bmw 850i

ropsa1

olen ostamassa ruotsista bmw 850i:n.auto tulee harrastus käyttöön.onko autossa jotain tiettyjä tyyppivikoja joista pitäis tietää?minkälainen on suorituskyky esim 0-100kmh tai huiput? sopiiko e36:sen aluvanteet siihen mulla on nimittäin tällä hetkellä 325 ja ostin siihen uudet vanteet amerikasta...

12

3160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän tietoa

      Mikäli on näin paljon kysymyksiä ja paljon epäselviä asioita.

      Lienee joku muu parempi harrastuskohde, kuin V-12, joka ei ole kaikista halvin ja helpoin auto ylläpitää.

      Itse miettisin moneen kertaa, jos perusasiatkin epäselviä. Onko rahaa ylläpitoon ?

    • Nimetön

      Toinen hyvä sijoituskohde on joku vanha 700 sarjalainen.....

    • BMW Power

      Aika hataralla pohjalla on tuo sinun autotietosi.
      E36:n vanteet eivät todellakaan E31:seen sovi.

      Suomen BMW Clubi lehdessä oli tänä vuonna pitkä artikkeli E31:stä.

      Aloita nyt vaikka katsomalla www.bmwclub.fi ja sieltä autotietoutta.

      Erittäin kallis harrastusauto.

    • Ex-GTI

      Voin suositella hakeimista Ruotsista /Tukholmasta. Olen hakenut kaksi BMW:tä, vm97 728iA liikkeestä ja vm96 328Ci yksityiseltä. Molemmat ok, liikkeessä homma toimi paremmin luonnollisesti. Kruunut kannattaa ottaa mukaan jo suomesta koska pankit eivät vaihda euroja kruunuiksi (menee 2 päivää). Forexilla homma pelaa, jos vain kassassa on satojatuhansia...

      Muista, että kun tuot auton ulkomailta, niin niiden korjaamiseen kannattaa varata minimi 1000€ ennenkuin leimalla ollaa ilman murheita. Aina löytyy jotain eikä siitä kannata pelästyä. 800-sarjalaiseen kannattaa varata n 2000€ niin kunto alkaa varmasti olemaan murheeton.

      Jos 850 tuntuu pahalle tämän "urbaanilegenda" 12-sylinterisen takia niin sijoita pikkasen enemmän ja tuo 840. Tehojen ja suorituskyvyn puolesta 840 on lähes sama kuin 850 mutta kulutus on maltillisempi. Kasikoneen maine on myös parempi (ainakin Euroopassa!).

      Myös minulla on heikko kohta 800-sarjaan. Jotenkin mukavan laatikkomainen muotoilu ja jotain niin äijämäistä. Eukko ei voi sietää koko vekotinta vaikka olen monesti yrittänyt ehdotella. ; ) Olen seurannut autojen hintakehitystä Suomessa jo vuoden päivät ja nettiautossa on menty jo alle 15000€. Muista kuitenkin että halvimmissa "yksilöissä" on enemmän laitettavaa = 1000-2000 juurolla helposti. Tiukan budjetin harrastepeli 800-sarja ei mielestäni ole.

      • ropsa1

        kiitti tiedosta! kävin testaamassa turkulaisessa m.sipilä nimisessä autoliikkeessä myynnissä olevan 850i:n.auto oli kuin uusi ja 80000 ajettu.kiihtyvyys ei tehnyt erityisen suurta vaikutusta,mulla on nimittäin 325i tällä hetkellä ja kiihtyvyys tuntui samantasoiselta,niin hullulta kun se kuulostaa tai sit 850i on niin paljon painavampi auto? auton ajettavuus oli huipputasoa ja siinä oli"urheiluautomaiset" fiilikset.ruotsin hinnat pyörineet 7000e-8000e välillä.veroista en ole ottanut selvää vielä.
        m3 on kans ollut mielessä,mut en ole katsellut vielä...


      • Ex-GTI
        ropsa1 kirjoitti:

        kiitti tiedosta! kävin testaamassa turkulaisessa m.sipilä nimisessä autoliikkeessä myynnissä olevan 850i:n.auto oli kuin uusi ja 80000 ajettu.kiihtyvyys ei tehnyt erityisen suurta vaikutusta,mulla on nimittäin 325i tällä hetkellä ja kiihtyvyys tuntui samantasoiselta,niin hullulta kun se kuulostaa tai sit 850i on niin paljon painavampi auto? auton ajettavuus oli huipputasoa ja siinä oli"urheiluautomaiset" fiilikset.ruotsin hinnat pyörineet 7000e-8000e välillä.veroista en ole ottanut selvää vielä.
        m3 on kans ollut mielessä,mut en ole katsellut vielä...

        auto näytää siistille mutta hinta on aika suolainen (kuten aina kaikissa heidän autoissaan). Myönnetään että on pienillä kilometreillä.

        Tullin sivuilta löytyi nopeasti katsottu yksi päätös vm94 840:lle = 7550€. Päätös oli Heinäkuulta 2005. Eli sellainenkin voisi rantautua n 20000€:lla. Tuosta Sipilän hinnasta vielä: Tuotuna, veroineen 30000€:lla irtoaa jo 8-sarjan kuningas 850CSi joka myös tunnetaan epävirallisesti nimellä M8. Eli ilmaa on! Antaako liike tuolle autolle takuuta!? 12kk... ilman kilometrimäärää ; )

        800-sarjahan lukeutuu luxus GT-luokkaan, joten suorituskyky ei ole sen vahvin ominaisuus. Paino ja automaatti verottaa mutta tekee kyydistä arvokasta. 380hv:n 850CSi on manuaalivaihteisena poikkeus mutta kallis herkku...


      • ropsa1
        Ex-GTI kirjoitti:

        auto näytää siistille mutta hinta on aika suolainen (kuten aina kaikissa heidän autoissaan). Myönnetään että on pienillä kilometreillä.

        Tullin sivuilta löytyi nopeasti katsottu yksi päätös vm94 840:lle = 7550€. Päätös oli Heinäkuulta 2005. Eli sellainenkin voisi rantautua n 20000€:lla. Tuosta Sipilän hinnasta vielä: Tuotuna, veroineen 30000€:lla irtoaa jo 8-sarjan kuningas 850CSi joka myös tunnetaan epävirallisesti nimellä M8. Eli ilmaa on! Antaako liike tuolle autolle takuuta!? 12kk... ilman kilometrimäärää ; )

        800-sarjahan lukeutuu luxus GT-luokkaan, joten suorituskyky ei ole sen vahvin ominaisuus. Paino ja automaatti verottaa mutta tekee kyydistä arvokasta. 380hv:n 850CSi on manuaalivaihteisena poikkeus mutta kallis herkku...

        kiitti tiedoista! se veropäätös oli hyvä tieto johon pystyy vertaamaan. olet oikeassa sen sipilän auton suhteen,hinta on aivan järjettömän kova,kannattaa ilman muuta itse tuoda auto mutta oli hyvä käydä kokeilemassa auton ominaisuuksia jotta tiedän mihin verrata kun lähden niitä katselemaan.
        katsoin 850i:n suoritusarvoja bmwclub sivuilta ja oli ne annetut suoritusarvot aivan eri luokkaa kuin nykyisen 325i-93:sen,ei vain pystynyt kokeilemaan auton suoritusarvoa kunnolla kun myyjä istui kokoajan vieressä.
        yritän nyt ensin saada nykyisen bemarini myytyä ja sitten alan huolella tutkia parasta mahdollista 850i:tä ulkomailta. satutko tietämään miten leveät renkaat mahtuu kyseiseen autoon? ja mikä on vanteiden pulttijako?


    • kokemusta

      Ihan ekaksi vois sanoa, että kaikkein eniten näistä 850:stä varottelevat ne, joilla ei ole minkäänsorttista kokemusta/tietoa kyseisestä autosta. Näissä vastauksissa on puhuttu V12 moottorin huonosta maineeseta. Ihmettelen, että mistä tällainen käsitys on peräisin.

      Tuo V12 moottori on yksi parhaimmista moottoreista, jonka BMW on rakentanut. Itse asiassa tuo 4 litrainen V8 on se huonomaineisempi moottori. Itse hain alku kesästä saksasta tuollaisen 850 bemun ja olen ehtinyt ajelemaan sillä jo 10 000 kilometriä.

      On totta, että tuo 850:n ei ole mikään raketti. Varsinkin automaatti vaihteisen suorituskyvyssä olisi toivomisen varaa. Itselläni on manuaalivaihteinen versio, jossa tuota urheilullisuutta on hieman enemmän. Parhaimmillaan tuo auto on maantie ajossa. Radalle sitä on turha edes viedä.

      Mitä tulee huoltokuluihin ja varaosien saatavuuteen, niin tuohon 5 litraiseen V12:een passaa melko pitkälti samat osat, ku 2,5 litraseen bemarin 6 koneeseen. Erotuksena se, että kaikkea on tuplasti. Eli esim ilman suodattimet on täysin samat. Kalleimpia tuohon autoon on korin ja alustan osat, koska ne on mallikohtaisia. Vois vaikka kiteyttää asian niin, että huolto/käyttö kulut on kohtuulliset niin kauan, kun autossa ei hajoa mitään isompaa. Kuluvat osat on kohtuu hintaisia.

      En usko, että noissa 850:n ja 840:n ylläpito/huolto kuluissa on minkäänlaisia eroja. Edes polttoaineen kulutuksessa ei ole mainittavia eroja. Tuolta BTCF:n (BMW tuning club finland) keskustelu palstalta löytyy kohtuudella tietoa 850:sen hankkimista suunnitteleville. Esim tämän linkin alta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=40625&highlight=850

      Tuon linkin alla olevan threadin lukeminen vaatii luultavasti rekisteröitymisen ko. sivustolle. Kannattaa myöskin käyttää searchia tuolla sivustolla, koska siellä löytyy paljon muutakin juttua noista 800 sarjan bemuista.

      • ropsa1

        kiitos arvokkaista tiedoista!
        miten paljon veroja jouduit maksamaan kun toit auton? minkävuotinen autosi on?
        olen itse katselemassa ruotsin suunnalta kyseistä autoa ja huomattuani myös että automaatti ei tähän autoon ole paras vaihtoehto,yritän myös etsiä itselleni manuaalin. tuntui vaan että useimmissa myynnissä olevissa on automaatti, mutta täytyy ajan kanssa etsiä vaan..
        en myös itse ymmärrä porukan suhtautumista v12 moottoriin.olen itse myös ehdottomasti sen kannalla ja ymmärtääkseni bmw on todella panostanut aikanaan kyseiseen moottoriin. mikä on auton vanteiden pulttijako? kuinka leveät renkaat autoon mahtuu,satutko tietämään?
        aion käyttää autoa vaan kesäisin kovan maantiesuolauksen takia.


      • kokemusta
        ropsa1 kirjoitti:

        kiitos arvokkaista tiedoista!
        miten paljon veroja jouduit maksamaan kun toit auton? minkävuotinen autosi on?
        olen itse katselemassa ruotsin suunnalta kyseistä autoa ja huomattuani myös että automaatti ei tähän autoon ole paras vaihtoehto,yritän myös etsiä itselleni manuaalin. tuntui vaan että useimmissa myynnissä olevissa on automaatti, mutta täytyy ajan kanssa etsiä vaan..
        en myös itse ymmärrä porukan suhtautumista v12 moottoriin.olen itse myös ehdottomasti sen kannalla ja ymmärtääkseni bmw on todella panostanut aikanaan kyseiseen moottoriin. mikä on auton vanteiden pulttijako? kuinka leveät renkaat autoon mahtuu,satutko tietämään?
        aion käyttää autoa vaan kesäisin kovan maantiesuolauksen takia.

        Minun tapauksessani veroja tuli karvan verran alle 7000 egeä. Kyseessä oli 92 vuosimallin yksilö. Autoon menee hyvin alle sarja, jossa eturenkaat on 17" 235/45 ja takarenkaat 17" 265/40. Olempas jopa nähnyt jonkun laittaneen alle 19" vanteet. Renkaiden leveys näissä 19" vanteissa tais olla edessä 245 ja takana 285. En muista profiilin korkeutta.

        En muista pulttijakoa numeroina, mutta se on sama, kuin e34 ja e39 mallin 500 sarjan bemareissa sekä e32 ja e38 mallin 700 sarjan bemareissa. Erona se, että ET luku noille 850:n vanteille on 20. Toisin sanoen periaatteessa nuo 500 ja 700 sarjan bemun vanteet pystyy laittamaan alle. Valitettavasti nuo e36 bemun vanteet ei käy.

        Noita manuaali vaihteisia yksilöitä on hiukan harvemmassa, mutta niitäkin onneksi löytyy. Onnea sinulle auton etsintään. Ruotsi on sikäli hyvä paikka etsiä, että sieltä löytyy noita 850:ä kohtuullisen paljon. Mitä tulee tuohon automaatin sopimattomuuteen, niin senkin vois todeta olevan makuasia. 850 harrastajien keskuudessa tuo manuaali tuntuu kuitenkin olevan se halutumpi. Minun mielipiteeni on, että automaattivaihteinen auto on tylsä ajettava. ;-)

        Jos Lontoon murre taipuu, niin näiden linkkien alta löytyy todella paljon hyödyllistä tietoa 850 bemarista. Tuo korimallihan on muuten E31.

        http://www.e31.net

        http://www.clube31.com

        http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e31/


      • autoa etsivä...
        kokemusta kirjoitti:

        Minun tapauksessani veroja tuli karvan verran alle 7000 egeä. Kyseessä oli 92 vuosimallin yksilö. Autoon menee hyvin alle sarja, jossa eturenkaat on 17" 235/45 ja takarenkaat 17" 265/40. Olempas jopa nähnyt jonkun laittaneen alle 19" vanteet. Renkaiden leveys näissä 19" vanteissa tais olla edessä 245 ja takana 285. En muista profiilin korkeutta.

        En muista pulttijakoa numeroina, mutta se on sama, kuin e34 ja e39 mallin 500 sarjan bemareissa sekä e32 ja e38 mallin 700 sarjan bemareissa. Erona se, että ET luku noille 850:n vanteille on 20. Toisin sanoen periaatteessa nuo 500 ja 700 sarjan bemun vanteet pystyy laittamaan alle. Valitettavasti nuo e36 bemun vanteet ei käy.

        Noita manuaali vaihteisia yksilöitä on hiukan harvemmassa, mutta niitäkin onneksi löytyy. Onnea sinulle auton etsintään. Ruotsi on sikäli hyvä paikka etsiä, että sieltä löytyy noita 850:ä kohtuullisen paljon. Mitä tulee tuohon automaatin sopimattomuuteen, niin senkin vois todeta olevan makuasia. 850 harrastajien keskuudessa tuo manuaali tuntuu kuitenkin olevan se halutumpi. Minun mielipiteeni on, että automaattivaihteinen auto on tylsä ajettava. ;-)

        Jos Lontoon murre taipuu, niin näiden linkkien alta löytyy todella paljon hyödyllistä tietoa 850 bemarista. Tuo korimallihan on muuten E31.

        http://www.e31.net

        http://www.clube31.com

        http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e31/

        kiitos! tulin paljon viisaammaksi näistä tiedoista.kyllä siinä tuntuu voittavan paljon kun hakee auton ulkomailta ja ruotsissa on tosiaan aika hyvin niitä myynnissä,tosin näyttää valtaosa olevan automaatteja.kyllä sen mun mielest kans täytyy ehdottomasti olla manuaali...
        täytyy pitää vaan pää kylmänä ja etsiä tarpeeksi kauan niin eiköhän se bemu sieltä suomeen tule.


    • v 1 2

      Osta fiat850

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6059
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4095
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4021
    4. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3823
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2978
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2577
    7. 41
      2445
    8. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2262
    9. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1859
    Aihe