en käsitä vanhempia jotka (yrittää) tappaa itsensä sekä lapset!

maikki23

aivan älytöntä ja kamalaa. Tän päivänen uutinen taas sai kiukusta kihisemään, äiti yritti tappaa ittesä ja lapset. Herrajestas ei se ole lasten vika jos äitillä on asiat huonosti... ikävää

11

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsittäjä

      Hulluja on moneen junaan ja osa jää asemallekin.

      Kahjo saattaa tehdä jutskia ilman että yhtään tajuaa mitä tekee.

      Toinen viirupää tietää tarkalleen mitä tekee ja pystyy hyvin perustelemaankin tekonsa itselleen.

      Huolestunut saisit olla jos käsittäisit tappajavanhempien tekojen perusteet.

    • varmaan

      ajatteli "pelastavansa" lapset.. Ettei joudu vieraalle kasvatettavaksi.

      • *huokaus*

        Aika tylyä haukkua toinen, täysin vieras ihminen tällä palstalla? Oletteko ajatelleet että kenties tällä ihmisellä oli monta asiaa todella huonosti, eikä enää tuntenut jaksavansa, ja vainoharhaisuukissaan kenties oli huolisaan lapsistaan ja ajatteli että jos itsellä olisi paras olla kuollut, kenties lastenkin? Hyvin on teillä ollut asiat jos ette ikinä ole vakavaa masennusta joutunut kokemaan. Itse olen nähnyt ja kokenut lähellä itsemurhaa käyneitä, ja voin sanoa että ei aina ulospäin näy miten huonosti menee sisällä. Ympäristöllä pitäisi olla enemmän herkkyyttä todeta tilanteet joissa alkaa ote lipsua todellisuudesta.

        Jos jotakuta pitää syyttää, niin syyttäkää yhteiskuntaa joka ei tarpeeksi tue perheitä ja anna tukea esim. masennuksen hoidossa. Laitetaan lääkkeille ja avohoitoon ja taputetaan selkään että kyllä se siitä, vaikka oikeasti ihminen ehkä tarvitsisi todellisen pitempiaikaisen irtioton arkeen.


      • "varmaan"
        *huokaus* kirjoitti:

        Aika tylyä haukkua toinen, täysin vieras ihminen tällä palstalla? Oletteko ajatelleet että kenties tällä ihmisellä oli monta asiaa todella huonosti, eikä enää tuntenut jaksavansa, ja vainoharhaisuukissaan kenties oli huolisaan lapsistaan ja ajatteli että jos itsellä olisi paras olla kuollut, kenties lastenkin? Hyvin on teillä ollut asiat jos ette ikinä ole vakavaa masennusta joutunut kokemaan. Itse olen nähnyt ja kokenut lähellä itsemurhaa käyneitä, ja voin sanoa että ei aina ulospäin näy miten huonosti menee sisällä. Ympäristöllä pitäisi olla enemmän herkkyyttä todeta tilanteet joissa alkaa ote lipsua todellisuudesta.

        Jos jotakuta pitää syyttää, niin syyttäkää yhteiskuntaa joka ei tarpeeksi tue perheitä ja anna tukea esim. masennuksen hoidossa. Laitetaan lääkkeille ja avohoitoon ja taputetaan selkään että kyllä se siitä, vaikka oikeasti ihminen ehkä tarvitsisi todellisen pitempiaikaisen irtioton arkeen.

        Vastaan koska minun kirjoitukseni alle olit kommenttisi laittanut. Kysyisinkin miten olen HAUKKUNUT tätä äitiä??? Mitä pahaa oli kirjoituksessani? Eikö sitä ihan tosissaan voi ajatella, että ei halua lapsiaan mihinkään lastenkotiin tms.? Ikävää, että halusit ymmärtää viestini näin, "ymmärsit" kuitenkin väärin..


    • ...käsitän

      Ei se mikään ihme ole että äiti haluaa tappaa itsensä ja miksei lapsetkin. Joskus sitä vaan ajautuu tahtomattaankin sellaiseen umpikujaan ettei ulospääsyä näy kuin kuoleman kautta - ei itselle eikä ehkä lapsillekaan. Ja jos äiti rakastaa lapsiaan niin miksei hän haluaisi viedä heitä mukanaan ajasta ikuisuuteenkin. Pahempi mun mielestä on äiti joka tappaa lapsensa ja haluaa jäädä itse elämään.

      Ehkäpä tää oli aika sekava kommentti, mutta anyway: se joka on syytön heittäköön ensimmäisen kiven. Minä en sitä heitä sillä itsekin olen ollut tarpeeksi lähellä ymmärtääkseni näitä tragedioita.

      • "varmaan"

        Kuten tuossa äskön kirjoitin, en hauku äiti. MUTTA mielestäni olisi hyvä pitää tämän kaltaisia tapahtumia ihmeinä! Mielestäni siis pitäisi olla ihme jos äiti haluaa tappaa itsensä ja lapsensa! Sen pitäisi AINA olla ihme, johon pitäisi puuttua ja auttaa takaisin elämän virtaan! (siis huolestuttavalla tavalla ihme)

        Jos nyt halutaan leikitellä sillä mikä on pahinta niin toki kaikista pahimmalle ajatukselle tuntuu se, että äiti tappaa lapsensa ja jää itse elämään. Mutta eikö "helpoimmalta" tappovaihtoehdoista tuntuisi se, että äiti tappaa vain itsensä ja jättää lapset henkiin?? Tietysti äiti voi ajatella juuri näin, että hän "haluaisi viedä heitä mukanaan ajasta ikuisuuteenkin" tai kuten esitin (ilman ironiaa), että ajattelee lapsilla olevan luonaan tuonpuoleisessa parempi kuin ilman äitiä elävien kirjoissa. Ja ymmärrän, että kun on vaikka sairas (masennus) ei tälläisiä osaa järjellä ajatella. Siksi olisi kai hyvä jos jokainen äidiksi aikova tai äitinä oleva miettisi ikään kuin "ennaltaehkäisevässä mielessä", että mitä haluaa lapsilleen jos kuolisi. Terve aikuinen ymmärtää, että lapsella on mahdollisuus hyvään elämään ilman häntäkin. Jos sen ajatuksen päähänsä saisi taottua, niin kenties sen mahdollisella hädän hetkelläkin muistaisi? En tiedä..


      • äiti-ihminen
        "varmaan" kirjoitti:

        Kuten tuossa äskön kirjoitin, en hauku äiti. MUTTA mielestäni olisi hyvä pitää tämän kaltaisia tapahtumia ihmeinä! Mielestäni siis pitäisi olla ihme jos äiti haluaa tappaa itsensä ja lapsensa! Sen pitäisi AINA olla ihme, johon pitäisi puuttua ja auttaa takaisin elämän virtaan! (siis huolestuttavalla tavalla ihme)

        Jos nyt halutaan leikitellä sillä mikä on pahinta niin toki kaikista pahimmalle ajatukselle tuntuu se, että äiti tappaa lapsensa ja jää itse elämään. Mutta eikö "helpoimmalta" tappovaihtoehdoista tuntuisi se, että äiti tappaa vain itsensä ja jättää lapset henkiin?? Tietysti äiti voi ajatella juuri näin, että hän "haluaisi viedä heitä mukanaan ajasta ikuisuuteenkin" tai kuten esitin (ilman ironiaa), että ajattelee lapsilla olevan luonaan tuonpuoleisessa parempi kuin ilman äitiä elävien kirjoissa. Ja ymmärrän, että kun on vaikka sairas (masennus) ei tälläisiä osaa järjellä ajatella. Siksi olisi kai hyvä jos jokainen äidiksi aikova tai äitinä oleva miettisi ikään kuin "ennaltaehkäisevässä mielessä", että mitä haluaa lapsilleen jos kuolisi. Terve aikuinen ymmärtää, että lapsella on mahdollisuus hyvään elämään ilman häntäkin. Jos sen ajatuksen päähänsä saisi taottua, niin kenties sen mahdollisella hädän hetkelläkin muistaisi? En tiedä..

        No mun mielestä on aika sairasta lähteä edes pohtimaan tuommosten sekopäiden motiiveja. Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään minkälaisessa elämäntilanteessa semmonen on, ne lapset ei ole millään tavalla syyllisiä siihen!!!


      • Anonyymi

        En käsitä, hermoheikot naiset ei aikoinaan saanut tehdä lapsia, Laki ei huono. lystii on kun lapsia tehdään, muttei viitsiä niistä pitää huolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käsitä, hermoheikot naiset ei aikoinaan saanut tehdä lapsia, Laki ei huono. lystii on kun lapsia tehdään, muttei viitsiä niistä pitää huolta.

        Vai niin.


    • Anonyymi

      En tiedä tapausta. Olen huomannut nykyisen itsekkään, vihamielisen asenneilmapiirin. Ne, jotka tuomitsevat kovasti mutta eivät itse millään tavalla auta eivätkä ole aidosti huolissaan vaan päinvastoin, haluavat pahaa ja aiheittavat pahoinvointia eri keinoilla, nehän saa mitä kerjäävät kun toisen sietokyky ylittyy. Kiva varmaan hurskastella?

    • Anonyymi

      Eniten ihmetyttää äidit ja isät, jotka antaa 10-12 vuotiaille lapsilleen sähkömopot ja -potkulaudat, joilla ne sompailee liikennesääntöjä ymmärtämättä väärällä puolella ajokaistaa päin vastaantulevaa liikennettä. Näillä vanhemmilla on ilmeisesti liikaa lapsia?
      Minulla on kolme, eikä yksikään heistä ole ylimääräinen ja jouda kuolemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe