Epäselvin artikulointi?

Eli ketä laulajaa saa kuunnella korvat hörössö ja siltikin kuulee sen laulamat laulunsanat väärin ?

Mun mielestä Topi Sorsakoski on sellanen. Ihan, kuin sillä olis kuuma potaatti suussa, kun laulaa.

15

1308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??!

      sä Justiinax voi keksiä jotain positiivisempaa joskus, aina olet arvostelemassa ja haukkumassa laulajia (paitsi Tapsaa tietysti). Mene itse laulamaan niin arvioidaan porukalla, saadaanko selvää. Topi on yksi Suomen parhaita laulajia. Ihan hyvin saa selvää hänen lauluistaan.

      • Syynääjä

        Mennessä en ole huomannut Topin ulosannissa mitää ongelmaa?
        Kaikesta olen selvän saanut.

        Kyllä Topi vanhana kehäkettuna tiedostaa artikuloinnin merkityksen.


      • paalupaikka
        Syynääjä kirjoitti:

        Mennessä en ole huomannut Topin ulosannissa mitää ongelmaa?
        Kaikesta olen selvän saanut.

        Kyllä Topi vanhana kehäkettuna tiedostaa artikuloinnin merkityksen.

        ...laulaa tunteella ja silimät kiinni välillä...


      • ................
        paalupaikka kirjoitti:

        ...laulaa tunteella ja silimät kiinni välillä...

        Totta upee ääni Topilla mutta Justiinaxulla on kuulovika se johtuu siitä.


      • True Humppis
        paalupaikka kirjoitti:

        ...laulaa tunteella ja silimät kiinni välillä...

        ...tunteella, niin että Kulkukoirilla on joskus vaikeuksia pysyä perässä -tanssijoista nyt puhumattakaan. Maailman pisimmät venytykset.


      • ...............|
        True Humppis kirjoitti:

        ...tunteella, niin että Kulkukoirilla on joskus vaikeuksia pysyä perässä -tanssijoista nyt puhumattakaan. Maailman pisimmät venytykset.

        niin on ne "venytykset" åiskiä siinä alkuperäisessäkin.
        Se on faraseerausta, jota harva laulaja hallitsee.


      • ...............|
        True Humppis kirjoitti:

        ...tunteella, niin että Kulkukoirilla on joskus vaikeuksia pysyä perässä -tanssijoista nyt puhumattakaan. Maailman pisimmät venytykset.

        niin on ne "venytykset" pitkiä siinä alkuperäisessäkin.
        Se on fraseerausta, jota harva laulaja hallitsee.


      • Tämä nyt vaan oli tällänen keskustelunavaus.
        Mä en ole mikään laulaja ammatiltani, joten ei mun varmaan tarvitse kovin hyvin osata laulaakkaan.


      • tanssittaa
        True Humppis kirjoitti:

        ...tunteella, niin että Kulkukoirilla on joskus vaikeuksia pysyä perässä -tanssijoista nyt puhumattakaan. Maailman pisimmät venytykset.

        Kyllä on tanssijassa aika paljon vikaa jos melodian (eli laulun) mukaan tanssii. Meilläpäin tanssitaan ainakin rytmin mukaan! Ja rytminhän tekee kulkukoirat ja niistä ennenkaikkea rumpari ja basisti.
        Kulkukoirat pysyy loistavasti tahdissa, koska ne ei välitä siitä kuinka topi fraseeraa, vaan soittavat biisit aina tahdilleen ja topi laulaa sinne minne ehtii. Live levyltä hyvä esimerkki on Ajomies.


      • Käppänä
        tanssittaa kirjoitti:

        Kyllä on tanssijassa aika paljon vikaa jos melodian (eli laulun) mukaan tanssii. Meilläpäin tanssitaan ainakin rytmin mukaan! Ja rytminhän tekee kulkukoirat ja niistä ennenkaikkea rumpari ja basisti.
        Kulkukoirat pysyy loistavasti tahdissa, koska ne ei välitä siitä kuinka topi fraseeraa, vaan soittavat biisit aina tahdilleen ja topi laulaa sinne minne ehtii. Live levyltä hyvä esimerkki on Ajomies.

        on myös kova poika fraseeraamaan, mutta tekee sen taidolla.
        Tuntuu välillä, että ei ehdi enää mitenkään mukaan, mutta aina vaan ehtii ja Eikka ja orkka lopettavat biisin ihan yhtä aikaa. :))


      • kehäketun
        Syynääjä kirjoitti:

        Mennessä en ole huomannut Topin ulosannissa mitää ongelmaa?
        Kaikesta olen selvän saanut.

        Kyllä Topi vanhana kehäkettuna tiedostaa artikuloinnin merkityksen.

        tajuta myös, että YKSIKIN humalassa esiintyminen on liikaa!! Olen ollut todistamassa kolme kertaa Sorsakosken humalaista soperrusta keikkapaikalla, joihin jouduin porukan mukana,. Vapaaehtoisesti en Sorsakosken keikalle lähtisi, vaikka taksi tulisi hakemaan ja liputkin maksettaisiin. Joku kunnioitus pitäisi olla yleisöä kohtaan!! Satuin kerran kuulemaan miten törkeästi tämä umpijuoppo puhutteli nimmaria hakemaan tullutta vanhempaa rouvashenkilöä! Juopot pois lavoilta, ei niitä muissakaan työpaikoissa kauan katsella.


      • opettele
        ...............| kirjoitti:

        niin on ne "venytykset" åiskiä siinä alkuperäisessäkin.
        Se on faraseerausta, jota harva laulaja hallitsee.

        sanojen oikein kirjoittaminen oikein! Se oikea muoto on FRASEERAUS!! Sorsakosken kännissä venytys on kaikkea muuta kuin fraseerausta!!!!


      • Eino
        Käppänä kirjoitti:

        on myös kova poika fraseeraamaan, mutta tekee sen taidolla.
        Tuntuu välillä, että ei ehdi enää mitenkään mukaan, mutta aina vaan ehtii ja Eikka ja orkka lopettavat biisin ihan yhtä aikaa. :))

        ja pysyvästi golfaamaan Floridaan!!! Tylsistä tylsin esiintyjä, jolla ei mitään omaa! Telkkuun joka ilta parituntinen Einö Grönin haastatteluohjelma uniongelmaisille. Ei tarvi unilääkkeitä ottaa, kun sitä jorisijaa kuuntelee ja katselee. Kymmenen minsaa ja täydessä unessa!


      • puhut vähän
        True Humppis kirjoitti:

        ...tunteella, niin että Kulkukoirilla on joskus vaikeuksia pysyä perässä -tanssijoista nyt puhumattakaan. Maailman pisimmät venytykset.

        ASIAA !!


    • Täysin selvä

      oli joskus niin epäselvä, että ei pysynyt pystyssä.
      Hoiperteli vaan laidasta laitaan.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe