Diapamia krapulaan?

ninni

Voiko diapamia 5mg ottaa krapulaan?Nimittäin Diapamiahin ei saisi ottaa alkoholin kanssa ja aamulla saattaa olla alkoholia veressä.Mulla on aina hirveät kankkuset ja se kestää pari päivää.

69

36416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lauri

      Ota esim. Ibuxinia ennen kuin alat ryyppäämään. Sillä ei ole yhteisvaikutusta alkoholin kanssa, ja auttaa krapulapuoleen hyvin.

      • erkki2000

        vedä ibuxin ja huitase litra konjakkia niin varmasti päässäkolisee aamulla


      • r-aksu
        erkki2000 kirjoitti:

        vedä ibuxin ja huitase litra konjakkia niin varmasti päässäkolisee aamulla

        ite otin 4mg xanoria krapulaan, ja kankkunen on tiessään. määrä vastaa diapamina n. 100mg. xanor.in mg.t kerrottava noin25 jotta vastaa diapamia. ite en ees semmosia karkkeja, ku 5mg diapameja juuri viitsi syödä, ehkä paremman puutteessa voin 10-15tablettia heittää huiviin


    • Nääs kun...

      Illalla ottaa kuppia, aamulla heittää Diapamin huuleen kun on vielä jälkipromilleja, niin kajahtaa nuppi sekaisin vielä enemmän, kuin viinasta.

      • gogenut

        Ei kajahda nuppi sekasin Diapamista, kyllä se auttaa krapulaan, saa ehkä unen päästäkin kiinni eikä oo niin karmee olo - ei siitä mitään kuole jos on vähän alkoo veressä ja ottaa pari diapamia, et tiedä mitään. Sitä annetaan katkollakin.

        Muitakin bentsoja voi ottaa kuhan ei ota liikaa, ite otin viimeks kuningaskrapulaan 3 xanoria ja 3 diapamia päivän mittaan särkylääkkeet, no se ehkä hidasti itse asiassa toipumista.

        Ja vahvaa B-vitamiinia kannattais ottaa ja keltasta jaffaa tai vastaavaa, nimin omaan tätä jaffaa pitäs lipittää runsaasti.
        Jos hallitsee taitolajin krapulaan voi tissutella päivän mittaan hyyvin hitaasti keskikaljaa ja seuraavana päivänä enää ihan vaan muutama ja siitä aina vähentäen per päivä, mutta jos kalja on kuvassa mukana kannattaa unohtaa kaikki bentsot totaalisesti.


      • Anonyymi

        Totta, oon kokenu saman,,kroppa lyö erittäin rentoon olotilaan,,mutta siitä tulee mulle ainakin vaan ihan taivaallinen fiilis toisin kun viinasta,,mut jotenki se pöntöön niistä jälkihuuruista kolahtaa


    • Mao

      Juu eipä pamia kannata sekaisin alkon kanssa vetää, mutta:

      Krapulassa tavallisella alkon kuluttajalla ei pitäisi enää olla promilleja veressä. Krapula tulee, kun alkoholi haihtuu elimistöstä. Suurkuluttajilla asia tahtoo olla siten, että kanuuna iskee jo aikaisemmin, ennen kuin promillet ovat verestä poistuneet.

      Jos sinulla ei alcometeriä ole, laske edellispäivän annoksesi (plo keppanaa poistuu 2h aikana jne.) ja se aika miten kauan kestää nautitun juoman poistuminen elimistöstä. Sitten uskaltanet sen pamin ottaa.

      Diapam auttaa juuri noihin "kauhukankkusiin", Ibuxinit ja keltaiset jaffat ei niihin tehoa.

      • klasari

        "Krapulassa tavallisella alkon kuluttajalla ei pitäisi enää olla promilleja veressä."

        Tuo on ihan potaskaa.


      • Mao
        klasari kirjoitti:

        "Krapulassa tavallisella alkon kuluttajalla ei pitäisi enää olla promilleja veressä."

        Tuo on ihan potaskaa.

        Miten niin potaskaa? Perustelisitko?

        Krapula on se tila, kun nautittu alkoholi on poistunut elimistöstä. Tavallaan vieroitusoire pienoiskoossa. Siihen perustuu mm. krapularyypyn vaikutus: keho pääsee takaisin "hyvään" olotilaan.


      • Ho Tchi Minh.
        Mao kirjoitti:

        Miten niin potaskaa? Perustelisitko?

        Krapula on se tila, kun nautittu alkoholi on poistunut elimistöstä. Tavallaan vieroitusoire pienoiskoossa. Siihen perustuu mm. krapularyypyn vaikutus: keho pääsee takaisin "hyvään" olotilaan.

        Olet oikeassa, että taviksella on krapula, kun promillet menevät nollaan, ja suurkuluttajalla on jo krapulainen olo, kun promillet tippuvat vaikka 3>1,5.
        Joten sitä Diapamin käytön soveltuvaa ajankohtaa on erittäin vaikea arvioida, edes laskureiden avulla, kun siinä asiassa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tärkeimpänä on maksan polttamiskyky. Naisilla luonnostaan maksa polttaa alkoholia vähän hitaammin, lähinnä elimistön suuremman rasvaprosentin vuoksi, mutta yksilölliset erot ovat todella suuria.
        Saman ikäiset, painoiset ja samankuntoiset voivat juoda aivan saman määrän samassa ajassa, ja aamulla vaikka verikokeella on nähtävissä, että toisella voi olla tasan nolla, ja toisella on vajaa promille. Niitä peltimaksoja on olemassa.
        Tällaisesta yhtälöstä on vaikea puristaa mitään varmaa nyrkkisääntöä.


      • harrasta

      • Jouppo

        "Krapulassa tavallisella alkon kuluttajalla ei pitäisi enää olla promilleja veressä. Krapula tulee, kun alkoholi haihtuu elimistöstä. Suurkuluttajilla asia tahtoo olla siten, että kanuuna iskee jo aikaisemmin, ennen kuin promillet ovat verestä poistuneet."

        Kyllä mä allekirjoitan tuon. Olen puhaltanut ihan hirveässä krapulassa 2.63 promillea terveyskeskuksen alkometriin aamulla!!!

        Se kyllä oli tosin erikoistapaus, mutta itselläni se krapula "normaalisti" alkaa jo haitata siinä yhden promillen lukemassa. Itselläni on polttokennoalkometri, joka on varsin tarkka.


      • r-aksu

        mitä viestejä, ei pameihin tai xanoreihin kuole alkon kanssa, tulee vaan helvetin hyvä olo, otin vappuaattona 8kpl 10mg diapamia, sekä puol koria kaljaa, ja kosssua kapakassa. olo oli helvetin hyvä, ja krapula hoitu xanoreilla/pameilla


      • the windy road
        r-aksu kirjoitti:

        mitä viestejä, ei pameihin tai xanoreihin kuole alkon kanssa, tulee vaan helvetin hyvä olo, otin vappuaattona 8kpl 10mg diapamia, sekä puol koria kaljaa, ja kosssua kapakassa. olo oli helvetin hyvä, ja krapula hoitu xanoreilla/pameilla

        Hei r-aksu, taidat olla vielä aika nuori ja vetreä, elimistö ja pää kestää....kunnes jotain tapahtuu.

        Itse (sillon ku vielä dokailin) otin aina krapulaan vakiosantut ja diapamit, ei siinä mitään.

        Mut se et vetää niitä illalla dokaillessa kaljan ja viinan kera, ja tommosia määriä, niin hmmh, prognoosi on vähän huono; no sä näät sitte joskus jos tätä kauemmin harrastat - ehkä vankilassa :)


      • 15+14

        Sairaalassa delirium torjutaan laittamalla diapam-tiputukseen kun promillet menee alle 1,0. Pieni määrä alkoholia veressä ei estä bentsojen käyttöä mutta paljon viinaa vähän bentsoja on jo hyvin arveluttava vaikutuksiltaan. Voi tapahtua asioita mitä ei pelkästään viinapäissään koskaan tekisi.


    • Ei-Hajuakaan

      No huh... Kemikaaleja vaan korjaamaan itseaiheutettuja kipuja...

      Itse käytän (valitettavasti kieltolain alaista) luonnontuotetta savumuodossa krapulan korjailuun.

      Mutta ei se krapula ole itsellä hirveän kova useasti, sillä syön illan aikana koko ajan jotain ja ennen nukkumaan menoa pakotan itseeni vähintään tuopillisen, mielellään enemmän, vettä.

      Krapulaa pahentaa verensokerin vähyys ja nestehukka. Ne kun korjaa, jeesaa. Ja samalla kun syö jonkin rasvaisen annoksen krapulaan, niin tämä rasva auttaa elimistöä korjaamaan vahingot, mitä alkoholista aiheutuu.

      ...Tai no jos tuntuu siltä, että yhteiskunnallisesti hyväksyttyjä (ja vielä lääkärin määräämiä) kemikaaleja on kivempi vetää, kun esimerkiksi appelsiinia, niin senkun.

      • Mao

        "Itse käytän (valitettavasti kieltolain alaista) luonnontuotetta savumuodossa krapulan korjailuun."

        Käytätkö siis pilveä krapulan korjailuun? Itse otan kyllä mieluummin lääkärin määräämää lääkettä.
        Kysymys siitä, onko lääkettä "kiva vetää", ei ole olennainen. Bentsot normalisoivat olon. Puhun edelleen krapulasta, en alkoholin ja lääkkeiden sekakäytöstä!

        Kerrot myös pärjääväsi noilla ruokavaliokonsteilla. Tuleeko sinulle pelkotiloja? Jotenkin vaikuttaa, että koko krapula on sinulle vain fyysinen olotila.


      • Johan on reseptit.
        Mao kirjoitti:

        "Itse käytän (valitettavasti kieltolain alaista) luonnontuotetta savumuodossa krapulan korjailuun."

        Käytätkö siis pilveä krapulan korjailuun? Itse otan kyllä mieluummin lääkärin määräämää lääkettä.
        Kysymys siitä, onko lääkettä "kiva vetää", ei ole olennainen. Bentsot normalisoivat olon. Puhun edelleen krapulasta, en alkoholin ja lääkkeiden sekakäytöstä!

        Kerrot myös pärjääväsi noilla ruokavaliokonsteilla. Tuleeko sinulle pelkotiloja? Jotenkin vaikuttaa, että koko krapula on sinulle vain fyysinen olotila.

        Aikamoinen kaava kamraatilla. Otetaan viinaa, ja sitten tulee krapula. Siihen vaivaan pössytellään kannabista, ja taas on lanttu mikä on. Mutta ei ole krapula. Huimaa touhua.
        Siinä syömisen ja juomisen tärkeydessä hän on kyllä täysin oikeassa.
        Suomalaisten pitäisi ottaa oppia venäläisistä, sillä he eivät koskaan ota viinaa etteikö samalla syötäisi, vaikka niitä pieniä välipaloja, zakuzkaa joka huikan päälle. Se jos mikä ehkäisee krapulaa. Kokeiltu on, mutta tuppaa vaan huimetuksessa unohtumaan.


      • Sekakäyttäjä
        Mao kirjoitti:

        "Itse käytän (valitettavasti kieltolain alaista) luonnontuotetta savumuodossa krapulan korjailuun."

        Käytätkö siis pilveä krapulan korjailuun? Itse otan kyllä mieluummin lääkärin määräämää lääkettä.
        Kysymys siitä, onko lääkettä "kiva vetää", ei ole olennainen. Bentsot normalisoivat olon. Puhun edelleen krapulasta, en alkoholin ja lääkkeiden sekakäytöstä!

        Kerrot myös pärjääväsi noilla ruokavaliokonsteilla. Tuleeko sinulle pelkotiloja? Jotenkin vaikuttaa, että koko krapula on sinulle vain fyysinen olotila.

        Niin mutkun mutkun lääkäri määrää. Joillekin lääkäri tuntuu olevan se Jumala.
        Luonnontuote Hamppu on 4000 vuotta tunnettu yrtti. Noita bentsoja, pameja etc... ei ole tunnettu kuin ehkä 10 vuotta. Joten empä moisia uskalla edes harkita, missään tapauksessa.
        Miten monesti lääkkeitä on jouduttu vetämään markkinoilta kun ne aiheuttikin pahoja sivuvaikutuksia käyttäjillä tai lopulta jopa niiden jälkekäisillä. Aiheet on vain tabuja, lääketehtaiden mokia, joista vaietaan.


      • Ei-Hajuakaan
        Johan on reseptit. kirjoitti:

        Aikamoinen kaava kamraatilla. Otetaan viinaa, ja sitten tulee krapula. Siihen vaivaan pössytellään kannabista, ja taas on lanttu mikä on. Mutta ei ole krapula. Huimaa touhua.
        Siinä syömisen ja juomisen tärkeydessä hän on kyllä täysin oikeassa.
        Suomalaisten pitäisi ottaa oppia venäläisistä, sillä he eivät koskaan ota viinaa etteikö samalla syötäisi, vaikka niitä pieniä välipaloja, zakuzkaa joka huikan päälle. Se jos mikä ehkäisee krapulaa. Kokeiltu on, mutta tuppaa vaan huimetuksessa unohtumaan.

        Poltan joka päivä, joten jos sattuu olemaan krapula, jointti "normalisoi" tilannetta. - Enkä näin ollen tarvitse lääkkeitä.

        Harvoin poltan itseni kuitenkaan pilveen saakka. Semmonen kevyt utu koko ajan päällä on kivempi. Ulkopuolinen ei huomaa, itse pystyn toimimaan normaalisti, mutta minulla on yksin kivaa koko ajan.

        Työpaikalla työtoverit kyselevätkin jatkuvasti, miten jaksan hymyillä joka päivä koko työajan - hyvänä ja huonona, sateella ja auringolla. (Tosin työaikana en polta. Joskus saattaa loppujointti aamuröökinä kotona mennä, mutta muuten ei. - Ja jos olisi töissä ihmishenkiä kyseessä, en polttaisi loppujointtia aamuröökinä.)

        No mutta:

        Marinoikaa, ihmiset, marinoikaa!

        Lääkäriltä kunnon marinadikokteili!

        Muinaiset egyptiläiset olisi varmaan kateellisia nykyihmisen balsamointitekniikoista. Alkaa jo ruumiin ollessa hengissä. Paljonko säilytysaineita on siinä tuotteessa jota juuri nyt napostelet?


      • Ei-Hajuakaan
        Mao kirjoitti:

        "Itse käytän (valitettavasti kieltolain alaista) luonnontuotetta savumuodossa krapulan korjailuun."

        Käytätkö siis pilveä krapulan korjailuun? Itse otan kyllä mieluummin lääkärin määräämää lääkettä.
        Kysymys siitä, onko lääkettä "kiva vetää", ei ole olennainen. Bentsot normalisoivat olon. Puhun edelleen krapulasta, en alkoholin ja lääkkeiden sekakäytöstä!

        Kerrot myös pärjääväsi noilla ruokavaliokonsteilla. Tuleeko sinulle pelkotiloja? Jotenkin vaikuttaa, että koko krapula on sinulle vain fyysinen olotila.

        Juu, on ollut pelkotiloja. On ollut sellainen olo, että patjakin on läpimärkä hiestä, peitto vain märkä rätti. Ja pelottanut kaikki, eikä pysty edes tajuamaan mikä pelottaa. Vituttaa, ei ole rahaa edellisillan jäljiltä ja tulee mietittyä jatkuvasti mitä kaikkea mokailikaan. Ja tärinä - herranjestas kun joskus ei pysty edes jointtia käärimään. Ja vatsaan koskee. Väsyttää. Oksettaa. Liikkuminen sattuu. Paikallaan olo alkaa kiertämään vatsassa. Rööki oksettaa. Pään sisällä moukarimies täydessä touhussa. Istuma-asentoon nousu nostaa isomman hien ja tuntee pulssin ohimolla.

        Siksi en juo niin usein.

        Pienellä palalla hasista teen seassa saa oloa hieman paremmaksi. Ja sokeria joukkoon, että verensokeri kohoaa.

        Niin, ehkä se kuulostaa tottumattoman korvaan ronskilta polttaa huumeita krapulankorjailuun, mutta minulle se toimii kyllä niin monena muunakin. Siitä kaikki lähtee, siihen kaikki palaa. Se on elämäntavaksi muodostumassa.

        En sekoile polteltuani, enkä mielestäni ole aivojani tuhonnut. Taskulaskinta käytän harvoin, vaikka numeroiden kanssa joutuu töissä pelailemaankin. Jokaisessa työpaikassani olen ollut aina asemassa, missä minulta tullaan kysymään neuvoa, vaikkei se toimenkuvaani ole kuulunutkaan. Työnsä osaavalta on hyvä mennä kysymään jos itse ei vielä jotain ole oppinut tai ei muista.

        Itse asiassa kun viime viikonloppuna olin sekakäyttäjän ominaisuudessa (sieniä ja hasista) duunibileissä, niin siellä tuli muutama ilmoittamaan, että minua kohtaan heillä on respektiä. Kuulemma teen töitä, kuin pieni eläin silti osaan pitää hauskaa, kuin pieni eläin.


      • Ovidiu
        Sekakäyttäjä kirjoitti:

        Niin mutkun mutkun lääkäri määrää. Joillekin lääkäri tuntuu olevan se Jumala.
        Luonnontuote Hamppu on 4000 vuotta tunnettu yrtti. Noita bentsoja, pameja etc... ei ole tunnettu kuin ehkä 10 vuotta. Joten empä moisia uskalla edes harkita, missään tapauksessa.
        Miten monesti lääkkeitä on jouduttu vetämään markkinoilta kun ne aiheuttikin pahoja sivuvaikutuksia käyttäjillä tai lopulta jopa niiden jälkekäisillä. Aiheet on vain tabuja, lääketehtaiden mokia, joista vaietaan.

        Diatsepaami taisi tulla 1950-luvulla eli jonkin verran siitä lääkkeestä tietoa pitäisi jo olla. Ja vaikka olisikin välillä vedetty markkinoilta pois (en tosin ole kuullut), niin takaisin on lääke päässyt.

        Mutta eivät ole pamit 4000 vuotta vanhoja kuten hamppu ja sitähän on käytetty
        lääkinnällisiin(kin) tarkoituksiin varmaan koko tuon ajan.

        Itse otan kuitenkin mieluummin tabletin kuin että polttaisin yhtään mitään.

        Kukin tyylillään tai tyylittömyydellään, ihan miten vain.


      • Viinaa krapulaan.
        Mao kirjoitti:

        "Itse käytän (valitettavasti kieltolain alaista) luonnontuotetta savumuodossa krapulan korjailuun."

        Käytätkö siis pilveä krapulan korjailuun? Itse otan kyllä mieluummin lääkärin määräämää lääkettä.
        Kysymys siitä, onko lääkettä "kiva vetää", ei ole olennainen. Bentsot normalisoivat olon. Puhun edelleen krapulasta, en alkoholin ja lääkkeiden sekakäytöstä!

        Kerrot myös pärjääväsi noilla ruokavaliokonsteilla. Tuleeko sinulle pelkotiloja? Jotenkin vaikuttaa, että koko krapula on sinulle vain fyysinen olotila.

        Vastaan omasta puolestani, että ainakin minulle krapula on lähes ainoastaan fyysinen pahoinvoinnin tila, ja erittäin paha sellainen.

        Pahin krapula oli joskus vähän ennen vuotta 2000. Makasin kylpyhuoneen lattialla 33 tuntia kykenemättä liikkumaan ja oksennusta tuli suusta koko ajan.


      • Ljubovka
        Johan on reseptit. kirjoitti:

        Aikamoinen kaava kamraatilla. Otetaan viinaa, ja sitten tulee krapula. Siihen vaivaan pössytellään kannabista, ja taas on lanttu mikä on. Mutta ei ole krapula. Huimaa touhua.
        Siinä syömisen ja juomisen tärkeydessä hän on kyllä täysin oikeassa.
        Suomalaisten pitäisi ottaa oppia venäläisistä, sillä he eivät koskaan ota viinaa etteikö samalla syötäisi, vaikka niitä pieniä välipaloja, zakuzkaa joka huikan päälle. Se jos mikä ehkäisee krapulaa. Kokeiltu on, mutta tuppaa vaan huimetuksessa unohtumaan.

        Pöh venäläiset dokut mitään koko ajan syö jotain zakuskaa, varsinki sillon ku vedetään viinaa jossain kadulla, ihan niiku suomalaiset - ei kaikilla oo varaa koko skruudata. Ne dokaa ja niil on darra ihan samalla tavalla.

        Sitä paitsi viina ja ruoka ei sovi yhteen, tulee yrjö.


      • Ljubovka
        Sekakäyttäjä kirjoitti:

        Niin mutkun mutkun lääkäri määrää. Joillekin lääkäri tuntuu olevan se Jumala.
        Luonnontuote Hamppu on 4000 vuotta tunnettu yrtti. Noita bentsoja, pameja etc... ei ole tunnettu kuin ehkä 10 vuotta. Joten empä moisia uskalla edes harkita, missään tapauksessa.
        Miten monesti lääkkeitä on jouduttu vetämään markkinoilta kun ne aiheuttikin pahoja sivuvaikutuksia käyttäjillä tai lopulta jopa niiden jälkekäisillä. Aiheet on vain tabuja, lääketehtaiden mokia, joista vaietaan.

        Bentsot tuli myynti 1960-luvun alussa, vai että 10 vuotta....ja diapam on turvallinen tuote, vähän sivuvaikutuksia, jos ei nyt ihan kourakaupalla päivittäin vedä.


      • Zakuskaa
        Ljubovka kirjoitti:

        Pöh venäläiset dokut mitään koko ajan syö jotain zakuskaa, varsinki sillon ku vedetään viinaa jossain kadulla, ihan niiku suomalaiset - ei kaikilla oo varaa koko skruudata. Ne dokaa ja niil on darra ihan samalla tavalla.

        Sitä paitsi viina ja ruoka ei sovi yhteen, tulee yrjö.

        Katsos täällä: http://englishrussia.com/images/homeless_of_moscow/4.jpg


      • Ljubovka
        Zakuskaa kirjoitti:

        Katsos täällä: http://englishrussia.com/images/homeless_of_moscow/4.jpg

        Joo, spurgumummolla joku suklaapatukka kädessä? No kyllä Suomessakin dokut vetää jotain huttua päivän mittaan aina sillon tällön dokaamisen välissä- tollaset surulliset mummelit nyt tuskin istuskelee viihtysästi etupäässä edes keittiön pöydän ääressä syömässä jotain herkullista salaattia, tota mä just tarkotin, viinaa vedetään missä vedetään sielläkin kuten täällä - ne jotka kotona dokaa ja laittaa ruokaa ja yrittää edes juoda kohtuudella pienten välipalojen ohella.....ääh mitä välii....


      • åäöåäö
        Ljubovka kirjoitti:

        Bentsot tuli myynti 1960-luvun alussa, vai että 10 vuotta....ja diapam on turvallinen tuote, vähän sivuvaikutuksia, jos ei nyt ihan kourakaupalla päivittäin vedä.

        Kun diapam tuotiin markkinoille kyseinen lääketehdas ilmoitti että tähän lääkkeeseen ei muodostu riippuvuutta.


      • qweqrtyui
        Viinaa krapulaan. kirjoitti:

        Vastaan omasta puolestani, että ainakin minulle krapula on lähes ainoastaan fyysinen pahoinvoinnin tila, ja erittäin paha sellainen.

        Pahin krapula oli joskus vähän ennen vuotta 2000. Makasin kylpyhuoneen lattialla 33 tuntia kykenemättä liikkumaan ja oksennusta tuli suusta koko ajan.

        No voi jumalauta. Ja mä luulin, et mulla on ollu krapula. 33 tuntia... huhhuh. Sweet.


    • olis

      jättää kokonaan juomatta. Jos ei kestä krapulaa, minkä ihmeen takia sitten täytyy sellainen itselleen hankkia.

      • asddsa

        dokaaminen on hauska ajanviete.


      • yksinkertaista

        voi sen myöntää


    • Sekakäyttäjä

      Sillä se krapula lähtee millä on tullutkin. Kevyt loivennus on 1 olut noin tunnin välein. max 4 olutta.
      En tiedä noista diapameista, kun en ole uskaltanut kokeilla, epäilyttäviä kemikaaleja.

      "Let the grass grow"

    • osastolla

      Katkaisussa syötetään pampamia niin paljon että lopulta nukahtaa. Eli ihan vapaasti vain myös kotikäytössä.

      • Mutta mistä pirusta..

        sen tiedät, jos vaikka on vielä promilleja, niin silloin on pamista loota totaalisen sekaisin. Nimimerkillä "karmea kokemus pamista".


      • sairaalassa
        Mutta mistä pirusta.. kirjoitti:

        sen tiedät, jos vaikka on vielä promilleja, niin silloin on pamista loota totaalisen sekaisin. Nimimerkillä "karmea kokemus pamista".

        Kun kerran sain hirveän paniikkikohtauksen monen päivän juomisen jälkeen, jouduin lähtemään sairaalaan. Ne tutki kaikki, sydämen toiminnan jne. ja puhallutti tietysti. Mulla oli i,5 promillea vielä vaikka hirveä kauhukrapula päällä. Sain sekä suoneen että suun kautta nestemäistä diapamia parin tunnin välein. Pelotti kamalasti. Selvisin siitä. Ja myöhemmin olen taas juonut ja kärsinyt krapuloista, nyt on diapamin kotona ja krapula-aamut voi sen avulla kestää ja mennä töihin.


    • käyttäjä

      Minä olen joskus rouskinut ryypätessä levyllisen 10kpl temestaa. Hyvin sopii myös rauhoittavat viinan kanssa

      • sut kapakassa

        vedit muuten kaksi liuskaa ainakin ja tarjosit kaikille kavereillekin. joit vettä.


      • xwzz
        sut kapakassa kirjoitti:

        vedit muuten kaksi liuskaa ainakin ja tarjosit kaikille kavereillekin. joit vettä.

        Muuten hyvä, mutta ryynikänneissä muisti pätkii kuin dementikolla.


    • juoppo.....

      Voi sitä ottaa...mutta se varastoituu rasvakudoksiin, parempi ja tehokkaampi on Opamox..sillä saa juoppokin nukuttua!

    • on -

      olla kerrankin fiksu ja olla ottamatta siten, että tulee krapula. Vai oletko alkoholista riippuvainen ressukka?

      • Ljubovka

        Sä oot tyhmä, niin tyhmä etten viitsi ees sääliä.


    • on pami

      Arvaamaton lääke. Jos on viinaa vielä veressä. Toisilla ei tee ihmeitä, mutta joku voi seota täysin. Siis tulla sellainen känni viinan kanssa, että tekee aivan hulluja. En kyllä suosittele.

    • ja vitamiini

      hei

      diapamia ja viinaa veressä, todella vaarallinen yhdistelmä!

      Itselleni on ollut hyvä ja paras se poretabletti Alka-Seltzer. Sitten pikkuhiljaa vitamiineja, etenkin B-vitamiinia ja C:tä.
      Mulla oli kankkusessa (nykyään en enää juo niin paljon että tulis)aina ihan mieletön jano. Olis voinu vetää monta lasillista vettä. Siksi toi alkaseltzer on hyvä, kun se kai korjaa vähän sitä suolatasapainoakin.
      Elimistöhän kuivaa sen alkoholin kanssa.

      Ja sitten pikkuhiljaa jotain syö. Noissa viesteissä oli hyviä neuvoja.

      Luulen, että jos olet polttanut paljon, niin siitä voi tulla vielä lisäpuhtia krapulaan.

      Mutta ÄLÄ missään tapauksessa ota diapamia, sehän voi olla hengenvaarallinen yhdistelmä viinan kanssa.

      • Mao

        Sinä ja nimimerkki "on pami" sekoitatte nyt kaksi asiaa. Alkuperäinenhän kysyi voiko ottaa KRAPULAANSA sitä Diapamia? Kyllä voi. Diatsepaami on erittäin yleinen alkoholivieroituslääke.

        Sen sijaan juomisen yhteydessä - kuten aivan oikein totesitkin - ei tule bentsoja käyttää - koska ihmisen luonne voi muuttua arvaamattomaksi ja sekavaksi. Krapula on vieroitusoire, eikä silloin alkoholin satunnaiskäyttäjällä pitäisi olla promilleja enää veressä. Suurkuluttajat ovat asia erikseen. Silloin krapula iskee jo ennen kuin maksa on polttanut alkoholia verestä.

        En jaksa uskoa, että Sinä kärsisit kovista krapuloista, kun saat paranneltua oloasi Alka-Seltzerillä ja vitamiineilla, joista ei juuri hyötyä ole.

        B1-vitamiinia (tiamiinia) tulee antaa injektiona lihakseen pitkäaikaisen alkoholinkäytön jälkeen ennen hiilihydraattitason korjaamista vakavien neurologisten ongelmien välttämiseksi. Tavallinen krapula ei vaadi B-vitamiinia. Magnesium voi olla hyödyksi, jos on taipumusta suonenvetoihin krapulassa.

        Sekakäyttäjähörhöjen takia ei tarvitse syyllistää kaikkia bentsolääkitystä käyttäviä.


      • sulle mao
        Mao kirjoitti:

        Sinä ja nimimerkki "on pami" sekoitatte nyt kaksi asiaa. Alkuperäinenhän kysyi voiko ottaa KRAPULAANSA sitä Diapamia? Kyllä voi. Diatsepaami on erittäin yleinen alkoholivieroituslääke.

        Sen sijaan juomisen yhteydessä - kuten aivan oikein totesitkin - ei tule bentsoja käyttää - koska ihmisen luonne voi muuttua arvaamattomaksi ja sekavaksi. Krapula on vieroitusoire, eikä silloin alkoholin satunnaiskäyttäjällä pitäisi olla promilleja enää veressä. Suurkuluttajat ovat asia erikseen. Silloin krapula iskee jo ennen kuin maksa on polttanut alkoholia verestä.

        En jaksa uskoa, että Sinä kärsisit kovista krapuloista, kun saat paranneltua oloasi Alka-Seltzerillä ja vitamiineilla, joista ei juuri hyötyä ole.

        B1-vitamiinia (tiamiinia) tulee antaa injektiona lihakseen pitkäaikaisen alkoholinkäytön jälkeen ennen hiilihydraattitason korjaamista vakavien neurologisten ongelmien välttämiseksi. Tavallinen krapula ei vaadi B-vitamiinia. Magnesium voi olla hyödyksi, jos on taipumusta suonenvetoihin krapulassa.

        Sekakäyttäjähörhöjen takia ei tarvitse syyllistää kaikkia bentsolääkitystä käyttäviä.

        joo, kiitos oikaisusta Mao!
        totta, en voi juoda useaa päivää. Aamulla on niin paha olo, ettei krapularyyppy pysyis edes sisällä.
        Mutta se Alka-Sz ihan oikeasti auttoi mua, samoin B-vitamiini.
        ja ne ajat on tosiaan takana, jolloin veti tosta vaan pullon viiniä. Nyt saa korkeintaan 2 lasillista menemään. Näin se elämä heittelee ;D


      • Mao
        sulle mao kirjoitti:

        joo, kiitos oikaisusta Mao!
        totta, en voi juoda useaa päivää. Aamulla on niin paha olo, ettei krapularyyppy pysyis edes sisällä.
        Mutta se Alka-Sz ihan oikeasti auttoi mua, samoin B-vitamiini.
        ja ne ajat on tosiaan takana, jolloin veti tosta vaan pullon viiniä. Nyt saa korkeintaan 2 lasillista menemään. Näin se elämä heittelee ;D

        ymmärsit pointtini! Olen suorastaan kiitollinen siitä. Yleensä kun yrittää näillä palstoilla jotakin esittää, saa vastaukseksi pelkkää perustelematonta "juupas-eipäs"-inttämistä.

        Jos nuo lääkkeet ja vitskut ovat Sinua auttaneet, en tietenkään voi väittää vastaan. Eikä niistä haittaakaan ole. Tosin Alka-Seltzer saattaa ärsyttää mahaa joidenkin kohdalla.


    • Outoa touhua

      helvetissä juot jos siitä seuraa noin huono olo? Luuseri!

      • Jakkupukujuoppo

        helvetissä ja taivaassa. Olen alkoholisti. Jos aloitan, ei mikään auta.
        Nyt otin 10-millisen pamin ja puol pulloa viinaa.
        Olen niin väsynyt ja kyllästynyt. Ai niin, pamit voi relaksoida niin, että tukehtuu omaan oksennukseen tai sydän vain pysähtyy.
        Jos voisikin tautinsa valita...........


      • jopetus

        niin... Miksi juo jos tulee huono olo? Se on ikuisuus kysymys. Voi johtua jostain muustakin kuin alkoholista. Esim alkoholismista. Miksi lähteä kuuhun jos sieltä ei tule välttämättä elävänä takaisin ja niin päin pois. Älä vääristele ja yksinkertaista niin monimutkaista asiaa mitä ei lääketiede ole vieläkään valmis selittämään. Ihminen tajuaa parhaiten itse mitä tekee. En mä lähde masentuneelle ihmiselle sanomaan että "lähde nyt hyvä ihminen lenkille ja tee itsellesi jotain" . Olet osittain oikeassa mutta osittain niin väärässä! tv. psykiatri


      • Jouppo
        jopetus kirjoitti:

        niin... Miksi juo jos tulee huono olo? Se on ikuisuus kysymys. Voi johtua jostain muustakin kuin alkoholista. Esim alkoholismista. Miksi lähteä kuuhun jos sieltä ei tule välttämättä elävänä takaisin ja niin päin pois. Älä vääristele ja yksinkertaista niin monimutkaista asiaa mitä ei lääketiede ole vieläkään valmis selittämään. Ihminen tajuaa parhaiten itse mitä tekee. En mä lähde masentuneelle ihmiselle sanomaan että "lähde nyt hyvä ihminen lenkille ja tee itsellesi jotain" . Olet osittain oikeassa mutta osittain niin väärässä! tv. psykiatri

        Juoppo voi juoda sen takia, että juomalla voi hyvällä tuurilla tulla vähemmän huono olo mitä on jo valmiiksi.


    • PAMIT

      A-klinikat jakavat pameja krapulaisille ja lääkärit kirjoittavat reseptejä. Ei se ole hengenvaarallista, jos käyttö on satunnaista. Koukkuun niistä kyllä jää helposti: sen vuoksi en suosittele. Aikoinaan diapamia myytiin ilman reseptejä ja krapulakäyttö oli yleistä. Betasalpaajat saattavat auttaa myös.

    • Nöyryyttä ihmiset

      Itse olen sitä mieltä, kun krapulaa on olemassa. Niin sen kanssa on pärjättävä, jos niin paljon juo. Krapula on NÖYRYYTTÄ, mikä pitää vain kestää.
      Alkoholi sekoittaa elimistön vitamiini,neste,sokeri,hivenainevarastot niin hyvin. Että jokaisella kenties toimii joku oma poppakonsti. Jos itse juon, niin kärsin seuraavana päivänä siitä sitten, enkä etsiskele ihmeparannusta vaivaan.

      • oiekin

        Kyllähän naurattaa tälläinen pska... Täällä taas juttelee kaverit jotka ei oo krapulaa nähnykään saatika juonu edes parin päivän putkia. Tai edes viikon... "mä kärsin sen mitä oon ottanu jne" pskaa kuulee.... siinä kaveri on ottanu pullon viinaa ja muutaman tupakan vetäny nii ollaan täällä puhumassa miten krapula parannetaan. Hohhoijaa, menkää lekurii nii ne tietää ja yleensä saa pamit ym.... propralilla heittäisin vesilintua jos ei ihan mahoton paniikki iske ;)


      • Alkkisss
        oiekin kirjoitti:

        Kyllähän naurattaa tälläinen pska... Täällä taas juttelee kaverit jotka ei oo krapulaa nähnykään saatika juonu edes parin päivän putkia. Tai edes viikon... "mä kärsin sen mitä oon ottanu jne" pskaa kuulee.... siinä kaveri on ottanu pullon viinaa ja muutaman tupakan vetäny nii ollaan täällä puhumassa miten krapula parannetaan. Hohhoijaa, menkää lekurii nii ne tietää ja yleensä saa pamit ym.... propralilla heittäisin vesilintua jos ei ihan mahoton paniikki iske ;)

        Nimenomaan, suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään käsitystä siitä mitä krapula voi olla. Minulta on ystävä KUOLLUT krapulaan, kun joutui leikkaukseen menon vuoksi yhtäkkiä lopettamaan jatkuvan ryyppäämisen.
        Pidettiin sairaalassa tajuttomana pitkän aikaa. Munuaiset oli lakanneet toimintansa. Virkosivat hetkeksi, mutta sitten muu kroppa antoi periksi.
        Tämän perusteella jokainen, joka aliarvioi krapulaa ja jauhaa "itseaiheutettua", ei saa ainakaan minulta sympatiaa eikä ymmärrystä.


      • Ljubovka

        Olet ylpeä, et nöyrä. Jos kärsit krapulan ilman lääkkeitä, kuvittelet kai olevas jonkinlainen sankari; sankari olisit jos pystyisit lopettamaan kokonaan alkoholin käytön tai opettelemaan juomaan niin ettei tule krapulaa.

        On nöyryyttä ottaa krapulaan oikea lääke, esim Diapam (muitakin on), hoitaa alkoholimyrkytys pois lääkkeillä, hyväksyä se että asiat ei oo mustavalkosia, olla ottamatta riskiä saada pahempi sairauskohtaus.


      • Suurkuluttaja
        Alkkisss kirjoitti:

        Nimenomaan, suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään käsitystä siitä mitä krapula voi olla. Minulta on ystävä KUOLLUT krapulaan, kun joutui leikkaukseen menon vuoksi yhtäkkiä lopettamaan jatkuvan ryyppäämisen.
        Pidettiin sairaalassa tajuttomana pitkän aikaa. Munuaiset oli lakanneet toimintansa. Virkosivat hetkeksi, mutta sitten muu kroppa antoi periksi.
        Tämän perusteella jokainen, joka aliarvioi krapulaa ja jauhaa "itseaiheutettua", ei saa ainakaan minulta sympatiaa eikä ymmärrystä.

        Jep. Mä liityn tähän porukkaan. Nää saatanan amatöörithän on suorastaan vaarallisisa neuvoineen. Alkoholin vierotusoireista, deliriumista ja todellisesta hengenvaarasta nää saatanan jeesustelijat ei tiedä hevonvittu yhtään mitään. Tällaset tontut katsoo ja moraalisaarnaa vierestä, kun joku kramppaaa lattialla. Lyö perkele sitä potilasta vielä raamatulla päähän. Varmaan kuolee.

        Kannattais ottaa selvää, mitä on kyllästyshoito (alkoholi "korvataan" diazepamilla, joka lopetetaan viikon kuluessa asteittain). Mikä on viinakramppi? Mikä on delirium? Miten vältetään? Kuinka hoidetaan? Pitääkö soittaa ambulanssi?

        Vituttaa niin, että lopetan tähän.


    • HeiriHobitti

      joojoo, senkun otat. Vitosen pamin voi hyvin ottaa darrassa, ei siihe kuole. kuhan et koko lätkää rouski vois tulla letkee olo noin muuten ;)

      • jukkkkkis

        Itte otan darrasta riippuen 3-4 10mg pamia. Hyvin tasottaa oloo.
        Luin netistä et jos menee katkolle ni ne antaa 200mg suoneen, joka kuuloostaa aika satsilta.


      • huomio varo!!!
        jukkkkkis kirjoitti:

        Itte otan darrasta riippuen 3-4 10mg pamia. Hyvin tasottaa oloo.
        Luin netistä et jos menee katkolle ni ne antaa 200mg suoneen, joka kuuloostaa aika satsilta.

        No onpas taas vaarallinen urbaanilegenda. Katkolla: pahoihin tärinöihin 20mg diazepam oraaliliuos. Sanotaan mansikaksi maun ja värin vuoksi. Sen jälkeen 10mg diapameja kahden tunnin välein, jos olet hereillä. Toisena vuorokautena 3-4 10 mg diapam, ja siitä ajetaan nopeasti alas. Viis kertaa ollu siellä.

        Unohda tollaset 200mg jutut. Henki menee aika varmasti, jos suoneen täräyttää.

        OIKEASTI


    • hih _))))_43

      Juokaa niin saatanasti ja käyttäkää lääkkeitä nuorena !
      Ei tarvii sit enään aikuisena juoda , vaan ihmetellä kun on sisuskalut menneet.
      Minulla nimittäin on näin käynyt , tänään sain lääkäristä tulokset .. Et eipä yhtään inhota vaikka en enään saa alkoa ottaaa.. on elämässä muutakin kuin Alko .. Nyt aletaan laittaa sisuskaluja uusiksi ja syön monia eri läkkeitä loopuelämäni .

    • .

      "Aina parin päivän hirveä kankkunen" viittaa siihen, että alkoholiongelmallesi tarttis tehdä jotain.

      Oletko koskaan ajatellut olevasi kehittymässä alkoholistiksi, ellet sitä jo ole?

      • A

        Nyt ymmärrän vähän miksi joitakin ihmisiä kuumottelee täällä. Nyt kuumottaa minuakin.

        Hurskastelua tai ei, opeteltava juomaan niin, ettei rauhottavia tarvitse tai sitten on alkoholiongelma.
        Krapulapamit ajaa tilanteen alas. Ensinnäkin kankkusen poistuminen aiheuttaa fiiliksen siitä ettei juominen ollutkaan niin pahaa kun oireita ei ole - joten juominen lisääntyy, pahenee tai tulee merkityksettömämmäksi. Toisaalta, kynnys ottaa pameja muutenkin tulee laskemaan. '
        Ne ovat aaaaaivan ihania lääkkeitä mutta ovat sekakäytön tullessa kuvioihin uskomaton riippa...


    • grapulakuru

      Itse olen aina pitkän putken jälkeen, sen jälkeen kun promillet lähellä nollaa ja elimistö ei tunnu toimivan enään ollenkaan(lähtö joko katkolle tai viinaa saatava pakosti lisää että pysyy edes hengissä) ottanu 1kpl/15mg opamoxia. Pari tuntia unta ja toimintakyky huomattavasti palautunut. Yleisesti ekana pahinpana päivänä max 3nappia tasasesti jaoteltua,syödä paljon päivän aikana, toisena vähintään puolittaa nappi määrä. Kolmantena päivänä nappaa sen viimesen puolikkaan. muutaman päivän vielä munuaiset ym.paikat soi mutta sen kestää kyllä jo. Yleisesti nukkumaan pystyminen tärkeintä ja ruokailu.

    • kokenuttuurijuoppo

      Mulle toimii parhaiten noin viikon putken katkaisu niin, että lopettamispäivänä juo pikkuhiljaa max 10-12 kaljaa ja ennen nukkumaanmenoa opamox 30-45mg annoksena. Hyvin saa unen eikä tule niitä saatanan säpsähdyksiä ja paniikkitiloja kun tuntuu että sydän pysähtyy. Diapamia olisi mukava kokeilla samaan mutta en saa niitä mistään käsiini.

    • Voi ottaa

      Häviää ahdistukset pois ja saa nukuttua.

    • Anonyymi

      Paras krapulalääke on sama aine, jonka sen aiheutti. Juo 3 pulloa keskikaljaa niin krapula lähtee. Jos yllättää myöhemmin päivällä juo yksi pullo lisää.

      • Anonyymi

        Älä jauha paskaa. Viime yönö otin tappokrapulaan 8 kaljaa ei auttanu mitään. Nyt aamulla viina psykoosis otin 1 x 10mg diapam. Olo ku ei ois mitään juonutkaan ja väsyttää vaan ja ruoka maistuu.


    • Anonyymi

      katkolla saa diapamia kunnes nukahtaa, ne alkaa antaa sitä jo ennenkun promillet on laskenu nollaan

      pamin syöminen ennenkun promillet on tarpeeks alhaalla, tai liian iso annos saattaa johtaa sekoiluun. tulee niin hyvä ollo, että voi keksiä juoda eiliset juomat loppuun

      jos on pakko vetää pami, niin vasta illalla että saa unta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe