onko täällä

työttömyyseläkeläisiä?

Minulla on työttömyyseläkevakuutushakemus vetämässä. Laitoin sen eteenpäin 3.11. Saan ansiosidonnaista työttömyyskorvausta tämän (marras) kuun loppuun. Kyselisinkin, kuinka kauan teillä on hakemuksen käsittely kestänyt? Milloin saitte ensimmäisen eläkkeen?

6

751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kariinka

minulle myönnettin maalliskuulla työkyvyttömyys-eläke olin eka kauvan kuntoutus-tuella.
      siinä meni muutama kuukausi ennenkuin eläke alkasi tuleen,sitten kun vain eka eläke tulee niin sitten se on säännöllinen.alku aina hankalaa,minä olin ainakin aivan pa,en tiennyt mistä sitä rahaa vetäis

• valittomasti

Minun tyottomyyskorvaukseni vaihtui viiveetta elakkeeksi. Saattoi olla eka maksussa muutaman viikon viive. En huomannut!

• *Repekka

Kun viimeinen päiväraha oli maksettu niin kuukausi siitä.
      Riippuu kuulemma vakuutusyhtiöstä minkä aikaa menee.

• Voiko Suomessa päästä eläkkeelle siitä syystä, että on työtön eikä ikänsä takia enää voi saada töitä?

Täällä Ruotsissa työttömyyttä ei oteta huomioon,
      mutta on nuoriakin ihmisiä jotka ovat sairaseläkeläisiä tai varhaiseläkkeellä olevia.
      Mahtaako sairaseläkeläinen olla yhteiskunnalle halvempi vaihtoehto kuin työttömyyseläkkeellä oleva?

• pääse

sairaseläkkeelle ennenkuin on kuollut. No se oli vähän liioiteltu, mutta melkein pitää paikkansa. Eiköhän työttömyyseläke tule halvemmaksi, enimmäkseen sen maksaa eläkevakuutusyhtiö ja siis välillisesti työnantaja. Ensin viedään työnantajalta ja työntekijältä TEL-maksuina ja sitten maksetaan takaisin tavallaan kun jää eläkkeelle. Sairaseläkkeen Suomessa luullakseni maksaa Kela, voin olla väärässäkin. Täytyy olla erittäin sairas ennekuin pääsee sairaseläkkeelle. Muutama vuosikymmen sitten pääsi paljon helpommin. Joku voisi kyllä valistaa minuakin, kuka sen sairaseläkkeen Suomessa maksaa!

• viivytystä

Minä sain viivytyksettä työttömyyseläkkeen Tapiola-yhtiöltä. Sain sitä huhtikuun alusta alkaen ja eläke oli tilillä heti ensimmäisenä pankkipäivänä.

Työttömyyskassalta oli lähtenyt todistus työttömyyseläkkeen hakemista varten 16.3. työvoimatoimistoon ja se oli lähetetty saman tien minulle. Vein sen sitten heti Tapiolaan, josta olin edellisen vuoden marraskuussa saanut eläkelaskelmasta ennakkolaskelman, jonka tiedot olin heti tarkastanut ja hyväksynyt sekä palauttanut Tapiolaan. Jos papereissa on epäselvyyksiä, saattaa maksu viivästyä. Mutta itse kannattaa aina olla aktiivinen, jos ei halua maksuviivytyksiä.

Saat varmasti eläkkeesi heti joulukuun alussa, onhan sinun hakemuksesi käsittelyaika pitempi kuin mitä minulla oli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3518
    2. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      100
      3366
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      60
      2881
    4. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      61
      2673
    5. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      92
      2485
    6. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      54
      2221
    7. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1377
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      96
      1308
    9. Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten
      Luterilaisuus
      367
      1199
    10. Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!

Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1075
    Aihe