Aurinkoa kaikille - syysmyrskyn jälkeen :)
Tänään sain tietää, että tällainen palsta on tänne avattu. Kiva asia, että avattu on!
Olen luterilainen pieni homotiainen, mutta välitänpä nyt irrallisia pieniä otteita rukouksesta ja ajatuksista, joita Äiti Teresa kirjoitti. Niissä ilmaistaan myös minun
ajatuksiani, toiveitani ja kaipauksiani paremmin kuin itse osaisin kirjoittaa.
Ne ovat seuranneet mukanani pitkään, aina antaen minulle.
Ehkä niiden lukeminen voisi antaa myös joillekin, jotka tällä palstalla kirjoittelevat?
Ehkä niitä ajatuksia voisi toisinaan joskus jopa miettiä ennen kuin kirjoittaa palstalle näkemyksiään?
Terveisin,
alati suloinen Homotiainen :)
Hiljaisuuden hedelmä on rukous.
Rukouksen hedelmä on usko.
Uskon hedelmä on rakkaus.
Rakkauden hedelmä on palveleminen.
Palvelemisen hedelmä on rauha.
Olkoon jokainen tekoni
jotakin kaunista Jumalalle.
Anna minulle kätesi palvelemaan
ja sydämesi rakastamaan.
Jeesuksen itsensä on sanottava sinulle: "Minä janoan." …
"Minä janoan" on jotakin paljon syvällisempää kuin se,
että Jeesus sanoisi vain: "Minä rakastan sinua."
Ennen kuin puhut, on tärkeää, että ensin kuuntelet. Sillä Jumala puhuu sydämen hiljaisuudessa.
Puhu sydämellisesti ihmisille. Olkoon hyvyys kasvoillasi, silmissäsi, hymyssäsi,
lämpöä tervehdyksessäsi. Olkoon kiitollisuus aina hymyssäsi. -Älä ainoastaan välitä ihmisistä, vaan anna heille myös sydämesi.
Rukoilen, että ymmärtäisit Jeesuksen sanat: "Rakastakaa toisianne kuten minä olen teitä rakastanut".
Kysy itseltäsi: "Miten Jeesus on minua rakastanut? Rakastanko minä toisia ihmisiä
todella samalla tavalla?"
Niin kauan, kun Jeesuksen rakkaus ei ole keskuudessamme, me voimme tappaa itsemme
työnteolla (hyvillä töillä) ja se on ainoastaan työntekoa, eikä rakkautta.
Työ ilman rakkautta on orjuutta.
Pienet asiat ovat itseasiassa pieniä, mutta uskollisuus pienissä asioissa on suuri asia.
There is only one God and He is God to all; therefore it is important that everyone is seen as equal before God.
I’ve always said we should help a Hindu become a better Hindu, a Muslim become a better Muslim,
a Catholic become a better Catholic. We believe our work should be our example to people.
We have among us 475 souls - 30 families are Catholics and the rest are all Hindus, Muslims, Sikhs—all different religions.
But they all come to our prayers.
There are so many religions and each one has its different ways of following God. I follow Christ:
Jesus is my God,
Jesus is my Spouse,
Jesus is my Life,
Jesus is my only Love,
Jesus is my All in All;
Jesus is my Everything.
-Äiti Teresa-
Pieniä eläviä sanoja
Homonen
1
408
Vastaukset
- matilda
Todella kaunis ja ajatuksia herättävää tekstiä, KIITOS tuosta ja siunausta elämääsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253730
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402722Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532280Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122251Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131749Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191529Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521501- 971389
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621241Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951194