Liika hoito kiihdyttää psoria

Kaiken kokeillut

Liian paljon lääkevoiteita käyttämällä ei saavuteta hyviä tuloksia. Koska psori tulee kropan sisältä ja jos sitä hoidetaan lääkkeillä, se kiihdyttää ihottumaa enemmän ,koska sen täytyy saada tulla ulos.
Sama on auringon ottamisella. Iho saattaa olla hyvännäköinen loman jälkeen, mutta ainahan se tulee takaisin.. eikö totta.
Pysyvämpiä tuloksia tulee kun kiinnittää huomiota ruokavalioon ja itsensä hoitamiseen fyysisestikin.

Kaikkea olen itse kokeillut ja ruokavalio on ollut ainut keino ,missä olen saanut pysyvämpiä tuloksia. Ei se kokonaan ole parantunut.. tuskin koskaan, mutta paljon parempi.

Raapiminen on myös paha silloin tulee entistä isompia läiskiä tilalle ja vähän viereenkin. Kannattaa siis pitää näpit irti psorista. Varsinkin päänahka on sellainen johon helposti kajotaan. Kokemuksesta senkin voin sanoa, mitä vähemmän kosken päänahkaan sitä rauhallisempi se on.

31

8600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitoväsymys

      Juu kaikenlaista on tullut itsekkin kokeiltua, ja kyllähän se niin on että takaisin aina tulee. Mutta mutta, on niistä lääkkeistä apua kutinaan ja siihen kun iho oikein ärtsyilee. Kuin myös aurinko, joskus on kiva edes se pieni hetki olla ilman läiskiä jos siinä onnistuu. Itselläni on ollut hoitoväsymys jo useamman vuoden, hoidan ihoani vain perusrasvoilla. Homma toimii, tosin joskus on iho todella huonossa kunnossa. Ja tämäkin sairaus paljolti pään sisällä kyllä. Tärkeintä on muistaa että jokainen saa uskoa omaan asiaansa.

    • Hydro

      ja kun malttaa pitää taukoja noiden vahvojen linimenttien kanssa niin ihokin voi hetken hyvin ilman niitä.

    • catsi

      kertokaa ihmeessä teidän ruokavalioistanne ja mitkä aineet olette kenties jättäneet pois ruokavaliostanne?
      Olisi kiva tietää jos vaikka itsekin kokeilisi...

    • ruoasta

      jakakaa ihmeessä kokemuksianne ruokavalioistanne! mitä sallittuja/kiellettyjä?

      • apua vai ei?

        Hei,
        Sain juuri diagnoosin - psori - ja ihotautilekuri sanoi minulle, että ei ole todettu olevan olemassa ruoka-aineita, jotka vaikuttaisivat psoriin sen empää haitallisesti kuin hyödyllisesti. Alkoholi ja tupakka pahentavat psoria, samoin stressi. Muuten ei rajoiteltavaa (raapiminen tietty pois...).

        Mutta kuulisin minäkin mielelläni käytännön kokemuksista - joku jolla on ollut tämä sairaus jo pitkään, on varmasti huomannut jotain eroa kutinan ja hilseilyn määrässä vaihdeltuaan ruokavaliota?


      • karita
        apua vai ei? kirjoitti:

        Hei,
        Sain juuri diagnoosin - psori - ja ihotautilekuri sanoi minulle, että ei ole todettu olevan olemassa ruoka-aineita, jotka vaikuttaisivat psoriin sen empää haitallisesti kuin hyödyllisesti. Alkoholi ja tupakka pahentavat psoria, samoin stressi. Muuten ei rajoiteltavaa (raapiminen tietty pois...).

        Mutta kuulisin minäkin mielelläni käytännön kokemuksista - joku jolla on ollut tämä sairaus jo pitkään, on varmasti huomannut jotain eroa kutinan ja hilseilyn määrässä vaihdeltuaan ruokavaliota?

        Joo, joo.. lääkärit toistaa samaa levyä, että viina ja tupakka!!!
        Kyllä siinä on perääkin, mutta jos ne pahentaa, niin miksi ei sitten tietyt elintarvikkeetkin?
        Tupakka on koisolasvi kuten tomaatti, paprika jne..
        Lääkärit vain haluaa kirjoitella kalliita reseptejä.
        Ei psoria voida parantaa voiteilla eikä auringolla.
        Iho on elin siinä kuin maksa ja munuaisetkin, ja kun iho ei pysty suoriutumaan tehtävästään tulee ihottumaa. On olemassa myös sellaisia ihottumia jotka tulevat ulkoapäin esim. tietyt allergiat jotka voivat johtua esim pesuaineesta tms.
        ja niitä voidaan hoitaa voiteilla, mutta ei psoria. Kyllähän se helpottaa joksikin aikaa, mutta ei parane.
        Olen itse saanut helpotusta ruokavaliosta ja siksi uskon siihen. Ei ole lääkärit kaikkitietäviä...


      • morge
        karita kirjoitti:

        Joo, joo.. lääkärit toistaa samaa levyä, että viina ja tupakka!!!
        Kyllä siinä on perääkin, mutta jos ne pahentaa, niin miksi ei sitten tietyt elintarvikkeetkin?
        Tupakka on koisolasvi kuten tomaatti, paprika jne..
        Lääkärit vain haluaa kirjoitella kalliita reseptejä.
        Ei psoria voida parantaa voiteilla eikä auringolla.
        Iho on elin siinä kuin maksa ja munuaisetkin, ja kun iho ei pysty suoriutumaan tehtävästään tulee ihottumaa. On olemassa myös sellaisia ihottumia jotka tulevat ulkoapäin esim. tietyt allergiat jotka voivat johtua esim pesuaineesta tms.
        ja niitä voidaan hoitaa voiteilla, mutta ei psoria. Kyllähän se helpottaa joksikin aikaa, mutta ei parane.
        Olen itse saanut helpotusta ruokavaliosta ja siksi uskon siihen. Ei ole lääkärit kaikkitietäviä...

        No minä en tyrmäisi Paganon dieettiä, mutta tuo koisokasviteoria vähän ontuu. Tupakan aiheuttama psorin pahentuminen aiheutuu siitä, että aiheuttaa tavallaan stressille ominaisia kireystilan vaihteluita (nikotiiniriippuvuus..). Samalla tavalla toimii myös alkoholi, joka ylläpitää stressiä, ollen "pakotie". Stressi taasen sekoittaa immuunijärjestelmää ja laukaisee hyvin tyypillisesti psorin tapaisen autoimmuunisairauden.

        Psoriasis ei ole ihottuma, kuten väitit. Psoriasiksessa henkilön immuunijärjestelmä luulee ihossa olevan sairaus, jota se yrittää parantaa lisäämällä sen rakennusaineiden tuotantoa (joka ilmenee siis psorina). Psori ei ole siis minkään aineen poistumaa tai allergiaa.

        Uskoisin jotenkin siihen, että psoriasis oikeastaan johtuu siitä, että geenivirheen takia aina immuunijärjestelmän epäbalanssissa ollessa joku välittäjäaineen tuotanto häiriintyy ja aivot eivät osaa käsitellä epäbalanssia. Tulee niin sanotusti "system mailfunction".

        Näin ollen siis ainut keino parantua on hoitaa muut ongelmat pois ja odottaa, että elimistö palautuu balanssiinsa. Ongelmallista tietenkin tässä on, että psoriasis itsessään aiheuttaa niitä ongelmia, jotka ylläpitävät sairautta..

        Itselläni ainoat hyvät jaksot psorin kanssa (nyt 5 vuotta) ovat olleet sellaisia, että kun iho on tullut kuntoon trexanin kortisonin kautta, olen lomaillut ja elänyt normaali rytmissä. Olen kyllä tuona aikana juonut kohtuudella, käyttänyt kahvia ja poltankin toisinaan. Kysymys on kuitenkin uskoakseni kohtuudesta ja elämän normaalibalanssista.


      • helpy helper
        apua vai ei? kirjoitti:

        Hei,
        Sain juuri diagnoosin - psori - ja ihotautilekuri sanoi minulle, että ei ole todettu olevan olemassa ruoka-aineita, jotka vaikuttaisivat psoriin sen empää haitallisesti kuin hyödyllisesti. Alkoholi ja tupakka pahentavat psoria, samoin stressi. Muuten ei rajoiteltavaa (raapiminen tietty pois...).

        Mutta kuulisin minäkin mielelläni käytännön kokemuksista - joku jolla on ollut tämä sairaus jo pitkään, on varmasti huomannut jotain eroa kutinan ja hilseilyn määrässä vaihdeltuaan ruokavaliota?

        Jätin ruokavalista kaikki viljat täysin pois (vehnä, kaura, ruis, ohra) ja lisäksi D-vit omegaa isompina annoksina. Viikossa huomaa jo parempia tuloksia. Läiskät ei vielä kokonaan pois, mutta paljon parempi jo, eikä ainakaan leviä enää.

        Iho on lisäksi ollut kokonaisuudessaan kosteampi, eikä ole tarvinnut muutenkaan rasvailla.

        Psori johtuu leaking gut syndroomasta, iho vain reagoi, joten rasvaamalla saa vain ei saa pysyviä tuloksia.


      • ppp+psori
        helpy helper kirjoitti:

        Jätin ruokavalista kaikki viljat täysin pois (vehnä, kaura, ruis, ohra) ja lisäksi D-vit omegaa isompina annoksina. Viikossa huomaa jo parempia tuloksia. Läiskät ei vielä kokonaan pois, mutta paljon parempi jo, eikä ainakaan leviä enää.

        Iho on lisäksi ollut kokonaisuudessaan kosteampi, eikä ole tarvinnut muutenkaan rasvailla.

        Psori johtuu leaking gut syndroomasta, iho vain reagoi, joten rasvaamalla saa vain ei saa pysyviä tuloksia.

        ja olen itsekin jo usein tästä "paasannut". Noudatan Paganoa sovitellen, sillä liian tiukka pipo saa tressiä aikaan.
        Kun huomaan, että sormenpäät alkavat rikkoontua, kelaan mitä kiellettyä olen syönyt. Aika usein se on punaisen lihan tuotteet (makkarat, jauheliha) sekä tomaatti. Joten kana/kalakuurille pariksi viikoksi ja taas on iho kunnossa.
        En käytä enää säännöllisesti edes perusrasvojani (Ceridal, Dove body milk), vaan ainoastaan kun iho on rikkoontunut tai erityisen kuiva. Mitään lääkerasvoja en ole käyttänyt lähes kolmeen vuoteen. Sensijaan otan Omega3-kapseleita ja käytän öljyä sekä voita ruoan laitossa.
        Alkoholia olen nauttinut kohtuudella ehkä kerran pari kuussa, lähinnä valkoviiniä.
        Elämäni on kutakuinkin rauhallista, siihenkin oppii eli positiiviseen elämäntyyliin.

        Kokeilkaa ihmeessä sekä ruokarajoitteita että merisuolakylpyjä. Parissa kuukaudessa sain aikanaan lähes ihmeitä aikaan. Olen tallentanut valokuvia ihostani enkä itsekään enää tajua, kuinka paha ihoni oli.

        Tulokset syntyy aluksi hitaasti, mutta sinnikkyys palkitaan. Kertoilkaahan kokemuksia myös niille lääkäreille, eivät ne minuakaan uskoneet. Ihotautiklinikalta uloskirjoitettiin syksyllä 2007 1,5 vuoden asiakkuuden jälkeen, kun enää ei ollut mitään hoidettavaa. Enkä ole toistaiseksi tarvinnut heidän apuaan. Toivon tietysti etten myöhemminkään tarvitsisi.


    • Stressaantunut

      Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Mutta mikä kumma ne näpit saa aina menemään sinne päänahkaan, mitä isompi kokkare löytyy sen enemmän sitä repii ja kynnenalusethan eivät todellakaan aina ole kaikista puhtaimmat! Ei muuta kuin tumput käteen!

    • KIITOS!

      KIITOS!
      Tuota ruokavaliojuttua ei lääkäri minulle edes ehdottanutkaan! Kirjoitti kyllä reseptin... Tarkkailenkin ruokavaliotani! Kiitos!

      • kuntoon

        Lue viestiketjut PPP:n ja psorin ruokavaliohoidosta. Lisää tietoa myös www.psorinat.fi. Tri Paganon kirjan voi lainata kirjastosta. Itselläni on ollut nyt kaksi vuotta iho kunnossa oltuaan sitä ennen pari vuotta kämmenistä ja jalkapohjista vereslihalla. Ruokavalio, suolavesikylvyt ja hyvä rasvaus ovat tehonneet. Minä en voi käyttää ollenkaan kortisonipitoisia rasvoja, ne vain pahentavat tilanteen.

        Lääkärit eivät usko tähän hoitoon niin kauan kuin se ei ole "tieteellisesti todistettu". Jokainen parantunut on todiste, mutta se tieto pitää saada sinne klinikoiden kansioihin. Ehkä joskus joku innokas lääkärinalku alkaa penkoa todisteita. Samoin nämä rasvahuomiot pitää kertoa.


    • Läiskis

      taukoa lääkevoiteista ja lakkasin rasvaamasta perusvoiteilla sääriäni jotka ovat olleet pahimmin läiskäpsoriset.
      Sisäisesti käytän erilaisia öljyjä. Vehnänalkio- kala-, kookosneitsyt- ja oliiviöljyä. Aloitin myös Daivonexin. Nyt on selvästi tehonnut lääkevoide kun on ollut tauolla ja kun olen laittanut paljaalle iholle, jossa ei ole voiteita alla, on parantuminen lähtenyt hyvin käyntiin.
      Tummia läskiä vain pitäisi saada jollain pois. Onko kellään ehdotuksia?
      Auttaako Arbutin-tuotteet vaalentamaan läiskiä?

      • ......

        Sairastan psoria se tuli itselleni noin 2 v sitten se tuli ensikerralla joka puolelle aloin saamaan lääkäristä hoitoa mutta ei niin paljon auttanut.Niinpä ajattelin kokeilla aivan jotain muuta :Kannabis ja luonnontuotteet.Kun aloin hoitaa ihottumaani kaikella muulla ku noilla rasvoilla ja valohoidolla.Eikä ole ihottuma tullut yhtään takas!. nyt olen yrittänyt luopua myöskin teollisuus sapuskasta ja siirtyä superfoodeihin. saa nähä et tuleeko enään takas..


      • .....
        ...... kirjoitti:

        Sairastan psoria se tuli itselleni noin 2 v sitten se tuli ensikerralla joka puolelle aloin saamaan lääkäristä hoitoa mutta ei niin paljon auttanut.Niinpä ajattelin kokeilla aivan jotain muuta :Kannabis ja luonnontuotteet.Kun aloin hoitaa ihottumaani kaikella muulla ku noilla rasvoilla ja valohoidolla.Eikä ole ihottuma tullut yhtään takas!. nyt olen yrittänyt luopua myöskin teollisuus sapuskasta ja siirtyä superfoodeihin. saa nähä et tuleeko enään takas..

        Lueskelin noita ennenpiä ja luin noista tupakasta ja alkoholista vaikka poltankin tupakkaa ja käyn juomassa viikonloppuna siltikään ei ole tullut takas päin mutta en tiädä sitten et pitääkö juoda joka päivä tai pitenpiä putkia etä alkaisi tulemaan.


      • ........
        ..... kirjoitti:

        Lueskelin noita ennenpiä ja luin noista tupakasta ja alkoholista vaikka poltankin tupakkaa ja käyn juomassa viikonloppuna siltikään ei ole tullut takas päin mutta en tiädä sitten et pitääkö juoda joka päivä tai pitenpiä putkia etä alkaisi tulemaan.

        Muutakin ihmettelimistä en muistanut kaikkia kertoa tossa.sillon ku lopetin valohoidot ja yms niin sen jälkeen en ole koskenu edes perusrasvaan tai muihin niihin lääkkeisiin.Eikä se tarkoita sitä vaikka hoidankin kannabiksella ihooni että olisin jokin nisti! kyllä pistää ihmettelemään ku ei juokse muitten perässä tässä mailmassa. niin hyvää hoitoa antanut että sanon vittuun lääkärit.


      • ,,,,
        ........ kirjoitti:

        Muutakin ihmettelimistä en muistanut kaikkia kertoa tossa.sillon ku lopetin valohoidot ja yms niin sen jälkeen en ole koskenu edes perusrasvaan tai muihin niihin lääkkeisiin.Eikä se tarkoita sitä vaikka hoidankin kannabiksella ihooni että olisin jokin nisti! kyllä pistää ihmettelemään ku ei juokse muitten perässä tässä mailmassa. niin hyvää hoitoa antanut että sanon vittuun lääkärit.

        Voisin jopa nille kehottaa kenellä nivelet huonossa kunnosssa kokeilemaan msm juahetta.


      • ,
        ,,,, kirjoitti:

        Voisin jopa nille kehottaa kenellä nivelet huonossa kunnosssa kokeilemaan msm juahetta.

        kylmäpuristettu neitsytkookosöljy. kalaa


      • ,,
        , kirjoitti:

        kylmäpuristettu neitsytkookosöljy. kalaa

        jos haluaa mässäillä terveellisesti voi laittaa stevia jauhetta leivoksiin.Edistää mm.Ihon hydraatiota.Ihon parantunut kyky säilyttää kosteutensa on suurin kosmeettinen hyöty joka saadaan stevian avulla. Tutkimukset osoittavat että stevia parantaa ihon kosteutumista ja siloittaa / pehmentää ihoa, antaen nuorekkaamman ilmeen. Tämä parannus ihon suojaamisessa auttaa pitämään haitalliset ulkoiset tekijät loitolla samalla kun ihon oma luonnollinen kosteustasapaino säilyy.


      • Laihduttaja myös
        ,, kirjoitti:

        jos haluaa mässäillä terveellisesti voi laittaa stevia jauhetta leivoksiin.Edistää mm.Ihon hydraatiota.Ihon parantunut kyky säilyttää kosteutensa on suurin kosmeettinen hyöty joka saadaan stevian avulla. Tutkimukset osoittavat että stevia parantaa ihon kosteutumista ja siloittaa / pehmentää ihoa, antaen nuorekkaamman ilmeen. Tämä parannus ihon suojaamisessa auttaa pitämään haitalliset ulkoiset tekijät loitolla samalla kun ihon oma luonnollinen kosteustasapaino säilyy.

        steviaa? Olen siirtynyt melkein kokonaan VVH- ruokavalioon ja tuo stevia vilahtelee ohjeissa.


      • ,.,.,.,.

      • .,.,.,.,

      • pagano toimii
        .,.,.,., kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt macaa päivittäin ja huomannut sen myös auttavan ihoon.Aluksi käytin sitä sali treenin takia boostaamaan.mutta siitä on ollut myös muutenkin apua.

        Psorini meni 2 vuotta sitten todella pahaksi. Päätin tehdä kaikkeni asian suhteen. Luin Paganon kirjan ja testasin. Aluksi guttata läiskät laajenivat törkeästi ja menin oikeastaan paniikkiin. Kirjassa kuitenkin kerrottiin näin käyvän koska elimistö heittää roinan pihalle. Muutamassa viikossa läiskät alkoivat ohuentua ja vaalentua. Kunnes iho oli vain "arpinen". Se todellakin toimi. Olin todella onnellinen. Sitten ajan kanssa ratkesin taas vanhoihin ruokiin ja limsoihin. Guttata palasi. Nyt pari vuotta myöhemmin tauti oireilee ihan syömisen mukaan. En väitä että ruokavalio parantaa mutta kyllä se oireet vie pois. Tässä kohtaa hyvä huomauttaa ettei kynsimuutokset kadonneet. Mutta uskon siis teoriaan ihon poistavan elimistön epäpuhtauksia ihon kautta. Niveloireet paranivat myös. Tässä huomasin elimistön happamuuden aiheuttavan niveloireet. Energiajuomat ja limsat näkyy heti nivelissä. Ruokavalion ohella saa kivasti kropan kiinteäksi :-) Ruokavalio vaatii kovaa itsekuria. Jopa mahdoton noudattaa. Mutta nyt noudatan ruokavaliota 70% tarkkuudella ja iho on kohtuu kunnossa.


      • ppp+psori
        pagano toimii kirjoitti:

        Psorini meni 2 vuotta sitten todella pahaksi. Päätin tehdä kaikkeni asian suhteen. Luin Paganon kirjan ja testasin. Aluksi guttata läiskät laajenivat törkeästi ja menin oikeastaan paniikkiin. Kirjassa kuitenkin kerrottiin näin käyvän koska elimistö heittää roinan pihalle. Muutamassa viikossa läiskät alkoivat ohuentua ja vaalentua. Kunnes iho oli vain "arpinen". Se todellakin toimi. Olin todella onnellinen. Sitten ajan kanssa ratkesin taas vanhoihin ruokiin ja limsoihin. Guttata palasi. Nyt pari vuotta myöhemmin tauti oireilee ihan syömisen mukaan. En väitä että ruokavalio parantaa mutta kyllä se oireet vie pois. Tässä kohtaa hyvä huomauttaa ettei kynsimuutokset kadonneet. Mutta uskon siis teoriaan ihon poistavan elimistön epäpuhtauksia ihon kautta. Niveloireet paranivat myös. Tässä huomasin elimistön happamuuden aiheuttavan niveloireet. Energiajuomat ja limsat näkyy heti nivelissä. Ruokavalion ohella saa kivasti kropan kiinteäksi :-) Ruokavalio vaatii kovaa itsekuria. Jopa mahdoton noudattaa. Mutta nyt noudatan ruokavaliota 70% tarkkuudella ja iho on kohtuu kunnossa.

        vihdoinkin. Neljä vuotta meni, mutta kannatti hoitaa (iho-oireet hävisivät noin vuodessa). Siis Paganolla ja tehostetusti VHH:lla viimeisen vuoden ajan. Rasvaa lisää, Omega3:sta ja kalaöljyä. Antti Heikkilän ohjeita noudattaen ovat myös kaikki nivel- ja lihaskivut hävinneet. Ei tarvinnut mennä leikkaukseen kun oireet hävisivtä totaalisesti. Oli lääkärillä vitsit vähissä...


    • mindimandi

      Täältä saa tilattua ALOEVERA-TUOTTEITA mm. Aloe vera Gel-juomaa tai Propolis-voidetta.

      www.myaloevera.fi/mindimandi

      Propolisvoidetta saa myös ilmaisnäytteinä, kun laitat yhteystietosi osoitteeseen [email protected]

    • tyytyväinen

      kioko ikäni olen psoriasista kantanu jossain muodossa mutta paras lääke on rauhallisuus,alkoholi kohtuullinen käyttö,olla ajattelematta sairausta koko ajan.joka kevät läiskät häviää jaloista pienellä auringon otolla ja perus rasvan käytöllä.saunassa jalkoja uitan suola vedessä 0.6kg suolaa ja ämpäri haaleata vettä täyteen ja eikun uittamaan jalkoja vedessä noin 15 min per jalka.punotus ja kirvely kuuluu asiaan mutta huutelun jälkeen ei propleemaa ollu ja sen päälle perus rasvaus iholle.keväällä ja kesällä toimii mulla 100 pros tuo keino kun menen jalkojen uittamisen jälkeen ulos aurinkoon,auringon oton jälkeen huomaa kuinka psori alue hilseilee pois.jo 5 kerran jälkeen on tullut todellakin tulosta jalkoihin. opin keinon itse kun huomasin ulkomailla meressä uidessa ja auringossa tulokset ,niin miksi se ei toimisi myös koti konstein sama suola se on meressäkin.KOKEILE JA MITÄÄN ET MENETÄ mutta tulokset huomaat muutaman kerran jälkeen.

    • Jorma N

      Mulla oli soriasis noin 15 vuotta lääkärit aina määräsivät dibrosali voidetta.
      Ei se sillä parantunu muuta kuin hetkellisesti lievitti.
      Rupesin ottaa D vitamiiniä 40mg päivässä kahteen kuukauteen sori hävisi kokonaan.

      • Dibrosali?

        Sellaista voidetta ei olekkaan ja varmuudella voin sanoa,että 40mg tappaisi sinut muutamassa kuukaudessa ilman maksan siirtoa! Miksi vaivaudut kirjoittamaan jos kirjoitat täyttä potaskaa? Oletkp vaan niin hölmö?


      • jepppp
        Dibrosali? kirjoitti:

        Sellaista voidetta ei olekkaan ja varmuudella voin sanoa,että 40mg tappaisi sinut muutamassa kuukaudessa ilman maksan siirtoa! Miksi vaivaudut kirjoittamaan jos kirjoitat täyttä potaskaa? Oletkp vaan niin hölmö?

        Juu-u sellasta voidetta ei taida ollakkaa eikä myöskään soria???
        Mut pakko mun on tuohon 40mg/pv puuttua, koska ei se ole paljon. Mun ukkoni ottaa 100mg päivässä ja se auttaa gluteenittoman ruokavalion kanssa psoriakseen todella hyvin.


      • Rautalangasta
        jepppp kirjoitti:

        Juu-u sellasta voidetta ei taida ollakkaa eikä myöskään soria???
        Mut pakko mun on tuohon 40mg/pv puuttua, koska ei se ole paljon. Mun ukkoni ottaa 100mg päivässä ja se auttaa gluteenittoman ruokavalion kanssa psoriakseen todella hyvin.

        Ei taatusti ota 100mg eli milligrammaa! Katoppa uudestaan mitä siellä purkin kyljessä lukee? Meneekö sulla sentit ja eurotkin sekaisin?! Siellä ei lue mg yksikkönä tahvot!


      • Mikrogarmmat
        jepppp kirjoitti:

        Juu-u sellasta voidetta ei taida ollakkaa eikä myöskään soria???
        Mut pakko mun on tuohon 40mg/pv puuttua, koska ei se ole paljon. Mun ukkoni ottaa 100mg päivässä ja se auttaa gluteenittoman ruokavalion kanssa psoriakseen todella hyvin.

        @ Dibrosali?

        Tarkoitat varmaan ug eli mikrogrammaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe