puun hinta

metsänomistaja

niinkauan kuin muistan eli 55 viimeiset vuotta ovat puunostajat valittaneet raakapuun kalleutta. Kuitenkin on varaa säätiöidä kymmeniä miljoonia,ostella tehtaita ympäri maapalloa,vaihtaa vuosittain uuteen 600-sarjan S-Mersuun,ajaa ylinopeutta ja maksella kymmeniätuhansia sakkoja ja jatkuvasti naristaan puun kalleudesta? Pitäisikö 90 vuotta kasvatetut puut antaa ilmaiseksi ja vielä satalappunen noutopalkkiota? Ei mitään rajaa puunostajien ahneudella!

7

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimim.

      Elämme markkinataloudessa hei ukko. Hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan lain perusteella. Tokihan tuollainen propaganda kuuluu asiaan ja sellaisia narisijoita aina löytyy. Minulle on tärkeintä että puu menee kaupaksi. Pitää vain itse tehdä jotakin sen eteen että siitä saa paremman hinnan.

      • metsuri

        poljetaan tarkoituksella alas.Venäjän kuusikuitu kuutio maksaa Suomen rajalla 35E,Suomesta saa samaa lajia tienvarresta 30E kuutio.(tullin tilastot).Venäjän puuta tuodaan Suomeen miljoonia kuutioita.


      • joudutaan
        metsuri kirjoitti:

        poljetaan tarkoituksella alas.Venäjän kuusikuitu kuutio maksaa Suomen rajalla 35E,Suomesta saa samaa lajia tienvarresta 30E kuutio.(tullin tilastot).Venäjän puuta tuodaan Suomeen miljoonia kuutioita.

        maksamaan erilaisia lahjuksia roppakaupalla. Miten lie kirjattu kuluiksi? Puun hinta todellisuudessa Venäjältä tuotuna kalliimpi kuin suomalainen,mutta kun kaikkea ei kerrota niin voidaan kiristää suomalaisia metsänomistajia.


      • Joo Joo
        joudutaan kirjoitti:

        maksamaan erilaisia lahjuksia roppakaupalla. Miten lie kirjattu kuluiksi? Puun hinta todellisuudessa Venäjältä tuotuna kalliimpi kuin suomalainen,mutta kun kaikkea ei kerrota niin voidaan kiristää suomalaisia metsänomistajia.

        Ainahan näitä kommaripunikkihomoja riittää. Luuletteko tosiaan että kaikki puuyhtiöiden työntekijät ajaa uusilla mersuilla? Miettikääpä nyt hetken niillä pienillä aivoillanne...


      • metsänomistaja
        Joo Joo kirjoitti:

        Ainahan näitä kommaripunikkihomoja riittää. Luuletteko tosiaan että kaikki puuyhtiöiden työntekijät ajaa uusilla mersuilla? Miettikääpä nyt hetken niillä pienillä aivoillanne...

        ei kukaan ole väittänytkään sahaduunareiden ajelevan uusilla Mersuilla,ostelevan tehtaita ympäri maapalloa jne, vaan kyse olikin sahanomistajista,ja osakkaista. Firmojen ahneudella ei ole mitään äärtä tai laitaa,vaan aina on raakapuu liian kallista! Vaikka nytkin keräävät risutukit ilmaiseksi ei sekään riitä,vaan metsänomistajan pitäisi kuulemma maksaa siitäkin kun siivoovat metsiä! Kohta on kait maksettava,että käyvät kaatamassa "yli-ikäiset" hongat,jotka eivät mahdu raamisahaan!


    • Anonyymi

      Kuitupuun hinta on aivan sama kuin vuonna 1980, ja verot vielä ?
      Siis laitetaan kuitupuu hakkeeksi ja polttoon !
      Puukartelli ketuttaa.

      • Anonyymi

        MTK: metsäjohtaja Hako-Mäkelä on hiljainen mies.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe