Onkohan kellään tietoa miten Buster L 60hv kulkee? Entä paljon kuluttaa? Huomaako eron 50hv:n koneeseen verrattuna??
Buster L + 60hv
7
5561
Vastaukset
- Make
Maksimi moottoriteho ko. veneeseen on 50 hv.
Omistajan käsikirjasta luettua
"Buster L, maks.kuorma 450 kg
Aikuisen henkilön painoksi katsotaan 75 kg ja lapsen painoksi 37,5 kg. Yllä mainitun suurimman suositellun kuormituksen lisäksi katsotaan että venettä voidaan kuormittaa seuraavilla painoilla
Perusvarusteet maks 10 kg, kannettavat nestesäiliöt maks. 37 kg"
Isompi moottori painaa enemmän ja CE merkinnän mukainen varalaitakorkeusvaatimus ei ehkä enää täyty.
"Älkää käyttäkö venettä, mikäli siinä on suurempi koneteho kuin valmistajan kilpeen merkitty teho."
ja tässä linkissä on kattavat tiedot Buster L:stä eri moottoreilla varustettuna.
http://www.busterboats.fi/fi/tests/de-l_skipper0999_4.html- Benqqu
Tuossa edellisessä viestissä on osuttu naulan kantaan mutta tulkittu asia sitten hieman väärin.
Tehoa on niin paljon kun kahvasta kääntää, painoa aina juuri sen verran mitä kone painaa.
60 hv koneita löytyy vielä kevyitä 4-tahtisenakin , eli esim Yamaha/selva Mercury/Mariner, paino noin 110 kiloa ja sama kone kuin ko merkkien 50 hv. Jos buster L kantaa 50 hv koneen niin sitten näissä tapauksissa myöskin 60 hv. Kuinka suuri ero suorituskyvyssä on sitten eri asia. - Vakuutusyhtiö
pitää kaskon voimassa jos teho on 15% yli valmistajan suositteleman. 60hv ei sitä täytä. Tosin kaikilla koneilla ei eroa edes huomaa.
- Bulver
Tuollahan www.marnet.fi markkinoilla myydään buster L -99 ja Tohatsu 70 TLDI -03 ja nopeutta 37s. Tuohonhan se jo sopii kun runkotakuu ummessa. Onkohan perälaudalle tehty jotain? Painoakin 143kg
- kaikkonen
Ihan hyvin voi laittaa 60 heppasen. Yamahan 50 ja 60 hv:n moottoreilla on samat mitat, mutta huippunopeus 60 hv:lla on noin 3 solmua korkeampi kuin 50 hv:lla. Mun velipoika laittoi juuri tohon buster L-veneeseen 60 heppasen ja hyvin on pelannut.
- popi
Kiitos Kaikkonen! Toi oli mulle just se tieto, jota tarvitsin. Eli 60hv:n kone toimii hyvin buster l:ssä. Onko sun velipoika muuten ajellut esim. kapeita salmia pitkin reippailla vauhdeilla? ja muutkin joilta löytyy kokemusta ko. vene ja kone yhdistelmästä kertokaa mielipiteitänne, Kiitos..
- kaikkonen
popi kirjoitti:
Kiitos Kaikkonen! Toi oli mulle just se tieto, jota tarvitsin. Eli 60hv:n kone toimii hyvin buster l:ssä. Onko sun velipoika muuten ajellut esim. kapeita salmia pitkin reippailla vauhdeilla? ja muutkin joilta löytyy kokemusta ko. vene ja kone yhdistelmästä kertokaa mielipiteitänne, Kiitos..
No kyllä se velipoika niistä kapeistakin salmista on päässyt melko vaivattomasti varovaisemmin ajaen ja isommat selät kanssa on taittunut mallikkaasti. Alumiinirunko vielä lisää turvallisuutta niissä kapeissa salmissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!601772Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1411491Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka721258La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt11875- 67840
- 76739
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko39551- 52531
- 38514
- 55486