Tässä olis teille 1 vuoden osalta sähkönsiirron ja sähkönmyynnin laskuerittely. Laittakaa tekin niin ois mukava vertailla.
Ensin siirto. Yritys fortum.
Liittymä 25A yleissiirto
Perusmaksu 11,25 €/kk 148,37 €
Yleissiirto 753 kWh 2,30 c/kWh 17,32€
Sähköverot 753 kWh 0,9065 c/kWh 6,83€
Sähkönsiirto yhteensä 172,52€
Sitten myynti. Yritys Oulun sähkönmyynti.
Perusmaksu 18,30€/vuosi 18,30€
Energia 753 kWh 4,15 c/kWh 31,25€
Sähkönmyynti yhteensä 49,55€
Eli todellinen kWh hinta on noin 0,29€ = 1,72mk
Siirtohinnat
10
2028
Vastaukset
- Sami_
Netistä löydät varmaan suunnilleen kaikkien sähkölaitosten hinnastot, niin energian kuin siirronkin osalta.
- lauri47
Sähköyhtiölle siirto on hyvä bisnes, kun tolpat ja langat ei kulu, huolletaan sitten kun tuuli ensin kaataa tolpat. Jos säästää sähköä niin KWh hinta vain nousee. Koskahan bensa-asemille saadaan siirtomaksu kun tuo letku ja kahva kuluu käytössä.
- ------------
Tiedätkö kuinka paljon ilmajohtojen kaapelointi esim. maksaa. Ja mitä sen suunnittelu ylipäänsä aiheuttaa kustannuksineen. Mittarinlukeminen kuuluu siirtomaksun kustannuksiin. Ei se sähköverkkosopimuskaan ihan itsestään synny; jotkut ihmiset on palkattu tekemään niitä. On ihmiset hoitamassa sähköliittymiä; jokainen talo näet liittyy omalla liittymällään sähköverkkoon. Sähköverkon suunnittelu vaatii myös jatkuvaa suunnittelemista ja toteuttamista; tiesithän, että kaupungien koot kasvavat koko ajan. Ja tämä on vain pieni pintaraapaisu kaikista kustannuksista mitä sähköverkko ja se sähkön siirto tuo mukanaan. Ottaisitko selvää ennen kuin puhut.
Sen myönnän, että on joitakin yhtiöitä jotka rahastavat armotta hirveän suurilla siirtomaksuilla. Itse asun onneksi halvalla alueella. Melkein halvin siirtoyhtiö. - kausisähkö
------------ kirjoitti:
Tiedätkö kuinka paljon ilmajohtojen kaapelointi esim. maksaa. Ja mitä sen suunnittelu ylipäänsä aiheuttaa kustannuksineen. Mittarinlukeminen kuuluu siirtomaksun kustannuksiin. Ei se sähköverkkosopimuskaan ihan itsestään synny; jotkut ihmiset on palkattu tekemään niitä. On ihmiset hoitamassa sähköliittymiä; jokainen talo näet liittyy omalla liittymällään sähköverkkoon. Sähköverkon suunnittelu vaatii myös jatkuvaa suunnittelemista ja toteuttamista; tiesithän, että kaupungien koot kasvavat koko ajan. Ja tämä on vain pieni pintaraapaisu kaikista kustannuksista mitä sähköverkko ja se sähkön siirto tuo mukanaan. Ottaisitko selvää ennen kuin puhut.
Sen myönnän, että on joitakin yhtiöitä jotka rahastavat armotta hirveän suurilla siirtomaksuilla. Itse asun onneksi halvalla alueella. Melkein halvin siirtoyhtiö.Miksihän kausisähkössä (talvipäivä / muu aika) talvipäivän siirtohinnat ovat eri hintaisia kuin muun ajan. Sen ymmärrän, että huippukulutuksen aikaan talvipäivisin on sähkön tuottaminen on kallista ja energian hinta korkea, mutta luulisi sähkön siirtämisen olevan samanhintaista vuodenajasta riippumatta.
- Anonyymi
Sähkölaitokset pitää laittaa palauttamaan sähkön siirtohinnan korotukset jotka ovat laittomasti peritty kuluttajilta heti korkojen kanssa takaisin, valtion on puututtava tähän ja heti,
että saadaan epäkonta korjattua, ei tällaista ryöväystä kuluttajilta joi kukaan hyväksyä.
- maksut
Kulutus n.4000kWh/vuosi
Siirto
3x25A
perusmaksu 1,80e/kk 21,6e/vuosi
Yleissiirto 2,35c/kWh 94e/vuosi
Sähkövero 0,90646 c/kWh 36,3e/vuosi
Sähkönsiirto yht. 151,9e/vuosi
Myynti
Perusmaksu 2,20e/kk 26,4e/vuosi
Energia 3,60c/kWh 144e/vuosi
Myynti yht. 170,4e/vuosi
Todellinen kWh-hinta n. 0,0805e/kWh eli 8,05c/kWh- Anonyymi
No enpä valittaisi jos perusmaksu siirrossa alle 2€/kk. Täällä ainakin osakehuoneisto perus n.16€/kk. Olisko 1*32A Ja ok talo n.30€/kk 3*25A
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No enpä valittaisi jos perusmaksu siirrossa alle 2€/kk. Täällä ainakin osakehuoneisto perus n.16€/kk. Olisko 1*32A Ja ok talo n.30€/kk 3*25A
Itsellä Helenin perussopimus kerrostaloasunnossa.
Sähkön hinta:
Perusmaksu 3,49 €/kk, eli 41,88 €/vuosi
Keskimääräinen kulutus noin 50 kWh/kk, eli 600 kWh/vuosi maksaa noin 41,40 €
Siirron hinta:
Perusmaksu 5,51 €/kk, eli vuodessa 66,12 euroa
Siirto 4,04 senttiä/kWh, eli vuodessa 24,24 euroa
Sähkövero 2,79372 senttiä/kWh, eli 17,62 euroa vuodessa
Vuosittainen sähkönkäyttö maksaa siis alle 200 euroa, tarkemmin ottaen 18 €/kk, mikäli innostun tuhlaamaan.
Eli lopettakaa se sairas vinkuminen sähkön hinnoista! Siellä missä sähkö on kallista, ovat myös asunnot halpoja, etenkin omakotiladot! Omakotiladon saa ostettua, siis ehjän sellaisen, alle 30.000 eurolla, mutta silloin se on keskellä ei mitään! - Anonyymi
Niin mutta nuo hinnat näyttää olevan vuodelta 2005 eli ajalta miekka&kirves!
- Anonyymi
Oli korkea aika nostaa tämäkin aloitus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269