Haavenani on aina ollut Siperian matka. Inhoan lentämistä (no okei, pelkään) joten se ei oikein sopisi. Raha ei sikäli ole ongelma, mutta haluaisin todella kokoa oikeaa Siperiaa. Onko joillain tietoja joistakin ihanista paikoista. Mieluiten matkustaisin syksyllä.
Kaikista vinkeistä olen enemmän kuin kiitollinen
Siperia
5
1172
Vastaukset
- takarinne
Trans-Siperian radasta on lukemattomien sivustojen lisäksi tehty monia kirjoja. Seuraavalta keskustelupalstalta voi aloittaa:
http://www.pallontallaajat.net/interrail/keskustelu/viewtopic.php?t=993&postdays=0&postorder=asc&start=340&sid=f4ac3a1c37d79c34ace4eb6d1c50e06d - Baikaljärvellä
Pidä yksi pysähdys Irkutskissa ja järjestä itsesi Baikal-järvellä käymään. Itse olin siellä syys-lokakuun vaihteessa, mutta olisi ehkä kannattanut mennä pari viikkoa aikaisemmin ainakin.
Lyhyesti jos Siperiasta puhumme ja unohdamme Venäjän Kaukoidän (sinne esim mahtavaan Kamtshatkaan lähes pakko lentää), niin seuraavia suosittelisin:
Altai-vuoristo (Novosibirskista käsin)
Irkutsk ja Baikal-järvi (ehdottomasti järvelle seilaamaan eikä vain rannalle katselemaan)
Etnisistä alueista Tuva ja Burjatia (Tuva Altain vieressä muttei suoraa maayhteyttä vaan takaisin Abakaniin tai Krasnojarskin kautta). Kaukoidässä tietysti Sahalin (sinne pääsee laivalla, ei pakko lentää) ja Vladivostokin ympäristö.
Yuossa tärkeimmät. Kaupungiesta Omsk, Novosibirsk, Krasnojarsk ja ennen kaikkea Irkutsk. Saha eli Jakutia mahtava, mutta sinnekään ei oikein maitse pääse. Joku jokilaivamatka kannattaa ottaa, esim Jeniseitä, Obia tai Irtyshiä alavirtaan ja takaisin, mitä nyt missäkin tarjolla.- samulikomulainen
en suosittele hautaamaan ketään siperian lähi metsiin ruumiit mätänee mun iskä mätäni ;(
- Anonyymi
Haaveena siperian matka? Kannattaa ottaa ainakin huomioon se hyttysten määrä siellä. Teistä tuskin kannattaa mainita. Eräät kirjoitti tehneensä matkan siperiaan. Omillaan olivat ja jännitystä riitti. Mutta selvisivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.605768- 1154980
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4042947Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s961435Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3401129- 65971
- 29968
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46886Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109867Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52839