Autojen keräilijät?

kysymys teille

Sitä olen ihmetellyt joissain vanhojen autojen harrastajissa, kun joillain on talli täynnä vanhoja autoja. Niin miksi näillä keräilijöillä on useampi halpa auto, eikä yhtä kallista? Yhdellä puolitutulla on useampi kappale vanhoja "kansanautoja",mitkä kaikki vieläpä kilvissä ja kun tulin kysyneeksi miksi mies ei ole ostanut vaikkapa yhtä Jaguaria tai Mersua monen pikkuauton sijaan, niin sanoi suoraan, ettei kiinnosta.
Sitä vaan, että jos itse jotain vanhempaa vaunua haluaisin, niin itse ostaisin juuri niin kalliin ja hienon kuin taloudellisessa tilanteessa on järkevä ylläpitää.

9

2416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kullakin. Se on rikkaus, ei vika.

    • GoggoMobil

      miksi ostaa mersu harrasteajokiksi, kun voit halutessasi tilata taksin ja "nauttia" edullisesta matkasta nokivasaramesen kyydissä.
      miksi ostaa Jaguar, jolla ajellessa koko ajan pelko "per...ssä", että jokin paikka hajoaa; mm. sähkölaitteet ..

      • jaakoppi 456

        Itse tykkään enemmän autoista joita täällä on ollut liikenteessä kansanautoina. Sävähdyttää paljon enemmän kuin Jaget ja Mersut joita aikanaan ei ollut
        välttämättä yhtään liikenteessä.


      • Normilo
        jaakoppi 456 kirjoitti:

        Itse tykkään enemmän autoista joita täällä on ollut liikenteessä kansanautoina. Sävähdyttää paljon enemmän kuin Jaget ja Mersut joita aikanaan ei ollut
        välttämättä yhtään liikenteessä.

        Auton harrastus on sen verran laaja juttu että ajattelappa jos kaikki harrastaisivat vain jotain kalliita "luxusautoja" niin eihän noita vanhoja pelastuskelpoisia mobiileja kohta enään yksinkertaisesti ole! ja itse olen ainakin huomannut sen jos menee vaikka johonkin huoltarille vanhalla mobiililla vaikkapa pv volvolla niin kyllä siihen ympärille kertyy semmonen "pappa kavalgaadi" kaikkilta tulee juttu tyyliin "minullakin oli joskus tämmönen,miltä vuodelta jne..." asiassa on se hyväpuoli jos menee huoltoasemalle niin ilmaset kahvit on herkässä !,ei tarvitse kun ajaa pihaan ja mennä sisälle niin joku tulee että,istuhhän tänne :D,

        Minusta ainakin on mukava että autoharrastus on laaja,vaikka noissa mobilistien kokoontumisajoissakin niin olisi tosi tylsää jos siellä olisi vain jotain jaquaareja.
        Nythän suomen yleisin harrasteauto on kupla mutta entä sitte,ei se tarkota että toisen pitäisi hylätä omat kolme kuplaasa sen takia että pitäisi ostaa kalliimpi.
        Meilläkin on tallissa monta jenkkirautaa,yksi on wanha taxi,yksi on vanha edustusauto sitten on näitä kylän rikkaitten wanhoja autoja,jokaisessa autossa on aina oma tarinansa ja se päättyy kun auto paalataa.


    • Lucas

      Vaikka minulla olisikin enemmän rahaa sijoittaa harrasteautoihin,niin en kyllä laittaisi johkin Mersuun tai Jaggeen rahoja.On niitä paljon tyylikkäämpiäkin,ja arvonsa pitävämpiäkin autoja olemassa.600 Fiattiakin näkee harvemmin,ja kyllä senkin arvo nousee vanhetessaan.

    • Rellu5L

      Minulla on kaksi Rellua ja viiden Rellun osat purettuna hyllyillä, ehkä ei kannata enää vaihtaa harrastekohdetta.

    • korvaa määrää

      Eiköhän nuo postimerkkienkin kerääjät halua
      kokoelmiinsa useampia kappaleita. Voisihan nekin ostaa yhden helvetin kalliin ja homma olisi siinä

    • Lolita1982

      Itse olen tällä hetkellä 8 auton omistaja;

      Opel Omega GL -96
      Opel Ascona (diesel) -86
      Datsun 150Y GL -81
      Ford Cortina -73
      Ford Cortina GT -72
      Ford Cortina DL -70
      Ford Cortina DL -69
      Ford Cortina -66

      Eli autoista nykyarvoltaan vain Omega on ns. kallis auto, ainakin omiin lehdenjakajan tuloihini nähden. Auto on minulla käyttöautona, eli käyn jakamassa sillä lehdet jne.

      Tiedän, että tarkoitit ns. ökyautoja puhuessasi kalliista autoista, mutta ehkä kaikilla ei ole varaa/kiinnostusta ostaa sellaisia. Tosin Jaguar jostain 60-70-luvulta maistuisi minullekin, mutta hintahan tuollaisella autolla ei ole tänä päivänä enää kovinkaan suuri. Toisaalta vaikkapa 2000-luvun Jaguarit eivät ole (minun mielestäni... ei tarvitse kenenkään ottaa nokkiinsa :) ) minkään näköisiä ja omiin autohankintoihini vaikuttaa paljolti nimenomaan ulkonäkö - ja se on uusissa autoissa vähintäänkin mitäänsanomaton. Nykyautot ovat mielestäni kaikki samalla muotilla tehtyjä.

      Toisaalta vanhoissa autoissa viehättää niiden harvinaisuus... miksipä ei ostaisi "edullista", näyttävää klassikkoautoa vaikkapa joka pojan ökymersun, -jaggen tai -bemarin sijaan. Tavallisuus pudottaa auton tunnearvoa ainakin omalla kohdallani, olkoon sen myyntiarvo sitten vaikka kuusinumeroinen.

      Eli lyhyesti ja ytimekkäästi: uudet autot ovat minulle vain ja ainoastaan työjuhtia, vanhemmat autot "edustusautoja". On mukavaa, kun ihmiset tulevat muistelemaan omaa lapsuuttaan/nuoruuttaan nähdessään minun liikkuvan Cortinoillani. Päät kääntyvät ja varsinkin aikuisempi miesväki on innoissaan nähdessään nuoren naisen kurvailevan autolla, jollainen heillä on ehkä ollut omassa nuoruudessaan. Onhan se aika imartelevaa... :)

      Ja vielä yhdestä asiasta mainitakseni; vaikka autolla on ikää useita kymmeniä vuosia, ei se silti välttämättä ole kovinkaan halpa. Esim. vasta löysin netistä erään autoliikkeen sivulta vm. -67 Cortinan, jolla oli hintaa 14 800 euroa. Mielestäni sen ikäisestä autosta se on aika kova hinta, vaikka Cortina-fani olenkin... :)

    • Munahiki

      Heräö päässiliha

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2664
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    Aihe