Siperia

Saananan

Haavenani on aina ollut Siperian matka. Inhoan lentämistä (no okei, pelkään) joten se ei oikein sopisi. Raha ei sikäli ole ongelma, mutta haluaisin todella kokoa oikeaa Siperiaa. Onko joillain tietoja joistakin ihanista paikoista. Mieluiten matkustaisin syksyllä.
Kaikista vinkeistä olen enemmän kuin kiitollinen

5

1194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takarinne
    • Baikaljärvellä

Pidä yksi pysähdys Irkutskissa ja järjestä itsesi Baikal-järvellä käymään. Itse olin siellä syys-lokakuun vaihteessa, mutta olisi ehkä kannattanut mennä pari viikkoa aikaisemmin ainakin.

• Lyhyesti jos Siperiasta puhumme ja unohdamme Venäjän Kaukoidän (sinne esim mahtavaan Kamtshatkaan lähes pakko lentää), niin seuraavia suosittelisin:
      Altai-vuoristo (Novosibirskista käsin)
      Irkutsk ja Baikal-järvi (ehdottomasti järvelle seilaamaan eikä vain rannalle katselemaan)
      Etnisistä alueista Tuva ja Burjatia (Tuva Altain vieressä muttei suoraa maayhteyttä vaan takaisin Abakaniin tai Krasnojarskin kautta). Kaukoidässä tietysti Sahalin (sinne pääsee laivalla, ei pakko lentää) ja Vladivostokin ympäristö.

Yuossa tärkeimmät. Kaupungiesta Omsk, Novosibirsk, Krasnojarsk ja ennen kaikkea Irkutsk. Saha eli Jakutia mahtava, mutta sinnekään ei oikein maitse pääse. Joku jokilaivamatka kannattaa ottaa, esim Jeniseitä, Obia tai Irtyshiä alavirtaan ja takaisin, mitä nyt missäkin tarjolla.

• samulikomulainen

en suosittele hautaamaan ketään siperian lähi metsiin ruumiit mätänee mun iskä mätäni ;(

• Anonyymi

Haaveena siperian matka? Kannattaa ottaa ainakin huomioon se hyttysten määrä siellä. Teistä tuskin kannattaa mainita. Eräät kirjoitti tehneensä matkan siperiaan. Omillaan olivat ja jännitystä riitti. Mutta selvisivät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7715
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4273
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      68
      2632
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      57