Mitä eroja löytyy autoista joissa on sama moottori eli 1.8turbo? Onko moottorissa tai alustoissa rakenteellisia eroja vai onko vaan S mallissa jäykempi ja matalampi alusta ja viritetympi kone?
A3 vs S3
18
6782
Vastaukset
- TT84
Alustasta en osaa sanoa, mutta moottoreissa on eroja. S3:ssa on isompi (vai oliko 2,en ole varma) välijäähdytin, ja muistaakseni männät etc. ovat tukevammat.
- 1.8t
s3:ssa neliveto. Isompi turbiini (k04) ja tosiaankin 2 välijäähyä. On muuten täysin eri "planeetalta" kuin a3t.
- T q
Koneessa eri osia (turbo, välijäähdyttimet, putkistot) ja samoin alustassa tukevampaa osaa.
Vakiona suurin piirtein kaikki mikä A3:ssa on lisävarusteena (sport -sisustus, automaatti-ilmastointi, xenonvalot jne. jne.) - paino
siinä on.Painaa kuin synti (n.1600kg todellista, ilmoitus jotain 1375, olikohan tuulilasissa 1500kg paikkeilla).Ilman chippausta ei lähde mihinkään, S4 ja varsinkin esim. A6 quattro paljon kevyempiä.A3 quattrossa luonnollisesti sama ongelma miinus toki lisävarusteiden paino-> 0-100km/h n.10s!!.
Toki S3 on hemmetin siistin näköinen, sitä nyt ei voi kiistää...- 1.8t
Mistä lyösit S3:lle noinvähän painoa (1375). Vakio S3 liikkuu painosta huolimatta aivan hyvin.
A3tq:lla pääsee vakiona 0-100 reilusti alle 10sek. Vanha A4tq:kin menee 8.4 sekuntiin. - paino
1.8t kirjoitti:
Mistä lyösit S3:lle noinvähän painoa (1375). Vakio S3 liikkuu painosta huolimatta aivan hyvin.
A3tq:lla pääsee vakiona 0-100 reilusti alle 10sek. Vanha A4tq:kin menee 8.4 sekuntiin.Ehkä olin vähän liian kriittinen kulkupuolen suhteen, kyllähän se neliveto nimenomaan riittävän tehokkaassa autossa 0-80 km/h erittäin pätevä on, mutta chippaisin silti siihen 250:een (abt).
A3 quattro sen sijaan on liian painava, johtuuko siitä että kone poikittain(muutakaan selitystä en keksi).Esim. A4 quattro 200-300kg kevyempi ja se kyllä tuntuu!!(jossa luonnollisesti kone pitkittäin) - 1.8t
paino kirjoitti:
Ehkä olin vähän liian kriittinen kulkupuolen suhteen, kyllähän se neliveto nimenomaan riittävän tehokkaassa autossa 0-80 km/h erittäin pätevä on, mutta chippaisin silti siihen 250:een (abt).
A3 quattro sen sijaan on liian painava, johtuuko siitä että kone poikittain(muutakaan selitystä en keksi).Esim. A4 quattro 200-300kg kevyempi ja se kyllä tuntuu!!(jossa luonnollisesti kone pitkittäin)Siis mikä on raskas ja mikä kevyt?
A3t quattro painaa kyllä 100kg vähemmän kuin uusi a4tq.
S3 taas painaa hieman vähemmän kuin uusi a4tq.
Nelivetotekniikka ( muu) painaa noin 100kg enemmän etuvetoiseen verrattuna. Saavutetut hyödyt näkyvät lähinnä Suomen talvessa. Asfaltilla reilun 200hp kanssa pärjää etuvedollakin. - paino
1.8t kirjoitti:
Siis mikä on raskas ja mikä kevyt?
A3t quattro painaa kyllä 100kg vähemmän kuin uusi a4tq.
S3 taas painaa hieman vähemmän kuin uusi a4tq.
Nelivetotekniikka ( muu) painaa noin 100kg enemmän etuvetoiseen verrattuna. Saavutetut hyödyt näkyvät lähinnä Suomen talvessa. Asfaltilla reilun 200hp kanssa pärjää etuvedollakin.mutta todellisuus on eri asia ja kyllä näitä on päästy testaamaan ja S3:n omistajan kanssa olen asiasta turissut...ja koeajo vain vahvisti asiaa.
Esim. A3 TQ ei lähde kakkosvaihteen jälkeen hyvälläkään tahdolla enää minnekään, kun taas saman sukupolven A4 (eli se vanha, sori kun en aluksi tarkentanut, sillä kysehän on toki saman mallisukupolven vertailusta, uusi A3 tulossa ensi vuonna...)on selvästi rivakamman tuntuinen.
Se paljonko se lisäpainoa tekee, olet arviossasi oikeassa "pitkittäiskoneaudien"(A4,A6,Passat)suhteen, kun taas nämä poikittaismoottoriset "quattrot"(A3,Golf,TT,Leon,Octavia)painavat lähes 300kg etuvetoista samanmoottorista verrokkia vastaan.Esim.josta tämän voi päätellä, on vaikkapa Golf III VR6:n ilmoitettu paino(1210kg) vastaan Golf IV V(R)6 4motionin painoon (1550-jotain).Yli kolmensadan kilon!! eroa ei voi selittää pelkästään turvavarusteiden ja korin osalta uudemmassa versiossa.Sitäpaitsi Golf III ja Golf IV:n painoerot samoilla moottoriversioilla ovat vain alle 50kg:n luokkaa.Tuo oli muuten ainoa paperille painettu fakta johon itse olen törmännyt vertailussa etuveto vs. samaa mallia oleva "epä-quattro".Yksi tietolähde voisi olla myös Golf TDI vs. sama 4motionina, jos nyt viitsivät painon rehellisesti ilmoittaa...
Toivottavasti tästä nyt selvän sai.Älä kuitenkaan kysy, mistä helvetistä tuo paino tulee!Olisi kiva itsekkin tietää, miksi tuollainen ratkaisu on niin hemmetin painava. - Kytkin
paino kirjoitti:
mutta todellisuus on eri asia ja kyllä näitä on päästy testaamaan ja S3:n omistajan kanssa olen asiasta turissut...ja koeajo vain vahvisti asiaa.
Esim. A3 TQ ei lähde kakkosvaihteen jälkeen hyvälläkään tahdolla enää minnekään, kun taas saman sukupolven A4 (eli se vanha, sori kun en aluksi tarkentanut, sillä kysehän on toki saman mallisukupolven vertailusta, uusi A3 tulossa ensi vuonna...)on selvästi rivakamman tuntuinen.
Se paljonko se lisäpainoa tekee, olet arviossasi oikeassa "pitkittäiskoneaudien"(A4,A6,Passat)suhteen, kun taas nämä poikittaismoottoriset "quattrot"(A3,Golf,TT,Leon,Octavia)painavat lähes 300kg etuvetoista samanmoottorista verrokkia vastaan.Esim.josta tämän voi päätellä, on vaikkapa Golf III VR6:n ilmoitettu paino(1210kg) vastaan Golf IV V(R)6 4motionin painoon (1550-jotain).Yli kolmensadan kilon!! eroa ei voi selittää pelkästään turvavarusteiden ja korin osalta uudemmassa versiossa.Sitäpaitsi Golf III ja Golf IV:n painoerot samoilla moottoriversioilla ovat vain alle 50kg:n luokkaa.Tuo oli muuten ainoa paperille painettu fakta johon itse olen törmännyt vertailussa etuveto vs. samaa mallia oleva "epä-quattro".Yksi tietolähde voisi olla myös Golf TDI vs. sama 4motionina, jos nyt viitsivät painon rehellisesti ilmoittaa...
Toivottavasti tästä nyt selvän sai.Älä kuitenkaan kysy, mistä helvetistä tuo paino tulee!Olisi kiva itsekkin tietää, miksi tuollainen ratkaisu on niin hemmetin painava.Olet näemmä huumorimiehiä!
Tuon 300kg painoeron saa aikaan kun vertaa etuvetomallin painoa ilman kuljettajaa ja täyttä tankkia nelivetomalliin jossa kuljettaja ja täysi tankki.
esim Seat Leon 1.8t etuveto ja 4-veto -versioiden painoeroksi on ilmoitettu 140kg=(1462-1322)kg, lisäksi varusteissa ja esim. jarruissa on eroja.
Näissä ilmoitetuissa painoissa on lisäksi 75 kg kuljettaja ja täysi tankki.
Suunnilleen sama painoero pätee varmasti myös A3:n, TT:n ja Golfin osalta.
Haldex-kytkin ja tarvittavat vetolaitteet tuovat n. 100kg lisäpainoa verrattuna etuvetoon, ei 300kg lisäpainoa. - SEAT Power! (original)
Kytkin kirjoitti:
Olet näemmä huumorimiehiä!
Tuon 300kg painoeron saa aikaan kun vertaa etuvetomallin painoa ilman kuljettajaa ja täyttä tankkia nelivetomalliin jossa kuljettaja ja täysi tankki.
esim Seat Leon 1.8t etuveto ja 4-veto -versioiden painoeroksi on ilmoitettu 140kg=(1462-1322)kg, lisäksi varusteissa ja esim. jarruissa on eroja.
Näissä ilmoitetuissa painoissa on lisäksi 75 kg kuljettaja ja täysi tankki.
Suunnilleen sama painoero pätee varmasti myös A3:n, TT:n ja Golfin osalta.
Haldex-kytkin ja tarvittavat vetolaitteet tuovat n. 100kg lisäpainoa verrattuna etuvetoon, ei 300kg lisäpainoa.Rekisteriotteessa lukee 1511 kg!...?
- Sami
SEAT Power! (original) kirjoitti:
Rekisteriotteessa lukee 1511 kg!...?
Eli siis 2001 mallin 4-veto Leonilla
- ARY
Sami kirjoitti:
Eli siis 2001 mallin 4-veto Leonilla
1511 kg, tuossa meikeläisen paperissa
- Sami
Sami kirjoitti:
Eli siis 2001 mallin 4-veto Leonilla
ARY ja 1488kg
- Anonyymi
paino kirjoitti:
Ehkä olin vähän liian kriittinen kulkupuolen suhteen, kyllähän se neliveto nimenomaan riittävän tehokkaassa autossa 0-80 km/h erittäin pätevä on, mutta chippaisin silti siihen 250:een (abt).
A3 quattro sen sijaan on liian painava, johtuuko siitä että kone poikittain(muutakaan selitystä en keksi).Esim. A4 quattro 200-300kg kevyempi ja se kyllä tuntuu!!(jossa luonnollisesti kone pitkittäin)Nyt lähes itteni ikäiseen keskusteluun sisältöä😂 elikkä mulla tuommone 2002/2003 A3 Quattro 1.9 tdi 131hv s-line ja papereissa on muistaakseni 1390kg ilmoitettu painoksi.
- Testattu
Kävin tuossa reilut vuosi takaperin eräässä Audi/VW liikkeessä koeajamassa tuota S3:sta. Audin maahantuojalla oli S-Audien kiertue...ja voin kertoo että tukka pois ja paanalle. Eihän se mikään älytön tykki oo mut kyllä se dieseli Polon jälkeen tuntu aikas mäheeltä...eli niinku kaikki tietää ni 6,8 s/0-100 kmh ja 238 kmh. No juu mutta kyllä se S3 tosiaan aikas kiree peli oli mutkaisella asfalttipätkällä. Tuo S3 on ihan eri peli kuin A3. Alusta, jarrut, moottori, varustelu jne jne...SE ON S-AUDI!!!!!!! Puolen tunnin ajon jälkeen tosin olis auton ajo-ominaisuuksiin nähden toivonut hieman lisää teho, kun ei oikein enää "kiihtynyt" sadasta viidestäkympistä ylöspäin härän raivolla... Toivottavasti Audin maahantuoja toisi joskus Suomeen koeajettavaksi RS4:n, jeah!!!!!!!!!
- STS
saa ainakin www.dahkbackracing.se "firmasta" muistaakseni 270 pollea tulee kunhan vaihtaa chipin ja sporttiputkiston.. luulis jo sitten liikahtavan;)
- 1.8TQ
Tuo kiertueella ollut S3 on nykyään käynyt Lehtonen motorsportilla ja muutenkin kokenut muutoksia. Kulkee kivasti ja tietää miksi siinä on niskatuet... kuulemma Lahden moottoritiellä kantti loppuu 270 km/h jälkeen...
- Testattu
1.8TQ kirjoitti:
Tuo kiertueella ollut S3 on nykyään käynyt Lehtonen motorsportilla ja muutenkin kokenut muutoksia. Kulkee kivasti ja tietää miksi siinä on niskatuet... kuulemma Lahden moottoritiellä kantti loppuu 270 km/h jälkeen...
Joo tohon S3:een saa Lehtosen pajalla virityksen joka antaa 326 heppaa...
www.lmsracing.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851