Torrevieja

mama

Hei!

Onko kellään kokemuksia Torreviejasta? Millainen paikka lomailla, löytyykö biletyspaikkoja vai onko eläkeläisten valtaama paikka? Kuulemani mukaan suomalaisia paljon siellä...?

10

4948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eino

      Ei kuule ei Torrevieja paljoakaan nuoremmille tarjoa,on aivan liikaakin ijäkkäitä ihmisiä.
      Ei ole edes kunnon rantoja, ainoastaan Playa de
      Mata on hiukan parempi, muilla ei ole oikein mitään arvoa. Kallis ja ikävä paikka en voi suositella, muille kuin ehkä jo yli 80 vuotiaille.
      Bileitä niitä on hyvin vähän, talvisin yksi disko on auki, siinä kaikki.

      No joo, jos Costa Blanca kiinnostaa niin silloin kannattaa valita ALICANTE ehdottomasti.
      Alicante on upea kaupunki, eikä voi ollenkaan verrata Torreviejaan.
      Tosi on, että Torreviejassa asuu noin 2000-2500
      Suomalaista, luku vaihtelee vuodenaikojen mukaan
      muttei heitä usein kaupungilla tapaa.
      He lämpiävät sisään siellä Suomi-Seurassaan.

      Tämän kaiken sanon omasta kokemuksesta, olen viettänyt yhden talven siellä, ensimmäisen ja viimeisen.

      • alacant

        Torrevieja on sesonkipaikka eli menoa on vain kesällä, mutta silloin h24!
        Kaikki riippuu tosin itsestäsi ja kiinnostuksistasi.
        Alicante taas on provinssin pääkaupunki (n. 317.000 asukasta), jossa sijaitsee esim. yliopisto, josta luonnollisesti löytyy enemmin tekemistä ympäri vuoden.


      • laiskis1

        Olet tainnut juuttua johonkin pohjoispuolen reservaatioon!
        Rannoista puhut paskaa.
        Ennakkoluuloton nuori loytaa seuraa, ei tosin suomalaista. ¿Miksi pitaisi lahtea Espanjaan etsimaan suomalaisia?
        Alicantesta puhut totta!
        Meilla on ollut asunta TV:n keskustassa, rannassa 19 vuotta.
        Tapaamamme suomalaiset eivat ole kovin inspiroivaa seuraa. Vika on varmaan meissa.
        Suomi-seuraan emme ole ehtineet tutustua.
        Jos keskustassa kuulemme suomea panemme turpamme kiinni ja jatkamme matkaa.
        Jopa svedut ovat millyttavampaa seuraa!!!


    • laiskis1

      Jos etsit SUOMALAISTEN seuraa niin ne ovat kylla veteraaneja.
      Espanjalaisia nuoria kylla riittaa!
      Asumme kaupungin keskustassa, rannassa, Paseo Maritimolla.
      Ymparilla kortteleittain discoja ym. kuppiloita joissa talvisin rallinkeja viikonloppuisin aamu 4:aan. Paasiaisesta syyskuun puolivaliin kaikkina iltoina.
      Joka muuta vattaa on juuttunut johonkin Lago Jardinin kaltaiseen RESERVAATIOON eika tieda kaupungin elamasta mitaan.
      Joo! Espanjan puhuminen (vahainenkin) aukoo kummasti suhteita!
      Se ianikuinen englanti aiheuttaa usein ikavia vastareaktioita.

      • Lilli

        Itse olen asunut ko. paikassa myös ja ei todellakaan ole mikään "hiljainen paikka." Kesällä baarit auki neljään baarikadulla, hyvä jos sekaan mahtuu. Discot, yökerhot auki seitsemää, kahdeksaan aamulla, pisin jopa 12.00 (factory).
        Talvella taas on hiljaisempaa baarikadulla arkena, mutta viikonloput, sekä joulu, uusivuosi, pääsiäinen ym on taas täynnä hulinaa.
        Paljon tekemistä löytyy Torresta, minigolf, shoppailua, ihanat markkinat joka päivä jossakin päin. Perjantaisin Torren keskustassa espanjan suurimmat markkinat.
        Rantoja on paljon, playa de la mata, playa de los locos, ym ym. Ei kyllä tekeminen lopu kesken :)


      • mama
        Lilli kirjoitti:

        Itse olen asunut ko. paikassa myös ja ei todellakaan ole mikään "hiljainen paikka." Kesällä baarit auki neljään baarikadulla, hyvä jos sekaan mahtuu. Discot, yökerhot auki seitsemää, kahdeksaan aamulla, pisin jopa 12.00 (factory).
        Talvella taas on hiljaisempaa baarikadulla arkena, mutta viikonloput, sekä joulu, uusivuosi, pääsiäinen ym on taas täynnä hulinaa.
        Paljon tekemistä löytyy Torresta, minigolf, shoppailua, ihanat markkinat joka päivä jossakin päin. Perjantaisin Torren keskustassa espanjan suurimmat markkinat.
        Rantoja on paljon, playa de la mata, playa de los locos, ym ym. Ei kyllä tekeminen lopu kesken :)

        kiitos kaikille vastanneille! Ristiriitaisia tunteita tuntuu torrevieja herättävän, mutta niinhän se on joka paikassa! :) Pitää itse lähteä kokemaan paikka!


      • niimpá
        mama kirjoitti:

        kiitos kaikille vastanneille! Ristiriitaisia tunteita tuntuu torrevieja herättävän, mutta niinhän se on joka paikassa! :) Pitää itse lähteä kokemaan paikka!

        Habanerasilla on baarit auki aamu 8 asti talvellakin, ja rantoja on todella paljon, etsippá kásiisi uusin ole!- lehti siiná niitá on esitelty..


    • löytyi

      Matka on onnellisesti takana! Ikäjakauma kohteessa on Ension kuvaaman kaltainen, eläkeläisten paratiisi. Kesäaikaan on varmaan enemmän nuorisoa. Asuimme La Matassa, joka sijaitsee Torreviejasta 4-5 km päässä. 20 min välein kulkevalla bussilla pääsi liikkumaan joustavasti. Ranta oli täydellinen, markkinat La Matassa keskiviikkoisin ja Torreviejassa perjantaisin kierrettiin. Lisäksi kävimme Alicantessa, Cartagenassa ja Murciassa, joihin pääsi bussilla omaa mutkaista reittiään. Modernein mielikuva jäi Murciasta, sitä suosittelen shoppailijoille. Yllätyksenä tuli että harva puhui lainkaan englantia, joten vanhat ja alunperinkin heikot espanjan taidot oli otettava käyttöön. Menestys oli kyseenalaista päätellen usein saaduista hämmentyneistä katseista. Iltaelämä oli hiljaista, mutta matka-ajankohtamme olikin sesongin ulkopuolella. Lauantaisin Torreviejassa on klubi nimeltään Pacha/Pascha. Sesongin aikaan se taitaa olla joka päivä auki. Meidän makuumme meininki oli niin teinimäistä, ettei sinne saakka koskaan selvitty.

      Rikollisuudesta varoiteltiin paljon, ovien, ikkunoiden ja parvekkeiden kalterit oli suljettava aina vaikka olisi poistunut vain hetkeksi.

      ********************
      No sehän kiva, että Espanja kutsuu, tervetuloa vain tänne Torreviejaan.
      Kuules ihan suoraan sanoen niin helpoin konsti tulla Alicanten kentältä tänne on ottaa taxi. Ok. taxi maksaa noin 40€ ja matka kestää noin 30 - 40 minuuttia.
      Tietysti jos Sulla on kärsivällisyyttä niin voit ottaa bussin Alicanteen ja sieltä seuraavan bussin tänne Torreviejaan.
      Riippuu tietysti siitä kuinka myöhään illalla olette perillä Alicantessa, tahdon vain sanoa, että busseja ei kulje koko yötä tänne.
      Liitän tähän mukaan muutaman linkin jotta voit itse katsoa noi bussien aikataulut.

      Kyselet myös hyviä ravintoloita, no niitä kyllä löytyy jos ei hinnalla ole väliä.
      Noin yleisesti sanottuna meillä täällä ei ole ollenkaan halpaa jos ei nyt kauppojen alkoholijuomia oteta huomioon.
      Alkoholi ja tupakkatuotteet ovat ainoat jotka saat halvemmalla kuin siellä pohjoisessa.
      Kaikki muu maksaa huomattavasti enemmän kuin siellä kotona.

      Kultuurikohteita ???? Ei kuule, ei semmoisia Torreviejasta löydy, saat mennä Alicanteen jos kulttuuria etsit.
      Ei täällä ole mitään muuta kuin valtavasti ikääntyneitä ihmisiä ympäri Eurooppaa.

      Esimerkiksi, tanssipaikkaa saat etsiä ihan turhaan, muutama fleffa kyllä löytyy kuten myös baareja joissa oikein hyvät hinnat.

      Uimarantoja on 3-4 kp. valitan ettet voi niitä verrata Playa de Ingles:siin. Täällä on tapana ottaa omat tuolit rannalle mukaan, joskin löytyy muutama paikka joista voit vuokrata aurinko tuolin.
      Meri täällä on kyllä vielä puhdas joten uiminen on aina nautinto.

      Päiväretkiä voitte tietysti tehdä ottamalla bussin pohjoiseen, siis Alicanteen ja sieltä edelleen Benidormiin tai miks´ ei myöskin vaikka Ibizalle tai Mallorcalle pääsette laivalla.
      Etelään päin mennessä löytyy, Cartagena tai Murcia.

      No jaa, ainahan voitte katsella uutta kotia täältä sillä kiinteistöjen välittäjiä, heitä löytyy melkein joka talosta.

      Tuota, tuota, kyllähän täältä jotain hyvääkin löytyy, esimerkiksi tänään kuten eilen oli pilvetön taivas ja lämmintä iltapäivällä oli noin
      vähän yli 20 astetta.
      Muuten aivan suoraan sanottuna niin ei tämä Torrevieja mikään tavallinen turisti paikka ole.
      Tätä myydään hirvittävän mainoksen turvin ja moni on pettynyt sekä tulee pettymään.

      Rikollisuus täällä on aivan Tukholman luokkaa josta mä olen kotoisin ... ... mutta, mutta Tukholma onkin hiukan toisen luokan kylä kuin Torrevieja.

      No, näin lopuksi ... ... . mulla tämä talvi on ensimmäinen täällä niinkuin myös viimeinen.
      Tahdon vain sanoa, että seuraavat talvet vietän jossain muualla missä löytyy hiukan enemmän elämää.

      ttp://www.convega.com/agenda/horarios/alicante.htm

      *******************
      kyselit, että kuinka on ilman laita täällä Torreviejassa, onko helpompi hengittää.
      Tota noin, kyllähän sitä kovasti mainostetaan ja sanotaan, että niin olisi mutta , mutta ei me olla mitään eroa muihin paikkoihin verrattuna huomanneet. Sanovat,että noi suola järvet auttaisivat hengitys ongelmista kärsiviä mutta en mä usko sitä.

      No toiseen asiaan, kyllä mä luulen , että Torremolinos on paljon, paljon hauskempi paikka asua kuin tää Torrevieja. Koiran kakoista huolimatta, ihan samalla tavalla niitä täältäkin löytyy.

      Tää on kuten jo olen aikaisemmin sanonut aivan liian kuollut paikka.
      Ei ole edes mitään huvituksia näinkään vanhalle konkarille kuin mä.
      Vaimo haluaisi hiukan muitakin huveja, mutta kun ei oo niin ei oo.
      Niin, että silleen ... ...

      http://www.torrevieja.com/

      • ACPA

        Olin peheeni kanssa viimekesänä Torrevijassa,en suosittele,rannat kivikkoisia täynnä kiviä,ei muka ymmäretä englantia tai ei haluta täytyis puhua espanjaa.Ainakin mitä me koimme paikalliset epäystävällisiä ja töykeitä kaupassa etuilua.Kuumaa ja hiekkasadetta parveke joka päivä hiekapölyssä joka kulkeutui myös asuntoon.En suosittele ainakaan lapsiperheille.Surkein paikka missä olen käynyt!!! Thaimaan kävijä muut.


      • 32v
        ACPA kirjoitti:

        Olin peheeni kanssa viimekesänä Torrevijassa,en suosittele,rannat kivikkoisia täynnä kiviä,ei muka ymmäretä englantia tai ei haluta täytyis puhua espanjaa.Ainakin mitä me koimme paikalliset epäystävällisiä ja töykeitä kaupassa etuilua.Kuumaa ja hiekkasadetta parveke joka päivä hiekapölyssä joka kulkeutui myös asuntoon.En suosittele ainakaan lapsiperheille.Surkein paikka missä olen käynyt!!! Thaimaan kävijä muut.

        Kivikkoiset rannat? Mistähän päin Torreviejaa olet löytänyt sellaiset?

        Joo. Enkun ymmärtäminen on hakusessaan ja kun sitä tarjoaa suoraan, tervehtimättä niin vastaanotto on nihkeää.
        Pankissa, rautakaupassa ym. pisteissä menee enkulla aloittaen vaikeaksi.

        Espanjakaiset eivät etuile vaan kysyvät aina "kuka on viimeinen", espanjaksi. Englantilaiset, ja myös suomalaiset etuilevat.

        Missähän reservatiossa olette asuneet?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4417
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4406
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4046
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2967
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2591
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2153
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2115
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1695
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1462
    Aihe