Vanhuksen hoito

tietoa haluava

neuvokaa se kirjoitus missä vanhukselle sanotaan illalla että mahantoimutuspäivä on huomenna ja vanhus kipristelee tuskissaan koko yön, haluaisin ottaa kantaa tähän keskusteluun.

7

1231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirkku

      Ei ole tullut sellaista kirjoitusta vastaan. Tuohon aiheeseen sen verran, että meillä (dementoituneiden hoitokodissa) toimitetaan vatsat (mikrolaxilla) vasta siinä tapauksessa, kun suolta ei saada muilla konsteilla toimimaan säännöllisesti. Ketään ei tietenkään odotuteta asian kanssa, mutta noin pitemmällä tähtäimellä.

      Pitää ottaa huomioon, että kaikilla suoli ei toimi samaan rytmiin. Nykyisin on olemassa niin hyviä ulostuslääkkeitä, että vanhanaikainen tyyli (suppo joka viides päivä) on jäämässä onneksi pois. Voi olla, että tuossa tapauksessa on kyse juuri tästä suppo-touhusta.

      Jos potilaalla on vaivoja, kun vatsa ei ole toiminut, ehdottomasti täytyy järeämpiä konsteja käyttää. Kuitupitoinen ruoka, sennasose, luumut, puolukka movicol ja oikealla annostuksella sekä liikuta, toimii hyvin useimmilla. Näin ollen "toimitus päivistä" pääsee eroon.

      Suppojen puolesta puhujat, kokeilkaapa joskus itsellenne, takaan että on huono kokemus.

      • kysypä vain

        Oletko sama mirkku, joka kirjoitteli siellä vanhusten huoltoa koskevilla sivuilla?


      • mirkku
        kysypä vain kirjoitti:

        Oletko sama mirkku, joka kirjoitteli siellä vanhusten huoltoa koskevilla sivuilla?

        Juu sama henkilö on kyseessä. Tällä palstalla olen käynyt tasaiseen tahtiin. Minuakin alkoi kiinnostamaan tämä kyseinen aihe, joten vähän aikaa etsittyäni löysinkin sen vanhustenhoito-palstan. Kuinka niin?


      • kysynpä vain
        mirkku kirjoitti:

        Juu sama henkilö on kyseessä. Tällä palstalla olen käynyt tasaiseen tahtiin. Minuakin alkoi kiinnostamaan tämä kyseinen aihe, joten vähän aikaa etsittyäni löysinkin sen vanhustenhoito-palstan. Kuinka niin?

        Pisti vain silmään, kun sivun ensimmäisessä aiheessa "tietoa haluava" pyytää neuvomaan kirjoitusta, jossa vanhukselle sanotaan illalla, että mahantoimituspäivä on huomenna....

        Kerrot, että ei ole tullut sellaista kirjoitusta vastaan.
        Eikös ko. kirjoitus ollut juuri sillä vanhustenhoitopalstalla!


      • mirkku
        kysynpä vain kirjoitti:

        Pisti vain silmään, kun sivun ensimmäisessä aiheessa "tietoa haluava" pyytää neuvomaan kirjoitusta, jossa vanhukselle sanotaan illalla, että mahantoimituspäivä on huomenna....

        Kerrot, että ei ole tullut sellaista kirjoitusta vastaan.
        Eikös ko. kirjoitus ollut juuri sillä vanhustenhoitopalstalla!

        Muuten ihan oikea huomio, mutta jos katsot päivämäärät kirjoituksistani, huomaat, että kävin täällä ensin ja sillä toisella palstalla myöhemmin. Olenko ihan väärässä, kun arvelen, että olet nim. potilas?


    • sivulta

      Vanhustenhoito..siellä kirjoitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe