Eli ketä laulajaa saa kuunnella korvat hörössö ja siltikin kuulee sen laulamat laulunsanat väärin ?
Mun mielestä Topi Sorsakoski on sellanen. Ihan, kuin sillä olis kuuma potaatti suussa, kun laulaa.
Epäselvin artikulointi?
15
1241
Vastaukset
- ??!
sä Justiinax voi keksiä jotain positiivisempaa joskus, aina olet arvostelemassa ja haukkumassa laulajia (paitsi Tapsaa tietysti). Mene itse laulamaan niin arvioidaan porukalla, saadaanko selvää. Topi on yksi Suomen parhaita laulajia. Ihan hyvin saa selvää hänen lauluistaan.
- Syynääjä
Mennessä en ole huomannut Topin ulosannissa mitää ongelmaa?
Kaikesta olen selvän saanut.
Kyllä Topi vanhana kehäkettuna tiedostaa artikuloinnin merkityksen. - paalupaikka
Syynääjä kirjoitti:
Kyllä Topi vanhana kehäkettuna tiedostaa artikuloinnin merkityksen....laulaa tunteella ja silimät kiinni välillä...
- ................
paalupaikka kirjoitti:
...laulaa tunteella ja silimät kiinni välillä...
Totta upee ääni Topilla mutta Justiinaxulla on kuulovika se johtuu siitä.
- True Humppis
paalupaikka kirjoitti:
...laulaa tunteella ja silimät kiinni välillä...
...tunteella, niin että Kulkukoirilla on joskus vaikeuksia pysyä perässä -tanssijoista nyt puhumattakaan. Maailman pisimmät venytykset.
- ...............|
True Humppis kirjoitti:
...tunteella, niin että Kulkukoirilla on joskus vaikeuksia pysyä perässä -tanssijoista nyt puhumattakaan. Maailman pisimmät venytykset.
niin on ne "venytykset" åiskiä siinä alkuperäisessäkin.
Se on faraseerausta, jota harva laulaja hallitsee. - ...............|
True Humppis kirjoitti:
niin on ne "venytykset" pitkiä siinä alkuperäisessäkin.
Se on fraseerausta, jota harva laulaja hallitsee. Tämä nyt vaan oli tällänen keskustelunavaus.
Mä en ole mikään laulaja ammatiltani, joten ei mun varmaan tarvitse kovin hyvin osata laulaakkaan.- tanssittaa
True Humppis kirjoitti:
Kyllä on tanssijassa aika paljon vikaa jos melodian (eli laulun) mukaan tanssii. Meilläpäin tanssitaan ainakin rytmin mukaan! Ja rytminhän tekee kulkukoirat ja niistä ennenkaikkea rumpari ja basisti.
Kulkukoirat pysyy loistavasti tahdissa, koska ne ei välitä siitä kuinka topi fraseeraa, vaan soittavat biisit aina tahdilleen ja topi laulaa sinne minne ehtii. Live levyltä hyvä esimerkki on Ajomies. - Käppänä
tanssittaa kirjoitti:
Kyllä on tanssijassa aika paljon vikaa jos melodian (eli laulun) mukaan tanssii. Meilläpäin tanssitaan ainakin rytmin mukaan! Ja rytminhän tekee kulkukoirat ja niistä ennenkaikkea rumpari ja basisti.
Kulkukoirat pysyy loistavasti tahdissa, koska ne ei välitä siitä kuinka topi fraseeraa, vaan soittavat biisit aina tahdilleen ja topi laulaa sinne minne ehtii. Live levyltä hyvä esimerkki on Ajomies.on myös kova poika fraseeraamaan, mutta tekee sen taidolla.
Tuntuu välillä, että ei ehdi enää mitenkään mukaan, mutta aina vaan ehtii ja Eikka ja orkka lopettavat biisin ihan yhtä aikaa. :)) - kehäketun
Syynääjä kirjoitti:
Kyllä Topi vanhana kehäkettuna tiedostaa artikuloinnin merkityksen.tajuta myös, että YKSIKIN humalassa esiintyminen on liikaa!! Olen ollut todistamassa kolme kertaa Sorsakosken humalaista soperrusta keikkapaikalla, joihin jouduin porukan mukana,. Vapaaehtoisesti en Sorsakosken keikalle lähtisi, vaikka taksi tulisi hakemaan ja liputkin maksettaisiin. Joku kunnioitus pitäisi olla yleisöä kohtaan!! Satuin kerran kuulemaan miten törkeästi tämä umpijuoppo puhutteli nimmaria hakemaan tullutta vanhempaa rouvashenkilöä! Juopot pois lavoilta, ei niitä muissakaan työpaikoissa kauan katsella.
- opettele
...............| kirjoitti:
niin on ne "venytykset" åiskiä siinä alkuperäisessäkin.
Se on faraseerausta, jota harva laulaja hallitsee.sanojen oikein kirjoittaminen oikein! Se oikea muoto on FRASEERAUS!! Sorsakosken kännissä venytys on kaikkea muuta kuin fraseerausta!!!!
- Eino
Käppänä kirjoitti:
on myös kova poika fraseeraamaan, mutta tekee sen taidolla.
Tuntuu välillä, että ei ehdi enää mitenkään mukaan, mutta aina vaan ehtii ja Eikka ja orkka lopettavat biisin ihan yhtä aikaa. :))ja pysyvästi golfaamaan Floridaan!!! Tylsistä tylsin esiintyjä, jolla ei mitään omaa! Telkkuun joka ilta parituntinen Einö Grönin haastatteluohjelma uniongelmaisille. Ei tarvi unilääkkeitä ottaa, kun sitä jorisijaa kuuntelee ja katselee. Kymmenen minsaa ja täydessä unessa!
- puhut vähän
True Humppis kirjoitti:
ASIAA !!
- Täysin selvä
oli joskus niin epäselvä, että ei pysynyt pystyssä.
Hoiperteli vaan laidasta laitaan.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857435- 965384
- 2574585
- 444485
- 623247
- 482666
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292312- 492303
- 412174