Kuinka paljon partio vie aikaasi?

Dalia

Tuntuuko sinusta että partio vie paljon aikaa? jääkö muihin harrastuksiin aikaa?

16

1183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wagner

      Keväinen, kesäinen ja syksyinen partiolaisten jätöksien keruu Nuuksion järviylängöllä vie aikaani noin parikymmentä tuntia vuodessa,kuuman kaminantuhkan tai huonosti sammutettujen nuotioiden aiheuttamien metsäpaloalkujen sammutus vuosittain tunnista kahteen.

      Jos näihin lisätään lähes pakollinen leiripaikan vaihto kiljukaulakolkkalapsien leiriytyessä lähiställe, aikalisää tulee ehkä kuutisen tuntia vuodessa.

      ;8|

      • pj87

        niin tässä kun syksyllä aloitin lippukunnassamme sammon homman, niin hommaa on tullut lisää, toisin kuin luulin vj:n hommat lopettaessani...
        no viime syksynä olin melkein joka viikonloppu jossain partiojutussa...
        oli vjn:ää, jn:ää, syyskokousta,leirejä, kolovahtivouroja ja kaikkea muuta...
        eli viime syksynä partio vei aika paljon aikaa multa.. ja nyt keväällä aattelin vähän helpottaa tahtia kun pitäisi tässä keväällä valmistua ja opiskelu kuitenkin on etusijalla ja partio tulee sitten vasta...


    • Vincet

      Vaikea sanoa... Tuntisin itseni 24/7 partiolaiseksi, joten ajalla ei ole merkitystä, mutta joka viikko menee kahdesta tunnista ylöspäin. Ja toi kaksi tuntia on se ihan minimi

    • Nimetön

      joka viikko kaks väh. laumakokousta. sen lisäks suunnitteluu, mitä niissä vois tehä. meil ainaki lasketaan jokaisen lauman kokouksen vievän yht. kolme tuntii suunnitteluineen kaikkineen. sit tietty siihen päälle retkien suunnittelut, retket, kurssit yms. eli vastaukseni taitaa olla...hmm...kyllä paljon vie;) joten eipä mulla ookaan muita harrstuksia...

      • Partiolainen_

        Minulla riittää aika oikein hyvin muuhunkin, tosin joskus leirit tuppaa menemään päällekkäin muun menon kanssa...


    • vj_

      Kyllä nyt normaalisti viikossa menee yhden kokouksen suunnittelu ja pitäminen eli jotakin 2-3 tuntia.

      Ensi viikolla menee rutkasti enemmän; suunnitella ja pitää kokous, hakea tavaroita kämppäretkeä varten, olla kämpällä yksi yö vartsujen kanssa (sekä hiukan suunnitella sitä) ja vielä on johtajien pikkujoulukin...

    • sofiii

      Viikottain n. 2 tai enemmän sisältäen mm. vartiokokoontumisen ja suunnittelun..

    • Zhanna

      Ihan on viikosta kiinni, mutta vähintään se 2 h, kun on tunnin kokous ja suunnittelut siihen päälle. Viikonloput ovat aika partiotäytteisiä (kursseja, johtajahuoltoa, leirejä), tammi-helmikuukin alkaa jo täyttyä... Mutta mikäs on partiojuttuja tehdessä, jos se ei nyt ihan koko elämää täytä? :)

    • Lpkj yms.

      Lähes joka päivä joku kokous, viikonloput retkillä ja kaikki paperipartio. ELi vie paljon mutta ei haittaa.

    • reipas_partiotyttönen

      Jos teette koko kevään/syksyn toimintasuunnitelman kerralla valmiiksi, aikaa säästyy huomattavasti. Ihan hölmö joka viikko käyttää siihen jtn tunti aikaa.

    • maahinen88

      Vedän kaksi 1,5 tunnin kertaa viikossa eli kahta vartiota. Tein kyllä jonkinlaisen suunnitelma syyskaudeksi jo syksyllä, mutta asiat tuppaavat muuttumaan, joten joka kertaa tarvitsee silti valmistella ainakin vähän etukäteen. Sitten tulee tietysti kaikki kurssit ja leirit sekä johtakienkokoukset päälle, joten kyllä partio aika paljon mun aikaani vie. Mutta eipä tuo minua kauheasti haittaa, onhan tää niin kiva harrastus. Kyllä mulla vähän aikaa riittää muillekin harrastuksille.

    • tht

      minulla menee tosi paljon aikaa partioon.vedän kahta ryhmää,olen piirin ja lippukunnan hallituksessa ja toimin lippukuntani sihteerinä.osallistun mielelläni moniin tapahtumiin ja niitä on yleensä ainakin joka toinen viikonloppu.vaikka partioon meneekin paljon aikaa se ei haittaa koska viihdyn partiotapahtumissa ja suuri osa kavereistanikin harrastaa partiota:)

    • Kreenai

      Sammon hommat vie toisinaan paljonkin aikaa, mutta viime aikoina on PJ-kurssin välitehtävä vienyt runsaasti aikaa. Ja kun vähän olen yrittänyt saada erilaista talvileiriä aikaan niin se tuntuu vanhemmilta johtajilta niin oudolta ja erilaiselta. Olen yrittänyt kyllä pitää asiat niin kuin itse aluksi ajattelin mutta olen joutunut nöyrtymään monessa asiassa. Viimeisen kahden viikon aikana ei ole tainnut olla yhtään päivää jolloin tämä tapahtuma ei olisi jollain tapaa muuttunut. Joten joka päivä on partio vienyt aikaani. Eipä tuo ole siltikään mitään haitannut vielä.

    • timiz

      välillä................

    • Mää vaan

      Ihan sopivasti.. Mielelläni viettäisin kyllä vielä enemmänkin aikaa partiossa. :D

      • weaah

        Sen verran mitä kokoukseen menee. Ja tietty leirit ja nämä.
        Mäkin viettäisin ihan hyvin enemmänkin aikaa partiossa. En jää ikinä mistään partion jutuista pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2200
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1721
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      156
      1579
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1217
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1089
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe