Moi, mulla on isorakeista värikästä soraa akvaarion pohjalla mutta sitä taitaa olla liian vähän kun kasvien juuret tuppaa nousemaan ylös sieltä. Olen ajatellut että olisiko mahdoton ajatus jos puolet akvaariosta olisi hienoa vaaleaa hiekkaa ja kasais tuo nykyisen soran toiselle puolelle paksummasti....? Onko puhdistus ym vaikeaa? Leviääkö hiekka kun vaihtaa vettä? Kasvaako kasvit samanlailla molemmissa? Vai olisiko viisasta ostaa tuota soraa vaan lisää? =) Akvaario on n.200l ja pituudeltaan 1,20m.
Pohja
Tiinuli
2
422
Vastaukset
- Elli
Ajan mittaan ne hiekat kyllä sekottuu toisiinsa jos ei välissä ole esim lasilevyä jakamassa ne omiin "laatikoihinsa". Joidenkin kokemusten mukaan kasvit tykkää enempi hienommasta hiekasta. Jos se sun värikäs sora on kauhean isorakeista, niin ehkä ne juuret ei vaan pysy siellä soran sisällä? Soraa pitäisi olla ainakin 5 sentin kerros pohjalla.
- Tiinuli
Kiitos! ei mulla ole kuin pari senttiä sitä soraa eli ihan liian vähän....=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1013721
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se482661- 1142499
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣391988Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu301757Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et221551- 271532
- 221338
Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?701275Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81261