HEI!
Osaiskohan kukaan vastata?
Mulle tarjottiin työpaikkaa solilta jossa tekisin kerroshoitajan töitä plus yleisten tilojen siivousta.
Olen opiskellut alalle sekä olen ollut siivoustöissä kaksi vuotta, tosin en hotellissa.
Kun kysyin palkkausta niin mulle kerrottiin, että alussa palkka olisi ns. harjoittelijan palkka jotain 6.90e/h tätä palkkaa maksettas kunhan oppisin työt..
Siis eikö mun koulutus ja työkokemus vaikuta mitenkään? Kun katsoin pamin sivuilta asiaa siellä mainittiin, ettei työhön perehdytystä lasketa harjotteluksi. Siis eihän se työ voi olla tavallista siivousta kummempaa?? kyllähän sen oppii kun pari kertaa opastetaan?
Riittäisi tuo perehdytys. Ei kai mun tarvi lähteä tolla harjottelijan palkalla tekemään tuota työtä?
Itse katsoin plk-taulukot ja palkan pitäs olla 8.74e/h. Solilta sanottiin että alkasin saamaan tuota palkkaa kunhan oon oppinut.. kun kysyin kuin kauan siihen menis niin sanoivat, että 2-4 vkoa... kun sitä ihmettelin niin sanoi se täti että voi sen saada hetikin... siis outoa. Siis milloin sen saa...?
Joo aion soittaa huomenna liittoon, mutta aattelin josko joku tietäs.
Ja sitten, onko muka erikseen palkat siihen kun siivoan yleisiä tiloja? olis kuulemma 7.27e/h.
Kyllä oikeasti on vaikeeta käsittää näitä..
Olen ollut issillä joskus töissä ja kusettivat siellä minkä kerkesivät joten irtisanoin itseni. Onkohan tää sol yhtä kepuli paikka?
vastatkaa kiltit!
SOL
72
24697
Vastaukset
- mape
siivosin solilla yleisiätiloja ja mun tuntipalkka oli 7.20/h 0.10/h ns. ikälisää.kerroshoitajien palkasta en tiiä.
- tiedän
Kysyt asiaa joka tosissaan kismittää kaikki hotelli
puolelle menijöitä.Eli sol laskee lähteväksi huoneeksi aikaa 15 min,vaikka se on sula hulluus
ainakin viikonlopulla ja maanantaina kun osa jätetään siivoamatta sunnuntaina kun on tupla hinnat.Eli mitäs luulet pystytkö tekee 4 hotelli huonetta joissa on kaikissa 2 petiä joihin vaihdetaan petivaatteet ja sijataan päiväpeitto välillä voi olla lisäpetiä myös sitten lisäksi muu siivous ja wc,unohtamatta minibaaria joka myös koodataan tv:stä.Eli kokeile jo kotona petausta
ota aikaa kun purat ja petaat puhtaat (4:lle huoneelle aikaa yksi tunti)tilalle.tiukkaa tekee.minusta 20 min on minimi jota saisi kaikki maksaa.Joo kilpailu on karseaa
maksavat yleisiltä tiloilta siivous ja puhdistus
alojen liiton mukaista palkkaa,mutta hotelli puolelta siis kerroshoitajien työstä hotelli ja ravintola alan mukaista palkkaa.Eli asiakas saa nuo yleiset tilat halvemmalla siivotuksi jonka vuoksi työnantaja on loukussa että joutuvat noudattaa eri sopimuksia.No se on varmaa että kokemus vuodet eivät sisälly peruspalkkaan eli niiden täytyy tulla peruspalkan lisäksi.Eli kaikista yli 3kk siivous töistä siivousliikkeistä
tulee kertymään kokemus vuosi lisää 1 vuosi 0.10senttiä,2v 0.17 senttiä lisää,3 vuotta0.24 senttiä jne....Eli älä tee sopimusta jos eivät maksa näitä peruspalkan päälle.
- susa
Siivousliikkeillä on eri palkkaus luokka kuin Pamilla. Sen tiedän että esim. Sollillakin maksetaa hotellihuone siivouksesta isompi tunti palkka kuin yleistilojen siivouksesta. Onhan kerroshoitajilla muutenkin parempi palkkataulokko kuin siivoojilla.Eli toisin päin kuin mitä mainitsit. Kerroit että kyllähän sen siivouksen muutaman kerran opastuksen jälkeen oppii, sehän riippuu paljon siitä miten hyvin siihen perehdytetään, ja riippuen mitkä on hotellin siivouksen kriteerit, eli minkä tasoista työn tuloksen pitää olla. Olen ite ollu yhteensä viis vuotta kerroshoitajana ja paikassa jossa pitää huoneitten olla hygieenisellä tasolla että muutenkin siistejä, ja yleisvaikutelma hyvä. Teen työtä sesongin jälkeen yksin ( sen verran pieni hotelli )sesonki aikana kesätyöntekijöitä kaksi. Ja olen sen huomannut että kyllä siinä menee enempi kuin muutaman kerran opastus , ennen kuin sen täysin sisäistää mitä pitää muistaa ja huomioida että voi olla työntulokseen tyytyväinen. Sänkyjen petauskaan ei välttämättä heti onnistu, niin että se olisi petauksen jälkeen hyvän näkönen.
- eri palkat
paremmat kuin yleisissä tiloissa. Nöyränä töihin, opittavaa riittää. Muista viimeinen silmäys huoneeseen eli miltä näyttää kun oven avaa, myös wc. voi olla, että teet sen 15 min. töitä, mutta kun oven avaa, on se kuin siellä ei olisi siivottukaan, eli verhot yms. ei paikoillaan....
tsemppiä.
- ei sol
Hei, kerroshoitaja kuuluu majoitus. ja ravitsemusalan työehtosopimuksen piiriin ja yleistentilojen siivooja kuuluu kiinteistöpalvelualojen tesin piiriin.
Tarkista tehdäänkö työsopimuksesi kumpaan sopimukseen koska niissä on paljon eroja ja tärkeää on se kumpi sopimus on.
Esimerkkinä maran piiriin kuuluvalle kuuluu jp eli juhlapyhäpäivä vapaa joka tarkoittaa jos työskentelee sillä viikolla kun on juhlapyhä saa ylimääräisen palkallisen vapaan, kipan sopimuksee se ei kuulu. Jos taas kuuluu kipan sopimukseen ja siivoaa ulosteen saa siitä ylimääräisen kertakorvauksen jota ei saa jos kuuluu maraan.
No on monimutkaisia juttuja ja kannattaa lukea työehtosopimus tarkkaan on se kumpi hyvänsä. - työstään ylpeä
Mennä Sol:in palvelukseen töihin!!!!Kokemusta on 3v.Huoneet tehdään 15min ja ylimeneistä tunneista ei makseta.Koulutukseen pääsee pärtkertoimen avulla.Ja sillä Sollin työtodistuksella ei tee mitään,jos muut firmat huomaa että olet oolut soolilla töissä niin ne ei ota!!!!!!!!
- elisabet
Minäpä luulen että,jos olet ollut SOL-orjuuttaja konsernissa vuodenkin,niin ottaahan sinut toinenkin työnantaja koska olet hyvin sopeutava ja erittäin nöyrä. Hakekaa ihmeessä sieltä pois,ei ole valkoihoisten työpaikka.Ihan varmasti saman ja vähän enemmän säätte muualtakin.
- Ex-siivooja
Se on kusetusfirmoista pahin. Muut ovat jo kertoneet työstä, lisään vielä yhden jutun. Mulle kävi toisessa vastaavassa paskafirmassa niin että mulle sanottiin koko ajan että (kun kysyin koska se palkka nousee) viikosta toiseen että palkka nousee sitten kun pärjään yksin. Vitsi oli siinä että tein töitä yksin jo ekan viikon jälkeen (ja hyvin).
Tämä on yksi tapa kusettaa, kun työsopimuksessa lukee että harjoitteluaika 4kk, ja palkka nousee kun pärjää yksin, ainakin sen 4 kk. voi pitää työntekijää 6.90e tunti. Sen jälkeen annetaan monoa ja otetaan joku uusi hyväuskoinen tilalle, tai väsätään uusi sopimus, aina ne jotain keksii. Itse vittuunnuin ainaiseen kusetukseen niin että lopetin koko alan. Olen mieluummin yhteiskunnan elättinä kuin raadan paskapalkalla hirveällä työtahdilla ja kuuntelen vielä vittuilua.
Elämäsi paras neuvo, älä mee Sollille, siihen 15:ta minuuttiin sitä huonetta ei pysty tekemään kukaan, silti sulle vittuillaan koko ajan jos et tee.- Heluna
Miten voi väittää pärjänneensä hyvin, jos ei yhtä hotellihuonetta saa vartissa siivottua?
Olen ollut kerroshoitajan vuodesta 1978 ja työtä on - tottakai - tehostettu jatkuvasti. Jo 1980-luvun lopussa tuli tämä vartti per läävä-käytäntö. Ja hyvin kerittiin vaikka oli vehkeet ja menetelmät aivan eri luokkaa kun nykyään. Nykyiset mikroliinat ja mietityt systeemit helpottavat työtä huomattavasti. Ei ole nykyään aikaa ottaa turhia askeleita, mutta ei ollut ennenkään.
Lisäksi huomautan, että hotelli, jossa siivoan ei sitten ole siisti liikemieshotelli vaan lapsiperheitä ja kostean viikonlopun viettäjiä löytyy! Sesonkiaikana ei todellakaan ole varttia aikaa siivota, jotta saadaan kaikki huoneet valmiiksi, mutta maalaisjärjellä selviää. Eihän ole tarkoitus peileistä ja telkkareiden päältä pyyhkiä joka päivä pölyjä, jos ei niissä mitään näy. Ne pyyhitään silloin, kun on se vartti käytettävissä.
Kerroshoitokeskustelua seuranneena sanoisin valittajille: eiköhän olisi jo aika myöntää se tosiasia, että siivouskin on ammattitaitoa vaativaa työtä. Jos ei heti pääse tehoihin, ei se voi olla työnantajan vika. Lähtevän huoneen siivousajaksi on määritelty 15 minuuttia, koska on todettu sen olevan keskimääräinen työaika huoneen siivomiseen. Jos siihen ei pysty, on väärällä alalla. Menee sitten vaikka kaupan kassalle jos ei kykene. - ei enää ikinä
voin sanoa samaa, sol on varmasti huonoin missä olen ollut töissä. eikä siellä osattu edes hymyilläkkään.
- tiedän
Heluna kirjoitti:
Miten voi väittää pärjänneensä hyvin, jos ei yhtä hotellihuonetta saa vartissa siivottua?
Olen ollut kerroshoitajan vuodesta 1978 ja työtä on - tottakai - tehostettu jatkuvasti. Jo 1980-luvun lopussa tuli tämä vartti per läävä-käytäntö. Ja hyvin kerittiin vaikka oli vehkeet ja menetelmät aivan eri luokkaa kun nykyään. Nykyiset mikroliinat ja mietityt systeemit helpottavat työtä huomattavasti. Ei ole nykyään aikaa ottaa turhia askeleita, mutta ei ollut ennenkään.
Lisäksi huomautan, että hotelli, jossa siivoan ei sitten ole siisti liikemieshotelli vaan lapsiperheitä ja kostean viikonlopun viettäjiä löytyy! Sesonkiaikana ei todellakaan ole varttia aikaa siivota, jotta saadaan kaikki huoneet valmiiksi, mutta maalaisjärjellä selviää. Eihän ole tarkoitus peileistä ja telkkareiden päältä pyyhkiä joka päivä pölyjä, jos ei niissä mitään näy. Ne pyyhitään silloin, kun on se vartti käytettävissä.
Kerroshoitokeskustelua seuranneena sanoisin valittajille: eiköhän olisi jo aika myöntää se tosiasia, että siivouskin on ammattitaitoa vaativaa työtä. Jos ei heti pääse tehoihin, ei se voi olla työnantajan vika. Lähtevän huoneen siivousajaksi on määritelty 15 minuuttia, koska on todettu sen olevan keskimääräinen työaika huoneen siivomiseen. Jos siihen ei pysty, on väärällä alalla. Menee sitten vaikka kaupan kassalle jos ei kykene.Ihan hyvä että olet tuota mieltä.Saako udella millä hotellilla olet.Esim jos olet vantaan sokos hot,tikkurilassa.Ja teet viikonloppusin tai maanantaisin töitä epäilen suuresti kuinka kerkiät.
Tai onhan se niinkin että siivous taso eri henkilöillä ei sama .Eli peilit jos ovat alhaalla
eli roiskeet näkyy heti ei niitä voi siirtää seuraavaan kertaan.Ja TV senkin päällä lasin jäljet
eikä muuten lähde kuivalla menetelmällä.Itse olen ollut useassa pääkaupunki seudun hotellissa usean vuoden ja myös esimiehenä ja täytyy sanoa että
kyllä olen sitä mieltä että työ pitää saada tehtyä
kunnolla niin ettei valoverhojen takana ikkunoissa ole nenän jälkiä siis se on pienestä kiinni silloin kun maksava asiakas tulee tiloihin hosumisesta ei oo koskaan seurannut hyvää.Asiakkaan tarvii tuntea olevansa ainutlaatuinen vieras ja ettei hänen tarvi pettyä
siivouksen osalta.Mikään ei ole ihanenpaa kuin tulla siistiin huoneeseen. - ..SOLILLE!!!
ei enää ikinä kirjoitti:
voin sanoa samaa, sol on varmasti huonoin missä olen ollut töissä. eikä siellä osattu edes hymyilläkkään.
Itselleni sanottiin juuri samaa.2-4 viikkoa ja palkka nousee.Ollut nyt töissä 4 kk ja vieläkin on palkka 6.99.Mikään ei auta.
- alk.per.
..SOLILLE!!! kirjoitti:
Itselleni sanottiin juuri samaa.2-4 viikkoa ja palkka nousee.Ollut nyt töissä 4 kk ja vieläkin on palkka 6.99.Mikään ei auta.
moi!
Soittelin sitten tuonne työsuojelupiiriin tästä asiasta ja mulle sanottiin ,että lähtöpalkka on 8.74e/h. pienemmällä palkalla ei kuulemma kannata suostua. no ei ole vielä tullu kutsua työhaastatteluun, mutta kun tulee aion mainita siellä tästä aisasta. Varmuuden vuoksi aion vielä käydä sanomassa tästä tuonne työkkärinkin porukalle, että mitä tekis asian kanssa.
Vituttaa kun on tällasia kusetusfirmoja.. Töitä kyllä tekis, mutta alkaa jo valmiiksi ahdistaa koko homma, kun on tollasta ihmisten pilkkaamista ja vedätystä.
Toivottavasti saan jotain parempaa työtä.. - sanonpahan vaan
Heluna kirjoitti:
Kerroshoitokeskustelua seuranneena sanoisin valittajille: eiköhän olisi jo aika myöntää se tosiasia, että siivouskin on ammattitaitoa vaativaa työtä. Jos ei heti pääse tehoihin, ei se voi olla työnantajan vika. Lähtevän huoneen siivousajaksi on määritelty 15 minuuttia, koska on todettu sen olevan keskimääräinen työaika huoneen siivomiseen. Jos siihen ei pysty, on väärällä alalla. Menee sitten vaikka kaupan kassalle jos ei kykene.Minkäs palkinnon oot saanu? Onko tullu keltasta huivia tai jotain muuta vastaavaa? Sollilla on sitte se kannustinpalkintosysteemiki jolla porukka hajotetaan eli aivan sama kuinka rehkit ja pääset aikoihin niin toisille vittuillaan ja toisia palkitaan eli pärstäkertoimesi ratkaisee hyvin paljon. Joillain on myös kieli hyvin hyvin ruskea..
- soilis
sanonpahan vaan kirjoitti:
Minkäs palkinnon oot saanu? Onko tullu keltasta huivia tai jotain muuta vastaavaa? Sollilla on sitte se kannustinpalkintosysteemiki jolla porukka hajotetaan eli aivan sama kuinka rehkit ja pääset aikoihin niin toisille vittuillaan ja toisia palkitaan eli pärstäkertoimesi ratkaisee hyvin paljon. Joillain on myös kieli hyvin hyvin ruskea..
Ja kun valittaa niin varmasti tulee jokin "erityispalkinto"
- entinen orja
tiedän kirjoitti:
Ihan hyvä että olet tuota mieltä.Saako udella millä hotellilla olet.Esim jos olet vantaan sokos hot,tikkurilassa.Ja teet viikonloppusin tai maanantaisin töitä epäilen suuresti kuinka kerkiät.
Tai onhan se niinkin että siivous taso eri henkilöillä ei sama .Eli peilit jos ovat alhaalla
eli roiskeet näkyy heti ei niitä voi siirtää seuraavaan kertaan.Ja TV senkin päällä lasin jäljet
eikä muuten lähde kuivalla menetelmällä.Itse olen ollut useassa pääkaupunki seudun hotellissa usean vuoden ja myös esimiehenä ja täytyy sanoa että
kyllä olen sitä mieltä että työ pitää saada tehtyä
kunnolla niin ettei valoverhojen takana ikkunoissa ole nenän jälkiä siis se on pienestä kiinni silloin kun maksava asiakas tulee tiloihin hosumisesta ei oo koskaan seurannut hyvää.Asiakkaan tarvii tuntea olevansa ainutlaatuinen vieras ja ettei hänen tarvi pettyä
siivouksen osalta.Mikään ei ole ihanenpaa kuin tulla siistiin huoneeseen.Moikka , minäkin olen ollut tikkurilan Sokos hotellissa ja useassa Helsingin hotelleissa kerroshoitajana, yleisillä tiloilla , tarjoilijana sekä esimiehenä ,kerro missä hotelissa olit ja minä vuonna , voisin tuntee sut minä olin vuosina 1983-2004 eli
n 20v
- entinen solisti
jos olet yhtään viisaampi niin älä nyt ihmeessä sinne töihin mene, sol on astetta pahempi kuion iss....
- kamalaa
Kamalaa kusetusta. Olen tehnyt siioushommia seitsemän vuotta ja ja jaksoin tuota paskaa viikon. puhuuhan ne eduista ja sitä "kyllä se siitä ole vain ripeämpi"-tekstiä saa kuulla. Huoneelle varattu aika on jämpti. ylitöistä ei makseta vaikka asiakas olisi päättänyt pistää huoneen säpäleiksi. Normi vaihda lakanat,pyyhkeet,saippuat,pyyhi pölyt,imuroi,minibaari,esitteet,tuuletus,verhot,manokset
peilit,lattianpesut,lasit,henkarit jne--menee vielä ajan sisään, mutta annas olla kun kerroksen varastosta loppuu tavarat tai joudut odottamaan lähtevää huonetta 10min. Olin usein tunnin ylitöissä (ilman korvauksia tietysti) pidin 1-2 taukoa jos ehdin ja laihduin helvetisti. Ja siivoojana olen jo aika kokenut...silti en enää IKINÄ tekisi duunia hotellissa! Eli en tosiaankaan suosittele jos vain mitenkään voit välttää niin hanki ihmeessä parempi duuni!!!- Putsari
Kannattais varmaan liittyä liittoon ja selvittää itselleen perusasiat. Kerrostyö ei ole urakkatyötä, vaan aina on saatava palkka tehdyiltä tunneilta. Tauot on pidettävä. Kysykää vaikka sitten sieltä liitosta asiat kuntoon. Ei auta valittaa että on kauheeta jos ei älyä omia oikeuksiaan valvoa ja niistä huolehtia.
- 123
Älä mene Sollille!
- yks vaan
ja ainakin minua on kohdeltu asianmukaisesti - palkat on ollut oikein laskettu - aina!
Teen sekä tavallista siivousta, että kerroshoitotyötä. Kerroksilta maksetaan enempi ja toimitilojen siivous on halvempaa. Tunnit laitan listaan sen mukaan, kun olen tehnyt - ei ole tullut sanomista - työnantajan taholta. Päinvastoin työnantaja kannustaa ja on positiivinen - asiakas, jolle teemme työn, on vaativa lue: "vaikea ja hankala".
Eiköhän se riipu ihan ihmisistä millainen on työpaikan henki! Minulta on aina kysytty pehdytyksen jälkeen Pärjäänkö? Ja sitten myöhemmin "viihdynkö tässä kohteessa?"
Minulla ei ole siivoustyöstä kokemusta, kuin neljä vuotta ja niistä kolme olen ollut solistina - einkä ole edes ajatellut vaihtaa.
J.K:´. SOL- palvelulla on ilopuntarikysely - miksi valitat täällä - käytä energiasi vaikkapa vastaamalla niihin kysymyksiin - rehellisesti. Tehkää siihen esityksiä ja aloitteita tai toivomuksia - sitten vasta voit odottaa muutoksen tapahtuvan. - joku vain
yks vaan kirjoitti:
ja ainakin minua on kohdeltu asianmukaisesti - palkat on ollut oikein laskettu - aina!
Teen sekä tavallista siivousta, että kerroshoitotyötä. Kerroksilta maksetaan enempi ja toimitilojen siivous on halvempaa. Tunnit laitan listaan sen mukaan, kun olen tehnyt - ei ole tullut sanomista - työnantajan taholta. Päinvastoin työnantaja kannustaa ja on positiivinen - asiakas, jolle teemme työn, on vaativa lue: "vaikea ja hankala".
Eiköhän se riipu ihan ihmisistä millainen on työpaikan henki! Minulta on aina kysytty pehdytyksen jälkeen Pärjäänkö? Ja sitten myöhemmin "viihdynkö tässä kohteessa?"
Minulla ei ole siivoustyöstä kokemusta, kuin neljä vuotta ja niistä kolme olen ollut solistina - einkä ole edes ajatellut vaihtaa.
J.K:´. SOL- palvelulla on ilopuntarikysely - miksi valitat täällä - käytä energiasi vaikkapa vastaamalla niihin kysymyksiin - rehellisesti. Tehkää siihen esityksiä ja aloitteita tai toivomuksia - sitten vasta voit odottaa muutoksen tapahtuvan.Ja sinä olet aivan varmasti esimies tai muussa korkeammassa asemassa kun sollia kehut tuolla tyylillä ja tiedät noin tarkasti kyselyistäkin.
- olet...
yks vaan kirjoitti:
J.K:´. SOL- palvelulla on ilopuntarikysely - miksi valitat täällä - käytä energiasi vaikkapa vastaamalla niihin kysymyksiin - rehellisesti. Tehkää siihen esityksiä ja aloitteita tai toivomuksia - sitten vasta voit odottaa muutoksen tapahtuvan.töiden sujuvuus ja töissä viihtyminen ovat täysin ihmisistä kiinni.
Itse olen sinivihreässä firmassa töissä. Tähän asti olen pitänyt työstäni, eikä sen kummempia sanomisia ole ollut esimiehestäni. Nyt on jotain tapahtunut ja koen esimieheni tekevän kiusaa minulle. Työmotivaatio on sentakia romahtanut, enkä ole enää lainkaan varma haluanko jatkaa firmassa, jonka esimies pitää työntekijöitään yksinkertaisina ja tyhminä, joille voi luvata suullisesti mitä vain, mutta hetken kuluttua kaikki onkin toisin. Työsuojeluvaltuutetun kanssa asiasta ei voi keskustella, koska hän on toimiston toinen esimies, sekä selvä näyttö puuttuu. On vain sana sanaa vastaan ja muutama sähköpostiviesti.
- joku
Jos sinulla on siivousalan koulutus kuuluu sinun saada oikea palkka eikä mitään harjoittelijan palkkaa. Majoitus ja ravintola-alan tessissä kerroshoitajan palkka 9,52€ tunnilta (ei ikälisiä) ja muissa siivouksissa 9,06€ (ei ikälisiä). Solli saattaa maksaa vain kerroshoitajan palkan maran mukaan ja muun palkan kipan mukaan. Liityppä pamiin niin saat oikean palkan.
- mutrusuu sol
Paska koko firma, palkat ei oikein, työvuorolistat ei oikein, aina saat taistella juhlapyhistä saatko vapaaksi. Perseestä kaikki.
- joku
mutrusuu sol kirjoitti:
Paska koko firma, palkat ei oikein, työvuorolistat ei oikein, aina saat taistella juhlapyhistä saatko vapaaksi. Perseestä kaikki.
Jaa niin mistä työvuorolistoista sie oikein puhut, kun minä ole saanut sellaisia (sol). Miedän kyllä mitä työvuorolista tarkoittaa.
- Ex-Aurinkoinen
Mitä saa, kun laitetaan esimiesasemaan ihminen joka ei ole saanut mitään esimieskoulutusta vaan on koulutukseltaan korkeintaan entinen siivooja? Pahimmassa tapauksessa itse pilannut/pilaamassa kroppansa työssä ja vaatii nyt muilta tulosta?
Saadaan epäpätevä esimies joka tuntee vain viidakon lait. Mitenköhän moni esimies tuntee sanan "syväjohtaminen"? Joo, voin kertoa että se ei ole sama kuin "syvältä-johtaminen" (suomennos: oman edun häikäilemätön tavoittelu, alaisten eriarvoistaminen, henkinen väkivalta, kunnioituksen puute, valehtelu, lahjonta ja täydellinen empatian puute).
Sanon sinulle ap suoraan: Jos sinulla on mahdollista valita, niin katsele muita työpaikkoja!- kieräilyä paljon
aivan totta työeläkkeelle olevat erityis asemassa näille suurin osa juhlapyhistä j ja sunnuntait palkkatuloilla oleva majaiee kotona ei todellakaan jää hyvää muistoa työn johdosta
- PieniNeuvo
Kyseinen yritys on varmaan eniten parjatuin siivousfirma, tarkoitan tällä mm. tätä foorumia, televisiota, juoruja, tietoa. Tällaiset firmat pysyvät hengissä, kun sinne menee ihmisiä töihin. En ymmärrä, miksi menisit kyseiseen firmaan töihin?! Voihan se käydä hyväkin nakki ja kaikki menee ok, mutta sen verran taitaa olla ihmisillä tietoa noista sol:n kerrossiivouspaikoista, että voi olla että kävisi huonosti...
Joten valitse, jooko?, joku muu siivousfirma, silloin on suurempi mahdollisuus käydä parempi tuuri. Kai sinulla on muitakin vaihtoehtoja. Jos palkka tuntuu jo nyt liian matalalta ja epäreilulta, niin tuskin se meno siitä miksikään muuttuu...- joku
Ongelma vaan on se, että solli kyykyttää niin paljon työntekijöitä, että se pystyy tarjoamaan paljon halvemman hinnan. Tämän vuoksi solli paisuu kuin pullataikina ja pakkohan aikasemmin toisessa firmassa olevien on töitä saada kun solli on voittanut kohteen missä he ovat työskennelleet. Kaikkihan tietää miten siinä lopulta käy.
- tämä.
joku kirjoitti:
Ongelma vaan on se, että solli kyykyttää niin paljon työntekijöitä, että se pystyy tarjoamaan paljon halvemman hinnan. Tämän vuoksi solli paisuu kuin pullataikina ja pakkohan aikasemmin toisessa firmassa olevien on töitä saada kun solli on voittanut kohteen missä he ovat työskennelleet. Kaikkihan tietää miten siinä lopulta käy.
Totta turiset. Kyllähän se vastuu alkaa vähitellen olla myös sillä asiakasfirmalla, joka SOL:n siivoamaan ottaa, hekin ovat varmaan kuulleet huhuja ehkä palvelujen laadusta ja työntekijöiden kohtelusta, mutta raha ratkaisee enemmän. Mutta toki SOL on itse syypää toimintansa tasoon, en minä sitä tietenkään väheksy. Mä en ainakaan ottaisi periaatesyistä SOL:a tilojani siivoomaan.
Minä en vaan aina ymmärrä tätä siivousalan touhua. Alan lehdessä SOL on toisinaan hyvinkin edustettuna, vaikka tv-ohjelmat suoltaa firmasta paskaa ja "kaikki" tietävät homman nimen. Mielestäni jo tällä kerrotaan, että SOL olisi jollain tapaa arvostettu lafka ja palkintoja ansaitseva toimintavoiltaan. Minkälaista mielikuvaa alan lehti antaa itsestään tällaista tehdessään?? On palkittuja työntekijöitä ja joka lehdessä puoli sivullista SOL:n aivopestyjä työntekijöitä uusissa päällikkötason tehtävissä hymy huulilla.
Tekisi mieli poksauttaa koko paskapallo maan tasolle. En väitä, että missään muussa firmassa ei olisi ongelmia, on varmasti, niinkuin jokaisessa. Mutta kyllä tuosta SOL:n touhusta on jäänyt sellainen paskan maku suuhun, ettei tosikaan. Meillä siivoaa eräs SOL:n entinen työntekijä ja hänelle se firma on kirosana.
Säälittää vaan esim. nuoret jotka eksyvät tähän firmaan töihin ja kesän lopuksi taivastelevat miten kauhea kiire olis koko ajan kun kaikki revitään irti tai maahanmuuttajat jotka tunnollisena ja nöyränä tekevät työnsä ja luulevat, että toiminta on ihan normaalia Suomessa. Kaikkein mieluiten tällainen SOL:n kaltainen firma tosin palkkaakin näitä mamuja, ei osata kieltä, ei se mitään, ei tarvitse ymmärtääkään ja vähän pelotellaan potkuilla ja tekevät vielä enemmän.
Huoh. - SOLlista
tämä. kirjoitti:
Totta turiset. Kyllähän se vastuu alkaa vähitellen olla myös sillä asiakasfirmalla, joka SOL:n siivoamaan ottaa, hekin ovat varmaan kuulleet huhuja ehkä palvelujen laadusta ja työntekijöiden kohtelusta, mutta raha ratkaisee enemmän. Mutta toki SOL on itse syypää toimintansa tasoon, en minä sitä tietenkään väheksy. Mä en ainakaan ottaisi periaatesyistä SOL:a tilojani siivoomaan.
Minä en vaan aina ymmärrä tätä siivousalan touhua. Alan lehdessä SOL on toisinaan hyvinkin edustettuna, vaikka tv-ohjelmat suoltaa firmasta paskaa ja "kaikki" tietävät homman nimen. Mielestäni jo tällä kerrotaan, että SOL olisi jollain tapaa arvostettu lafka ja palkintoja ansaitseva toimintavoiltaan. Minkälaista mielikuvaa alan lehti antaa itsestään tällaista tehdessään?? On palkittuja työntekijöitä ja joka lehdessä puoli sivullista SOL:n aivopestyjä työntekijöitä uusissa päällikkötason tehtävissä hymy huulilla.
Tekisi mieli poksauttaa koko paskapallo maan tasolle. En väitä, että missään muussa firmassa ei olisi ongelmia, on varmasti, niinkuin jokaisessa. Mutta kyllä tuosta SOL:n touhusta on jäänyt sellainen paskan maku suuhun, ettei tosikaan. Meillä siivoaa eräs SOL:n entinen työntekijä ja hänelle se firma on kirosana.
Säälittää vaan esim. nuoret jotka eksyvät tähän firmaan töihin ja kesän lopuksi taivastelevat miten kauhea kiire olis koko ajan kun kaikki revitään irti tai maahanmuuttajat jotka tunnollisena ja nöyränä tekevät työnsä ja luulevat, että toiminta on ihan normaalia Suomessa. Kaikkein mieluiten tällainen SOL:n kaltainen firma tosin palkkaakin näitä mamuja, ei osata kieltä, ei se mitään, ei tarvitse ymmärtääkään ja vähän pelotellaan potkuilla ja tekevät vielä enemmän.
Huoh.EI todellakaan kannata mennä sinne jos haluaa säilyttää terveytensä. Tunnen kolme ihmistä joilta kuulin karmeita tarinoita siivousrättien käyttötavoista jne kyseisessä firmassa. Se kertoo kiireestä mikä siivoojilla siinä firmassa on.
Olen itse ollut muutamassa pienemmässä firmassa ja ISS:illä. Kaikissa oli kohtuullisen hyvät olot, ei haukuttu ja palkka oli sitä mitä oli mutta ajallaan maksoivat, myös ISS.
TV-ohjelmassa tänä keväänä nähtiin myös miten kohtelevat mamuja esim laivalla, heillä ei todellakaan ole pahemmin oikeuksia, velvollisuuksia vaan ja kamala kiire.
Palkka on alalla joka tapauksessa pieni, muutamasta lisäsentistä ei paljon ole apua.
Hotellisiivouksessa on myös se puoli että rasittaa selkää ajan mittaan, pitäisi pitää työasennoista hyvä huoli. - Gris
SOLlista kirjoitti:
EI todellakaan kannata mennä sinne jos haluaa säilyttää terveytensä. Tunnen kolme ihmistä joilta kuulin karmeita tarinoita siivousrättien käyttötavoista jne kyseisessä firmassa. Se kertoo kiireestä mikä siivoojilla siinä firmassa on.
Olen itse ollut muutamassa pienemmässä firmassa ja ISS:illä. Kaikissa oli kohtuullisen hyvät olot, ei haukuttu ja palkka oli sitä mitä oli mutta ajallaan maksoivat, myös ISS.
TV-ohjelmassa tänä keväänä nähtiin myös miten kohtelevat mamuja esim laivalla, heillä ei todellakaan ole pahemmin oikeuksia, velvollisuuksia vaan ja kamala kiire.
Palkka on alalla joka tapauksessa pieni, muutamasta lisäsentistä ei paljon ole apua.
Hotellisiivouksessa on myös se puoli että rasittaa selkää ajan mittaan, pitäisi pitää työasennoista hyvä huoli.En voi ymmärtää teitä miksi haukutte Sollia. meillä päin ei ole ollut mitään valittamisen aihetta kyseisestä firmasta. peruspalkka on 7,93 tunnilta ja olen hyvin tyytyväinen. Palkka on juuri sopiva siivoojan koulutustasolle eikä kenelläkään ole varaa vaatia sen enempää! Meillä Sollin työntekijät ovat aurinkoista porukkaa ja asiakkaat ovat useinmiten tyytyväisiä. Sehän on firman tavoite. Kaikki jotka hakevat sollille töihin tietävät kyllä mihin ovat ryhtyneet. Etsikää työtä jostain muualta älkääkä valittako pikkumaisista asioista!!!
- tarkentaa sen verran
Gris kirjoitti:
En voi ymmärtää teitä miksi haukutte Sollia. meillä päin ei ole ollut mitään valittamisen aihetta kyseisestä firmasta. peruspalkka on 7,93 tunnilta ja olen hyvin tyytyväinen. Palkka on juuri sopiva siivoojan koulutustasolle eikä kenelläkään ole varaa vaatia sen enempää! Meillä Sollin työntekijät ovat aurinkoista porukkaa ja asiakkaat ovat useinmiten tyytyväisiä. Sehän on firman tavoite. Kaikki jotka hakevat sollille töihin tietävät kyllä mihin ovat ryhtyneet. Etsikää työtä jostain muualta älkääkä valittako pikkumaisista asioista!!!
että mitä tarkoitat sanalla "peruspalkka", siis mistä töistä maksetaan peruspalkkaa?
- siellä kirjoittelee?
Gris kirjoitti:
En voi ymmärtää teitä miksi haukutte Sollia. meillä päin ei ole ollut mitään valittamisen aihetta kyseisestä firmasta. peruspalkka on 7,93 tunnilta ja olen hyvin tyytyväinen. Palkka on juuri sopiva siivoojan koulutustasolle eikä kenelläkään ole varaa vaatia sen enempää! Meillä Sollin työntekijät ovat aurinkoista porukkaa ja asiakkaat ovat useinmiten tyytyväisiä. Sehän on firman tavoite. Kaikki jotka hakevat sollille töihin tietävät kyllä mihin ovat ryhtyneet. Etsikää työtä jostain muualta älkääkä valittako pikkumaisista asioista!!!
?????
- solilainen
onpa jännä homma, itse olen solilla ollut kohta vuoden töissä, palveluvastaavana tosin, mutta kuitenkin.
alusta asti on ollut 9.40e/h ja ylimenevästä ajasta maksetaan ihan normaalisti (tietty klo.18 jälkeen iltalisät jne jne)
ei meillä ole kellään ollut mitään aloituspalkkaa mikä nousisi sitten kun osaa hommat...- siivoilija
Itse olen ollut Solilla nyt 4kk töissä kerroshoitajana, palkka nousi tuosta harjoittelijan palkasta parin kuukauden jälkee, kun todettiin että pärjään tarpeeksi hyvin itse. (yksin olin siivonnut jo ensimmäisestä viikosta alkaen) Melko tyytyväinen olen yleisesti ollut soliin, paljolti johtuu hyvästä työporukasta, mutta suurin ongelma on työvuoroista ilmoittaminen!
Uudet työvuorot ilmoitetaan viikko kerrallaan, eikä aina maanantainan tiedä onko saman viikon torstaina töitä vai ei! Toki ymmärrän että tällä hetkellä hotellialalla on hiljaista, mutta vaikeaa on suunnitella mitään kun ei koskaan tiedä onko töissä vai ei. Ongelma on tietty, että työsopimuksessa mainitaan "työntekijä kutsutaan töihin tarvittaessa" eli meinaako se sitä ettei tarvikaan ilmoittaa ajoissa vuoroja.
Tuosta 15min/huone systeemistä sen verran että itse teen työni sen mukaan kun se aikaa vaatii. k.o hotelli jossa työskentelen on suuri ja asiakkaita riittää nytkin. Joinakin päivinä 15 minuuttia riittää hyvin, mutta jos ei riitä sitten käytän aikaa niin että asiakkaan huoneeseen kehtaa päästää. Tästä ei ole ollut ainakaan vielä mitää sanomista kellään ja ihan yleisesti tuntuu kaikilla nuo arvioidut työajat ylittyvän.
Pitkää uraa en ole siivouksen parissa ajatellut viettää, sen verran yksinäistä puurtamista ja fyysisesti rankkaa työ on, mutta kyllä Solkin on ihan ok työnantaja ollut (ainakin siihen asti että muuta löytyy :D)
- pohjosen tyttö :)
sol on perseestä älkää hyvät ihmiset menkö sollille töihin ! saatte vaan tehdä töitä jopa melkein ilmaiseksi
ei kunnon palkkaa , palkka maksetaan väärin , ei ylityö lisiä, ei lauantai lisiä , siinä firmassa ei mikään toimi ja aina olet vain töissä !!ja jos ajat omia etujasi niin sinut lempataan pihalle..koko ajan pitää olla vain kusi sukassa ja suostua kaikkeen. - Fannytar
Eli toimistoalalla maksetaan heti alusta alkaen täyttä palkkaa. Tässä taas näkyy kuinka ihmisiä vedätetään siivousalalla. On aivan naurettavaa, että 6,90 € palkalla pitäisi pärjätä.
Harjoittelijan palkoissa on kyse on katteesta eli mitä jää voittoa. Uskon, että siivoustyönohjaajat jotka opastavat ihmisiä saavat provikat näistä "harjoittelijan" palkoista. Ala uskoa tähän ihan oikeasti!
Joku täällä kertoi, että on ihan tyytyväinen alle 8 € tuntipalkkaan. Miksi? Itse olen kouluttamaton osa-aikasiivooja ja palkkani on 8,29 €. Jos siivoat ravitolaa tai baaria yms. (raskasta työtä) voit neuvotella itsellesi 10 €:n palkan. Ko. paikkoja siivoavat saavat ravintola-alan palkan.
En ole koskaan kuullut, että mikään firma olisi mennyt korkeiden siivouskulujen takia konkurssiin. Kyllä firmoilla on varaa maksaa myös siivouksesta tai siivotkoon sitten itse.- minä vaan
Sol on paskin firma mitä maa päällään kantaa !! joutaisi mennä konkkaan koko yritys !eivät kerran arvosta ihmisiä yhtään kun puoli ilmaiseksi pitäisi tehdä töitä !
- siivooja kans
tullut paljon vastauksia kysymykseesi, kuten huomaat ei kannata mennä SOL:lille eikä tämän palstan kirjoitusten mukaan mihinkään siivous firmaan.
- vaputar
koettakaapa olla sollilla siuntion hyvinvointikeskuksessa niin tiedätte mitä on helvetti!!!!!!!!!!!!
- Haluan tietää
Hei Olem koulutukseltani laitoshuoltaja. Olen hakemut palveluvastaavan paikkaa Sollilta. Ja siivousalan kokemusta 2v 7 kuukautta. ja hyvät työtodistukset En pässyt haastatteluun. Millä peruustella ottavat, vaikuttiko laitoshuoltajan amattitutkinto tuo siivousalan koulutus. Minusta tuntuu että vaikutti.
- Åsgari
Haluan tietää kirjoitti:
Hei Olem koulutukseltani laitoshuoltaja. Olen hakemut palveluvastaavan paikkaa Sollilta. Ja siivousalan kokemusta 2v 7 kuukautta. ja hyvät työtodistukset En pässyt haastatteluun. Millä peruustella ottavat, vaikuttiko laitoshuoltajan amattitutkinto tuo siivousalan koulutus. Minusta tuntuu että vaikutti.
Oletko laittanut hakemuksen netin kautta? Vaativat sen nykyään. Tai oletko yrittänyt soittaa suoraan paikkakunnan esimiehelle? Sekin voi joskus auttaa.
- Åsgari
Melkein jokaisella on varmasti jotain huonoa sanottaavaa työnantajastaan.
Varsinkin näillä palstoilla haukutaan kaikki siivousfirmat lyttyyn. Rippuu paljon paikkakunnasta ja varsinkin esimiehestä miten homma toimii sinun ja hänen välillää. Ja tietenkin työkaveritkin vaikuttaa. Kannattaa kokeilla ja etsiä se siivousalan yritys missä viihtyy. Työhän on samaa kuitenkin vaikka työvaatteiden väri vaihtuu.
- arvailen vain
Ihan arvaamalla:
1. Oot liian vanha
2. Esimiehet ovat saaneet toisesta firmasta tietoon että oot hankala työntekijä (tieto liikkuu yllättävät hyvin)
3. Eivät ota laitoshuoltajia koska karkaavat heti kunnan tai valtion hommiin ku tajuavat kuinka huonot yksityisen puolen palkat ovat - piuppi
NO HUH HUH oon ollu y.li puoli vuotta Sollilla kerrossiivoojana,eikä mulla oo palkas ollu valittamista,ennenkuin kerrokislla aloitin olin kiinteistöillä,eli mun palkka nousi heti sen yli 9,50 tunti kerroksilla,teen työtä mielelläni. mutta meillä ei oo tota vartti hommaa,koska meillä on eri kokoisia kämppiä,eli esim yksiö kaks petiä,sauna,wc,keitiö,olohoune ja makkari,aikaa 20min. saamme myös laittaa roskat,tiskit ja pullot ylös,esim 1T "tiski" 0,1 (6min) ja jos joudut sen tiski kasan käsin tiskaamaan, tosin kyllä harva meilläkään pysyy tehois jos on kersoja ollu viikonlopun huoneis,huh sitä sotkua! tai oikein juoppobileet olleet.
'on kyll tuilanteitakin et palkat oin väärin laskettu mjkty soitto palkanlaskijalle ja erotus tulee ensi tilissä. muistakaa ne kaks TT:tä aina meille motkotetaan eli TEHOT ja TYÖVAATTEET . tarkkaa ja kiirusta työ on mutta tekemällä oppii :))
nykyäänkin sollilla osa-aikaisena.- piuppi
ja piuppi taas,olen ammatiton ja ikinä ennen SOLLIA minulla ei ollut siivoustyöstä kokemusta muutakuin kotona siivoaminen :D meidänkin hotellissa on peilipintaa ihan tuhottomasti ja se jos joku veettää,sormenjälkiä kun EI saa olla ja jokainen kiiltävä pinta PITÄÄ kiiltää,meillä myös laatukiertoja !
- Kusetettu SOL:lla
Tiedän mistä kohteesta aloittaja kirjoittaa. Kerrottiinko myös että ko. paikassa joutuu päivystämään ja siinä on vieläkin huonompi palkka. Jossain vaiheessa sitten sinut nakataan tekemään muitakin siivoishommia muualle. Siellä saa ainoastaan kerroshoitajat 7,5h päiviä ja niitä tekee sitten sellaiset joilla on vaki duuni muualla...yleisten tilojen tuntimäärä on 6h/ ja saat tehdä sitä 6pv viikko. Eli viikonloppu vapaita ei ole ja lauantai lisiä ei makseta.
- Huoh sol
Itselläni ei Solista hirveän hyvää sanottavaa ole. Nyt oon noin puoli vuotta ollu ja koko ajan jotain vääntöä ja kääntöä esimiehen kanssa. Alussa ei mitään kummempia ongelmia, mutta nykyään sitäkin enemmän. Lupauksia ei pidetä ja yritetään pompotella työntekijöitä ihan holtittomasti, jos ei tottele( = esim. suostu tunnin varoitusajalla töihin) niin työvuorot pois, näin monella. Joillakin voi mennä hyvin solilla,mutta tämä homma onkin täysin kiinni esimiehestä ja hänen kyvykkyydestään. Itse en ole tähän enään suostunut, joten on uhkailtu ettei työtunteja ehkä tulekkaan paljoa ja sovittuja lomia on alettu perua. Hermot meni ja yhteyttä ylemmille tahoille. Kohta mieluummin työtön.
- Q
Oikeaa puhetta, itsekin ottanut yhteyttä ylemmille tahoille!
Tuo uhkailu noilla tuniten vähentämisellä on ihan arkipäivää...
Lisänä siihen tulee kaikenlaista muuta vittuilua. - turun tytön lauseet,
solilla esimiehet tarjoaa jopa vakituisille työntekijöille epäreilulla tavalla lisää työtunteja, vaikka niitä olisi tarjolla...ja on kysynyt..kuhan vaan tuuraajat saa kerättyä parhaat välistä..tietysti esimiehen velvolllisuus on tarjota kaikille tasapuolisesti tunteja, mutta sorsimista on näköjään edelleenkin siellä..varmaan liikaa pelkäävät maksavansa, jos lisää tunteja tulis..ja asian oikeaa laitaa et tule koskaan välttämättä kuulemaan, pelkkiä selityksiä vaan.. :(
- Å
Vuoden alussahan alettiin maksamaan kerroshoitajille kerroslisää, koska siirryimme kiinteistöpalvelualan TES:n. Tuntipalkka pieneni, mutta kerroslisä siihen päälle, tuntipalkka nousi.
Kysymys: Kerryttääkö kerroslisä vuosiloma-ansioita?
Eikös TES:ssä sanota, että lisät eivät kerrytä vuosilomaa?
Jos näin, jää tämän vuoden vuosiloma-ansiot pienemmäksi kuin edellisen vuoden... - LM
Tytär pääsi SOL:lle töihin ja sopimus tehtiin toukokuusta elokuun loppuun, kaikki meni reilun kuukauden ihan hyvin, sitten oli pari päivää sairaana, josta todistus. Sairasloman jälkeen meni normaalisti töihin ja työpäivän loputtua tuli soitto, että ei tarvitse enää tulla, työsopimus purettu. Yritti kysellä syytä, mutta ei saanut vastaukseksi muuta kun, että "koeajan purku". Ilmeisesti ei olisi saanut sairastua, vaan olisi pitänyt mennä töihin yli 38 asteen kuumeessa.
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Todennäköisesti tuli kiinalainen tilalle...
- solilla
Aloitin hetki sitten solilla, tuntipalkka 8,75 plus iltalisät. Mitään kokemusta siivouksesta ei ole, ei myöskään koulutusta. En ollut edes harjoittelijapalkalla.
Solille kannattaa mennä jos työt pienessä kylässä ja ei hotellissa vaan esim. pankissa. Pankkilaiset hyvin siistiä väkeä ja siivota ei tarvitse paljon. Olin itse pankilla hetken kaksi tuntia päivässä ja lähdin vartin joskus puoli tuntia etuajassa.
Pitkäaikaiseksi ei kuitenkaan kannata jäädä!! Pari kuukautta hyvä aika. Kannattaa neuvotella palkasta ja tivata kaikki mahdollinen työhön liittyvä ennen kuin allekirjoittaa mitään. - Lisää palkkaa!
Itse aloitin muutama viikko sitten kesätyöt SOLilla ja palkka 7,89e/h, koska ei ole kokemusta. Riippuuko palkkaero paikkakunnasta vai mistä? :o
- Kustaan Silmään
Olen itse siirtynyt tässä taannoin sol-palveluihin kerroshoitajaksi.. Meidät ulkoistettiin joku varmaan pam lehdestä taikka netistä lukenut! Meille toitotettiin että mikään ei muutu ja siirrytte vanhoina työntekijöina uuden firman palvelukseen jne jne.. Täyttä paskaa sanon minä!! Vanhan työnantajan palveluksessa oli hyvät henkilökuntaedut jotka tietenkin poistuivat . Ennemmän tehoja pitäisi saada sol :in palveluksessa joka tuntuu lähinnä vitsiltä sillä jokainen tätä työtä tekevä tasan tietää että 4 huonetta tunnissa kesä sesongin aikaan on sula mahdottomuus ! hauskaa hommassa on se kaiken ajan ylös ottaminen , Astiat , löytötavarat jne jne.. ota siinä vielä aikaa ja merkitse ns lisä-työt ylös kun on helvetillinen kiire muutenkin!! Työpäivän jälkeen on sellainen olo että olisi ollut 8 tunnin treeneissä ja aamulla taas kaikki alkaa alusta! noh onneksi meidän vanhojen palkkoihin ei voida kajota , mutta säälittää todella nämä työntekijät jotka alle kympin tuntipalkalla hommaa tekevät! En tiedä kaukanko itse jaksan tuota tahtia kun ei siinä mitään järkeä ainakaan ole! Pam:in toimistoon voi soitella ja pyytää sieltä jokun paikanpäälle katsomaan tätä hullutusta , sillä ei meidän kuulu töissä juosta kuitenkaan!!
- ..
...
- siivousalalle koulut
Siivoojan kannattaa kouluttautua siivousteknikoksi tai siivoustyönjohtajaksi. Palkka nousee 5-10 prossaaaaaaaaaaaaaaaaaa Normaali perskoulutus siivousalalle esim toimitilahuoltaja perustutkinto vain 3 prosenttia tai jotain. Mutta kannattaa välttää kauppojen ja liikkeiden siivousta ainakin ilman iltalisiä. ja koulutus ei ole vaikeaaaaaaa
- älyttömiä
Kerroshoito ei ole urakkatyötä jos ei niin ole sovittu. Miksi te yritätte ja pääsette noihin älyttömiin SUOSITUSaikoihin, jotka ovat yrityksen itsensä budjetoimia, eivät mikään sitova vaatimus työn tulokselle. Se tulos tulee teidän selkänahoista. Hellittäkää hyvät ihmiset, työtä se vaan on. Ei kukaan tule teille kruunua antamaan ja työpäivän jälkeen kiittämään että olet hieno ihminen, korvaamaton, kun hikoilit taas 8h itsesi väsyttäen. Miettikää hyvät ihmiset älkääkä olko LIIAN KILTTEJÄ.
- kerroshoitaja 2
Hölmöt...miksi ette mieti, miten homman teette? Helposti pääsee 4-5 huoneeseen tunnissa, ehdin myös astiat, pyykit, normaalit tauot ja loppupäivä luppoaikaa...
Mieti oikeasti, teetkö hommaa hiki hatussa? Käytä päätäsi!!
jos työantaja kusettaa, niin kusetetaan takas!! HAHAAH! Ja jälki on hyvää, ei valituksia!! - huhhuh1
Älkää missään nimessä menkö Solille töihin! Työvuoroja lätkitään miten sattuu, ilmoitetaan edellisenä iltana tai joskus ei ollenkaan ja sitten aamulla soitetaan, että missäs sitä ollaan! Mitää lakeja ei tunneta! Päivät saattavat venyä jopa 12h ja ylityölisää huikeat 0,60e. Päivässä taukoa saa pitää vain 30min, vaikka vaikka tunteja tulisi se 12h. Sairaslomistakaan ei aina edes makseta ja keksitään jotain uskomattomia syitä miksi... Työhyvinvointia ei kyllä Solilla tunneta!
- kyykytys loppuu
meillä ainakin on jo työeläkkeellä olevat pomon ertyis suojeluksessa saavat sunnuntai tunteja roimasti enemmän kui vain palkkatuloja saavat ja juhla pyhät päälle eihän näin saisi olla ne vois tehdä pätkiä jos eläkkeen päälle tienatusta menee veroa 43 pro. niin työeläke on 2500 e kyllä sillä pitäisi pärjätä eikä viedä muilta töitä pomostahan se on kiinni muttei auta vaikka huomauttaa nyt on onneksi muutama päivä enää sollilanen
- HEPI!
Onks kellään tietoo? Miksi SOL ei maksa kokemuslisiä, vai maksaako pärstän mukaan? Kipasta luin että kuuluis maksaa! Mitä teen?
- eimukavaa
Oli minullakin aluksi se koeajan palkka alle 8€/h
tarkkaa summaa en muista jotakin 7€ kuitenkin.
Koeaika oli 4kk ja minulla ei ollut silloin paljoa kokemusta siivoustyöstä. Hyvin kyllä perehdytettiin ja sain aina apua pyydettäessä jos tuli ongelmatilanteita.
Onneksi oli hyvä siivoustyön ohjaaja.
Sitten se palkka nousi siihen 8,25€
2v olin sol:lla töissä erilaisissa kohteissa,
se oli mukavaa kun alettiin luottamaan ja tarjottiin aina lisätyötä vaikka aluksi palkattiin vain osa-aikaiseksi koulusiivoojaksi.
Sain kuitenkin tehä töitä myös virastoissa ja muissa kohteissa monipuolisesti, yleensä tuurailin sairastuneita.
Mutta sitten kun itse sairastuin, se osoittautuikin vaikeaksi saada minulle tuuraajaa..
Aina oli huoli, kuka ne mun työt hoitaa. Liäksi, keksittiin aina ihme syitä, miksi se sairaslomatodistus ei kelpaa eli siitä ei maksettukaan palkkaa....
Monet sairaslomat olen siis palkattomana mennyt.
Sol:lla pitää olla tietyt merkinnät sairaslomalapussa jos se on työterveyshoitajan kirjoittama.
Lääkäriaikaa ei saanut itse varata vaan esimiehen piti se soittaa eikä se tietenkään saanut ikinä muka lääkärille aikaa, vaikka vaivat olisivat olleetkin kuin vakavia ja vaatineet nimenomaan lääkäriä....
Siittä jäi minulle ikävät muistot, jos sairastut, kohdellaan ala-arvoisesti, vaikka minkä itse sairastumiselle voi!
Se näkyi sitten palkassa ja sai miettiä mitä sitä seuaavat 2vkoa syö ku palkka tuli 2krt kuukaudessa.
Mietin vain ei ole kovin yleistä tuo käytäntö että esimies tilaa lääkäriajan?
Jos esimies oli lomalla, saattoi tuuraaja sanoa että tilaa itse aika. Sen takia pikkuflunssan takia ei kannata ees harkita saikkua vaan työtä painaa....
Ne joululahjat oli kyllä naurettavia.
Ei paljo työntekijää arvosteta, kun annetaan lahjaksi tuotteita joilla ei tee mitään...
Kävelysauvat, kokeile kerran ja ne on hajalla.
Muovinen juomapullo, ruma ku mikä.
No, leffaliput sain kerran kun oli asiakaskohteessa tullut hyvää palautetta vain.... :)
Tällä hetkellä siis työtön kun kilpailutuksen johdosta työni eni toiselle firmalle... Aikomuksena kuitenkin kouluttautua syksyllä laitoshuoltajaksi, koska tykkään kuitenkin tehä tätä työtä! :) - Moppimaakari
Mitä ihmettä. Olen kouluttamaton (opiskelin kyseistä alaa muutaman kk kunnes jäin pitkälle saikulle). En ole koskaan siivoustöitä tehnyt ja palkkani on aloituspäivästälähtien 9.25e iltalisät. Teen lisäksi osa-aikaista.
- Moppimaakari
Ja aluevastaava, "pomoni", on erittäin mukava ja rento. Lupasi järjestää kesän perussiivousten jälkeen työntekijöille "ryyppyjuhlat" eräässä hotellissa :D
- Moppimaakari
Moppimaakari kirjoitti:
Ja aluevastaava, "pomoni", on erittäin mukava ja rento. Lupasi järjestää kesän perussiivousten jälkeen työntekijöille "ryyppyjuhlat" eräässä hotellissa :D
Hitsi; ja minut perehdytettiin kolmen päivän ajan kohteisiini ja sain myös kyydin kotiovelta ovelle ja takaisin. Ohjaaja on tavoitettavissa vaikka 24/7 jos tulee kysyttävää.
Kohteet ovat "vaativia" sillä etenkin toisen kohteen ihmiset ovat todella herkkiä valittamaan ihan kaikesta- turhasta suurimmaksiosaksi. Se stressaa, sillä otan aika herkästi itseeni :D
- eimeetasan
Onnen lykky sinulle Moppimaakari! Kyllä sollilla lähtökohtasesti maksetaan koeajalla kokemattomalle 7,87e/h, kunnes homma sujuu kuin konkarilta ja voidaan siirtyä palkkaan 8,75e/h.
- soll
vittu iloisia sollilaisia!!!
- Anonyymi
Kakka paikka.manu ei tykkä yhtä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418