Onko teillä muilla yhtä oppivaisia hiiriä kuin meillä?
Meillä hiiret vipeltävät ullakolla ja olen metsästänyt niitä perinteisillä loukuilla. Aluksi hiiret jäivät hyvinkin kiinni, mutta nyt ne ovat oppineet syömään loukusta ilman että se laukeaa. Olen laittanut juustosyötit jopa karhunlangalla kiinni mutta silti syötti on viety ja loukku laukeamatta. Olen yrittänyt virittää loukut mahdollisimman "herkälle" mutta näyttää siltä että hiiret osaavat jo kääntää sen läpän sillä tavalla että loukku ei laukea.
Pitäisikö kokeilla jotain sitkeämpää syöttiä kuin juusto, mitä suosittelette? Olen kuullut että on olemassa sellaisia loukkuja joihin ei tarvita syöttiä ja laite houkuttelee hiiriä hajulla. Onko näistä kokemuksia, toimiiko ne sähköllä ja mistä niitä saa? Ovatkohan kalliita?
Mielessäni muhii jo suunnitelma hiirien ansalaitteesta. Palaan aiheeseen kunhan saan sen rakennettua ja testattua.
eteviä hiiriä
6
5115
Vastaukset
- tuota syötin viemistä
sattuu. Eivät ne hiiret mitään opi. Eivät seuraa
vierestä kun kaveri kuolee.
Vaihda syötti ja viritä pyydys.
Kyllä ne siitä loppujen lopuksi aina saavat
loukusta niskaansa.
Toivottavasti Pyhä Pietari ei ole hiiri... - Hiirestäjä
Meillä käytetään vain muovisia loukkuja, joissa on sellainen peräänkuuluttamasi kestosyötti. Mallissa SuperCat (muitakin malleja on!) loukku on muovia ja syöttinä (ilmeisesti vastustamattomalle tuoksuva) kestosyötti. Myös hiiren irrotus on helppoa sillä painamalla muoviosat takaisin yhteen, vapautat hiirenraadon loukusta ja samalla olet virittänyt loukun uutta käyttöä varten.
Tätä loukkua yksikään hiiri ei ole vielä saanut laukaistua jäämättä itse kiinni, joten on varmempi kuin perinteinen metalliloukku, jossa hiiri pääsee syötiin turvalliseksi käsiksi, kun on ensin laukaissut loukun. No pain, no gain.- nitistäjä
Kuinka tehokas tuo muovinen kapistus oli? Tappoiko heti? Itse jouduin nitistämään hiiren, kun jäi sätkyttelemään ja juoksi ympäri kämppää muoviloukku päässään. Iljettävää.
- hiirestäjä
nitistäjä kirjoitti:
Kuinka tehokas tuo muovinen kapistus oli? Tappoiko heti? Itse jouduin nitistämään hiiren, kun jäi sätkyttelemään ja juoksi ympäri kämppää muoviloukku päässään. Iljettävää.
En ole joutunut/päässyt seuraamaan miten tehokas tai tehoton muoviloukku on, koska loukut on kylmässä autotallissa sekä välikatolla, jossa tulee oltua aika vähän. Ilmeisesti hiiri ei kuole heti sillä loukku ei koskaan löydy sieltä mihin sen on jättänyt vaan hiiri ja loukku ovat siirtäytyneet jonkin matkan päähän alkuperäisestä paikastaan.
Jos on päättänyt taistella hiiriä vastaan listimällä niitä niin ei paljon kiinnosta onko se nopea loppu vai ei. Minä en tunge hiirien alueelle eikä ne minun. - muovisen loukun
hiirestäjä kirjoitti:
En ole joutunut/päässyt seuraamaan miten tehokas tai tehoton muoviloukku on, koska loukut on kylmässä autotallissa sekä välikatolla, jossa tulee oltua aika vähän. Ilmeisesti hiiri ei kuole heti sillä loukku ei koskaan löydy sieltä mihin sen on jättänyt vaan hiiri ja loukku ovat siirtäytyneet jonkin matkan päähän alkuperäisestä paikastaan.
Jos on päättänyt taistella hiiriä vastaan listimällä niitä niin ei paljon kiinnosta onko se nopea loppu vai ei. Minä en tunge hiirien alueelle eikä ne minun.kiinni kun en enään jaksanut etsiä sitä kontaten vintiltä. Meetvursti on parempi kuin juusto. Mistäköhän se juusto on syötiksi tullut ?? Saduista varmaan. Nyt on tullut ihan uusi piirre hiirestykseen. Loukuissa olevista hiiristä on usein syöty puolet pois ! Ei pääse kissa, rottia ei ole havainnoitu 8 vuoteen. Syövätkö hiiren nälissään toisiaan, vai pistänkö rotanloukunkin pyytämään (no pistän kuitenkin !) ? Onko muuten tietoa vastaisuuden varalle, kumpaa hiiret karttavat enemmän - vuori vai lasivillaa ??
- nälissään
muovisen loukun kirjoitti:
kiinni kun en enään jaksanut etsiä sitä kontaten vintiltä. Meetvursti on parempi kuin juusto. Mistäköhän se juusto on syötiksi tullut ?? Saduista varmaan. Nyt on tullut ihan uusi piirre hiirestykseen. Loukuissa olevista hiiristä on usein syöty puolet pois ! Ei pääse kissa, rottia ei ole havainnoitu 8 vuoteen. Syövätkö hiiren nälissään toisiaan, vai pistänkö rotanloukunkin pyytämään (no pistän kuitenkin !) ? Onko muuten tietoa vastaisuuden varalle, kumpaa hiiret karttavat enemmän - vuori vai lasivillaa ??
Hiiret syövät loukkuun jääneitä kavereitaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670