Buster L + 60hv

popi

Onkohan kellään tietoa miten Buster L 60hv kulkee? Entä paljon kuluttaa? Huomaako eron 50hv:n koneeseen verrattuna??

7

5561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make

Maksimi moottoriteho ko. veneeseen on 50 hv.

Omistajan käsikirjasta luettua

"Buster L, maks.kuorma 450 kg
      Aikuisen henkilön painoksi katsotaan 75 kg ja lapsen painoksi 37,5 kg. Yllä mainitun suurimman suositellun kuormituksen lisäksi katsotaan että venettä voidaan kuormittaa seuraavilla painoilla
      Perusvarusteet maks 10 kg, kannettavat nestesäiliöt maks. 37 kg"
      Isompi moottori painaa enemmän ja CE merkinnän mukainen varalaitakorkeusvaatimus ei ehkä enää täyty.

"Älkää käyttäkö venettä, mikäli siinä on suurempi koneteho kuin valmistajan kilpeen merkitty teho."

ja tässä linkissä on kattavat tiedot Buster L:stä eri moottoreilla varustettuna.

http://www.busterboats.fi/fi/tests/de-l_skipper0999_4.html

• Benqqu

Tuossa edellisessä viestissä on osuttu naulan kantaan mutta tulkittu asia sitten hieman väärin.
        Tehoa on niin paljon kun kahvasta kääntää, painoa aina juuri sen verran mitä kone painaa.
        60 hv koneita löytyy vielä kevyitä 4-tahtisenakin , eli esim Yamaha/selva Mercury/Mariner, paino noin 110 kiloa ja sama kone kuin ko merkkien 50 hv. Jos buster L kantaa 50 hv koneen niin sitten näissä tapauksissa myöskin 60 hv. Kuinka suuri ero suorituskyvyssä on sitten eri asia.

• Vakuutusyhtiö

pitää kaskon voimassa jos teho on 15% yli valmistajan suositteleman. 60hv ei sitä täytä. Tosin kaikilla koneilla ei eroa edes huomaa.

• Bulver

Tuollahan www.marnet.fi markkinoilla myydään buster L -99 ja Tohatsu 70 TLDI -03 ja nopeutta 37s. Tuohonhan se jo sopii kun runkotakuu ummessa. Onkohan perälaudalle tehty jotain? Painoakin 143kg

• kaikkonen

Ihan hyvin voi laittaa 60 heppasen. Yamahan 50 ja 60 hv:n moottoreilla on samat mitat, mutta huippunopeus 60 hv:lla on noin 3 solmua korkeampi kuin 50 hv:lla. Mun velipoika laittoi juuri tohon buster L-veneeseen 60 heppasen ja hyvin on pelannut.

• popi

Kiitos Kaikkonen! Toi oli mulle just se tieto, jota tarvitsin. Eli 60hv:n kone toimii hyvin buster l:ssä. Onko sun velipoika muuten ajellut esim. kapeita salmia pitkin reippailla vauhdeilla? ja muutkin joilta löytyy kokemusta ko. vene ja kone yhdistelmästä kertokaa mielipiteitänne, Kiitos..

• kaikkonen
        popi kirjoitti:

Kiitos Kaikkonen! Toi oli mulle just se tieto, jota tarvitsin. Eli 60hv:n kone toimii hyvin buster l:ssä. Onko sun velipoika muuten ajellut esim. kapeita salmia pitkin reippailla vauhdeilla? ja muutkin joilta löytyy kokemusta ko. vene ja kone yhdistelmästä kertokaa mielipiteitänne, Kiitos..

No kyllä se velipoika niistä kapeistakin salmista on päässyt melko vaivattomasti varovaisemmin ajaen ja isommat selät kanssa on taittunut mallikkaasti. Alumiinirunko vielä lisää turvallisuutta niissä kapeissa salmissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      60
      1772
    2. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      141
      1491
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      72
      1258
    4. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      11
      875
    5. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      67
      840
    6. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      76
      739
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      39
      551
    8. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      52
      531
    9. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      38