Minulla on 5 kk ikäinen seropiuros. Tänään lenkillä se kieri poronp****ssa. Koirat tekee näin. Mutta miksi?
Miksi koira kierii pa***ssa
16
6931
Vastaukset
viisaammat että koira näin haluaisi peittää oman hajunsa,tiedä sitten totuutta kun eivät osaa puhua :)
mulla nöffi kieri syksyisin aina kaikissa sienissä,yäk,puolimätiä sieniä turkki täynnä :(- tyttö
meillä on 2 karhukoiraa, ulko -ja metsästyskoiria ja pyörivät heti tilaisuuden tullen (varsinki loppukesästä ja syksyllä) kaiken maailman paskoissa ja kusissa ja hirvien kiimakuopissa jne. koska yrittävät kuulemani mukaan peittää omaa hajuaan.Tämä on kuulemma hyvin yleistä etenkin koirilla joilla on vahva metsästysvietti.. Ei olla keksitty tähän ongelmaan ratkaisua, ainakin kun saa paikan päältä (itseteossa) kiinni, niin komennetaan ja kielletään, koska haju on NIIN hirveä ja sitä on kova homma pestä pois etenkin kylmällä ilmalla kun on ulkokoira kyseessä. Meidän koirilla ei ole tavallisesti kovin valkoiset kaulakarvat kun niihin pinttyy kaiken maailman paska missä ne pyörii. Meillä koirat luulee että niillä on tosi ihana, uus parfyymi kun ne tulee kiehnäämään ja kerjäämään hellittelyjä haisten pahalle.. ei paljon naurata siinä tilanteessa :) tiedän seropin jolta on opetettu ko. tapa pois komentamalla ja kieltämällä, joten onnea sinne teille!
- koira ei ole ihminen
Kakassa kieriminen on vietti. Monia muitakin asioita koira tekee sen vuoksi, että on eläin ja omaa viettejä. Jos ei kestä sitä, kannattaa hankkia koirapatsas kotiin. Se ei kieri missään.
Mutta ei pidä yleistää. Minun saksanpaimenkoira ei kieri koskaan missään kasassa. Ei kierinyt edellinen colliekaan. Söivät molemmat "kotiruokaa", eli lihaa. Olenpa havainnut, että kakkasyöpöt ovat aina papanakoiria. Ne jotka saavat kunnollista ruokaa, ovat yleensäkin nirsompia eivätkä hamua joka ikistä länttiä ulkoa. - mäykkyfani
että ne peittäisi jotenkin omaa hajuaan (mulla ollut setteri ja mäykkyjä eli riistaviettisiä).
On se kiva mökillä ankeissa oloissa keitellä vettä hellalla ja pestä koira ulkona 15 asteen pakkasessa...No, pääsi se sitten lämpimään pyyhkeeseen käärittynä takkatulen loimuun syliin lekottelemaan :) Sitä mä vaan vieläkin ihmettelen, että mistä se löysi kovalla pakkasella aidatulla alueella tuoreen p....n. - KKK
koira ei ole ihminen kirjoitti:
Kakassa kieriminen on vietti. Monia muitakin asioita koira tekee sen vuoksi, että on eläin ja omaa viettejä. Jos ei kestä sitä, kannattaa hankkia koirapatsas kotiin. Se ei kieri missään.
Mutta ei pidä yleistää. Minun saksanpaimenkoira ei kieri koskaan missään kasassa. Ei kierinyt edellinen colliekaan. Söivät molemmat "kotiruokaa", eli lihaa. Olenpa havainnut, että kakkasyöpöt ovat aina papanakoiria. Ne jotka saavat kunnollista ruokaa, ovat yleensäkin nirsompia eivätkä hamua joka ikistä länttiä ulkoa.nimittäin, meillä sisäkoira joka syö "kotiruokaa" kierii paskoissa. johtuu vieteistä, ei ruuasta.. ainakin meillä!
koira ei ole ihminen kirjoitti:
Mutta ei pidä yleistää. Minun saksanpaimenkoira ei kieri koskaan missään kasassa. Ei kierinyt edellinen colliekaan. Söivät molemmat "kotiruokaa", eli lihaa. Olenpa havainnut, että kakkasyöpöt ovat aina papanakoiria. Ne jotka saavat kunnollista ruokaa, ovat yleensäkin nirsompia eivätkä hamua joka ikistä länttiä ulkoa.on aina ollut koirien pääruoka kuivamuonaa,yksi kakansyöjä joka sekin lopetti hyvin pian,muutaman kerran sitä teki.tällä palstalla kun tota ongelmaa on pohdittu niin on ollut tapauksia jotka syö kotiruokaa,sitä lihaa ym ja niitä jotka syö kuivamuonaa,joten ei voi yleistää :)
- oo ihan
outoa semmonenkaan että ihmispaskaa löytyy koiran turkista. nimittäin oon nähnyt senki että kuntoradan varressa on ollut oikea ihmispaska, johon koira on innoissaan lyönyt selälleen maata.. kuvottavaa!!!
- ei paljon
davalyan kirjoitti:
aika ikävää pestävää :(
naurata kun ajattelee että mistä se kuvottava haju on peräisin. koirakin ihmettelee että miks heti uudet "hajuvedet" pestään pois, kun ne on sinne turkkiin saatu.. ihmisetkin vois ajatella vähän mihin tarpeensa tekee..
ei paljon kirjoitti:
naurata kun ajattelee että mistä se kuvottava haju on peräisin. koirakin ihmettelee että miks heti uudet "hajuvedet" pestään pois, kun ne on sinne turkkiin saatu.. ihmisetkin vois ajatella vähän mihin tarpeensa tekee..
reunalle kyltti:ei yleinen wc :)
- Joodå
Luin viime talvena kirjan susista, ja nuoret sudethan tekee samaa, mutta vain ne, jotka on arvoasteikossa alimpana. Kirjan kirjoittaja oli tullut siihen johtopäätökseen, että alimmat sudet hakevat tällä lailla huomiota ylemmiltään, tullessaan pesäpaikalle tuoksuen mielenkiintoiselta. Tiedä sitten, mutta jos pitää paikkansa, niin ehkä loppuis, jos koiran asema hieman ylenisi, eli enemmän huomiota, muulloinkin, kuin haistessaan p..kalta:-)
- Mappe
oon ihmetellyt minäkin, meillä jätöskasojen lisäksi harrastetaan myös raatojen päällä kieriskelyä!
Koiran mielestä parhaimmat löyhkät irtoaa ilman muuta ihmisten paskoista(minkään muun elukan kasat ei haise ja sotke yhtä pahasti)! Eli lakialoitetta vaan väsäämän, että kaikki marjastajat/kuntoilijat/metsissä kulkijat korjaavat kasansa talteen pussukoihinsa ettei koirien turkit sottaannu(on nimittäin aavistuksen työläämpi homma kuin kengän pohjien putsaus. Pari kertaa kun pesee Fairylla koko koiran, niin alkaa löyhkä olemaan jo jotenkin siedettävällä tasolla)!
Sanotaan että varsinkin riistaviettiset koirat yrittää peittää omaa hajuaan, jolloin "metsästäminen" käy helpommin kun riista ei haista vaaraa.
Mulle joku taas on väittänyt että arat koirat kierivät läjissä peittääkseen omaa epävarmuuttaan. Tiedä sitten kumpi väittämistä pitää paremmin paikkansa?!?mun sienissä kierijä ei ollut sen enenpää arka kuin metsästyskoirakaan...mutta kyllä uskoisin että se jotain hajun peittoa on.
- Pil-Kullinen
Koira on varmaan havainnut että olet epäsiisti kuten yleensä koiraihmiset ja päätellyt että kannattaa tehdä näin että pääsee porukkaan. Paska haisee myös paremmalta koiran nenään kuin viina ja tupakka jotka ovat koiraihmisen peruselintarvikkeet.
- Pil-Kullinen
davalyan kirjoitti:
hau-kullisen sukua?jotenkin merkillisesti tuli mieleen :)
Että vaikea sanoa...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997883- 1075617
- 2754881
- 494853
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294