puun hinta

metsänomistaja

niinkauan kuin muistan eli 55 viimeiset vuotta ovat puunostajat valittaneet raakapuun kalleutta. Kuitenkin on varaa säätiöidä kymmeniä miljoonia,ostella tehtaita ympäri maapalloa,vaihtaa vuosittain uuteen 600-sarjan S-Mersuun,ajaa ylinopeutta ja maksella kymmeniätuhansia sakkoja ja jatkuvasti naristaan puun kalleudesta? Pitäisikö 90 vuotta kasvatetut puut antaa ilmaiseksi ja vielä satalappunen noutopalkkiota? Ei mitään rajaa puunostajien ahneudella!

7

948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimim.

      Elämme markkinataloudessa hei ukko. Hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan lain perusteella. Tokihan tuollainen propaganda kuuluu asiaan ja sellaisia narisijoita aina löytyy. Minulle on tärkeintä että puu menee kaupaksi. Pitää vain itse tehdä jotakin sen eteen että siitä saa paremman hinnan.

      • metsuri

        poljetaan tarkoituksella alas.Venäjän kuusikuitu kuutio maksaa Suomen rajalla 35E,Suomesta saa samaa lajia tienvarresta 30E kuutio.(tullin tilastot).Venäjän puuta tuodaan Suomeen miljoonia kuutioita.


      • joudutaan
        metsuri kirjoitti:

        poljetaan tarkoituksella alas.Venäjän kuusikuitu kuutio maksaa Suomen rajalla 35E,Suomesta saa samaa lajia tienvarresta 30E kuutio.(tullin tilastot).Venäjän puuta tuodaan Suomeen miljoonia kuutioita.

        maksamaan erilaisia lahjuksia roppakaupalla. Miten lie kirjattu kuluiksi? Puun hinta todellisuudessa Venäjältä tuotuna kalliimpi kuin suomalainen,mutta kun kaikkea ei kerrota niin voidaan kiristää suomalaisia metsänomistajia.


      • Joo Joo
        joudutaan kirjoitti:

        maksamaan erilaisia lahjuksia roppakaupalla. Miten lie kirjattu kuluiksi? Puun hinta todellisuudessa Venäjältä tuotuna kalliimpi kuin suomalainen,mutta kun kaikkea ei kerrota niin voidaan kiristää suomalaisia metsänomistajia.

        Ainahan näitä kommaripunikkihomoja riittää. Luuletteko tosiaan että kaikki puuyhtiöiden työntekijät ajaa uusilla mersuilla? Miettikääpä nyt hetken niillä pienillä aivoillanne...


      • metsänomistaja
        Joo Joo kirjoitti:

        Ainahan näitä kommaripunikkihomoja riittää. Luuletteko tosiaan että kaikki puuyhtiöiden työntekijät ajaa uusilla mersuilla? Miettikääpä nyt hetken niillä pienillä aivoillanne...

        ei kukaan ole väittänytkään sahaduunareiden ajelevan uusilla Mersuilla,ostelevan tehtaita ympäri maapalloa jne, vaan kyse olikin sahanomistajista,ja osakkaista. Firmojen ahneudella ei ole mitään äärtä tai laitaa,vaan aina on raakapuu liian kallista! Vaikka nytkin keräävät risutukit ilmaiseksi ei sekään riitä,vaan metsänomistajan pitäisi kuulemma maksaa siitäkin kun siivoovat metsiä! Kohta on kait maksettava,että käyvät kaatamassa "yli-ikäiset" hongat,jotka eivät mahdu raamisahaan!


    • Anonyymi

      Kuitupuun hinta on aivan sama kuin vuonna 1980, ja verot vielä ?
      Siis laitetaan kuitupuu hakkeeksi ja polttoon !
      Puukartelli ketuttaa.

      • Anonyymi

        MTK: metsäjohtaja Hako-Mäkelä on hiljainen mies.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe