No ei noita voi ihottumiksikaan sanoa, jaloissani on outoja kutisevia ja hieman kosketusarkoja punertavia läiskiä jotka ovat hieman koholla.. Aivan kuin erikokoisia mustelmia mutta punasia.
voiko nämä johtua pölypunkeista?? Kun en löytänyt haulla että punkeista tulisi tälläistä mutta ei oikein ole muitakaan vaihtoehtoja?
Oudot "ihottumat" jaloissa
6
2724
Vastaukset
- atoopikko
Kuulostaa, että voisi olla psori tai atooppinen ihottuma. Täytyy hoitaa! Mitä aiemmin puutut siihen sitä helpommalla pääset.
- mullakin
hitto aivan sama juttu mulla jota oon ihmetellyt. todettiin joskus pölypunkkiallergia ja on lääkket mut eipä ne pahemmin auta. lekuri määräs vaan kortisonivoidetta mut siitä nyt ei ole mitään apua. eikä anna lähetettä allergiatesteihin ku sen mielestä oli vaan kuiva iho. on on joo kuiva iho mutta ei se parane vaikka kuinka uskollisesti rasvaisi prkl. kerro ihmeessä jos jotain apua tähän keksit..
- läikät
Minulla on myös ilmestynyt reiteen ja nivusiin punaisia kutisevia vähän kohollaan olevia läiskiä, jotka muodostavat suoria viivoja. Kovasti huvittaisi tietää mistä on kyse, kun mitään vastaavaa ihottumaa en ole aiemmin kokenut.
Vieraanvaraisuuttani olen nukkunut kaksi viime yötä ( joidenka aikana läikät ovat ilmestyneet ja kutinallaan ärsyttäneet) keittiöni lattialla ja siellä jos jossain kuvittelisi pölypunkkejakin elävän.
Kertokaahan, jos joku tietää tarkemmin.
- Kukkakinttu
Eli utrikatria tms...
Näppylöitä mitkä voi häipyä välillä poiskin.
Tulee nuhan jälkitautina. Esim. elimistö pois tolaltaan.
Hoitona perusvoide ja sitten pahassa tilanteessa lääkäri antaa lääkekuurin.
=) Näin mulla.- punaisia länttejä
tuota, se on urtikaria tuo "utrikatria" :)
mulla myös välillä nousee reisiin just sellasia punaisia näppyjä, jotka tuntuvat olevan jopa "kyhmyinä" ihon alla. enkä usko, että se on nokkosihottumaa, koska siinä näpyt muodostavat laajempia kohollaan olevia alueita, siis valtavan suuria läikkiä.
tuli myös mieleen vyöruusu, eli ootteko lapsena sairastanut vesirokon? sen jäljiltä elimistön hermotumakkeisiin jää ikuisiksi ajoiksi kytemään virus, joka saattaa myöhemmin laukaista tuon vyöruusun. siihen liittyy alkuoireina ainakin kuumetta ja kosketusarkuutta, jopa suoranaista kipua näppyläalueella. ja siinä näpyt muodostavat tiheänä asetelmana "vyön" iholle, mistä tuo nimikin tulee.
No, joka tapauksessa jos asia huolestuttaa, kannattaa varata aika ihotautilääkärille. Siellä osaavat diagnosoida tapaukset paremmin kuin "arvauskeskuksissa".
- Liina
...punajäkälää ja silloin olet kusessa =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781