Kreikan saaristoon 14.8...

Ellare

Jassu!

Olen lähdössä elokuun puolessa välissä Kreikan saaristoon "harrastaa" Island hoppingia. Lento Ateenaan, missä pari kolme yötä, jonka jälkeen laivalla saarelta saarelle. Alustava reittisuunnitelma on Ateena-Pireus-Paros-Naxos-Ios-Amorgos-(Astipalea?)-Kalimnos-Kos-Rhodos ja ehkä jos aikaa ja rahaa riittää, niin Kassos ja Kreeta, mistä lento takaisin Suomeen. Aikaa on tarkoitus käyttää sellaset pari viikkoa.

Jos jollakulla on kokemusta saarihyppelystä, niin otan oikein mielelläni vastaan kaiken informaation saarista yms. asioista. Rhodos on minulla aika hyvin hanskassa, joten siitä ei tarvitse raportoida, muita saaria en tunne niin hyvin. Lähden reissuun yksin, joten jos olet lähdössä samaan aikaan samalle suunnalle ja kaipaat matkaseuraa, voin ryhtyä vapaaehtoiseksi. Voisimme kulkea osan matkaa yhdessä tai sitten tavata vain jossain saarella...

13

1993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha

      Lähdimme 1.7. Ateenaan ja sieltä laivalla ensin Parokselle, sitten Anti-Paros, Ios, Santorini, Naxos, Mykonos ja Ateena 24.7.02. Matkassa olivat kaksi aikuista ja kaksi lasta (5v ja 8v).
      Reittisi on ihan hyvä, mutta kahdessa viikossa tehtäväksi aika rankka. Ateenaa kehottaisin välttämään tai tee mitä lystäät. Hintataso varsinkin Ateenan keskustassa oli kallis ja muutoinkin tuntuu, että kreikkalaiset yrittävät saada "lähes saman" määrän rahaa euroissa kuin drakma oli aikoinaan. Majoitukset saa helposti heti laivan ajettua satamaan, mutta hintataso on nyt johtuen "hig seasonista" korkeampi kuin esim. kuukausi sitten. Meidän majoitus maksoi keskimäärin 50 €/vrk mutta ne olivat isoja aparttementoksia ja studioita.
      Hyvää matkaa

      • Ellare

        stä joo... Ei minuakaaan Ateena niin kauheasti loppupelissä kiinnosta ja tiedän, että on pahin aika lähteä reissuun, mutta ei voi mitään. Sillon on mentävä kun on mahdollista. Aikaa ei tosiaankaan jää noille saarille kuin pari tai yksi päivä per saari, joten sekin on mielessä, että rankkaa voi olla, mutta katsotaan nyt. Reitti voi muuttua matkan kuluessa. Hirveän tarkkoja suunnitelmia ei vielä ole, mutta jotain reittiä on pakko miettiä, kun noita saariakin on tuolla Kreikassa aika reilusti. Voi olla, että lennän tuolta Rhodokselta kotoSuomeen ja, että toi Kreeta jää toiseen kertaan. Kassellaan nyt miten äijän käy. Pitää raportoida sitten reissun jälkeen. Kiitos viestistä ja vaivannäöstä.


      • reissaaja
        Ellare kirjoitti:

        stä joo... Ei minuakaaan Ateena niin kauheasti loppupelissä kiinnosta ja tiedän, että on pahin aika lähteä reissuun, mutta ei voi mitään. Sillon on mentävä kun on mahdollista. Aikaa ei tosiaankaan jää noille saarille kuin pari tai yksi päivä per saari, joten sekin on mielessä, että rankkaa voi olla, mutta katsotaan nyt. Reitti voi muuttua matkan kuluessa. Hirveän tarkkoja suunnitelmia ei vielä ole, mutta jotain reittiä on pakko miettiä, kun noita saariakin on tuolla Kreikassa aika reilusti. Voi olla, että lennän tuolta Rhodokselta kotoSuomeen ja, että toi Kreeta jää toiseen kertaan. Kassellaan nyt miten äijän käy. Pitää raportoida sitten reissun jälkeen. Kiitos viestistä ja vaivannäöstä.

        Etkö ole varannut paluulentoa? Kannattaisi kysellä vähän etukäteen, sillä lentopaikat on loppuunmyyty useimmista kohteista.


      • Ellare
        reissaaja kirjoitti:

        Etkö ole varannut paluulentoa? Kannattaisi kysellä vähän etukäteen, sillä lentopaikat on loppuunmyyty useimmista kohteista.

        Näin on. Go with a flow. Luotan enempi tuuriin ja seikkailuun...?!:) Systeemi ei ole kovin varma, mutta antaa oman jännitysmomenttinsa. Olen pari kesää ollut töissä Rhodoksella ja sieltä olen paikanpäältä suomalaisilta matkanjärjestäjiltä ostanut pelkän paluun charterin kyydissä kotoSuomeen. On maksanu yleensä sen tonnin vanhaa rahaa ja charteri kun on, niin on päässy suoraan Suomeen. Kiitos kuitenkin jo tässä vaiheessa noista kommenteista, pitää palata vielä asiaan paremmalla ajalla. Nyt tarttee lähtee rannalle. :) Paistaa se aurinko Suomessakin. Hienoa!


      • reissaaja
        Ellare kirjoitti:

        Näin on. Go with a flow. Luotan enempi tuuriin ja seikkailuun...?!:) Systeemi ei ole kovin varma, mutta antaa oman jännitysmomenttinsa. Olen pari kesää ollut töissä Rhodoksella ja sieltä olen paikanpäältä suomalaisilta matkanjärjestäjiltä ostanut pelkän paluun charterin kyydissä kotoSuomeen. On maksanu yleensä sen tonnin vanhaa rahaa ja charteri kun on, niin on päässy suoraan Suomeen. Kiitos kuitenkin jo tässä vaiheessa noista kommenteista, pitää palata vielä asiaan paremmalla ajalla. Nyt tarttee lähtee rannalle. :) Paistaa se aurinko Suomessakin. Hienoa!

        Vastasin viestiisi myös "Rantalomat"-palstalla, ehkä siitä on jotain hyötyä sinulle.
        Kysele lisää, jos haluat tietoa Kyklaadeista, olen käynyt Mykonoksella, Syroksella, Paroksella ja Naxoksella.


      • reissaaja

        Millaisia saaria ovat Ios ja Anti-Paros? Ne on vielä Kyklaadeilla käymättä. Kiitos tiedoista!


      • Ellare
        reissaaja kirjoitti:

        Vastasin viestiisi myös "Rantalomat"-palstalla, ehkä siitä on jotain hyötyä sinulle.
        Kysele lisää, jos haluat tietoa Kyklaadeista, olen käynyt Mykonoksella, Syroksella, Paroksella ja Naxoksella.

        ... kyllä, että olit vastannu rantaloma palstallakin, mutta en ole ehtiny vastaamaan siihen. Muutenkin, ehkä teemaltaan tämä loma sopii varmaan paremmin seikkailumatkojen alle, vaikka rantakuviot, aurinko & bileet ovat myös mukana. Olet varmasti oikeassa Juhan kanssa, että jokunen saari pitää karsia pois tai jättää seuraavaan kertaan. Valinta on vaan vaikeaa. Huhujen perusteella toi Ios, mistä kyselit siellä käyneeltä, on aika moinen bilesaari. Paljon nuoria ja villi meininki...

        Millasia noi Paros ja Naxos ovat? Kannattaako käydä? Anyway, kiitos vastauksista. Jatketaan suunnittelua. :)


      • reissaaja
        Ellare kirjoitti:

        ... kyllä, että olit vastannu rantaloma palstallakin, mutta en ole ehtiny vastaamaan siihen. Muutenkin, ehkä teemaltaan tämä loma sopii varmaan paremmin seikkailumatkojen alle, vaikka rantakuviot, aurinko & bileet ovat myös mukana. Olet varmasti oikeassa Juhan kanssa, että jokunen saari pitää karsia pois tai jättää seuraavaan kertaan. Valinta on vaan vaikeaa. Huhujen perusteella toi Ios, mistä kyselit siellä käyneeltä, on aika moinen bilesaari. Paljon nuoria ja villi meininki...

        Millasia noi Paros ja Naxos ovat? Kannattaako käydä? Anyway, kiitos vastauksista. Jatketaan suunnittelua. :)

        Paros ja Naxos ovat mukavia pikkusaaria, joihin on helppo tutustua esim. skootterilla. Ne ovat huomattavasti edullisempia kuin Mykonos ja Santorini. Molemmissa oli lauttarannassa huoneiden vuokraajat vastassa, palveluun kuului myös kuljetus valitsemaasi huoneistoon.

        Paroksessa on erittäin kaunis vanha kaupunki (Parikia), kuin postikortista ikään. Puhtaita kävelykujia, paljon pikkuputiikkeja, kukkia yltympäriinsä. Sekä vanhassa kaupungissa että rannassa on mukavia tavernoja ja baareja. Myös nettikahviloita löytyy. Vanhassa kaupungissa on kymmeniä pikkuisia kirkkoja, tuntui, että aina istui oluella kirkon kupeessa... Majoitus maksoi pari vuotta siteen 7000/dr/yö, huoneeseen kuului oma kylppäri, keittomahdollisuus ja suuri patio. Bussilla kannattaa käydä ainakin Naoussan kalastajakylässä, jos mahdollista niin auringonlaskun aikaan syömässä rantatavernassa. Bussilla pääsee tutustumaan myös Lefkesin pieneen vuoristokylään.

        Lauttamatka Parokselta Naxokselle on lyhyt ja maksoi syksyllä 1999 1300dr/hlö. Majoitus järjestyi taas helposti ja maksoi ainoastaan 5000/dr/yö kävelymatkan päässä keskustasta ja satamasta. Siisti, uusi apartementos, jossa siivoja oli käynyt joka päivä. Naxoksellakin on mukava satama-alue ja vanhakaupunki linnoituksineen. Hyviä tavernoita ja ihanaa ruokaa! Skootterilla huruuttelimme pitkin saarta, kävimme mm. Apollonasin ja Koronasin kylissä. Viimeiseksi yöksi vuokrasimme aivan uimarannan tuntumasta tosihienon kahdella parvekkeella varustetun tilavan apartamentoksen hintaan 8000/dr/yö. Ei huono!


      • Juha
        reissaaja kirjoitti:

        Millaisia saaria ovat Ios ja Anti-Paros? Ne on vielä Kyklaadeilla käymättä. Kiitos tiedoista!

        Ioksella oli tosi paljon nuorisoa varsinkin horassa bailaamassa, tuntui , että on itse vähän ikäloppu siihen porukkaan. Meillä oli majoitus Milopotaksen puolella maaseutumaisemassa merinäköalala. Skootteri olisi kannattunut ehdottomasti vuokrata. Sillä olisi ollut helpompi kulkea. Tosin bussit menitvät vartin välein, a 0,80€/sivu. Hyvä uimaranta Milopotaksessa.
        Anti-paros oli myös mukava yllätys, kun siellä oli vain keskustassa yksi kävelykatu johon autoilla ei ollut asiaa. kannattaa tutustua.


      • Ellare
        reissaaja kirjoitti:

        Paros ja Naxos ovat mukavia pikkusaaria, joihin on helppo tutustua esim. skootterilla. Ne ovat huomattavasti edullisempia kuin Mykonos ja Santorini. Molemmissa oli lauttarannassa huoneiden vuokraajat vastassa, palveluun kuului myös kuljetus valitsemaasi huoneistoon.

        Paroksessa on erittäin kaunis vanha kaupunki (Parikia), kuin postikortista ikään. Puhtaita kävelykujia, paljon pikkuputiikkeja, kukkia yltympäriinsä. Sekä vanhassa kaupungissa että rannassa on mukavia tavernoja ja baareja. Myös nettikahviloita löytyy. Vanhassa kaupungissa on kymmeniä pikkuisia kirkkoja, tuntui, että aina istui oluella kirkon kupeessa... Majoitus maksoi pari vuotta siteen 7000/dr/yö, huoneeseen kuului oma kylppäri, keittomahdollisuus ja suuri patio. Bussilla kannattaa käydä ainakin Naoussan kalastajakylässä, jos mahdollista niin auringonlaskun aikaan syömässä rantatavernassa. Bussilla pääsee tutustumaan myös Lefkesin pieneen vuoristokylään.

        Lauttamatka Parokselta Naxokselle on lyhyt ja maksoi syksyllä 1999 1300dr/hlö. Majoitus järjestyi taas helposti ja maksoi ainoastaan 5000/dr/yö kävelymatkan päässä keskustasta ja satamasta. Siisti, uusi apartementos, jossa siivoja oli käynyt joka päivä. Naxoksellakin on mukava satama-alue ja vanhakaupunki linnoituksineen. Hyviä tavernoita ja ihanaa ruokaa! Skootterilla huruuttelimme pitkin saarta, kävimme mm. Apollonasin ja Koronasin kylissä. Viimeiseksi yöksi vuokrasimme aivan uimarannan tuntumasta tosihienon kahdella parvekkeella varustetun tilavan apartamentoksen hintaan 8000/dr/yö. Ei huono!

        Hyvältähän tuo kuullostaa, ei voi muuta sanoa. Toisaalta varmasti jokaisella Kreikan saarella on jotain nähtävää, mikä vaikeuttaakin tuon karsinnan tekemistä. :( Kiitos infosta.


      • reissaaja
        Juha kirjoitti:

        Ioksella oli tosi paljon nuorisoa varsinkin horassa bailaamassa, tuntui , että on itse vähän ikäloppu siihen porukkaan. Meillä oli majoitus Milopotaksen puolella maaseutumaisemassa merinäköalala. Skootteri olisi kannattunut ehdottomasti vuokrata. Sillä olisi ollut helpompi kulkea. Tosin bussit menitvät vartin välein, a 0,80€/sivu. Hyvä uimaranta Milopotaksessa.
        Anti-paros oli myös mukava yllätys, kun siellä oli vain keskustassa yksi kävelykatu johon autoilla ei ollut asiaa. kannattaa tutustua.

        Kiitos tiedoista! Kesähän on tunnetusti nuorison bailausaikaa, eiköhän saaret ja rannat rauhoitu syyskuuhun mennessä. Reittiä suunnitellessani olin kahden vaiheilla, valitsenko Tiloksen vai Nisyroksen, jostain syystä olen päätynyt Tilokseen ja odotan siltä paljon. Reissun "pääkohde" taitaa kuitenkin olla Leros, en ole siellä koskaan käynyt mutta kuullut ja lukenut paljon kehuja.
        Viime syksyn reissulla vuokrasimme skootterin 10 päiväksi ja kiersimme sillä 3 saarta, nyt aiomme ottaa skootterin aina tarvittaessa kullakin saarella.
        Paras opas näille reissuille on Lonely Planetin "Greek Islands". Ja tietysti muiden matkalaisten kokemuksista saa hyviä vinkkejä.


    • Santorini

      ...silmiini nämä Kreikka-kirjoitukset ja alkoi matkakuumeoireet. Olen intohimoinen Kreikka-fani, vaikka olen matkustellut paljon muuallakin.

      Sen verran vinkiksi, että kulloisessakin kohteessa vuokratkaa mahdollisuuksien mukaan fillari, skootteri tai isommilla saarilla vaikka auto. Näin lyhyessä ajassa ennättää kiertää ja nähdä enemmän. Ja mikäli harrastaa ruokailua silloin tällöin muutenkin kuin kauppojen ja kojujen antimilla, keskustojen ulkopuolelta löytää huomattavasti edukkaampia ruokailupaikkoja. Niissä ei pöytäliinoilla koreilla, mutta yleensä isäntä tai emäntä itse tarjoilee ja muut asiakkaat ovat paikallisia. Ah, mikä tunnelma.

      Muutama vuosi sitten Kosilla lastasimme vuokra-autoon pyyhkeet, simmarit, pussikaupalla erilaisia hedelmiä (laatu on hieman toista kuin täällä Suomessa varastoissa kypsytetyillä), juustoa, kinkkua, sämpylöitä ja paikallista viiniä ja suuntasimme vuorille. Matkalla löysimme aution rannan vilvoittelua varten. Loppujen lopuksi viinin ja hyvän sapuskan uuvuttamina yövyimme "jeepissämme" ja suuntasimme vasta aamulla keskustaan. Auto oli vuokralla 2 vuorokautta eikä hinta ollut päätähuimaava. Mikäli matkabudjetti kuitenkin on niukka, suosittelen fillaria.

      Joko matkakuume painaa? Ei kun hyvät reissut !

    • Ellare

      Jeespoxholiday!

      Kreikan saaristo kierroksestani on jo jonkun aikaa, mutta rapoa en ole jaksanut vielä vääntää retkestäni, mutta tässä se tulee:

      Lähdin 14.8.2002 reissuun suuntana Kreikka. Ostin pelkän menolipun kilroyltä, mikä maksoi about 206 €. Se oli aamulento Budapestin kautta Ateenaan Malevin koneella. Palvelu lennolla oli ihan jees ja ruokakin maittoi. Viinaakin olisi saanut ilmaiseksi ruuan yhteydessä toisin, kuin esim. Finnairin lomalennoilla, missä kaikki paitsi vesi maksaa! Hyvä Malev!

      Ateenassa olin about klo 15.00 aikoihin, jonka jälkeen alkoi majapaikan metsästys. Mitään ennaltavarattua hotellia minulla ei ollut vaan kaikki majoitus oli tarkoitus etsiä paikan päältä. Mukanani oli kuitenkin Ateenan kartta, joitain matkaoppaita ja kilroylta saamani ISIC-opas. Noista oli apua ja löysin joitain majoitus vaihtoehtoja. Ateenan lentokentällä on myös Greek National Tourism Organisationin (GNTO) toimisto, missä vierailin ja sain ison listan hotelleita puhelinnumeroineen. En jaksanut kuitenkaan alkaa soittelemaan mihinkään hotelleihin vaan lähdin keskustaan ja ajattelin sieltä bongata jonkun sopivan majapaikan. Menin bussilla kentältä Syndagma aukiolle, mikä maksoi 2.90 € ja lähdin suunnistamaan...

      Kävin eräässä nuorisomatkatoimistossa, joka sijaitsi sen syndagma aukion lähellä, kyselemässä hostelli vaihtoehdoista ja sieltä tuli pari vaihtoehtoa. Student´s Inn, Kithadinou? kadulla ja Viktor Hugon kadulla sijaitsevan hostelli. Student´s Inn oli lähempänä, joten päätin mennä sinne. Se osoittautui ihan jees mestaksi. Yö neljän hengen huoneessa, missä oli suihku,WC ja ilmastointi, maksoi 25 €. Ei mitään älyttömän halpaa, mutta epätoivoinen ja laiska kun olin, valitsin sen. Ensimmäisen yön jaoin huoneen parin norjalaisen ja yhden saksalaisen kanssa. Seuraavana yönä sain kumppanikseni pari uusi-seelantilaista ja yhden japanilaisen. Hostellissa ainakin tutustuu ihmisiin, kun matkustaa yksin, mikä on pelkästään hyvä.

      Olin Ateenassa keskiviikosta lauantaiaamuun kierrellen nähtävyyksiä jne. Kävin myös tuolla aiemmin mainitsemallani Viktor Hugo kadulla sijaitsevalla hostellilla vertaamassa hintoja. Siellä yö olisi maksanut 8.30 €, joten aika paljon halvempaa kuin Student´s Innissä, mutta hostelli olikin täynnä... Siis ei paljon apua halvoista hinnoista, jos ei ole paikkoja. Student´s Innissä oli nettiyhteydet, oma matkatoimisto ja pieni sisäpiha, missä juoma/pikkupurtava automaatteja ja iso videoscreeni.

      Lauantaiaamuna jätin Ateenan taakseni ja aloitin Island Hoppingin. Päätin mennä Iokselle ensin ja sieltä Naxokselle, mistä Amorgokselle ja sitten Kalymnos, Kos ja viimeisenä Rhodos, mistä lento Suomeen.

      Laivalipun Iokselle ostin Student´s Innin matkatoimistosta. Laivalippujen hinnat ovat kuulemma aivan samat osti ne sitten mistä tahansa, koska valtio tarkkailee ja säätelee niiden hintoja. Lippu maksoi muistaakseni jotain 17 €. Itse matka Pireuksesta Iokselle kesti about kahdeksan tuntia ja oli sangen tylsä. Pireukseen menin metrolla. Satamasta ostin vähän matkaevästä ja todennäköisesti minulta laskutettiin vähän liikaa, kun katsoin kuittia myöhemmin. Kannattaa siis olla tarkkana kiireestä huolimatta.

      Myöhemmin sain huomata, että laivaristeilyssä nopeet ja aikaiset syö hitaat ja nappaavat "madon". Parhaat kansipaikat, missä voi nukkua ja levätä matkan aikana, menevät siis ensimmäisinä. Botski Pireuksesta Iokselle menee kaikkien muidenkin matkalle sattuvien saarien kautta eli pysähdyimme Paroksella ja Naxoksella ja en muista oliko vielä joku muukin saari välissä. Joka tapauksessa matka oli aika tylsä.

      Ioksella oli taas kämpän etsintä edessä. Satamassa oli aika paljon majoituksen tarjoajia meitä matkailijoita vastassa ja täytyy muistaa, että he ovat lähes yhtä epätoivoisia kuin sinäkin kaupitellessaan majapaikkaansa. Toisin sanoen tinginnän varaa on, eikä kannata tarttua ensimmäiseen tarjoukseen. Itse tein kauppaa erään mummon kanssa, joka lupasi majoituksen 25 eurolla yö. Hotellin? nimi oli Mare Monte ja se sijaitsi ihan rannan vieressä noin kilometrin päässä satamasta. Hotellissa oli uima-allas ja huoneetkin olivat ihan jees. Minulla oli kahden hengen huone parisängyllä, pienellä jääkaapilla, tuulettimella ja suihku/wc:llä. Hinnasta olisi voinut ehkä saada tingittyä vielä vähän, mutta tyydyin siihen siitä huolimatta.

      Olin Ioksella pari päivää, vuokrasin moottoripyörän, jonka kyydistä onnistuin pudottamaan uuden digivideokamerani, joten jonkun verran vitutti siellä. Toisekseen kun olin yksin reissussa, niin ei oikein ollut ketään kenen kanssa noita kokemuksia olisi jakanut. Ios oli jokseenkin pettymys. Pieni saari, jossa ei juuri mitään nähtävää ja ihmiset ehkä jonkun verran tylyjä ja rahanahneita... Eurot pois turisteilta. Saaren maine bilepaikkanakaan ei oikein vakuuttanut. Bileitä oli, mutta samanlaisia on missä tahansa kreikan saarilla.

      Tässä vaiheessa alkoi siis tuntumaan, että ei tää niin hedelmää olekaan ja toisekseen rahaa meni päivässä vähintään sellaiset 40 euroa. Majoitus 25€ ja loput ruokaan, juomaan ja johonkin pikkunaposteltavaan. Ei siis mihinkään tuliaisiin tms. Päätin siis karsia noita saariani pois ja mennä suorinta tietä Rhodokselle, missä oli kavereita ja tutut ympyrät.

      Otin laivalipun Ios-Naxos-Rhodos. Laiva lähti n. klo 12.00 ja oli Naxoksella n. klo 15.00. Siellä piti/sai venttailla toista laivaa klo 22.00 saakka, joka lähti Rhodokselle ja matkusti koko yön ollen seuraavana päivänä klo 13.00 Rhodoksella. Naxos vaikutti ihan mukavalta paikalta ja hieman alkoi kaduttaa, että tein tuon päätöksen mennä suorinta reittiä Rhodokselle Ioksen perusteella. Siinä vaiheessa oli kuitenkin jo liian myöhäistä.

      Laivamatka Naxokselta Rhodokselle oli aika rankka. Laiva oli täynnä ja kokeilin aluksi nukkua ulkokannella hirveässä merenkäynnissä ja tuulenpuuskassa. Ei siitä mitään tullut ja siinä vaiheessa kun makuualusta alkoi kastua päätin luovuttaa ja siirtyä sisälle nukkumaan, jonne olikin tullut tilaa ihmisten jäädessä pois kyydistä. Silti nukuin ehkä vain pari tuntia sinä yönä ja olin aika paskaisessa kunnossa. Kokemus toikin. :)

      Rhodoksella ei ollutkaan enää niin kova tarjonta majapaikkojen suhteen. Satamassa ei ollut paljon ketään majoituksen tarjoajia. Muutama kuitenkin löytyi ja kävin katsastamassa majapaikat. Hinnat olivat samaa luokkaa kuin aiemminkin, mutta vanhassa kaupungissa olisi päässyt 10 eurolla unten maille hostellissa, jos vaan olisi viittinyt jakaa huoneen muutaman muun tyypin kanssa. En ottanut tarjousta vastaan vaan päätin käydä viimekesäisten työkavereideni luona ensin.

      Tämä kannatti sillä pääsin kaverin luokse asumaan ilmaiseksi ja sain lainata hänen mopoaan koko lomani ajan.

      Rhodos oli entisellään, tosin muutamia uusia ravintoloita ja yokerhoja oli tullut ja hinnat nousseet, mutta muuten mitään pettymyksiä ei tullut. Loistava saari, jossa viihdyin reilun viikon. Paluulennon Suomeen ostin Tjäreborgin toimistosta ja maksoi 230 €. Lomamatkoilla ja Aurinkomatkoilla olisi olleet kaikkein halvimmat liput 170 €, mutta heillä ei ollut lentoja haluamani päivänä. Finnmatkoilla ja Fritisresorilla sama piletti olisi kustantanut 220 €.

      Jees se oli siinä. Reissu oli loppupeleissä ihan onnistunut. Tasan kaksi viikkoa matkalla. Alkumatkassa oli ongelmia ja totesin, että yksin reissaaminen ei ole aina niin hauskaa ja halpaa. Muutenkin rahaa meni aika reilusti ihan pelkkään elämiseen noin 50 euroa perpäivä. Pidin kirjaa päiväkohtaisista kustannuksista, jos jotakuta kiinnostaa... Matkustin pahimpana sesonkiaikana, millä oli myös varmasti vaikutuksensa hintoihin. Ensi kerralla jos lähden reissuun, niin kaverin kanssa ja sesongin ulkopuolella.

      Kiitos mielenkiinnosta, jos jaksoit tänne asti tuon sepustuksen lukea. Rauhaa ja rakkautta! ;)

      Ellare alias Tommi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe