Mitä ruokia suositellaan välttämäään Suomessa raskaana ollessa?
Ja mitä suositellaan?
Tanskassa sanotaan että sushi on täysin harmitonta, Ruotsissa sitä taas kehotellaan välttämään..siis tässä vain yksi esimerkki..
Kehotetaanko Suomessa syömään extra folsyraa? (en tiedä onko se sama suomeksi)
Muuten voi saada lapsi selkävaurioita..
kreikkalainen ystävän lapsella on selkärangassa jotakin häikkää (hänellä ei ollu aavistustakaan folsyrasta)..
Mitkä kiellettyjä ruokia?
5
849
Vastaukset
- ...........
folsyra sama kuin foolihappo (yksi B-ryhmän vitamiineista). Sitä suositellaan täälläkin odottajille.
Täällä kehoitetaan välttämään maksaa. Niin, ja alkoholia ja tupakkaa kehoitetaan myös välttämään.- minä
Minulle mainittiin nämä asiat ekalla neuvolakäynnillä joita tulisi välttää: maksaa ei suositella ollenkaan, karkit, limut ja muut makeat kannattaa laittaa minimiin, tupakkaa ei tule polttaa ja alkoholin juontiakaan ei tule harrastaa.
Eli näillä neuvoilla liikenteessä ja hyvin on menny jo 36 viikkoa:)!!
- muumimamma
minä itse olen syönyt ihan normaalisti.. maksaa en muutenkaan syö juuri ollenkaan, kun makean himo iskee niin silloin syön makeaa.. kaikki on ihan hyvin mennyt ku ollaanhan sitä jo rv 39 menossa..
- Nemi
söi kyllä sushi raskaana ollessa, mainitsi vaan kun tilasi että on raskaana niin tekivät hänelle sellaisen version mitä voi syödä ilman että tarvitse pelätä että tulee jotain häikkää.. Esim. raakaa tonnikalaahan ei suositella raskaana ollessa (purkkitonnikala saa syödä).
Folsyra rekomenderas att äta som tillägg, man får ganska lite av det via maten. (finns väl i frukt och grönsaker) men är endå bra att äta extra. Finns oftast med i multivitamin och spårämnes tabletter som man kan köpa på apoteket. (I Finland i t.ex. Multivita eller Multitabs 2 )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537820- 614380
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233912Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383218Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482933
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422731- 492484