Eläinlääkäreistä

Cada.

Jos joku tietää marsuihin tai edes jyrsijöihin erikoistuneita eläinlääkäreitä mistä päin Suomea tahansa, ottaisin nimiä ja/tai puhelinnumeroita vastaan. Kaipaan OSAAVAN lääkärin mielipidettä. Itse en ole onnistunut mistään löytämään ja keinot alkavat olla vähissä! Kukaan tietämistäni lääkäreistä ei ole osannut neuvoa marsuni sairauden suhteen.

8

2889

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pavets&arttu

Mä olen lukenut marsut.net foorumista kehuttavan Tampereen Kaupungin eläinlääkäriä, jolla toimipiste Pitkänniemen sairaalan yhteydessä. Lääkäri on kuulemma erikoistunut eksoottisiin pieneläimiin, ja muistaakseni ainakin foorumin ylläpitäjä (ja suuri marsuilija) Lansu on käyttänyt possujaan siellä, ja hyvin tuloksin. Käyppäs katsomassa tuolta www.marsut.net, sieltä linkin kautta marsut.net foorumille. Siellä on "marsunpoika sairastaa"-palsta, jossa on keskusteltu useampaankin otteeseen pätevistä eläinlääkäreistä. Toinen pätevä ell Tampereella päin on Hakametsän Eläinlääkärit. Siellä on kuulemma useampikin lääkäri erikoistunut pieneläimiin.

Itse asun Ylöjärvellä, ja käytin omia possujani (2 poikamursua) viimeksi viime viikon torstaina Ylöjärven Eläinlääkärit-klinikalla (sijaitsee Asemantie 1:ssä). Eläinlääkäri oli erittäin ammattitaitoinen, helläotteinen, lempeä ja tiesi marsuista osittain jopa minua enemmän (olen tutkinut marsuista enemmän kuin panostin yo-kirjoituksiin mennessäni...=))

Toivottavasti oli jotain hyötyä. =)

• shygirl13

öö.. Anteeksi, mutta mä en tiä yhtään marsuhin/pieneläimiin kiehtoutuneita eläinlääkäreitä... Mutta pavets&arttu! Mäkin asun Ylöjärvellä, mutta olen täällä uusi. Itsellänikin on 2 poikamarsua, Toffee ja Cola. Ne eivät ole vielä joutuneet käymään eläinlääkärillä. .. :)

• itsekin soittanut

Kuusankoskella on sellainen eläinlääkäri kun Lappalainen.Hän on minulle neuvonut ainakin hyvin.Puh.053791900...Mutta siis useat eläinlääkärit osaavat marsuja vaikka lukee vaikka että vain eläinlääkäri,tai on koiran kuva tms.

• Cada.

kun jostakin löytäis. Täällä missä minä asun, en ainakaan ole vielä yhtäkään sellaista lääkäriä tavannut ja kaikki lääkärit olen kohta käynyt läpi. Siksi haluaisinkin löytää lääkärin, joka on nimenomaan erikoistunut jyrsijöihin tai marsuihin.

• Susanne

Hei! Pk-seudulla (Helsingissä tarkemmin sanoen) on HauMau-eläinlääkäriasemalla ELL Pilvi Lassila, joka on tehnyt Helsingin yliopiston Eläinlääketieteellisessä tiedekunnassa eläinlääkäreille hoito-oppaan eksoottisista eläimistä, joihin marsukin luetaan. Eli suosittelen Pilviä. Omat marsuni ovat asioineet vain hänellä ja poika kastroitiin ongelmitta ja se toipui nopeasti ja täysin. Myös samainen poika hoidettiin flunssasta terveeksi (vein tosin heti ensi oireista vastaanotolle.)

• Lansunen

(Vai että suuri marsuilija, kiitos vaan Pavets ja Arttu) :D

Niin minä suosittelen kyllä kaikista eniten Pilvi Lassilaa (mutta nuo marsut.netissä kertomani paikat ovat ihan hyviä jos asuu Tampereen seudulla). Ei taida missään olla Pilvin voittanutta?

• Susanne
        Lansunen kirjoitti:

(Vai että suuri marsuilija, kiitos vaan Pavets ja Arttu) :D

Niin minä suosittelen kyllä kaikista eniten Pilvi Lassilaa (mutta nuo marsut.netissä kertomani paikat ovat ihan hyviä jos asuu Tampereen seudulla). Ei taida missään olla Pilvin voittanutta?

Niin, ja Pilvistä unohtui vielä sanoa, että hänellä on taianomainen ote ainakin omiin marsuihini. Kumpikin pitävät vähän epämiellyttävänä vieraiden sylissä oloa, mutta Pilvin "käsittelyssä" kumpikin on todella rauhallinen, vaikka lääkärissä käynti onkin aina hermostuttavaa. Eli Pilvi osaa käsitellä marsuja rauhoittavasti ja varmasti. Tärkeä piirre eläinlääkärissä tuokin, asiantuntemuksen lisäksi!

• Cada.

Olen nyt monesta paikasta kuullut Pilvi Lassilan olevan erittäin hyvä (ehkä jopa paras) ja asiantunteva marsulääkäri. Taidan ottaa yhteyttä häneen, jospa marsuni saataisiin viimein kuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7654
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5979
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3538
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1997
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1875
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      19
      1698
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1579
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      65
      1398
    Aihe