N. vuosi sitten koulujen alettua aloin kärsiä sellaisesta asiasta, että ilmaa kertyi paljon helpommin mahaan kuin ennen, ja tätä on jatkunut nyt vuodem verran. Aloin huomaamaan tämän koulussa istuessa, ilmaa kertyi mahaan, maha tuli kipeäksi, olisi tehnyt mieli "päästää kaasut" (lue:pieraista) , ja kun pidätteli, ilma jäi kiertelemään vatsaan aiheuttaen mahan möyrimistä ja muita epämiellyttäviä suoliston ääntelyjä, inhottavinta on että jotenkin ilma tuppaa siirtymään jonnekin tuonne, ilmeisesti peräsuolen puolelle kurissen ja möyryten niin että helposti kuulostaa siltä kuin päästelisin paukut, todella noloa. Joskus näin käy vaikka en edes pidättäisi ilmoja sisälläni. Mistä tällainen siis voisi johtua? Onko mitään tehtävissä ongelman helpottamiseksi. Ennen tätä kulunutta vuotta en muista tällaista olleen.
Tuntuu ettei mikään erityinen ruoka-aine aiheuta sitä, olen vältellyt mm. maitoa, ja kaikkia ruoka-aineita joiden tiedän aiheuttavan ilmavaivoja, ja viljatkin olen yrittänyt jättää välillä vähemmälle ruokavaliosta ja mikään ei silti tunnu muuttavan asiaa. Masentaa kun ei kehtaa edes miespuolisia tapailla kun pelkään niin nolaavani itseni sillä että suolisto rupeaa ääntelemään tai vahingossa päästän pierut xP .. Mikä ihme voisi olla syynä, ja koska tämä itse testailu noitten eri ruoka-aineitten sopivuuden suhteen on todella vaivalloista, voiko tehdä jossain terveyskeskuksessa ihan allergiatestit joila selviäisi ehkä syy ilmavaivoihini?
Olen jo ihan epätoivoinen.. !
Suoliston ääntely!
5
3969
Vastaukset
- helmi86
itselläni oli samanlaisia oireita lukiossa. En löytänyt niille mitään syytä. Suosittelen käyntiä terveyskeskuksessa. Näin saat ainakin selvyyden siihen, mikä suolistossasi on. Ilmavaivatkin ovat kovin ikäviä. Eikä se ole pidemmän päälle normaalitila.
- mirella
Mulla on ollut juuri samanlaisia oireita jotain 3 vuotta nyt..tunnilla,varsinkin kun on hiljaista (joku koe) niin maha alkaa varmasti huutamaan,vaikka olisi syönyt mitä aamulla. Kun jännittää mahaa siinä vielä enemmän niin kurina ei ainakaan lakkaa..en myöskään ymmärrä mistä tämä voisi johtua..
Haluaisin niin eroon tästä ongelmasta.. olen syönyt disflatyl purutabletteja(ilmavaivoihin). ne ovat ehkä vähä auttaneet,mutta eivät poista ongelmaa kokonaan.
- kemisti
Niin se mikä mahassa kiertää on kaasua mutta ei ilmaa. Enimmäkseen hiilidioksiidia ja rikkivetyä mitä syntyy käymistuotteena ja proteiinien hajotessa. Palaa myös iloisesti...
- kemisti
Sulla saattaa olla hiivaa. Sen kun hoidat pois niin vähenee kaasuttelu.
- vinkkejä
miten hiivaa saa vähennettyä jos sulla olis omakohtaisia kokemuksia. Super-ärsyttävää ja haluan siit eroon pikaisesti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 885516
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113047Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv892958Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232584Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328