Autossani on uudet Nokian hakkapeliitta 4 renkaat.Ovat tosi meluisat ja on pystyheittoa.
Hyvät ihmiset älkää vain ostako niita.
Hakkapeliitta
24
4530
Vastaukset
- vai ei
MISSÄ VALMISTETUT !!!
MITKÄ NASTAT !!!- Tosi pettynytt
Valmistusmaasta ei tietoa.Nastat nelikulmaiset.
- taasen.
rengas melu vähäisempää kuin kesärenkailla. mielestäni tosi hiljaiset renkaat.
- Juizzi
Äänekkäät ne kyllä on. Pystyheitto johtuu varmaan siitä että renkaat ei ole noussu kunnolla vanteelle, hakkapeliitta 4 tarvitsee aika kovan täyttöpaineen ja kunnolla rengasrasvaa kun ne laitetaan vanteelle. Ei mulle vastaan tullut soikeita nelosia. Nokia tekee kaikki talvirenkaat suomessa ja kaikissa on neliskanttinen nasta, jotka on samanlaisia, mutta 2 eri valmistajaa. Vain kesärenkaita tehdään muualla: nre indonesiassa ja nrc kans jossain muualla ja ens vuonna tulevaa i-3:ta tehdään suomessa ja venäjällä
- Tosi pettynyt
Minkähänlaisesta paineesta on kyse ja voiko sen
tehdä jälestä päin? - siellä
venäjän tehtaalla sitten valmistetaan
siellä kirjoitti:
venäjän tehtaalla sitten valmistetaan
sitä tekstiä, mikä renkaan kyljessä on.
Näin omin silmin jo v. 1963 kun Nokialla otettiin juuri vulkanoituja renkaita muoteista. Renkaissa luki "Avon Made in Ireland".
Vuosien mittaan samat havainnot monista muistakin tuotteista.- Made in Russia
"Nokia tekee kaikki talvirenkaat suomessa"
Ei muuten tee. Yleisimpiä Hakkapeliitta 4:n kokoja tehdään myös Venäjällä. Renkaan kyljestä selviää valmistusmaa. - Juizzi
Tosi pettynyt kirjoitti:
Minkähänlaisesta paineesta on kyse ja voiko sen
tehdä jälestä päin?Se pitäs laittaa sillon kun asentaa ne vanteelle, ei nouse enää kun on "paikkasna" hakenu. KAnnattaa laittaa asennusvaiheessa 4.5bar paine, sillon nousee
Ja sit anteeksi tietämättömyyteni. Kyllähän niitä muuallakin tehdään, mutta suomessa myytävät ovat yleensä tehty täällä, venäjän tehtaiden tuotanto pitäs jäädä rajojen taakse, mutta ainahan näitä on jotka hakee sieltä halvempaa rengasta myyntiin. Mutta suurimmassa osassa rengasliikkeistä saa ihan kotimaista kumia. - thrower
Juizzi kirjoitti:
Se pitäs laittaa sillon kun asentaa ne vanteelle, ei nouse enää kun on "paikkasna" hakenu. KAnnattaa laittaa asennusvaiheessa 4.5bar paine, sillon nousee
Ja sit anteeksi tietämättömyyteni. Kyllähän niitä muuallakin tehdään, mutta suomessa myytävät ovat yleensä tehty täällä, venäjän tehtaiden tuotanto pitäs jäädä rajojen taakse, mutta ainahan näitä on jotka hakee sieltä halvempaa rengasta myyntiin. Mutta suurimmassa osassa rengasliikkeistä saa ihan kotimaista kumia.Voihan sen irrottaa vanteelta ja laittaa uudestaan. Ei siis tarvitse kokonaan pois ottaa vaan pelkästään painaa jalka irti sarvelta ja paineistaa uudestaan. Itse pistän aina kanssa ~4baria asentaessa. Kannattaa katsoa milloin jalka-alue on asettunut. Asentajan ammattitaidottomuutta jos tuollaisena liikenteeseen laskenut.
- thrower
sitroen kirjoitti:
sitä tekstiä, mikä renkaan kyljessä on.
Näin omin silmin jo v. 1963 kun Nokialla otettiin juuri vulkanoituja renkaita muoteista. Renkaissa luki "Avon Made in Ireland".
Vuosien mittaan samat havainnot monista muistakin tuotteista.ainkaan nykyään noin. Taitaisi tulla aika kovat sanktiot kiinnijädessä. Nykyään kiertävät noita kaikemmaailman "made in EU" merkinnöillä. Kyllä russia renkaissa lukee russia.
- tosi petynyt
Juizzi olit aivan oikeassa.Kolme rengasta ei ollut noussut kunnolla vanteelle.Mutta meluisat ne on edelleen.
- Tosi pettynyt
Juizzi kirjoitti:
Se pitäs laittaa sillon kun asentaa ne vanteelle, ei nouse enää kun on "paikkasna" hakenu. KAnnattaa laittaa asennusvaiheessa 4.5bar paine, sillon nousee
Ja sit anteeksi tietämättömyyteni. Kyllähän niitä muuallakin tehdään, mutta suomessa myytävät ovat yleensä tehty täällä, venäjän tehtaiden tuotanto pitäs jäädä rajojen taakse, mutta ainahan näitä on jotka hakee sieltä halvempaa rengasta myyntiin. Mutta suurimmassa osassa rengasliikkeistä saa ihan kotimaista kumia.Juizzi olit aivan oikeassa.Kolme rengasta ei ollut noussut vanteelle.Äänekkäät ne ovat edelleen.
- Jamppa1
thrower kirjoitti:
Voihan sen irrottaa vanteelta ja laittaa uudestaan. Ei siis tarvitse kokonaan pois ottaa vaan pelkästään painaa jalka irti sarvelta ja paineistaa uudestaan. Itse pistän aina kanssa ~4baria asentaessa. Kannattaa katsoa milloin jalka-alue on asettunut. Asentajan ammattitaidottomuutta jos tuollaisena liikenteeseen laskenut.
asennus on paras asennus. Yli 3,5:ttä ei kylläkään suositella ha-renkaalle mutta kukin taaplaa tyylillään.
- Tosi pettyynyt
Juizz olit oikeassa.Kolme neljästä ei ollut noussut kunnolla vanteelle.
- TC 97
Kakkosautossa kolmatta vuotta Hakkapeliitta neloset.
Ykkösautoon piti ostaa syksyllä talvirenkaat. Rengaskauppaan mennessäni pyysin rengasmyyjältä, että kaikki muu kelpaa paitsi Nokian renkaat. Alla nyt GY 500 ja voin vain vertailuna Hakkapeliitta 4 sanoa, että GY 500 oli oivallinen ostos. - ????
Ihmetyttää vaan kun tuolla kadun parkissa joka toisessa autossa on Hakkapeliitat. Onko ne oikeasti niin hyvät renkaat kuin ihmiset luulevat? Testit on räätälöity niille ja silti eivät voita.
- thrower
perusteella testit on niille räätälöity? Ja kaikki testitkö? Sekä kotimaiset että ulkomaiset? Enpäs tiennytkään että vaikka norjalaisilla on niin kova tarve saada nokialaiset kärkeen.
Ihme vainoharhasta porukkaa. - MOK
... taksimiehet nykyään ajavat? Minulla on jotenkin sellainen epäilys, etteivät ainakaan nokialaisella?
- Daksikuski
MOK kirjoitti:
... taksimiehet nykyään ajavat? Minulla on jotenkin sellainen epäilys, etteivät ainakaan nokialaisella?
Halvimmilla mahdollisilla.
- jussi
Mennessäni ostamaan marangoneja niin eräs rengasmyyjä mainitsi että nokialla oli ongelmia noiden neliskulmaisten nastojen kanssa ettei ne pysyneet renkaassa. Kuulemma ihmiset valittelivat että nastat tippuivat nokialaisista parin viikon ajon jälkeen. Saman luin vähän myöhemmin lehdestä.
Ja miksi maksaa ylihintaa jostain brändimerkistä.
Italialaisiin Marangoneihin sai 5vuoden takuunkin.- olioli
"rengasmyyjä mainitsi että nokialla oli ongelmia noiden neliskulmaisten nastojen kanssa ettei ne pysyneet renkaassa."
Samaan hengenvetoon rengasmyyjä olisi voinut kertoa myös, että Nokian renkaat on vaihtanut veloituksetta vialliset renkaat uusiin. Jonkun continenttalin tai bridgestonen kanssa on turha toivoa vastaavaa, puhumattakaan makarooneista.
Ja nastat muuten katkesivat, eivät irronneet ts. laippa jäi renkaan sisään. Syy tähän oli nastavalmistajan.
- minullakin
Ensimmäiset Nokialaiset talvirenkaat, joilla ajan ja tosi järkyttävät. Ihmettelin jo ennen allelaittoa vanteissa olevia jumalattoman kokoisia painoja, ei ole ennen missään renkaissa sellaisia tarvittu. Kokemusta sentään lähes 30 talvelta.
- vuotta
rengasasentajana. ei se painomäärä kerro useinkaan renkaan laadusta mitään vaan ennemminki asentajan ammattitaidosta, samoin kun nää pystyheitot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511833
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121711Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351417Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1941177- 921161
- 771063
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta353983- 62859
- 49821
- 50816