Mondeo ST 200 2.5 V6

tuleva fordisti?

Kokemuksia kyseisestä autosta, eli lähinnä huonoja kokemuksia...myös positiiviset huomioidaan:D Onko Millainen ero 170 heppaseen ja muutenkin millainen on moottorin käyttäytyminen. Tarkoitus olisi tuollainen saksasta tilata vaan ei vielä oikein uskalla kun ei ole tullut tuollaisella ajeltua.

12

5288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta

saatana ST 220, se jättää St 200 köykäseen.vai eigs pätäkkä riitä, häh.Mul ei sitä ongelmaa, mut en kyl ostais Foooooortttii.

• ST220

Eipä tuo nyt mikään salama ole, ainakaan farmarina. Raskas auto, jää mennen tullen esim 2.5T - Volvolle, vaikka Vulva olisi automaattikin...

• ei ole mikään tykki
        ST220 kirjoitti:

Eipä tuo nyt mikään salama ole, ainakaan farmarina. Raskas auto, jää mennen tullen esim 2.5T - Volvolle, vaikka Vulva olisi automaattikin...

mutta muuten erinomainen auto ajaa. Tuo mainittu Volvo hakkaa ehkä 0-100 tuloksissa ja ainakin väännöllään, ST200 kun on enempi kierroskone - siinä positiivisessa merkityksessä. Jos arvostat ajo-ominaisuuksia - moottorin ja auton - niin silloin Volvot jää. Samoin kuin tiloissa, jos farkkua katselet. Hytti on samaa luokkaa kuin Volvossa. Mutta paremmilla penkeillä. Ja tässä voi pitää alla ne 18", ei vetele niin kuin se toinen ruotsalainen. Muuten sillä on Mondeoitten hyvät ja huonot puolet, ehkä kuitenkin pykälän hiljaisempi. Ulospäin äänet on kuitenkin kuutosen äänet. Itse piti jättää kun tähän ei saa koukkua

• Mondeo on iso
        ei ole mikään tykki kirjoitti:

mutta muuten erinomainen auto ajaa. Tuo mainittu Volvo hakkaa ehkä 0-100 tuloksissa ja ainakin väännöllään, ST200 kun on enempi kierroskone - siinä positiivisessa merkityksessä. Jos arvostat ajo-ominaisuuksia - moottorin ja auton - niin silloin Volvot jää. Samoin kuin tiloissa, jos farkkua katselet. Hytti on samaa luokkaa kuin Volvossa. Mutta paremmilla penkeillä. Ja tässä voi pitää alla ne 18", ei vetele niin kuin se toinen ruotsalainen. Muuten sillä on Mondeoitten hyvät ja huonot puolet, ehkä kuitenkin pykälän hiljaisempi. Ulospäin äänet on kuitenkin kuutosen äänet. Itse piti jättää kun tähän ei saa koukkua

kuin Mondeon. Älä yritä väittää muuuta. Mondeo 540 litraa, V70 485 litraa. VDA mitattuna.

• tuo Mondeon
        Mondeo on iso kirjoitti:

kuin Mondeon. Älä yritä väittää muuuta. Mondeo 540 litraa, V70 485 litraa. VDA mitattuna.

tiloja väittikin.

• MIMEJ2345
        ei ole mikään tykki kirjoitti:

Ei se ST200 moottori mikään kierroskone ole. Huipputehot tulee 5K RPM ja rajotin tulee eteen. Maksimiväännöt omalla 2.5 V6 "normi-mondeo, ei-st"-mallissa alkaa 1,6K RPM kohdalla, 255NM ja tehot siellä jossain 5K paikkeilla 182hp.

• isompi

focus on leveempi kuin mondeo

• unelmavavy

Enään näillä hinnoilla....
      Vääntöä on 5 nm. enemmän, kuin v6 170 hv. Mutta moottorin luonne on aivan erilainen, 5000 rmp:n jälkeen tapahtuu, toisin kuin 170 hv:ssa.
      Huonoja kokemuksia mulla ei ole, hyvin tuo on toiminut, paitsi, että kun kunnolla revittelee, se huomauttaa siitä menemällä vikatilaan, mutta harvemmin. Alusta on todella hyvä, ja ajettavuus muutenkin huipputasoa.
      Osta toi mun auto =)

• MIMEJ2345

STmondeon ja normimondeon 2.5 V6 vääntö ja tehokäyrän erot. normimondeo herää väännöissä alemilla kierroksilla mutta st-mondeo taas säilyttää väännöt paljon paremmin kierrosten noustessa. Tehokäyrä on hyvin identtinen normilla ja st-mondeolla, erona lähinnä ainaostaan tehojen määrä. Itse tuttavien kanssa vertailin molempien dyno-papereita keskenään.

• ST200

Ostin viime kesällä farmari ST200:n. Autosta on pelkkää hyvää sanomista. Vuosimalli on 2000 ja täysin ruosteeton. Autolla oli ajettu 93 000 km ja on suomiauto. Tehoja on riittävästi ja polttoaineen kulutus on matka-ajossa 7.6 ja kaupunkiajossa 10.7 ajotietokoneen mukaan. Riippuu tietysti ajotyylistä.

Kaikki jarrulevyt piti tosin heti vaihtaa, koska olivat kierot. Muuta ei ole tarvinnut remontoida.

Alusta on kovahko mutta ei liian kova, urheilullinen kuitenkin.

Edellinen autoni oli farmari Mondeo 1.8 -97. Siihen kanssa piti vaihtaa kaikki jarrulevyt 98 000 km paikkeilla. Myydessä ruosteeton yksilö tämäkin. Ei ollut mitään ongelmia tekniikan kanssa. On kyllä ihen eri tekniikka kuin ST200:ssa.

Ainut mitä molemmissa Mondeoissani on ollut että keskuslukitus tekee joskus omiaan. Kylmällä ilmalla enemmän. Vikaa en ole pystynyt paikallistamaan, liekkö tyyppivikaa.

Harkitse kuiteskin suomiauton ostamista jos ei ole luotettavaa tuttua saksassa joka tuntee ST200 vinkeet.

• tuleva fordisti

Joo onhan se vähän riskialtista sieltä saksanmaalta tilata, varsinkaan jos ei tunne tyyppiä joka auton katselee läpite. Mut houkuttelee melkoisesti jos siellä maksaa 00 vuoden noin 100000 km ajettu noin 8000 ekee ja verot siihen noin 5000. Mutta jos noin 6000--> säästäis olis aika hyvä kauppa. Tosin tuohon pitää lohkolämppärit ja muut kuluvat osat vaihdella. Miten muuten tuon st 200 vakuutukset, onko miten kalliit? Ja huollot onko ne miten tyyriitä?

• unelmavavy
        tuleva fordisti kirjoitti:

Joo onhan se vähän riskialtista sieltä saksanmaalta tilata, varsinkaan jos ei tunne tyyppiä joka auton katselee läpite. Mut houkuttelee melkoisesti jos siellä maksaa 00 vuoden noin 100000 km ajettu noin 8000 ekee ja verot siihen noin 5000. Mutta jos noin 6000--> säästäis olis aika hyvä kauppa. Tosin tuohon pitää lohkolämppärit ja muut kuluvat osat vaihdella. Miten muuten tuon st 200 vakuutukset, onko miten kalliit? Ja huollot onko ne miten tyyriitä?

Mulla on tässä kädessä fennian vakuutusmaksu 0% liikennebonukset ja 70% kaskobonukset 3kk 221,31€

Saat ton mun auton 16000€

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6208
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      69
      4075
    3. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      19
      3102
    4. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      34
      3025
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      193
      2898
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2522
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2449
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      19
      2390
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      150
      1469
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      320
      1468
    Aihe