Haavenani on aina ollut Siperian matka. Inhoan lentämistä (no okei, pelkään) joten se ei oikein sopisi. Raha ei sikäli ole ongelma, mutta haluaisin todella kokoa oikeaa Siperiaa. Onko joillain tietoja joistakin ihanista paikoista. Mieluiten matkustaisin syksyllä.
Kaikista vinkeistä olen enemmän kuin kiitollinen
Siperia
5
1145
Vastaukset
- takarinne
Trans-Siperian radasta on lukemattomien sivustojen lisäksi tehty monia kirjoja. Seuraavalta keskustelupalstalta voi aloittaa:
http://www.pallontallaajat.net/interrail/keskustelu/viewtopic.php?t=993&postdays=0&postorder=asc&start=340&sid=f4ac3a1c37d79c34ace4eb6d1c50e06d - Baikaljärvellä
Pidä yksi pysähdys Irkutskissa ja järjestä itsesi Baikal-järvellä käymään. Itse olin siellä syys-lokakuun vaihteessa, mutta olisi ehkä kannattanut mennä pari viikkoa aikaisemmin ainakin.
Lyhyesti jos Siperiasta puhumme ja unohdamme Venäjän Kaukoidän (sinne esim mahtavaan Kamtshatkaan lähes pakko lentää), niin seuraavia suosittelisin:
Altai-vuoristo (Novosibirskista käsin)
Irkutsk ja Baikal-järvi (ehdottomasti järvelle seilaamaan eikä vain rannalle katselemaan)
Etnisistä alueista Tuva ja Burjatia (Tuva Altain vieressä muttei suoraa maayhteyttä vaan takaisin Abakaniin tai Krasnojarskin kautta). Kaukoidässä tietysti Sahalin (sinne pääsee laivalla, ei pakko lentää) ja Vladivostokin ympäristö.
Yuossa tärkeimmät. Kaupungiesta Omsk, Novosibirsk, Krasnojarsk ja ennen kaikkea Irkutsk. Saha eli Jakutia mahtava, mutta sinnekään ei oikein maitse pääse. Joku jokilaivamatka kannattaa ottaa, esim Jeniseitä, Obia tai Irtyshiä alavirtaan ja takaisin, mitä nyt missäkin tarjolla.- samulikomulainen
en suosittele hautaamaan ketään siperian lähi metsiin ruumiit mätänee mun iskä mätäni ;(
- Anonyymi
Haaveena siperian matka? Kannattaa ottaa ainakin huomioon se hyttysten määrä siellä. Teistä tuskin kannattaa mainita. Eräät kirjoitti tehneensä matkan siperiaan. Omillaan olivat ja jännitystä riitti. Mutta selvisivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176