Juuri putkiremontoidussa asunnossamme ei keittiön hanasta tule kylmää vettä, pelkästään lämmintä ja kuumaa. Vessoista tulee kyllä kylmää. Keittiön hana on Damixa-merkkinen, missähän vika piilee? Onko Damixan hanojen asentaminen jotenkin mutkikkaampaa, jolloin tällainen ongelma on päässyt syntymään?
Keittiön hanasta ei tule kylmää vettä
8
11136
Vastaukset
- putkari2
keittiöhanassa kylmänveden sulku kiinni.
- Höh
itse aukaista, vai pitääkö kutsua putkimies paikalle? Jos pitää, kai tuollainen pitäisi tulla tekemään ihan ilmaatteeksi, jos on ensin tehnyt mokan?
- :Pelle
Höh kirjoitti:
itse aukaista, vai pitääkö kutsua putkimies paikalle? Jos pitää, kai tuollainen pitäisi tulla tekemään ihan ilmaatteeksi, jos on ensin tehnyt mokan?
Silläkin uhalla että viesti on provo. :)
Sulkuja kannattaa opetella käyttämään. Taito voi olla joskus tarpeen.
(Jos sulku on auki, on vika muualla. Yhden vaihtoehdon olen esittänyt putkien paukkumisen yhteydessä.) - Höh
:Pelle kirjoitti:
Silläkin uhalla että viesti on provo. :)
Sulkuja kannattaa opetella käyttämään. Taito voi olla joskus tarpeen.
(Jos sulku on auki, on vika muualla. Yhden vaihtoehdon olen esittänyt putkien paukkumisen yhteydessä.)ainakaan minun viestini :-)
Missä tuollainen sulku sijaitsee? En ainakaan hoksannut mitään sen tyyppistä kun lavuaarin alle kurkistelin... - putkari2
Höh kirjoitti:
ainakaan minun viestini :-)
Missä tuollainen sulku sijaitsee? En ainakaan hoksannut mitään sen tyyppistä kun lavuaarin alle kurkistelin...sulku on hanasta tulevan kupariputken ja talon vesijohdon välissä n. 30cm hanan alapuolella oleva krominvärinen putkea paksumpi osa. jos siinä oleva viivan muotoinen hahlo on poikittain sulku on kiinni. sitä voi kääntää ruuvimeisselillä tai 6kulma-avaimella auki päin ja pitäisi ruveta toimimaan. jos ei rupea toimimaan niin vika on jossain muualla joten kannattaa soittaa putkiliikkeeseen ja räyhätä oikein kunnolla niin joku tulee ehkä katsomaan.
kyllä se yksinkertaisen asian selittäminen on sitten vaikeaa.
ps: kerroppa piruuttasi saitko toimimaan. - Höh
putkari2 kirjoitti:
sulku on hanasta tulevan kupariputken ja talon vesijohdon välissä n. 30cm hanan alapuolella oleva krominvärinen putkea paksumpi osa. jos siinä oleva viivan muotoinen hahlo on poikittain sulku on kiinni. sitä voi kääntää ruuvimeisselillä tai 6kulma-avaimella auki päin ja pitäisi ruveta toimimaan. jos ei rupea toimimaan niin vika on jossain muualla joten kannattaa soittaa putkiliikkeeseen ja räyhätä oikein kunnolla niin joku tulee ehkä katsomaan.
kyllä se yksinkertaisen asian selittäminen on sitten vaikeaa.
ps: kerroppa piruuttasi saitko toimimaan.sulut näyttivät olevan auki :-/ Liekö hanat asennettu jotenkin hassusti. Täytyy soittaa putkiliikkeeseen.
Kiitos avusta! - :Pelle
Höh kirjoitti:
sulut näyttivät olevan auki :-/ Liekö hanat asennettu jotenkin hassusti. Täytyy soittaa putkiliikkeeseen.
Kiitos avusta!onko jollain muulla hanalla kuumalta tuntuva kylmävesijohtoputki.
- kokeile
Sulje lämpimän veden putkesta sulku kokonaan kiinni. Avaa hana ja laske 'kylmää'. Jos nyt tulee kylmää, niin hana on joko rikki tai säädetty väärin siten, että sen termostaatti laskee aina lämmintä vettä sekaan.
Jos lämpimän sulun ollessa kiinni hanasta tulee edelleen vain lämmintä vettä, niin siten putkimies on tehnyt sinulle källin ja yhdistänyt hanaan vain lämpimän veden...
Oli miten oli, niin eiköhän tuo rempan tekijä korjanne asian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911671
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1911283- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799