Moi, mulla on isorakeista värikästä soraa akvaarion pohjalla mutta sitä taitaa olla liian vähän kun kasvien juuret tuppaa nousemaan ylös sieltä. Olen ajatellut että olisiko mahdoton ajatus jos puolet akvaariosta olisi hienoa vaaleaa hiekkaa ja kasais tuo nykyisen soran toiselle puolelle paksummasti....? Onko puhdistus ym vaikeaa? Leviääkö hiekka kun vaihtaa vettä? Kasvaako kasvit samanlailla molemmissa? Vai olisiko viisasta ostaa tuota soraa vaan lisää? =) Akvaario on n.200l ja pituudeltaan 1,20m.
Pohja
Tiinuli
2
604
Vastaukset
- Elli
Ajan mittaan ne hiekat kyllä sekottuu toisiinsa jos ei välissä ole esim lasilevyä jakamassa ne omiin "laatikoihinsa". Joidenkin kokemusten mukaan kasvit tykkää enempi hienommasta hiekasta. Jos se sun värikäs sora on kauhean isorakeista, niin ehkä ne juuret ei vaan pysy siellä soran sisällä? Soraa pitäisi olla ainakin 5 sentin kerros pohjalla.
- Tiinuli
Kiitos! ei mulla ole kuin pari senttiä sitä soraa eli ihan liian vähän....=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051014
- 99871
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96767- 76661
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16570- 34496
- 43482
- 25475
Tulimme yöllä reissusta kotosalle
niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa30460