsesäälissä kieriskelijää se lämmittää, mutta tuolla termillä ei ole jalansijaa ihmisellä, jolla on halu parantua.
Vain sillä on merkitystä, vaivaako reuma, vai sammuuko se. Se on pääasia, eikä siihen mahdu negatiivista ajattelua, ettei tauti parantuisi. Se on ihan yks hailee, miten Sinä ajatusta yllä pidät, mutta meitä on paljon niitäkin, jotka todella taudista eroon haluamme, eikä meidän maailmaan mahdu tuo tarrautuminen johonkin merkityksettömään lääketieteen termiin, jolla itsesuggeroimme taudin ylläpitoa. - päätelmiä
Vain merkitystä kirjoitti:
Sinä et usko mihinkään, olet sen sortin jahkaaja. Ketä se lämmittää toi sun hokemasi, ettei voi parantua?
Itsesäälissä kieriskelijää se lämmittää, mutta tuolla termillä ei ole jalansijaa ihmisellä, jolla on halu parantua.
Vain sillä on merkitystä, vaivaako reuma, vai sammuuko se. Se on pääasia, eikä siihen mahdu negatiivista ajattelua, ettei tauti parantuisi. Se on ihan yks hailee, miten Sinä ajatusta yllä pidät, mutta meitä on paljon niitäkin, jotka todella taudista eroon haluamme, eikä meidän maailmaan mahdu tuo tarrautuminen johonkin merkityksettömään lääketieteen termiin, jolla itsesuggeroimme taudin ylläpitoa.sinulta, joka et tunne minua ja teet niitä pelkästään kirjoitukseni perusteella. Teet TODELLA hätäisiä päätelmiä! Kumoan vähän uskomuksiasi minusta =) Olen esim. käynnyt ennustajalla, olen kiinnostunut parapsykologiasta ja uskon, että Jumalakin on. Mutten kuitenkaan ole tuonnut niitä ilmi näillä palstoilla ennen tätä... Enkä tuo tämän jälkeen enää!!
Luitko muuten kunnolla kaikki tekstit läpi??
Sinun järjelläsi ajateltuna olin siis "terve" yli 20 vuotta ja olen siis taaskin sitä, koska minulla ei ole ollut oireita pitkään aikaan =D... Se, miten asiat käsittelee mielessään vaikuttaa todellakin varmasti kaikkiin sairauksiin!! Jopa jotkut lääkärit ovat tunnustaneet, että positiivinen mieli auttaa sairauden hoitoon.
"Minkä taakseen jättää, sen edestänsä löytää." - ollut
Paranee kirjoitti:
No tuo parantua termi on ihan tyhjänaikaista väittelyä. Kansankielessä parantua tarkoittaa sitä, että tauti on poissa, eikä vaivaa.
Sillä ole käytänssä mitään merkitystä, sairastutaanhan muihinkin sairauksiin yhä uudelleen ja uudelleen.
Tunnenpa muuten ihmisen, joka on reumastaan parantunut, eikä hänen elinikänsä ole riittänyt taudin uudelleen puhkeamiseen, vaikka elinkaarta on riittänyt yli 90 vuotiaaksi.
Ehti olla Reumasairaalassakin muutamia kertoja ja viimeiset 30 vuotta eli taudistaan vapaana."parantunut" muutaman kerran tästä taudista =) Kiva tietää =)
- ettei ole auttanut
Eipä toimi kirjoitti:
No nyt on haettu sopivaa ja toimivaa homeopaattista hoitoa viimeiset viitisen vuotta, mutta homeopatia ei pure minun reumatapaukseeni. Yhdistelmiä on vaihdettu ja vaihdettu ja monen monia kertoja, mutta ei. Ei ole auttanut mikäään.
Kaikki eivät saa apua. Voi johtua huonosta homeopaatista (itse kävin läpi pari, kolme ennen kuin löysin nykyisen hyvän homeopaattini) tai liiasta lääkekuormituksesta.
- poissa
Paranee kirjoitti:
No tuo parantua termi on ihan tyhjänaikaista väittelyä. Kansankielessä parantua tarkoittaa sitä, että tauti on poissa, eikä vaivaa.
Ehti olla Reumasairaalassakin muutamia kertoja ja viimeiset 30 vuotta eli taudistaan vapaana.edes kansankielessä, vaan oireet ovat poissa =)
- Termit
poissa kirjoitti:
edes kansankielessä, vaan oireet ovat poissa =)
Termit ei auta ketään, joten miksi niistä pitää riidellä viimeiseen hengen vetoon. Ken kokee parantuneensa, se sallittakoon, mutta suomalaiseen menttaliteettiin kuullu lyödä aina toisen positiivinen kokemus alas.
Jos hän kokee, että on parantunut, hienoa. Ei siihen mikään tuollainen parantumattomuus mahdu. Parantunut mikä parantunut. Ja sitten kun sairastutaan uudelleen, niin sairastutaan mutta välillä olaan oltu terveitä. - samaa mieltä
Termit kirjoitti:
Termit ei auta ketään, joten miksi niistä pitää riidellä viimeiseen hengen vetoon. Ken kokee parantuneensa, se sallittakoon, mutta suomalaiseen menttaliteettiin kuullu lyödä aina toisen positiivinen kokemus alas.
Jos hän kokee, että on parantunut, hienoa. Ei siihen mikään tuollainen parantumattomuus mahdu. Parantunut mikä parantunut. Ja sitten kun sairastutaan uudelleen, niin sairastutaan mutta välillä olaan oltu terveitä.Kyllä näin on. Ihmeellistä sairauksien odottelua.. Koskaan ei tiedä vaikka joutuisi viimeiselle matkalleen kun lähtee ovesta ulos ja liikenteeseen.
Aivan typerää olisi jäädä odottelemaan jotain, mitä ei välttämättä tulekaan.
Let us live! - sen verran..
päätelmiä kirjoitti:
sinulta, joka et tunne minua ja teet niitä pelkästään kirjoitukseni perusteella. Teet TODELLA hätäisiä päätelmiä! Kumoan vähän uskomuksiasi minusta =) Olen esim. käynnyt ennustajalla, olen kiinnostunut parapsykologiasta ja uskon, että Jumalakin on. Mutten kuitenkaan ole tuonnut niitä ilmi näillä palstoilla ennen tätä... Enkä tuo tämän jälkeen enää!!
Luitko muuten kunnolla kaikki tekstit läpi??
Sinun järjelläsi ajateltuna olin siis "terve" yli 20 vuotta ja olen siis taaskin sitä, koska minulla ei ole ollut oireita pitkään aikaan =D... Se, miten asiat käsittelee mielessään vaikuttaa todellakin varmasti kaikkiin sairauksiin!! Jopa jotkut lääkärit ovat tunnustaneet, että positiivinen mieli auttaa sairauden hoitoon.
"Minkä taakseen jättää, sen edestänsä löytää."Kylläpä juttelet omituisia.
Minä olin täysin elämänhaluton kun aloin olla täynnä myrkkyjä enkä voinut kauppaankaan mennä ilman allergialääkkeitä. Jouduin elämään eristettyä elämää allergisuuteni vuoksi. Tuo reuma, jonka sain sokerina pohjalla (oli jo leukaperissä ongelmia vuosia sitten, mutten ymmärtänyt mistä johtui) oli minulle liikaa. Kun elämäni oli niin rajoitteellista muutenkin.
En saanut syödä mitään sokeripitoista, enkä muutenkaan käyttää mausteita ym.. olin mega-allerginen, verta tuli vessareissulla, päivääkään en voinut elää ilman kortisonikiekkoa astmaan..
En todellakaan ollut POSITIVIINEN kun aloitin hoidot, vaan reumasäryt hävisivät kuukaudessa (koska se oli tuorein vaivani). Olin kokeillut elämässni vaivoihini kymmentä erilaista hoitoa, mutta mikään ei kun korkeintaan tuonun lievitystä oireisiini (esim laserakupunktio). Lääkkeistä käytin lopulta solumyrkkyä, vaikka olen vannoutunut luomuihminen.
Sitten kun homeopatialla aloitin(paranemisoireet olivat helvetilliset monta kuukautta), lähti sairaudet sairauden perään pois.
ÄLÄ VÄHEKSY TOISTEN KOKEMUKSIA. SIINÄ SYY, MIKSEI SITTEN MEIKÄLÄISET HALUA KERTOA KOKEMUKSISTAAN. AINA SAA SELITTÄÄ SAMAT STOORIT JA YHTÄ TYRYMÄÄVIÄ JA VÄHÄTTELEVIÄ VASTALAUSEITA TULEE.
Homeopatia parantaa loppuun asti hoidettuna ALKUSYYN, joten loppu viimeksi hoito poistaa tulehduksen, joka on aihettanut NUO KAIKKI sairaudet. Silloin on PARANTUNUT, eikä oireeton.
Nyt lähden tältä palstalta, mutta toivottavasti joku uskaltautuu kokeilemaan hoitoa. Niin paljon voi voittaa. Aurinkoa sairaille:) - siitä,
Termit kirjoitti:
Jos hän kokee, että on parantunut, hienoa. Ei siihen mikään tuollainen parantumattomuus mahdu. Parantunut mikä parantunut. Ja sitten kun sairastutaan uudelleen, niin sairastutaan mutta välillä olaan oltu terveitä.että termit vaikuttavat ihmisten elämässä enemmän kuin haluaisit uskoa. Jos koet, että lannistan ihmisten mieliä, niin täytyisiköhän sinun tarkkailla omaa ajattelutapaasi...
Mielenkiintoista, miten eri tavalla ihmiset kokevat minut ja ajatukseni virtuaalimaailmassa ja sen ulkopuolella. Onko se sitten siinä, etteivät kestä suoraa tekstiä täällä?!
Niin kauan kun elämme lääketieteen vaikuttamassa maailmassa, niin terveys on putkiloiden ja purnukoiden kertomaa... Sekä lääkäreiden =)
Sen takia en toivoisi ihmisten tulevan kertomaan, että he ovat "parantuneet" tästä taudista jonkun luontaiskeinon avulla. Tiedän kyllä monia ihmisiä, joilla reuma on helpottanut mm. ruokavaliota muuttamalla (siis ei ole ollut oireita). Myös eräs julkisuuden henkilö on näitä... Toisille samat ruokavaliot eivät auta.
Ei ole kuitenkaan sataprosenttisen varmaa, että joku tietty hoito "parantaa" reumasta!! - reagoit
sen verran.. kirjoitti:
Kylläpä juttelet omituisia.
Minä olin täysin elämänhaluton kun aloin olla täynnä myrkkyjä enkä voinut kauppaankaan mennä ilman allergialääkkeitä. Jouduin elämään eristettyä elämää allergisuuteni vuoksi. Tuo reuma, jonka sain sokerina pohjalla (oli jo leukaperissä ongelmia vuosia sitten, mutten ymmärtänyt mistä johtui) oli minulle liikaa. Kun elämäni oli niin rajoitteellista muutenkin.
En saanut syödä mitään sokeripitoista, enkä muutenkaan käyttää mausteita ym.. olin mega-allerginen, verta tuli vessareissulla, päivääkään en voinut elää ilman kortisonikiekkoa astmaan..
En todellakaan ollut POSITIVIINEN kun aloitin hoidot, vaan reumasäryt hävisivät kuukaudessa (koska se oli tuorein vaivani). Olin kokeillut elämässni vaivoihini kymmentä erilaista hoitoa, mutta mikään ei kun korkeintaan tuonun lievitystä oireisiini (esim laserakupunktio). Lääkkeistä käytin lopulta solumyrkkyä, vaikka olen vannoutunut luomuihminen.
Sitten kun homeopatialla aloitin(paranemisoireet olivat helvetilliset monta kuukautta), lähti sairaudet sairauden perään pois.
ÄLÄ VÄHEKSY TOISTEN KOKEMUKSIA. SIINÄ SYY, MIKSEI SITTEN MEIKÄLÄISET HALUA KERTOA KOKEMUKSISTAAN. AINA SAA SELITTÄÄ SAMAT STOORIT JA YHTÄ TYRYMÄÄVIÄ JA VÄHÄTTELEVIÄ VASTALAUSEITA TULEE.
Homeopatia parantaa loppuun asti hoidettuna ALKUSYYN, joten loppu viimeksi hoito poistaa tulehduksen, joka on aihettanut NUO KAIKKI sairaudet. Silloin on PARANTUNUT, eikä oireeton.
Nyt lähden tältä palstalta, mutta toivottavasti joku uskaltautuu kokeilemaan hoitoa. Niin paljon voi voittaa. Aurinkoa sairaille:)vahvasti asioihin... Minulla ei ole tapana hermostua virtuaalisiin ihmisiin.
Juttelinko todellakin omituisuuksia?! Mielestäni en...
En minä väheksy SINUN kokemuksiasi, mutta älä kuitenkaan väitä, että muutkin voivat "parantua", koska moni ihminen voi saada siitä VÄÄRÄN kuvan!! Olet mielestäni tuonnut homeopatian aivan väärällä tavalla esille... Siinä vaiheessa, kun ilmoitit "parantumisesta" ja reagoit noin vahvasti asioihin, niin minulle tuli siitä ennemmin mieleen uskonlahko!
Kokemuksistaan voi kyllä kertoa, mutta tapa millä sen tekee voi ratkaista toisen ihmisen reagoinnin asiaan...
Sinä ainoastaan koet minun väheksyvän kokemuksiasi... Olen kysynyt sinulta muutaman helpon kysymyksen, johon en ole saanut vastausta. Minun tapani on kysellä, puntaroida ja keskustella asioista. Sinulle se oli vaan sitä, että sait negatiivisen vastaanoton asiallesi... - sama
reagoit kirjoitti:
vahvasti asioihin... Minulla ei ole tapana hermostua virtuaalisiin ihmisiin.
Juttelinko todellakin omituisuuksia?! Mielestäni en...
En minä väheksy SINUN kokemuksiasi, mutta älä kuitenkaan väitä, että muutkin voivat "parantua", koska moni ihminen voi saada siitä VÄÄRÄN kuvan!! Olet mielestäni tuonnut homeopatian aivan väärällä tavalla esille... Siinä vaiheessa, kun ilmoitit "parantumisesta" ja reagoit noin vahvasti asioihin, niin minulle tuli siitä ennemmin mieleen uskonlahko!
Kokemuksistaan voi kyllä kertoa, mutta tapa millä sen tekee voi ratkaista toisen ihmisen reagoinnin asiaan...
Sinä ainoastaan koet minun väheksyvän kokemuksiasi... Olen kysynyt sinulta muutaman helpon kysymyksen, johon en ole saanut vastausta. Minun tapani on kysellä, puntaroida ja keskustella asioista. Sinulle se oli vaan sitä, että sait negatiivisen vastaanoton asiallesi...Hmm. Jos minä olen parantunut, eiköhän muillakin ole mahdollisuus siihen? En kai uniikki ole..
Toisekseen, minä lähdin kertomaan omaa tarinaani, jotta joku voisi saada avun. En vastailemaan Sinun kysymyksiisi. Minulle on itse asiassa aivan sama, mitä kyselet tai ajattelet paranemisestani.
Enkä ainakaan minä ole virtuaali-ihminen, tuskin Sinäkään.... - sitä yleensä
sama kirjoitti:
Hmm. Jos minä olen parantunut, eiköhän muillakin ole mahdollisuus siihen? En kai uniikki ole..
Toisekseen, minä lähdin kertomaan omaa tarinaani, jotta joku voisi saada avun. En vastailemaan Sinun kysymyksiisi. Minulle on itse asiassa aivan sama, mitä kyselet tai ajattelet paranemisestani.
Enkä ainakaan minä ole virtuaali-ihminen, tuskin Sinäkään....reagoidaan... Olen minä virtuaali-ihminen silloin, kun kirjottelen anonyymisti internettiin!!
Kuitenkin hermostuit, kun esitin mielipiteitäni asioista??!! Jos sinulla on tarina kerrottavana, miksi ei voi kyseenalaistaa asioita?? Minä kyllä osaan kertoa syyn, miksi reagoin asioihin kuten reagoin.
En muuten ollut ainoa, joka ihmetteli reaktiotasi... Muutama tuttu on myös lukenut nämä kirjoitukset. - Tynnyrissäkö ?
sitä yleensä kirjoitti:
reagoidaan... Olen minä virtuaali-ihminen silloin, kun kirjottelen anonyymisti internettiin!!
Kuitenkin hermostuit, kun esitin mielipiteitäni asioista??!! Jos sinulla on tarina kerrottavana, miksi ei voi kyseenalaistaa asioita?? Minä kyllä osaan kertoa syyn, miksi reagoin asioihin kuten reagoin.
En muuten ollut ainoa, joka ihmetteli reaktiotasi... Muutama tuttu on myös lukenut nämä kirjoitukset.Oletko Sinä jonkinmoisessa tynnyrissä, josta et pääse et eteen etkä taakse ? Samaa jaaraamista on ollut, vaikka olen ollut poissa matkoilla, niin etkö ole jaakaamassa ihan tuota samaa kehää, josta ei ole tullut mitään valmista.
Miksi on tuollainen tarve mitätöidä toisten kokemukset parantumisesta ?
Mihin sinä tuota kyseenalaistamista tarvitset ? Onko Sinulla noin armoton pätemisen tarve ?
Muutama tuttu, joo just Sinunkin kirjoituksiasi käsiteltiin tuolla seminaarissa ja eikä ollut muutama tuttu, vaan olipa peräti toista sataa seminaarilaista, parantumisseminaarissa, kuinka merkittävää on se, miten sitoutuu paranemisensa asettamiseen.
Noinen negatiivisine kirjoituksinesi olit hyvä esimerkki tuosta valmiiksi sitoutumista vastustavasta asenteestasi, ettei voi parantua. Olisitpa esittänyt tuon seminaaria vetävälle lääkärille vielä.
Olisit saanut loistavan vastauksen. - viesti!!
Tynnyrissäkö ? kirjoitti:
Oletko Sinä jonkinmoisessa tynnyrissä, josta et pääse et eteen etkä taakse ? Samaa jaaraamista on ollut, vaikka olen ollut poissa matkoilla, niin etkö ole jaakaamassa ihan tuota samaa kehää, josta ei ole tullut mitään valmista.
Mihin sinä tuota kyseenalaistamista tarvitset ? Onko Sinulla noin armoton pätemisen tarve ?
Muutama tuttu, joo just Sinunkin kirjoituksiasi käsiteltiin tuolla seminaarissa ja eikä ollut muutama tuttu, vaan olipa peräti toista sataa seminaarilaista, parantumisseminaarissa, kuinka merkittävää on se, miten sitoutuu paranemisensa asettamiseen.
Noinen negatiivisine kirjoituksinesi olit hyvä esimerkki tuosta valmiiksi sitoutumista vastustavasta asenteestasi, ettei voi parantua. Olisitpa esittänyt tuon seminaaria vetävälle lääkärille vielä.
Olisit saanut loistavan vastauksen.Heh. Nauroin ääneen kun luin. Olet hyvä kirjoittamaan ja aivan naulan kantaan. Olen aivan samaa mieltä, enkä enää vain jaksa vääntää kun on kuin "seinille puhuisi". Mutta tuohan onkin kuulemma VIRTUAALI-IHMINEN:)
Hyvää jatkoa Sinulle!
Sydämellä toivoo;
T. Reumasta parantunut kirjoittelija - .....
Tynnyrissäkö ? kirjoitti:
Oletko Sinä jonkinmoisessa tynnyrissä, josta et pääse et eteen etkä taakse ? Samaa jaaraamista on ollut, vaikka olen ollut poissa matkoilla, niin etkö ole jaakaamassa ihan tuota samaa kehää, josta ei ole tullut mitään valmista.
Olisit saanut loistavan vastauksen.Niin, eihän tynnyrissä taida päästä, kuin ympyrää enimmäkseen... :D Mielenkiintoisia päätelmiä esität.
Mitätöidä kokemukset...?? En ole mitätöinyt muuta, kuin "parantumisen". Oireet voivat helpottua, eikä niiden tarvitse uusiutua esim. 20 vuoteen (tai ikinä), mutta "parantuminen"... Onkohan ymmärtämisen syy lukijassa ja hänen mielialallaan?? Luetun ymmärtäminen on myös eräs lukemisen osa-alue.
Olet tietenkin oikeassa; minulla on armoton pätemisen tarve :D :D Siitä nämä kaikki kysymykset tietenkin kertovat :D :D
Vai minun on kirjoituksiani käsitelty seminaarissa :D Oliko siellä kenties puutetta aiheista?
Mistä olet päätellyt, että olisin negatiivinen??????? Pelkistä kirjoituksista vai :D Et voi olla tosissasi :D :D
Kyllä minä voin kysellä samat asiat homeopaatilta suoraankin... Ehkä sen alan ammattilaiset osaisivatkin vastata niihin!! - minut?
viesti!! kirjoitti:
Heh. Nauroin ääneen kun luin. Olet hyvä kirjoittamaan ja aivan naulan kantaan. Olen aivan samaa mieltä, enkä enää vain jaksa vääntää kun on kuin "seinille puhuisi". Mutta tuohan onkin kuulemma VIRTUAALI-IHMINEN:)
Hyvää jatkoa Sinulle!
Sydämellä toivoo;
T. Reumasta parantunut kirjoittelijaTietääkseni et!! Ja silloihan minä olen sinulle pelkästään virtuaali-ihminen. Pelkkiä nollia ja ykkösiä. Sitä nämä tietokoneet käsittelevät!!
- E.C.
Vaihtoehtoja on:RUOKAVALIO
Esim:Zone-ruokavalio saattaa auttaa?! TUTUSTU.
Ja toinen juttu: PIDÄ RUOKAVALIO EMÄKSISENÄ.
ELIMISTÖN PITÄÄ AINA OLLA HIUKAN EMÄKSINEN,
EI HAPAN.
Puolet sairauksista johtuu huonosta länsimaisesta
ruokavaliosta.
terv.E.C.- keskustella
AINA ensin lääkärinne kanssa, ennenkuin aloitatte uuden ruokavalion!!
Esim. emäksinen ruokavalio ei sovi kaikkien reumatautien tai lääkkeiden kanssa yhteen ja voi siten aiheuttaa vaaratilanteita... - Aloitin
keskustella kirjoitti:
Esim. emäksinen ruokavalio ei sovi kaikkien reumatautien tai lääkkeiden kanssa yhteen ja voi siten aiheuttaa vaaratilanteita...Minä en ole keskustellut lääkärin kanssa, enkä keskustele näiden lääkäreiden kanssa, jotka ovat ns. erityissairaanhoidon klinikkojen kanssa. Ne ovat eri lääkäreitä, joiden kanssa ruokavaliosta keskustelen.
Miten keskustella, kun heillä ei ole hölkäsen pölöyksen tietoa näistä ravintoasioista, miten heidän kanssa keskustella ?
Ei emäsylijäämäisyys ole radiaalia. Ei lainkaan, vaan se alkaa vaikuttaa pikkuhiljaa, ja samalla huomaa, että hups heijaa, unohdipa ottaa lääkkeet, mutta olo on edelleen oikein lostava.
Näin minula se tapahtui. Eräs aamu huomasin, että hups, ei ole kipuja, ei jäykkyytä, ja päivällä honasin, että ai ne lääkkeet unotui ottaa. No eipä ollut tarvettakaan ottaa.
Ensin tipahtivat akuuttikipulääkkeet luonnollisesti pois, kun ei ollut tarvetta, ei niitä muistanutkaan ottaa.
Ajastaan jäivät sitten perustautiin tarkoitetut lääkkeet, nekin, kun ei muistanut säännöllisesti enää ottaa, kun ei ollut viitteitäkään, että olisi ollut sairas.
Näinpä ne jäivät. Se on ihan eri asia, kuin JÄTTÄÄ. Ja kun sitten kontrolleissa huomasin, että tulehdusarvot olivat humahtaneet olemattomiin, eli terveen lukemiin, ajattelin katsoa, että meneekö näin kivasti pidemmän aikaa.
Ja kun meni, niin elämä on jatkunut kymmeniä vuosia hyvin. Mutta mutta.... annas olla, kun lyö läskiksi, eli alkaa tuhoamaan itseään, ja tukemaan tuhoavia ruoka-aineita sisuksiinsa, niin kylläpä olotila muuttuu pian kurjaksi. Eikä varmasti ole pitkä tie saada sairaus takaisin, jos alkaa elämään kuin lehmä pellossa.
Joten SITOUTUMISTA ! Sillä terveys pysyy ja paranee. - E.C.
keskustella kirjoitti:
Esim. emäksinen ruokavalio ei sovi kaikkien reumatautien tai lääkkeiden kanssa yhteen ja voi siten aiheuttaa vaaratilanteita...Kuka on paras lääkäri??????
SINÄ ITSE.
PYSY VAIN HAPPAMENA JA KUOLE POIS ENNEN AIKOJAS.
TUTKI ENSIN ASIAT, ENNENKUN MÖLÄHTELETMITÄ
SATTUU.
twrv E.C. - MAREVAN
keskustella kirjoitti:
Esim. emäksinen ruokavalio ei sovi kaikkien reumatautien tai lääkkeiden kanssa yhteen ja voi siten aiheuttaa vaaratilanteita...Sanoppa sellainen reumalääke, mikä ei sopisi emäsylijäämäisen ravinnon kanssa ?
Kuule, sellaista ei ole.
Ja esim. tiedätkö lääkkeen MAREVAN ? Suomalaiset potilaat on peloiteltu sillä melkein hengiltä, kuin maailman loppu tulisi siihen paikkaan. Ihmispoloiset eivät uskalla edes tuorekurkkua kurkkua syödä muutamaa siivua, kun se on vihreää. Jopa kuorivat sen.
Kuitenkin minä syön päivässä puolesta kurkusta - kurkkuun päivässä kuorimatta.
Puhumattakaan kaalikasveista parasta, PARSAKAALIA, hyvänen aika, tummanvihreää, ei sitä voi sydä Marevan hoidon aikana.
Täysin väärää tietoa.
Tai että joisit vihreää juomaa, joka koostuu yksistään vihreistä kuivatuista kasveista. Sehän on kauhistus, vihreää, ja sellaisia määriä, jopa yhtä tuorekasvikiloa vastaava määrä päivässä, ja Marevanpotilas.
Juuri, juuri näitähän pitää syödä, että saadaan tärkeää emästä, flavonoideja, antioksidantteja.
Mutta kun lääkäriressukkamme eivät ymmärrä vedenjuonnin päälle tuon taivaallista. Kukaan lääkäri ei ole antanut ohjetta potilaalle, että pitäisi juoda nesteitä riittävästi, eli 2 litraa pelkkää emäsylijäämäistä nestettä.
Potilasraasut kärsivät nesteen puutoksestá. Tällöin kaikki toiminnat menevät päälaelleen.
Kun ihminen juo nesteitä riittävästi, vihreiden kasvien syöminen ei häiritse Marevaanin käyttöä.
INR-arvot pysyvät suunnitellulla tasolla, kun vaan JUO VETTÄ riittävästi. Vihreän syönti ei häiritse veren hyytymistekijää.
Sitä paitsi, kun syö emäsylijäämäisesti, keho paranee, ja veren tila paranee, eivätkä verisolut lainkaan liimaannu tulpiksi jota vastaan Marevaania useissa tapauksissa annetaan.
Antioksidantit suojaavat erittäin hyvin verisolujen liimaantumiselta toisiinsa. - muutama saitti
Kerrotko´muutaman saitin, josta voisi saada perustiedot esittämistäsi ruokavalioista. Löysin jotakin ja vaikutti järkevältä, olisiko joitakin perusohjeita, kirjoja???
- E.C.
muutama saitti kirjoitti:
Kerrotko´muutaman saitin, josta voisi saada perustiedot esittämistäsi ruokavalioista. Löysin jotakin ja vaikutti järkevältä, olisiko joitakin perusohjeita, kirjoja???
ZONE-RUOKAVALIOSTA on ihan sillä nimellä oleva
kirja.(Onlainassa ja en muista kirjoittajaa.)
Mutta suunnilleen samat asiat on kirjassa:
RUOKATOHTORI, kirjoittaneet Ian Marber ja Vicki
Edgson, kustantaja WSOY 2005 ja sille nettios:
www.thefooddoctor.com
PISTÄN ENSI VIIKOLLA LISÄÄ, KUN PÄÄSEN KOTIIN.
terveisin E.C. - ::::
MAREVAN kirjoitti:
Sanoppa sellainen reumalääke, mikä ei sopisi emäsylijäämäisen ravinnon kanssa ?
Kuule, sellaista ei ole.
Ja esim. tiedätkö lääkkeen MAREVAN ? Suomalaiset potilaat on peloiteltu sillä melkein hengiltä, kuin maailman loppu tulisi siihen paikkaan. Ihmispoloiset eivät uskalla edes tuorekurkkua kurkkua syödä muutamaa siivua, kun se on vihreää. Jopa kuorivat sen.
Kuitenkin minä syön päivässä puolesta kurkusta - kurkkuun päivässä kuorimatta.
Puhumattakaan kaalikasveista parasta, PARSAKAALIA, hyvänen aika, tummanvihreää, ei sitä voi sydä Marevan hoidon aikana.
Täysin väärää tietoa.
Tai että joisit vihreää juomaa, joka koostuu yksistään vihreistä kuivatuista kasveista. Sehän on kauhistus, vihreää, ja sellaisia määriä, jopa yhtä tuorekasvikiloa vastaava määrä päivässä, ja Marevanpotilas.
Juuri, juuri näitähän pitää syödä, että saadaan tärkeää emästä, flavonoideja, antioksidantteja.
Mutta kun lääkäriressukkamme eivät ymmärrä vedenjuonnin päälle tuon taivaallista. Kukaan lääkäri ei ole antanut ohjetta potilaalle, että pitäisi juoda nesteitä riittävästi, eli 2 litraa pelkkää emäsylijäämäistä nestettä.
Potilasraasut kärsivät nesteen puutoksestá. Tällöin kaikki toiminnat menevät päälaelleen.
Kun ihminen juo nesteitä riittävästi, vihreiden kasvien syöminen ei häiritse Marevaanin käyttöä.
INR-arvot pysyvät suunnitellulla tasolla, kun vaan JUO VETTÄ riittävästi. Vihreän syönti ei häiritse veren hyytymistekijää.
Sitä paitsi, kun syö emäsylijäämäisesti, keho paranee, ja veren tila paranee, eivätkä verisolut lainkaan liimaannu tulpiksi jota vastaan Marevaania useissa tapauksissa annetaan.
Antioksidantit suojaavat erittäin hyvin verisolujen liimaantumiselta toisiinsa.mm. reumatauteihin kuuluva kihti on melko tarkka ruokavaliostaan. Jotkut ruoat/juomat saattavat pahentaa kyseistä sairautta.
Erään ihmisen nivelreumaan auttoi, kun hän aloitti pyöräilyn. Liikunnan merkitys on valtava.
Muutaman ihmisen nivelreuma on helpottunut, kun aloittivat kasvisruokavalion... Eräs heistä oli tuomittu pyörätuolipotilaaksi mutta pääsi sieltä pois ruokavalion avulla.
Kuuleman mukaan "eskimoilla" ei olisi ollut (ainakaan ennen) nivelreumaa ollenkaan. Kalaöljyjen vaikutus voisi olla siinä apuna... Heillä on kuulemma sen sijaan verenvuototauti yleisempää, koska kalaöljy ohentaa verta.
Mikäli kuulen sellaisesta hoidosta, mitä lääkäri ei tiedä, keskustelen yleensä heidän kanssaan siitä. Ei ole yksikään reumatologi tuominnut minun kokeilujani. He saattavat naurahtaa, mutta niin kauan, kun laboratoriokokeet ovat hyviä, he eivät ole kumonneet esim. ruokavalioitani tai vitamiinien ottoani.
Parsakaali on todellakin, kuulemani mukaan, erittäin terveellinen. Itse en pidä sen mausta. Tomaattiketsupissa on jonkun kertoman mukaan terveellisiä yhdistelmiä. Pähkinät ovat terveellisiä jne...
Ruoasta ja vitamiineista sanotaan yleensäkin, että liika ja liian vähän on pahasta. Kohtuus kaikessa!! - Omega Zone
E.C. kirjoitti:
ZONE-RUOKAVALIOSTA on ihan sillä nimellä oleva
kirja.(Onlainassa ja en muista kirjoittajaa.)
Mutta suunnilleen samat asiat on kirjassa:
RUOKATOHTORI, kirjoittaneet Ian Marber ja Vicki
Edgson, kustantaja WSOY 2005 ja sille nettios:
www.thefooddoctor.com
PISTÄN ENSI VIIKOLLA LISÄÄ, KUN PÄÄSEN KOTIIN.
terveisin E.C.Zone-kirjat on kirjoittanut amerikkalainen lääkäri ja rasvatutkija Barry Sears. Suomeksi ne on kustantanut Otava. Sears suosittaa ruoan lisänä suuria päiväannoksia farmakologista omega-3-rasvahappoa, jossa on vähintään 60 % EPAa. Suomessahan saa jo 70-90-prosenttisia kapseleina. Netistä löytyy myös hyvää tietoa reuman ravitsemushoidosta
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/reumabio.html
- oireeton
Minä olen ollut nyt lähes kuusi vuotta oireeton nivelreumatikko, eli pärjään kokonaan ilman lääkkeitä. Itse uskon, että tämä on Trexanin ansiota. Mitään rajoituksia minulla ei ole ruokavaliossa. Muutenkin olen pysynyt terveenä. Olen ensimmäistä kertaa sairauslomalla tällä vuosituhannella, kun iski flunssa.
- Käänteinen
Minulle mm. trexaani aiheutta rajua taudin pahenemsita. Se ei sovi eikä pure alkuunkaan. Lääkkeet eivät minun tautiini pure. Niitä on vaihdettu ja vaihdettu laidasta laitaan, mutta tuloksetta. Sen sijaan täsmäruokavalio auttaa ja tehoaa paremmin, kuin koskaan mikään lääke on tässä reumataudeissa tehonnut. Ja se näköjään noudattaa juuri noita emäsylijäämäisyyden keriteereitä se joka tehoaa.
- se onkin,
Käänteinen kirjoitti:
Minulle mm. trexaani aiheutta rajua taudin pahenemsita. Se ei sovi eikä pure alkuunkaan. Lääkkeet eivät minun tautiini pure. Niitä on vaihdettu ja vaihdettu laidasta laitaan, mutta tuloksetta. Sen sijaan täsmäruokavalio auttaa ja tehoaa paremmin, kuin koskaan mikään lääke on tässä reumataudeissa tehonnut. Ja se näköjään noudattaa juuri noita emäsylijäämäisyyden keriteereitä se joka tehoaa.
että reumaa sairastavia on niin monia. Ja reumatauteja on useita. Samat hoidot eivät tehoa kaikille!! Jokainen tarvitsee juuri omanlaisen hoitonsa ja siksi ei voi sanoa, että joka yhdellä auttaa, ei välttämättä toisella auta sataprosenttisen varmasti!!
- r
Ihminen voi parantua. Ja jos sitä parantuu ni sit parantuu. Uskoa siihen tämä maailma tarvitsee. Naurattaa ku joku väittää että ei voi parantua kokonaan. Totuus on se että joillakin niin vain käy. Eli reumastakin voi parantua.
- loisto2
Voin suositella luettavaksi Rauli Mäkelän kirjan Reuman luonnonmukainen hoito. Hän pitää myös vastaanottoa. Hoito perustuu ruokavalioon ja vitamiini- ja hivenainevalmisteisiin. Myös Antti Heikkilän suosittelema Pellinki-dieetti on tutustumisen arvoinen.
Itse olen saanut todella suuren avun spondyloartropatiaan kokonaan viljattomasta ruokavaliosta. Kuulostaa karulta, mutta tosiasiassa rajoittaa elämää yllättävän vähän. Saatu apu kipujen poistumisena on ollut niin suuri palkinto, että rajoitteet eivät haittaa lainkaan. Suosittelen! Ensin kannattaa kuitenkin tarkistuttaa ettei ole keliakiaa, koska sitä ei enää myöhemmin voi tutkia. Esim. minulla ei ole sitä, mutta kehoni ei silti siedä viljoja. Näin on ilmeisesti monella muullakin reumaatikolla. Tsemppiä etsintöihin! - _johanna90_
Itsellä puhkesi reuma melkein heti kun synnyin alle 1vuoden ikäiseksi ja sairastin 13 vuotiaaksi asti... ja 10 vuoden ikäisenä vanhemmat lopettivat kaikki lääkkeet koska sivuoireet olivat todella pahoja ja niveloireet melkeinpä kokokaan kadonneet
ainakin siihen aikaan osa reuma lääkkeistä aiheutti maksa ongelmia ja luunhaurastumista..turvottivat kasvoja ja hiukset lähti päästä koska osa reuma lääkkeistä on ihan syöpälääkkeitä...
mutta liikunta ja hyvin syöminen on kaikkein paras hoito kaikenlainen hieronta,venyttely ja luontaislääkkeet- _Johanna90_
tuossa oli tarkoitus lukea ikäisenä ei ikäiseksi =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣281602Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711560Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.911350Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1151151Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949