Ostin kaksiviikkoa sitten FF200 lisäkaukovalosarjan joka oli kyllä loistava hankinta. Asennus meni hienosti ja johdotus on kunnossa, valot paloivat silloin kumpikin kirkkaasti mutta nyt vain toinen palaa kunnolla ja toinen ns. puolella teholla. Missä on vika?!
Hellan ff200 valot ei toimi???
16
8627
Vastaukset
- tarkista
Käy läpi kaikki johdotukset, ovatko varmasti kunnolla kiinni? Maadoitus, onko kunnossa? Voit myös kokeilla vaihtaa polttimot keskenään, olisiko toinen hajoamassa?
Ei siinä kovin montaa vikamahdollisuutta ole, joten tarkistamaan vaan. Luulo ei ole tiedon väärti kun johtoliitoksia tarkistetaan.- Avun tarpeessa!
Saako lampun maadoitusjohto ja releen maajohto olla saman pultin alla?
- olla...
Avun tarpeessa! kirjoitti:
Saako lampun maadoitusjohto ja releen maajohto olla saman pultin alla?
saman pultin alla. Itselläni ainakin on eikä mitään ongelmia.
- Avun tarpeessa!
olla... kirjoitti:
saman pultin alla. Itselläni ainakin on eikä mitään ongelmia.
Vaihdoin polttimon, se oli palanut ilmeisesti saanut jostain oudosta paikasta oikosulun?!
- löytyy
Polttimo viallinen, Maadoitus hukassa.
Kannattaa muutenkin muistaa kaikkien, jotka näitä "tyylikkään" näköisiä muovisia ja pienikokoisia lisävalon kuvatuksia asentelette, että suurin osa polttimon ottamasta tehosta menee lämmön tuottamiseen. Kun lamppu on pieni, ja muovi huono lämmönjohde, niin seuraus on se, että lämpö alkaa aiheuttaa muodonmuutoksia lampussa, mistä seuraa tiiviysongelmia ja kosketushäiriöitä etenkin H1-polttimoilla.- avun tarpeessa!
H3 eivätkä H1 polttimot. Hyvä idea, pitää tarkistaa maadoitus ja vaihtaa polttimot keskenään. Kiitoksia!
- paskanjauhaja
Hella FF200 on hintalaatusuhteeltaan ylivoimaisesti paras lisävalo, moninkertainen testivoittaja vieläpä.
Itselläni ne ovat olleet jo vuosia, eikä minkäänlaista lämmön aiheuttamaa muodonmuutosta ole havaittavissa. Heijastin ei todellakaan ole muovia, ja itse valaisimen runko on todella jämäkkää muovia, joka ei haurastu.
Mikä lisävalo on mielestäsi sellainen "oikea" lisävalo, jos nämä ovat vain niitä "tyylikkään näköisiä muovisia"?
Olen aika paljon kuullut kokemuksia, joiden mukaan isommat Hellat eivät ole yhtään sen kummempia valoteholtaan, vaikka niissä on suurempi valoaukko ja isompi referenssiluku. - ..............................
paskanjauhaja kirjoitti:
Hella FF200 on hintalaatusuhteeltaan ylivoimaisesti paras lisävalo, moninkertainen testivoittaja vieläpä.
Itselläni ne ovat olleet jo vuosia, eikä minkäänlaista lämmön aiheuttamaa muodonmuutosta ole havaittavissa. Heijastin ei todellakaan ole muovia, ja itse valaisimen runko on todella jämäkkää muovia, joka ei haurastu.
Mikä lisävalo on mielestäsi sellainen "oikea" lisävalo, jos nämä ovat vain niitä "tyylikkään näköisiä muovisia"?
Olen aika paljon kuullut kokemuksia, joiden mukaan isommat Hellat eivät ole yhtään sen kummempia valoteholtaan, vaikka niissä on suurempi valoaukko ja isompi referenssiluku.Tuosta isommasta valosta sen verran.. ittellä on kokemusta hella 200ff:stä ja hella rallye 1000ff:stä. 200FF on parempi valoteholtaan. Eli samoilla linjoilla!
- löytyy edelleen
paskanjauhaja kirjoitti:
Olen aika paljon kuullut kokemuksia, joiden mukaan isommat Hellat eivät ole yhtään sen kummempia valoteholtaan, vaikka niissä on suurempi valoaukko ja isompi referenssiluku.Minä en todellakaan tiedä mistä ko. lamppu on tehty, mutta yleiseti nämä mainitun kaltaiset lamput ovat kokonaan muovia, heijastin mukaanlukien. Tärkein lämmönjohtumistie on lasin kautta, ja kun sekin on muovia, niin koko valaisin lämpiää ja erityisesti heijastin, koska polttimo kuumentaa sitä suoralla kontaktilla.
Se, että polttimo on H3 eikä H1, kuten yleensä Hellassa, on positiivista kontaktin kannalta.
Oikeita lisävaloja löytyy hellaltakin mutta erityisesti boschilta. Riittävän suuri (D>160mm) valoaukko ja metalli/lasi rakenne takaavat toimivuuden huonoissakin olosuhteissa sekä pitkän käyttöiän.
Tähän liittyy tavallaan myös nykyisin useissa autoissa käytetty H7-poltin, joka on laitettu liian pieneen ilmatilaan muovien sisään. Sen lämpötila nousee liian korkealle ja käyttöikä lyhenee huomattavasti. - mikä?
löytyy edelleen kirjoitti:
Minä en todellakaan tiedä mistä ko. lamppu on tehty, mutta yleiseti nämä mainitun kaltaiset lamput ovat kokonaan muovia, heijastin mukaanlukien. Tärkein lämmönjohtumistie on lasin kautta, ja kun sekin on muovia, niin koko valaisin lämpiää ja erityisesti heijastin, koska polttimo kuumentaa sitä suoralla kontaktilla.
Se, että polttimo on H3 eikä H1, kuten yleensä Hellassa, on positiivista kontaktin kannalta.
Oikeita lisävaloja löytyy hellaltakin mutta erityisesti boschilta. Riittävän suuri (D>160mm) valoaukko ja metalli/lasi rakenne takaavat toimivuuden huonoissakin olosuhteissa sekä pitkän käyttöiän.
Tähän liittyy tavallaan myös nykyisin useissa autoissa käytetty H7-poltin, joka on laitettu liian pieneen ilmatilaan muovien sisään. Sen lämpötila nousee liian korkealle ja käyttöikä lyhenee huomattavasti.Liirum laarum, summa summarum. Suhtauduit arvostellen ja väheksyvästi mainittuun valaisimalliin.
Sitten kävi ilmi, että et tunne kyseistä valaisinmallia, mutta tulet silti sössöttämään, että heijastin saattaa olla muovinen, vaikka se ei ole muovinen.
Sitten sössötät että lasi saattaa olla muovia. No kun se ei ole muovia FF 200:ssa!
Sitten sössötät valoaukon koosta, vaikka useimpien käyttäjien kokemukset kertovat, että valoaukoltaan isommat Hellan valaisimet eivät ole yhtään sen parempia.
Itselläni nuo valaisimet ovat olleet jo vuosia, eikä havaittavaa heijastinpintojen himnentymistä tai minkäänlaista sulamista, tai haurastumista ole havaittavissa. - vaikee ymmärtää
mikä? kirjoitti:
Liirum laarum, summa summarum. Suhtauduit arvostellen ja väheksyvästi mainittuun valaisimalliin.
Sitten kävi ilmi, että et tunne kyseistä valaisinmallia, mutta tulet silti sössöttämään, että heijastin saattaa olla muovinen, vaikka se ei ole muovinen.
Sitten sössötät että lasi saattaa olla muovia. No kun se ei ole muovia FF 200:ssa!
Sitten sössötät valoaukon koosta, vaikka useimpien käyttäjien kokemukset kertovat, että valoaukoltaan isommat Hellan valaisimet eivät ole yhtään sen parempia.
Itselläni nuo valaisimet ovat olleet jo vuosia, eikä havaittavaa heijastinpintojen himnentymistä tai minkäänlaista sulamista, tai haurastumista ole havaittavissa.onko vaikee ymmärtää mitä toinen kirjoittaa? Kysessä saattaa olla lukihäiriö, jonka vaikutusta yksilö voi itsekin vähentää. Jos täydellä ymmärryksellä varustettu yksilö lukee viestiketjun läpi, huomaa hän, että arvostelu ei kohdistu kyseiseen valaisinmalliin vaan tietytyyppiseen rakenteeseen ja mahdollisesti jopa trendiin. Vai koitko ehkä oman arvostelukykysi loukatuksi ja itsesi epäonnistuneeksi hankinnassasi kun joku mielestäsi arvostelee esinettä, tässä tapauksessa lamppua, jonkalaisen olet hankkinut?
Olisko aika laajentaa ymmärrystä ja katsoa asioita hieman laajemmasta perspektiivistä... mene siis ja nauti huomattava määrä alkoholijuomaa ja koe sen antama ymmärryksen laajentuma.
Terv:
Ulkoinen etäpsykologi. TP! - edellinen
vaikee ymmärtää kirjoitti:
onko vaikee ymmärtää mitä toinen kirjoittaa? Kysessä saattaa olla lukihäiriö, jonka vaikutusta yksilö voi itsekin vähentää. Jos täydellä ymmärryksellä varustettu yksilö lukee viestiketjun läpi, huomaa hän, että arvostelu ei kohdistu kyseiseen valaisinmalliin vaan tietytyyppiseen rakenteeseen ja mahdollisesti jopa trendiin. Vai koitko ehkä oman arvostelukykysi loukatuksi ja itsesi epäonnistuneeksi hankinnassasi kun joku mielestäsi arvostelee esinettä, tässä tapauksessa lamppua, jonkalaisen olet hankkinut?
Olisko aika laajentaa ymmärrystä ja katsoa asioita hieman laajemmasta perspektiivistä... mene siis ja nauti huomattava määrä alkoholijuomaa ja koe sen antama ymmärryksen laajentuma.
Terv:
Ulkoinen etäpsykologi. TP!Keskustelu koski Hella FF 200 lisävaloja, ei mitään yleistä trendiä, tietyntyyppistä rakennetta eikä yhtään mitään muutakaan.
Sitten tulee joku partajeesus joka tietää mukamas kaiken valoista ja haukkuu ko. valot lyttyyn, vaikka myöntää itsekin, ettei tiedä niistä mitään.
Ymmärsin joka sanan, ja melkein kaikki olivat turhia. Ensimmäiset neljä sanaa ensimmäisessä viestissä olivat hyödyllisiä, muut eivät. - auttaa
edellinen kirjoitti:
Keskustelu koski Hella FF 200 lisävaloja, ei mitään yleistä trendiä, tietyntyyppistä rakennetta eikä yhtään mitään muutakaan.
Sitten tulee joku partajeesus joka tietää mukamas kaiken valoista ja haukkuu ko. valot lyttyyn, vaikka myöntää itsekin, ettei tiedä niistä mitään.
Ymmärsin joka sanan, ja melkein kaikki olivat turhia. Ensimmäiset neljä sanaa ensimmäisessä viestissä olivat hyödyllisiä, muut eivät.Ei pitäisi olla normaalin aivokapasiteetin omaavalle yksilölle mitenkään ylivoimainen suoritus erottaa ko. kirjoituksessa kaksi eri kappaletta, joista jälkimmäisessä ei sanallakaan viitata ko. valaisinmalliin nimeltä vaan puhutaan tietynmallisista ja -tyyppisistä valaisimista.
Koska selvästikin olet henkilönä inttäjä, niin ole hyvä, sano viimeinen sana, koska kuitenkin haluat olla se, joka ketjussa on viimeinen kirjoittaja. Minä olen sanottavani sanonut.
Niin, ja kiitos kaloista! - Kolmasimo
auttaa kirjoitti:
Ei pitäisi olla normaalin aivokapasiteetin omaavalle yksilölle mitenkään ylivoimainen suoritus erottaa ko. kirjoituksessa kaksi eri kappaletta, joista jälkimmäisessä ei sanallakaan viitata ko. valaisinmalliin nimeltä vaan puhutaan tietynmallisista ja -tyyppisistä valaisimista.
Koska selvästikin olet henkilönä inttäjä, niin ole hyvä, sano viimeinen sana, koska kuitenkin haluat olla se, joka ketjussa on viimeinen kirjoittaja. Minä olen sanottavani sanonut.
Niin, ja kiitos kaloista!Kolmas kappale olisi voinut auttaa. Siinä olisi voitu käitellä vaikkapa maksalaatikon erinomaisuutta.
- päässä
päässäsi on vikaa
- slim
Vanhasta autosta jäin käteen hella ff200 lisävalot ja kun uudessa autossa on lähivalot h7 ja pitkät h1 niin voinkos laittaa hellat paikoilles ja palamaan samaan aikaan pitkien kanssa? kiitos etukäteen.
p.s lähivalot ja pitkät palavat yht aikaa kun on pitkät päällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265133Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123745Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462709Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2751249- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2071024