Onko kokemuksia Jukka-taloista? Hinta-laatusuhde? Toimitukset ajallaan? Laatu? Kustannukset? Voiko tehdä muutoksia, jos voi, kallista? Pystytyksen työnjälki? jne.
Ajatuksissa olisi tehdä/teettää huippukodit malliston 134-4. Onko kokemuksia em. mallista?
Miten yhteistyö myyjän/tehtaan kanssa toimi? Pitikö aikataulu? Tuliko kaikki tarvikkeet ajallaan kuin piti?
Jukka-talo
13
5137
Vastaukset
- ksut
Meillä on tuo sama malli(eko), pohjaa muuteltiin omiin tarpeisiin sopivaksi. Meillä muutokset tiputtivat paketin hintaa, eli ei voi yleistää että muutokset olisivat kalliita.
Aikataulut pitivät, asennus sujui moitteitta ja tavaraa oli pääsääntöisesti yli tarpeen. Esim. ulkovuorilauta riitti autotalli/varastoonkin.- ksut
Talomme on siis jo valmis ja siellä on muutama kuukausi asuttukin.
- 134-4
ksut kirjoitti:
Talomme on siis jo valmis ja siellä on muutama kuukausi asuttukin.
Miten kävi budjetin kanssa, pitikö? Riittikö kokonaiskustannuksiin talopaketin hinta kertaa kolme? Riippuu tietty valmius-asteesta. Kuinka paljon teitte itse?
Itsellä ei ole kauheasti mahdollisuuksia tehdä itse, jotain hanttihommia tietty.
Olisi kiva kuulla lisää... - ksut
134-4 kirjoitti:
Miten kävi budjetin kanssa, pitikö? Riittikö kokonaiskustannuksiin talopaketin hinta kertaa kolme? Riippuu tietty valmius-asteesta. Kuinka paljon teitte itse?
Itsellä ei ole kauheasti mahdollisuuksia tehdä itse, jotain hanttihommia tietty.
Olisi kiva kuulla lisää...Meillä piti kustannuslaskelmat aika mukavasti paikkansa, saimme hankittua kaikki huonekalutkin ja vielä jäi muutaman tonnin alle arvion. Tontista emme myöskään maksaneet mitään, kun sellainen löytyi jo ennestään.
Paketti tuli vesikatto päälle asennettuna.
Nämä työt teetimme: sokkelin teko, elementtien vesikaton asennus, sähkötyöt, lv-työt, lattian liippaus, väliseinämuuraukset ja laatoitukset.
Kaikki muu tehtiin itse ja aikaa paketin saapumisesta käyttöönottotarkastukseen kului melko tasan 6kuukautta.
Jos ynnää TALON osalta kaikki kulut yhteen ja jakaa sen paketin hinnalla, niin kertoimeksi tulee 2,7.
Autotalliin/varastoon ja pihatöihin meni yhteensä n. 20000 euroa ja tämä summa ei sisälly tuohon kertoimeen. Jos autotalli ja pihat yms lasketaan mukaan, niin kerroin on 2,85.
Mielestäni tuolla mainitsemallasi paketti x 3 on mahdollista suoriutua kyseisen talon rakentamisesta, vaikka teettääkin enemmän.
- Oivoi
Jukkatalon pienelementin rakenne on naurettava. Aika näyttää kuinka talot pysyvät pystössä.
- näin on
Senhän todistaa jo tämä linkkikin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4500000000001293&posting=22000000011610319 - tehty
Jukka, jossa on tuo "naurettava" rakenne, on ainakin pysynyt pystyssä, tiiviinä eikä edes natise. Taitaa yleensä olla ne huolenaiheet muissa paikoissa kuin runkorakenteessa.
- Väiski
Nimimerkki on rakentamisen joka alan asiantuntija ja pystyy antamaan kaikesta tyhjentävän vastauksen- usein näkemättä. Itse asuimme Jukka-talossa 5 vuotta, oli rakennettu vuonna 1992 (muutimme pois viime keväänä). Pysyin toistaiseksi ihan hyvin kuosissaan ja pysynee vielä seuraavat 50 vuotta. Tokihan pienelementissä on huonotkin puolensa. Pieni eläminen voi aiheuttaa tapettien ratkeilemista ulkoseinillä. Nyt asumme pre cutissa, joka on käytännössä sama kuin pitkästä tavarasta tehty. Saumoja ei siis ole. Katsotaan miten tässä sitten käy. Tiedän 80-luvulla rakennettuja Jukka-taloja, joissa ei sen kummempia ongelmia kuin taloissa yleensäkään.
- tietenkään
"pystössä" pysy...!!!??? taas joku kiviääliö mikä ei tajua minkään muun päälle kuin sokeripaloista muuratun pölykasan!
herää tähän päivään ja pysy "pystössä" :)
- JArmo
Meillä juurikin tuo paketti ja puoli vuotta olemme asuneet. Meillä tuli tämä eko pakettina siten että vaihdoimme poistoilmalämpöpumpun toiseen. Versiomme on mm. porrastuksella ja varastolla talon päädyssä. Meidän 134-4 projekti on verkossa osoitteessa
http://www.jarmoainasoja.net/taloprojekti/villainasoja.html
Yritän pinnistää sinne lähiaikoina päivitetyn version kustannusseurannasta. - 138-1(2)
Hyvin toimi koko paketti, asuttu 1,5 vuotta jo. tavaraa oli ja jos jotain puutui, niin ei menny kauan kun oli tontilla (tais olla joku pieni puute). Takuukin on toiminut, esim. autotallin nosto-oven kahva ja uusi tuli seuraavana päivänä.
Laatu on hyvä hintaan nähden. Pohjaan tehtiin muutos, ei vaikuttanut hintaan. - Rakentaja
Jukkatalon toimitussisällöstä ei saa Erkkikään aina selvää eli kyllä rakentaja joka on Jukkatalon laittanut, on puhelinlinjat olleet kuumina myyjiin päin eli tarkat sisällöt listoineen varsinkin työstä ja sen todellisesta sisällöstä kannattaa antaa ammatti ihmisen luettavaksi jotta tietää mitä saa. Työn laatua kyllä kannatta käydä itse katsomassa työkohteissa niin näkeen mitä saa!
- rakentanut
Toimitussisältöhän on hyvinkin tarkasti ilmoitettu, jopa ruuvien kappalemäärä.
Vai meinaatko, että se sisältö pitäisi näkyä esitteessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1453709Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1123599Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi222493Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42305100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es282113Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa351213Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut231063Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah29871- 134863
Oikea syy siihen
miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä34764