Onkohan kellään tietoa miten Buster L 60hv kulkee? Entä paljon kuluttaa? Huomaako eron 50hv:n koneeseen verrattuna??
Buster L + 60hv
7
5175
Vastaukset
- Make
Maksimi moottoriteho ko. veneeseen on 50 hv.
Omistajan käsikirjasta luettua
"Buster L, maks.kuorma 450 kg
Aikuisen henkilön painoksi katsotaan 75 kg ja lapsen painoksi 37,5 kg. Yllä mainitun suurimman suositellun kuormituksen lisäksi katsotaan että venettä voidaan kuormittaa seuraavilla painoilla
Perusvarusteet maks 10 kg, kannettavat nestesäiliöt maks. 37 kg"
Isompi moottori painaa enemmän ja CE merkinnän mukainen varalaitakorkeusvaatimus ei ehkä enää täyty.
"Älkää käyttäkö venettä, mikäli siinä on suurempi koneteho kuin valmistajan kilpeen merkitty teho."
ja tässä linkissä on kattavat tiedot Buster L:stä eri moottoreilla varustettuna.
http://www.busterboats.fi/fi/tests/de-l_skipper0999_4.html- Benqqu
Tuossa edellisessä viestissä on osuttu naulan kantaan mutta tulkittu asia sitten hieman väärin.
Tehoa on niin paljon kun kahvasta kääntää, painoa aina juuri sen verran mitä kone painaa.
60 hv koneita löytyy vielä kevyitä 4-tahtisenakin , eli esim Yamaha/selva Mercury/Mariner, paino noin 110 kiloa ja sama kone kuin ko merkkien 50 hv. Jos buster L kantaa 50 hv koneen niin sitten näissä tapauksissa myöskin 60 hv. Kuinka suuri ero suorituskyvyssä on sitten eri asia. - Vakuutusyhtiö
pitää kaskon voimassa jos teho on 15% yli valmistajan suositteleman. 60hv ei sitä täytä. Tosin kaikilla koneilla ei eroa edes huomaa.
- Bulver
Tuollahan www.marnet.fi markkinoilla myydään buster L -99 ja Tohatsu 70 TLDI -03 ja nopeutta 37s. Tuohonhan se jo sopii kun runkotakuu ummessa. Onkohan perälaudalle tehty jotain? Painoakin 143kg
- kaikkonen
Ihan hyvin voi laittaa 60 heppasen. Yamahan 50 ja 60 hv:n moottoreilla on samat mitat, mutta huippunopeus 60 hv:lla on noin 3 solmua korkeampi kuin 50 hv:lla. Mun velipoika laittoi juuri tohon buster L-veneeseen 60 heppasen ja hyvin on pelannut.
- popi
Kiitos Kaikkonen! Toi oli mulle just se tieto, jota tarvitsin. Eli 60hv:n kone toimii hyvin buster l:ssä. Onko sun velipoika muuten ajellut esim. kapeita salmia pitkin reippailla vauhdeilla? ja muutkin joilta löytyy kokemusta ko. vene ja kone yhdistelmästä kertokaa mielipiteitänne, Kiitos..
- kaikkonen
popi kirjoitti:
Kiitos Kaikkonen! Toi oli mulle just se tieto, jota tarvitsin. Eli 60hv:n kone toimii hyvin buster l:ssä. Onko sun velipoika muuten ajellut esim. kapeita salmia pitkin reippailla vauhdeilla? ja muutkin joilta löytyy kokemusta ko. vene ja kone yhdistelmästä kertokaa mielipiteitänne, Kiitos..
No kyllä se velipoika niistä kapeistakin salmista on päässyt melko vaivattomasti varovaisemmin ajaen ja isommat selät kanssa on taittunut mallikkaasti. Alumiinirunko vielä lisää turvallisuutta niissä kapeissa salmissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187