Morjens, miten yleensä takuuvuokra hoidetaan, käteisellä kuitin kanssa vai pankkitalletus? Vuokrasopimukseen, ja millaisin ehdoin? Ja miten taatusti saan rahat takaisin, tietysti olemalla siisti ja maksamalla vuokran ajoissa.
Onko vinkkejä etukäteteen, ettei tule mokia?
Takuuvuokra ja kuntotarkastusvinkit
15
27793
Vastaukset
- hgfff
pankkitalletus.
vuokranantajahan voi nostaa rahat koska tahansa, mutta ei ilman perusteluita. kannattaa katsoa millanen tyyppi vuokranantaja on, jos vaikuttaa rehdiltä, yleensä sitä on. kyllä ne huijarit on aina vähän sekasin päästään. - Sohvatiikeri
Pankkitakaus... ne on sinun rahojasi (saat sen mitättömän koronkin), minä saan vain lapun, joka estää sinua nostamasta rahoja ennen kuin minä annan luvan.
Annan sinulle luvan (nimi paperiin), kun muutat pois, jos
* olet maksanut kaikki vuokrat
* olet siivonnut lähtiessäsi
* olet elänyt ihmisiksi:
* saat lyödä nauloja seiniin ja ripustella tauluja
* tapetit haalistuu kuvien alla, ok
* lattiaa ei saa naarmuttaa eikä rikkoa - normaali kuluminen kuitenkin on ok
* kalusteiden pitää olla ehjiä - no joku kahva voi joskus jäädä käteen, se on ok- aina vuokrattuna
empä ole tehnyt vuokralaiseni vakuudesta,mitään "pankkitakausta"hyvin on mennyt ilmankin. vuokrasopimuksessa on tietysti vakuuden määrä sovittu.isäni vuokrannu 40 v omia asuntojaan koskaan ei ole ollut erillisellä vakuustilillä vakuusrahat.meillä nyt on aina oltu tarkkoja et kämpät pidetään hyvässä kunnossa,vuokrat maksetaan ja valituksia emme kuuntele.kyseleväthän nuo siltikin usein isältäni et olisiko hänellä vuokrata asuntoa, tai "tietäisikö" hän kenellä olisi.n 15v ollu sama vuokralainen nyt yhdessä isäni asunossa.
- nojatuolileijona
mitäs sitten teet tiikeri kun asunto on vuokralaisen muuttaessa pois huonossa kunnossa. Pitäisi siivota ja tapetitkin on revitty. Vuokralainen ei suostu korvaamaan mutta pankista rahat on saatava koska vuokrasopimuksenne päättyy.Jäät nuolemaan näppejäsi ja nurkkiasi. Siksi vuokravakuus vuokranantajalle on paljon parempi ratkaisu näin vuokranantajan silmin.
- Mara
Ehdottomasti joko sulkutili pankissa, tai sitten ei vakuutta vaan vuokraennakko.
Ei kannata antaa vakuutta käteisenä, koska sitä ei välttämättä saa koskaan takaisin. Vuokraennakko tarkoittaa, että se hyvitetään viimeisistä vuokrista.- aina vuokrattuna
kyllähän se sopia voidaan sit aikanaan oli ns,vakuus tai vuokraennakko,miten sen kanssa menetellään mahd vuokrasopimuksen purkautuessa.kaikki ongelmat ovat minulla ja isälläni tulleet vuokralaisten puolelta,heistä valitettu vuokrarästejä ym,jolloin on jouduttu häätö hakemaan,joissain tapauksissa käskykin on riittänyt.
- Täh? Edelleen
Heips, siis käytännön ohjeina: marssitaan pankkiin ja sanotaan "...." Marssitaanko pankkiin itsekseen rahojen kanssa vai? T. Täysin pihalla, mutta toivottavasti kohta vuokralla
Tiskillä ilmoitat, että olet tekemässä vuokravakuustalletusta (tai mikä se nyt olikaan, tietävät pankissa).
Itse sain talletuksesta vuonna 5 pankkikirjan, jonka vein vuokravälitysfirmaan säilytykseen. Firma kirjoitti kuitin säilytykseen annetusta vakuudesta.
Aikanaan kun muutin pois, vuokranantaja ilmoitti välitystoimistolle, että vakuuden voi vapauttaa, kuittia vastaan hain pankkikirjan, ja pankista sain sitten nostaa rahat pois.
- onnistuu helpoiten
osoitteesta http://www.takuuvuokra.fi sieltä saa samalla todistuksen luottotiedoistaan. Ihan jees.
- takuuvuokra helppo saada
tuolta takuuvuokra.fi:stä otin takuuvuokraan lainan, ihan jees. toimi hyvin. suosittelen.
- susannaE
takuuvuokra helppo saada kirjoitti:
tuolta takuuvuokra.fi:stä otin takuuvuokraan lainan, ihan jees. toimi hyvin. suosittelen.
linkki ei toimi, itse juuri mietin mistä saan rahat kasaan ja tuo olis näyttänyt hyvältä palvelulta.. vaan eipä sitä taida enään olla ????
susannaE kirjoitti:
linkki ei toimi, itse juuri mietin mistä saan rahat kasaan ja tuo olis näyttänyt hyvältä palvelulta.. vaan eipä sitä taida enään olla ????
Asuntoon muuttaessa kannattaa kirjata ylös kaikki viat mitä löytyy, toimitat kopion vuokranantajalle, näin voit todistaa että viat olleet jo ennen sinun muuttoasi.
Tai tarkistatte yhdessä vuokranantajan kanssa ja laitatte paperille todisteeksi kaikki mikä vähänkin on rikki tai huonoa. - Älä luota liikaa
***** kirjoitti:
Asuntoon muuttaessa kannattaa kirjata ylös kaikki viat mitä löytyy, toimitat kopion vuokranantajalle, näin voit todistaa että viat olleet jo ennen sinun muuttoasi.
Tai tarkistatte yhdessä vuokranantajan kanssa ja laitatte paperille todisteeksi kaikki mikä vähänkin on rikki tai huonoa.Ehdottomasti pankkiin.Laitat rahat vakuustalletustilille,se vaatii sitten sinun ja vuokranantajan nimen ,kun vakuus vapautetaan jos olet hoitanut asunnon ja vuokranmaksun.
Asia on kaikista varmin ,kun sitä ei saa kumpikaan ulos ilman toisen allekirjoitusta.
On senverran tullut oltua vuokralla,että tiedän ,että on olemassa huonoja vuokralaisia,mutta myös
vuokranantajia.
Viimeksi sattui huijari vuokranataja kohdalle ,kävi ilmi ,että hän huijasi naisia vaikka oli sikarikas.
Voin vakuuttaa ,että näitäkin tapauksia voi sattua kohdalle.
- onnea uuteen kotiin
Minulla on kaikki asunnot missä olen ollut vuokralla,hoitanut vuokrauksen aina joku asunnonvälitys toimista.Yleensä takuuvuokra on 2kk vuokra summa.Samalla kun kirjpoitat vuokrasopimuksen he kyllä sanoovat mihin mennessä on maksettava takuuvuokra ja antavat tilinumeron mihin maksaa tai sitten on niinkin että kuittia vastaan olen maksanut toimistossa.Muista että saat kuitin takuuvuokran maksusta.Kyllä se siitä hoituu samalla kun kirjoitat vuokrasopimusta,asuntoa vuokraavat kertovat miten toimia.Ei kannata huolestua.
- AinaEiVoiVoittaaHeh
Kannattaa olla tarkkana, koska useimmiten vuokranantajalla on oikeus ottaa rahaa vakuustililtä, jonne vuokralainen on takuun maksanut. Siinä mielessä vuokralaisen oikeusturva on melko heikko, jos vuokranantaja on epärehellinen. Pahimmassa tapauksessa joutuu oikeudessa selvittämään asioita.
Takuuvuokran rahoitukseen on nykyään tarjolla erilaisia vaihtoehtoja esim. niin että ei maksa takuuvuokraa lainkaan, vaan hoitaa takuuvuokran pienellä kuukausierällä www.takuuvuokra.com/vakuus-fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549