Janottaa ja pissattaa =/ löytyykö lekuria?

Mikähän on...Kun janottaa koko ajan ja sit kun juo vaikka vähäsenkin,niin pitää melkein 15 minsan päästä mennä vessaan.Onko tää normaalia? Juon ison lasillisen vettä ainakin tunnin välein.
Ja sit oon monesti tosi väsyny,ja hikoilen.On sellai hutera olo.Ja laihtunut en ole ennemminkin lihonut.En liiku juurikaan.
Diabetestä ei ole koska kävin vasta verikokees,eikä muutakaan ilmennyt..mut verenhyytymistekijä oli yli viitearvojen.
Eli oisko ketään asiantuntijaa joka vois sanoo vaihtoehtoja mihin mut oireet vois liittyy?

-janottaa,kuivaa suuta,pissattaa usein
-väsymystä,heikkoutta
-sokeriarvot 5.1
-ei tulehduksia
-ei laihtumista,enemmänki ylipainoa vähän
-mutta verenhyytymistekijä(trombosyytti) yli viiterajojen,noussut joka verikokeessakäyntikerralla

...on ens viikolla lääkäri mut ei jaksa oottaa.


äääää...mihin vois liittyy janotus plus väsymys plus noi hyytymisjutut?
95176
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Kalaöljy alentaa nettitiedon mukaan veren hyytymistekijää. Älä myöskään syö k-vitamiinia. Sitä on kai joissain kasviksissa. Katso Googlesta.

Syynä voi olla perinnöllinen geenivirhe, joka välttämättä ei tule esiin vaan siihen tarvitaan joku laukaiseva tekijä.

Jos se on olemassa, ihmisellä on taipumusta laskimotukokseen. Et saisi tupakoida, et käyttää e-pillereitä.

Ethän syö hirveästi lisäkalkkia? Se nimittäin kyllä pissattaa.

Mutta tämä on kyllä väärä palsta.

Äänestä
  • ei ole palstaa tämmösille sekalaisille oireille...plah.

    joo en syö paljoakaan kalkkia enkä kalaa.Niin,voihan tää olla ihan perinnöllinen ominaisuus...toiv. ei tarvi mitenkään kauheesti alkaa kontrolloida mitä voi tehdä ja mitä ei.No kunhan täs menen lääkäriin niin saa tietää mikä vois olla sit vai onko mikään.

    Äänestä

  • mut... kirjoitti:

    ei ole palstaa tämmösille sekalaisille oireille...plah.

    joo en syö paljoakaan kalkkia enkä kalaa.Niin,voihan tää olla ihan perinnöllinen ominaisuus...toiv. ei tarvi mitenkään kauheesti alkaa kontrolloida mitä voi tehdä ja mitä ei.No kunhan täs menen lääkäriin niin saa tietää mikä vois olla sit vai onko mikään.

    Vastasin vähän sekavasti: kun sulla on koholla se hyytymistekijä ja kalaöljy alentaa sitä niin kannattaa syödä rasvaista kalaa ja kalaöljyä.

    Mutta K-vitamiini nostaa hyytymistekijää, joten sitä ei kannata ylenmäärin syödä. Eli katso ettei vitamiinipillereissä ole K-vitamiinia (menadioni), ei ainakaan Multi-tabsissa näytä olevan. Ja tosiaan jotkut vihreät lehtivihannekset, esim. parsakaali, lehtikaali ja pinaatti sisältää sitä runsaasti. Vältä niitä.

    Kalkkia pitää syödä tietenkin kohtuudella eli siis ensisijaisesti maitotuotteita, juustoa ja jos niitä ei pysty syömään, niin sitten lisäkalkkia (mutta ei siis kohtuuttomasti).

    Mutta toivottavasti lääkärisi on asiantuntija.
    Ravitsemuksesta lääkärien tiedot ei yleensä ole juuri kummempia kuin kenen tahansa taviksen. Siihen sinun kannattaa itse perehtyä. Netistä saa paljon tietoa nykyään. Kirjoita Googleen erilaisia hakusanoja, niin tietoa löytyy.

    Mutta ensin on tietysti selvitettävä se hyytymistekijän nousemisen syy.

    Äänestä

  • ... kirjoitti:

    Vastasin vähän sekavasti: kun sulla on koholla se hyytymistekijä ja kalaöljy alentaa sitä niin kannattaa syödä rasvaista kalaa ja kalaöljyä.

    Mutta K-vitamiini nostaa hyytymistekijää, joten sitä ei kannata ylenmäärin syödä. Eli katso ettei vitamiinipillereissä ole K-vitamiinia (menadioni), ei ainakaan Multi-tabsissa näytä olevan. Ja tosiaan jotkut vihreät lehtivihannekset, esim. parsakaali, lehtikaali ja pinaatti sisältää sitä runsaasti. Vältä niitä.

    Kalkkia pitää syödä tietenkin kohtuudella eli siis ensisijaisesti maitotuotteita, juustoa ja jos niitä ei pysty syömään, niin sitten lisäkalkkia (mutta ei siis kohtuuttomasti).

    Mutta toivottavasti lääkärisi on asiantuntija.
    Ravitsemuksesta lääkärien tiedot ei yleensä ole juuri kummempia kuin kenen tahansa taviksen. Siihen sinun kannattaa itse perehtyä. Netistä saa paljon tietoa nykyään. Kirjoita Googleen erilaisia hakusanoja, niin tietoa löytyy.

    Mutta ensin on tietysti selvitettävä se hyytymistekijän nousemisen syy.

    K-vitamiini ei nosta juuri trombosyyttejä, vaan Hyytymistekijöitä, joita on monia muita, jotka yhdessä trombosyyttien kanssa toimivat ja muodostavat tarvittaessa tulpan.

    Äänestä

Kannattaa kuitenkin otatuttaa kilppariarvotkin ja TSH pitää olla siis alle 2.5 (vaikka labran viitearvot isommat) ja sitten kannattanee tehdä sokerirasitus kuitenkin? Tosta en ole varma. On myös paljon muita hormonihäiriöitä, joten syy voi olla muuallakin. PYYDÄ LÄÄKÄRILTÄSI sitten hyvää hoitoa ja tutkimuksia ja vastauksia. jos et saa ekalta lekurilta vastauksia, mene toiselle lääkärille (mielellään sisätautilääkärille)

Äänestä

jospa vain peruskunto, yleiskunto on simppelisti huono

Äänestä

Sulla voi olla ainakin diabetes insipidus eli antidiureettisen hormonin puute. Varaa aika sisätautilääkärille tai endokrinologille.

Äänestä
  • diabeteksen klassiset oireethan ovat, että janottaa, väsyttää ja kusettaa.

    Äänestä

mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta yläasteella... itse en tajunnut lääkäriin lähteä, mutta sit terkkari laitto lääkäriin ku paino oli noussut ja olin tosi väsynyt ja ei ollut mielenkiintoa tehdä mitään... Nyt sit jälkikäteen ku olen kelannut tot aikaa, niin olin tosi tyhmä kun en tehnyt itse aikaisemmin mitään vaikka huomasin että olen tosi väsy ja kaikki ei oo kohdallaan...

Kannattaa mennä mahdollisimman nopeesti lääkäriin ja veri kokeisiin...jos sulla on kilpirauhasen liika-tai vajaatoimintaa niin sitä nopeemmin elämäsi palaa normaaliksi kun saat asianmukaista hoitoa...Mutta voihan sulla olla jotain muutakin tai ei mitään.. tollaset jutut kannattaa hoitaa, ennen kuin on liian myöhäistä

Äänestä

Kommentoi aloitusta


tyttö20 kirjoitti:

Mikähän on...Kun janottaa koko ajan ja sit kun juo vaikka vähäsenkin,niin pitää melkein 15 minsan päästä mennä vessaan.Onko tää normaalia? Juon ison lasillisen vettä ainakin tunnin välein.
Ja sit oon monesti tosi väsyny,ja hikoilen.On sellai hutera olo.Ja laihtunut en ole ennemminkin lihonut.En liiku juurikaan.
Diabetestä ei ole koska kävin vasta verikokees,eikä muutakaan ilmennyt..mut verenhyytymistekijä oli yli viitearvojen.
Eli oisko ketään asiantuntijaa joka vois sanoo vaihtoehtoja mihin mut oireet vois liittyy?

-janottaa,kuivaa suuta,pissattaa usein
-väsymystä,heikkoutta
-sokeriarvot 5.1
-ei tulehduksia
-ei laihtumista,enemmänki ylipainoa vähän
-mutta verenhyytymistekijä(trombosyytti) yli viiterajojen,noussut joka verikokeessakäyntikerralla

...on ens viikolla lääkäri mut ei jaksa oottaa.


äääää...mihin vois liittyy janotus plus väsymys plus noi hyytymisjutut?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu