Paras skitta IKINÄ!!

Jykke

Tilasin Thomannilta Harley Benton-merkkisen, hieman yli 100e(sata euroa!!!) maksavan telecasterin. Omistan myöskin aidon telen jenkkimallia-75 ja Gibson LP:n SB-65(matkan varrella parhaimmillaan omistin 13 skittaa). Harleyn telekopsu on vähintäänkin yhtä hyvä kuin tuo aito(lue:parempi) ja ehkäpä soittotatsiltaan iisimpi käsiteltävä. Mikit ovat dynaamisempia ja eivät kierrä niin herkästi kuin aidossani. Virityskoneistokin on aivan uskomattoman hyvä ja lujatekoinen sustainia antava satula lisää myöskin varmuutta virepuoleen. Tämä Benton on itse asiassa ainoa skeba mikä pitää noin täydellisesti virettä. Kaikki muut ovat vaatineet asenteluja ja paikkailuja kitarapajalla mutta enpä ole vielä Bentonin suhteen joutunut kohtaamaan siis MITÄÄN ongelmia. Ei voi kuin vain ihmetellä että miksi tuokin maksoi noin vähän?? Suunnitelmissa on ostaa vielä Yksi Harley Benton-strato koska muusikkoystäväni kehui sitä ja se on myös syrjäyttänyt hänen meksikostraton ykköspyssyn paikalta. Ihmetellä täytyy myös täällä Harley Bentoneita pilkkaavia; eivät taida tietää mistä puhuvat. Jos kitara on halpa niin on jokseenkin katu-uskottavaa kylläkin jos rupeaa sitä haukkumaan. Minä en kuulu niihin. Hyvä on hyvä ja tässä tapauksessa toi bentonin tele on paras skeba mitä olen ikinä soittanut.

70

13557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höhöö

      Kuin humalassa voi ihminen olla että menee tommosia kirjotteleen

    • sähäri

      Omistan viitisen Harleyta ja niillähän noi keikkahommat nykyään taittuu. Yhteishintaa niille kertyi about tuhat euroa, joten halvalla pääsin ja todella hyviä keppejä kaikki. Olen myöskin lukenut noita parjaavia kirjoitteluja. Antaa amatöörien ja skidien skrivailla. sitten kun ovat tehneet muutaman keikan niin voivat alkaa puhuu.

    • Juhana Herttua

      pilviin sentään mutta ilman ennakkoluuloja ne ovat yllättävän hyviä usein. En oikein itsekään aina ymmärrä tarinoita jonkun tunnetun kalliin merkin hyvyydestä ja ainutkertaisuudesta. Kokeilemistani HB:stä lähtisin keikalle jokaisen kanssa.

      • asdfa

        Jaa, no on mullakin huonoja kokemuksia joistain kalliimmista mutta kaikki harleyt mitä olen kokeillut ovat olleet kyllä syvältä. En saa niistä otetta...Kyllä sooloilu on varsin tuskaista hommaa harrikalla. Eräs tuttavani on noita halvempia kitaroita tutkiskellut enemmänkin, jotkut ovat ihan oikeasti tehty lastulevystä, toisissa on käytetty jopa seitsemää eri puuta ja nämä todellakin vaikuttavat saundiin ja käsiteltävyyteen. Ja juuri tuo laadunvalvonta kusee, toinen asia on se että niitä ei tee ammattitaitoiset henkilöt ja osat on halvimpia mahdollisia. Siltikin näistä toisinaan löytyy niitä hyviä yksiöitä kuten sanottua. Ja kuten sanottua toisinaan kalliimmissakin vehkeissä pääsee susia markkinoille. Siksi onkin varsin hyvä kokeilla skittaa ennen ostoa. Itse olen kohtuu pitkään soittanut ja nähnyt monenlaisia kitaroita ja omistanutkin, en silti koskaan ole kamafriikki ollut mutta on se ihan eriasia soittaa kunnon pelillä, varsinkin kun soitetaan haastavampaa musaa, mutta tämä kyllä pätee missä tahansa menossa. On varsin turhauttavaa kun kitarassa ei ole sustainia, kaula on kiero, mikit on paskat, vibraa kun vingauttaa on kitara epävireessä, skitta ei kestä mitään ja niin joo ei joo ei...Vähän niinkuin laadukkaat kengät mitkä ostin, käytin kesät talvet 5vuotta ja kesti, sitten erehdyin ostamaan halvat, käytin puolvuotta ja hajosi. Kyllä kun laatua ostaa (kokeilee toki ensin, sovitanhan kengätkin ennen ostoa), niin se hankinta hinta voi olla kova kirpaisu alkuun mutta vuosien saatossa varmasti maksaa itsensä takaisin, ja kitaroissa saa enemmän irti......................


      • zczxczx
        asdfa kirjoitti:

        Jaa, no on mullakin huonoja kokemuksia joistain kalliimmista mutta kaikki harleyt mitä olen kokeillut ovat olleet kyllä syvältä. En saa niistä otetta...Kyllä sooloilu on varsin tuskaista hommaa harrikalla. Eräs tuttavani on noita halvempia kitaroita tutkiskellut enemmänkin, jotkut ovat ihan oikeasti tehty lastulevystä, toisissa on käytetty jopa seitsemää eri puuta ja nämä todellakin vaikuttavat saundiin ja käsiteltävyyteen. Ja juuri tuo laadunvalvonta kusee, toinen asia on se että niitä ei tee ammattitaitoiset henkilöt ja osat on halvimpia mahdollisia. Siltikin näistä toisinaan löytyy niitä hyviä yksiöitä kuten sanottua. Ja kuten sanottua toisinaan kalliimmissakin vehkeissä pääsee susia markkinoille. Siksi onkin varsin hyvä kokeilla skittaa ennen ostoa. Itse olen kohtuu pitkään soittanut ja nähnyt monenlaisia kitaroita ja omistanutkin, en silti koskaan ole kamafriikki ollut mutta on se ihan eriasia soittaa kunnon pelillä, varsinkin kun soitetaan haastavampaa musaa, mutta tämä kyllä pätee missä tahansa menossa. On varsin turhauttavaa kun kitarassa ei ole sustainia, kaula on kiero, mikit on paskat, vibraa kun vingauttaa on kitara epävireessä, skitta ei kestä mitään ja niin joo ei joo ei...Vähän niinkuin laadukkaat kengät mitkä ostin, käytin kesät talvet 5vuotta ja kesti, sitten erehdyin ostamaan halvat, käytin puolvuotta ja hajosi. Kyllä kun laatua ostaa (kokeilee toki ensin, sovitanhan kengätkin ennen ostoa), niin se hankinta hinta voi olla kova kirpaisu alkuun mutta vuosien saatossa varmasti maksaa itsensä takaisin, ja kitaroissa saa enemmän irti......................

        Mä olen kuullut kitaran rakentajilta että sillä ei nyt ole hirveästi väliä onko body 3 vai 7 palasta tehty. Jos eroa ei kuule korvalla niin sellaista ei ole. Turha siitä soinnista on päätelmiä katsomalla tehdä. Kyseessä voi olla pelkkä myyntipuhe jolla yritetään nostaa kalliimpi hintaisten kitaroiden menekkiä.


      • asfaa
        zczxczx kirjoitti:

        Mä olen kuullut kitaran rakentajilta että sillä ei nyt ole hirveästi väliä onko body 3 vai 7 palasta tehty. Jos eroa ei kuule korvalla niin sellaista ei ole. Turha siitä soinnista on päätelmiä katsomalla tehdä. Kyseessä voi olla pelkkä myyntipuhe jolla yritetään nostaa kalliimpi hintaisten kitaroiden menekkiä.

        Keneltäs kitaranrakentajilta olet kuullut? Olen kuullut aivan muuta, esimerkiksi ruokankaan äijältä (puhuin asiasta pitkään). Lisäksi puun suhteen ollaan hyvin tarkkoja ammattilaispajoilla. Totta on se että jos korvalla ei kuule eroa, ja on toki aika vaikeaa sanoa mistä paska saundi johtuu, todennäköisesti silti puu ja sen laatu vaikuttaa suuresti.


      • asdfa
        zczxczx kirjoitti:

        Mä olen kuullut kitaran rakentajilta että sillä ei nyt ole hirveästi väliä onko body 3 vai 7 palasta tehty. Jos eroa ei kuule korvalla niin sellaista ei ole. Turha siitä soinnista on päätelmiä katsomalla tehdä. Kyseessä voi olla pelkkä myyntipuhe jolla yritetään nostaa kalliimpi hintaisten kitaroiden menekkiä.

        Ja kerroppa vielä miten pitkään olet soitellut, ja tosiaan kitaran rakentajien nimiä olisi kiva tietää? Flaxwoodikin esimerkiksi kehitteli pitkään uudenlaista materiaalia, huvikseenko jos kerran ei vaikuta?


      • asdfa
        asdfa kirjoitti:

        Ja kerroppa vielä miten pitkään olet soitellut, ja tosiaan kitaran rakentajien nimiä olisi kiva tietää? Flaxwoodikin esimerkiksi kehitteli pitkään uudenlaista materiaalia, huvikseenko jos kerran ei vaikuta?

        Nojoo vieläkin listtäköön että toki myyntipuhettakin on osa jne. Mutta kyyyllähän nuo asiat oikeastikkin vaikuttavat, ja kyllä voit kysyä tätä niin ammattisoittajilta kuin rakentajiltakin. Tietysti saundiin vaikuttaa niin moni muukin asia kuten mikit, vahvistin, efektit, oma tatsi, kielet jne jne jne...Sustainiin varmasti vaikuttaa suuresti puu kuitenkin. Ja kyllä noista kaikista syistä varmaan ammattilaiset suosivat jotain ihan muuta kuin harley bentonia tms.


      • zczx
        asdfa kirjoitti:

        Ja kerroppa vielä miten pitkään olet soitellut, ja tosiaan kitaran rakentajien nimiä olisi kiva tietää? Flaxwoodikin esimerkiksi kehitteli pitkään uudenlaista materiaalia, huvikseenko jos kerran ei vaikuta?

        Mitä mä nyt olen muusikoiden.net kitara rakennus palstaa seuraillut.

        Jos Flaxwood on hyvä niin miksei se ole saanut tunnustusta maailmalla ?


      • asfda
        zczx kirjoitti:

        Mitä mä nyt olen muusikoiden.net kitara rakennus palstaa seuraillut.

        Jos Flaxwood on hyvä niin miksei se ole saanut tunnustusta maailmalla ?

        Onhan flaxi jonkun verran saanutkin, en kyllä itse edes siitä diggaile mutta kuitenkin pitkään ovat kehitelleet ideaansa (sehän ei toki tee siitä hyvää mutta kertoo siitä että materiaalilla on väliä?). Flaxwoodin sivuilla on jotain infoa asiasta, soittamalla sitä saa lisää. Tietysti myös markkinointi vaikuttaa suosioon eipä sitä käy kiistäminen, mutta se ei tee asiasta hyvää. Mutta materiaali ja sen laatu kyllä vaikuttavat varmasti sointiin selvä se.


      • rakentaja
        asfaa kirjoitti:

        Keneltäs kitaranrakentajilta olet kuullut? Olen kuullut aivan muuta, esimerkiksi ruokankaan äijältä (puhuin asiasta pitkään). Lisäksi puun suhteen ollaan hyvin tarkkoja ammattilaispajoilla. Totta on se että jos korvalla ei kuule eroa, ja on toki aika vaikeaa sanoa mistä paska saundi johtuu, todennäköisesti silti puu ja sen laatu vaikuttaa suuresti.

        skitan soundiin vaikuttaa eniten seuraavat asiat:
        mikit, satula ja virityskoneisto. Itse puumaterialla ja kuinka monesta palasesta se on koottu, ei ole väliä soundillisesti.
        Mainitsemasi soitinrakentaja on muuten huonossa huudossa ollut jo pitkään. Teetättänyt monille huonoja tekeleitä. Asiasta on keskusteltu paljon jo tuolla muusikoiden.net-palstalla.


      • "ammattilainen"
        asdfa kirjoitti:

        Nojoo vieläkin listtäköön että toki myyntipuhettakin on osa jne. Mutta kyyyllähän nuo asiat oikeastikkin vaikuttavat, ja kyllä voit kysyä tätä niin ammattisoittajilta kuin rakentajiltakin. Tietysti saundiin vaikuttaa niin moni muukin asia kuten mikit, vahvistin, efektit, oma tatsi, kielet jne jne jne...Sustainiin varmasti vaikuttaa suuresti puu kuitenkin. Ja kyllä noista kaikista syistä varmaan ammattilaiset suosivat jotain ihan muuta kuin harley bentonia tms.

        eläs nyt yleistä. J.Nikun kanssa ollaan jo pitkä tovi käytetty HB:n stratoja. Parempi soittotatsi kuin aidoissa ja muissa kopsuissa. Lisäksi esim.studiossa toimivat pienemmillä volumeilla paljon paremmin. Jotenkin lämpimämmät soundit.
        Me olemme ammattilaisia. Sinä?


      • paskan jauhaminen
        asdfa kirjoitti:

        Jaa, no on mullakin huonoja kokemuksia joistain kalliimmista mutta kaikki harleyt mitä olen kokeillut ovat olleet kyllä syvältä. En saa niistä otetta...Kyllä sooloilu on varsin tuskaista hommaa harrikalla. Eräs tuttavani on noita halvempia kitaroita tutkiskellut enemmänkin, jotkut ovat ihan oikeasti tehty lastulevystä, toisissa on käytetty jopa seitsemää eri puuta ja nämä todellakin vaikuttavat saundiin ja käsiteltävyyteen. Ja juuri tuo laadunvalvonta kusee, toinen asia on se että niitä ei tee ammattitaitoiset henkilöt ja osat on halvimpia mahdollisia. Siltikin näistä toisinaan löytyy niitä hyviä yksiöitä kuten sanottua. Ja kuten sanottua toisinaan kalliimmissakin vehkeissä pääsee susia markkinoille. Siksi onkin varsin hyvä kokeilla skittaa ennen ostoa. Itse olen kohtuu pitkään soittanut ja nähnyt monenlaisia kitaroita ja omistanutkin, en silti koskaan ole kamafriikki ollut mutta on se ihan eriasia soittaa kunnon pelillä, varsinkin kun soitetaan haastavampaa musaa, mutta tämä kyllä pätee missä tahansa menossa. On varsin turhauttavaa kun kitarassa ei ole sustainia, kaula on kiero, mikit on paskat, vibraa kun vingauttaa on kitara epävireessä, skitta ei kestä mitään ja niin joo ei joo ei...Vähän niinkuin laadukkaat kengät mitkä ostin, käytin kesät talvet 5vuotta ja kesti, sitten erehdyin ostamaan halvat, käytin puolvuotta ja hajosi. Kyllä kun laatua ostaa (kokeilee toki ensin, sovitanhan kengätkin ennen ostoa), niin se hankinta hinta voi olla kova kirpaisu alkuun mutta vuosien saatossa varmasti maksaa itsensä takaisin, ja kitaroissa saa enemmän irti......................

        "jotkut ovat ihan oikeasti tehty lastulevystä"

        heh, heh, hah, hah, hou, hou, hoo, hi, hi, hi, haa, haa ja LOL LOL LOL.

        Tiedätkö sinä saatanan urpo (mother fucking son of a bitch) edes mitä LASTULEVY oikeasti on? Luuletko tosissas, että joku uskoo noihin sinun juttuihisi?

        Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan se, että tämä asdfa-urpo on vastaamassa joka ikiseen HB-aiheiseen juttuun haukkumalla HB:tä noilla naurettavilla väitteillään.

        Tää asdfa ei takuulla osaa edes soittaa kitaraa, kun on se NIIN vaikeeta halvalla kitaralla. Oikeat kitaristit saa siedettävää musaa aikaiseksi ihan millä tahansa paskakepillä, ne soittaa eikä urputa turhasta. Tutustu vaikka Jeff Beckiin ja selvitä, minkälaisella kitaralla Beck aloitti ja kuuntele sitten Beckology-kokoelmalta, miltä se kuullosti. Ehkä sitten opit arvostamaan soittotaitoa ton kamafriikkiyden sijasta.


      • Juhana Herttua
        "ammattilainen" kirjoitti:

        eläs nyt yleistä. J.Nikun kanssa ollaan jo pitkä tovi käytetty HB:n stratoja. Parempi soittotatsi kuin aidoissa ja muissa kopsuissa. Lisäksi esim.studiossa toimivat pienemmillä volumeilla paljon paremmin. Jotenkin lämpimämmät soundit.
        Me olemme ammattilaisia. Sinä?

        täytyy sanoa. Skidinä oli ennakkoluuloja oikein kunnolla mutta ne ovat vuosien saatossa karsiutuneet pois ja en enää katso missä kitara on tehty ja mikä sen hinta on. Avoin mieli auttaa säästämään monasti aika paljon rahaa.

        Itse olen soittanut 8-vuotiaasta ja käynyt läpi 60-luvut ja 70-luvut kaikkine lankkuineen ja musiikkilajeineen sisältäen säröt ja säröttömät. Keikkaillut 16 vuotiaasta. Myöhemmin laajentanut akustisiin ja flamencoon ja tykkään soitella millä vaan kitaraksi kutsuttavalla soittimella keikoilla ja studiolla edelleenkin mitä vaan musiikkia. Nyt on soitettu 40 vuotta. Viulu, banjo, tinwhistlet ja buzuki menevät jotenkin. Vieläkään en ole oppinut musiikista, tunteesta ja musiikin synergiasta jonkun kansan syvimpään olemukseen riittävästi.
        Ehkä, niinkuin eräällä tavalla sanoit, pitäisi keskittyä enemmän soittamiseen ja ko. soitettavan biisin "syvimpään olemukseen" kuin soittopeliin jonka on vain oltava riittävän hyvä tulkitsemiseen. Suurin osa HB:stä on.
        Ainakin minimaalisin muutoksin. Ja tässä ei vielä puhuttu hinnasta.


      • Juhana Herttua
        Juhana Herttua kirjoitti:

        täytyy sanoa. Skidinä oli ennakkoluuloja oikein kunnolla mutta ne ovat vuosien saatossa karsiutuneet pois ja en enää katso missä kitara on tehty ja mikä sen hinta on. Avoin mieli auttaa säästämään monasti aika paljon rahaa.

        Itse olen soittanut 8-vuotiaasta ja käynyt läpi 60-luvut ja 70-luvut kaikkine lankkuineen ja musiikkilajeineen sisältäen säröt ja säröttömät. Keikkaillut 16 vuotiaasta. Myöhemmin laajentanut akustisiin ja flamencoon ja tykkään soitella millä vaan kitaraksi kutsuttavalla soittimella keikoilla ja studiolla edelleenkin mitä vaan musiikkia. Nyt on soitettu 40 vuotta. Viulu, banjo, tinwhistlet ja buzuki menevät jotenkin. Vieläkään en ole oppinut musiikista, tunteesta ja musiikin synergiasta jonkun kansan syvimpään olemukseen riittävästi.
        Ehkä, niinkuin eräällä tavalla sanoit, pitäisi keskittyä enemmän soittamiseen ja ko. soitettavan biisin "syvimpään olemukseen" kuin soittopeliin jonka on vain oltava riittävän hyvä tulkitsemiseen. Suurin osa HB:stä on.
        Ainakin minimaalisin muutoksin. Ja tässä ei vielä puhuttu hinnasta.

        tuohon virityksen muuttumiseen mikä tuntuu olevan jonkinlainen "kummitus". Itselläni ei vielä ole tullut vastaan kitaraa jota ei tarvitsisi virittää useampaan kertaan keikan kestäessä (siis puhutaan yli tunnin keikoista). Kaikki suurimmat kitaramerkit ovat olleet mukana. Virittäminen ei voi olla ongelma. Huiluäänillähän kitaran virittää 15 sekunnissa ja lisäksi sen saa parhaaseen keskimääräiseen vireeseen.


      • asdfa
        Juhana Herttua kirjoitti:

        tuohon virityksen muuttumiseen mikä tuntuu olevan jonkinlainen "kummitus". Itselläni ei vielä ole tullut vastaan kitaraa jota ei tarvitsisi virittää useampaan kertaan keikan kestäessä (siis puhutaan yli tunnin keikoista). Kaikki suurimmat kitaramerkit ovat olleet mukana. Virittäminen ei voi olla ongelma. Huiluäänillähän kitaran virittää 15 sekunnissa ja lisäksi sen saa parhaaseen keskimääräiseen vireeseen.

        Ei toki ole virittäminen ongelma, paitsi silloin kun menee kesken biisin epävireeseen joka on varsin rasittavaa, tätä sattuu kyllä paremmillakin (kitaroilla) varsinkin kun biisit kestää kymmentäminuutta ja vibraa käyttää riittävästi. Olen silti pystynyt esimerkiksi musicmanin axisilla soittamaan keikan jopa virittämättä, toki tarkistin biisien välissä, pysyi kuitenkin vireessä, ja oli sellanen tunnin setti varmaankin. Eikä tuo vire toki ole se ongelma ja kitarat usein on yksilöitä. Ehkä olen vain niin paska ja itsetuntoni on perseestä, silti soitan mielummin kalliimmilla vehkeillä (vaikkei niihin aina olisi edes varaa). Olen aikoinaan soittanut vaikka millä romuilla, kierokaulaisilla paskoilla ja niin edelleen. Mitä enemmän teen keikkaa sitä arvostan laatua myös kamoissa. Rassailen kitaraa muutenkin varsin usein. Koskaan en silti ole kamafriikki ollut enkä edes ole ennakkoluuloinen. Kokemukseni mukaan ja kuulemani mukaan (kyllä voidaan sanoa että olen ammattilainen sikäli kun elän soittamalla ja myös tuttavani koostuu enemmän tai vähemmän proo äijistä) niin kuitenkin harley bentonit joihin olen törmännyt ovat olleet syvältä, halpaa roinaa jotka eivät kestä ja rahat menevät näin ollen hukkaan, mutta varmasti löytyy poikkeuksiakin näistä. Ja toki ymmärrän ettei kaikilla ole varaa pistää 2000e kitaraan, alkuun varsinkaan, mutta sitten voi hankkia käytettyä ja niin edelleen. Kyllä sustainilla ja saundilla on väliä, ja siihen toki voi itsekkin vaikuttaa mutta...Satun vain arvostamaan laatua, arvostan myöskin (monen mielestä ylihintaista) käsityötä (en tarkoita runkkaamista), monet ostavat mielummin likuhihna kamaa kuin käsityötä juuri hinnan takia. Mutta en oikeastaan jaksa kirjoittaa tästä enempää. Kokemukseni vain on, kun ostaa laatua se kestää ja siitä on enemmän iloa monasti ja sen arvo säilyy. Pidemmällä tähtäimellä hyvä sijoitus. Ja jos mietitään globalisaatioa (joka kyllä liittyy tähänkin asiaan) niin en pidä sitä hyvänä asiana, ainakaan aina. Jos ei materiaaleilla ja komponenttien laadulla yms ole väliä niin ihmettelen vain miksei harley bentoneita käytä kaikki ja miksi monissa lehdissä on yleensäkkään kamaarvosteluja ja niin edelleen. Muistakaamme sili poikkeus vahvistaa säännön ja niin edelleen. Sekavaa tekstiä enkä jaksa tehdä edes kappalejakoja. Nyt voisin keskittyä siihen olennaiseen, joka on musiikki ja harjoitushan tekee mestarin (jos en jo olisi haha).


      • asdfas
        paskan jauhaminen kirjoitti:

        "jotkut ovat ihan oikeasti tehty lastulevystä"

        heh, heh, hah, hah, hou, hou, hoo, hi, hi, hi, haa, haa ja LOL LOL LOL.

        Tiedätkö sinä saatanan urpo (mother fucking son of a bitch) edes mitä LASTULEVY oikeasti on? Luuletko tosissas, että joku uskoo noihin sinun juttuihisi?

        Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan se, että tämä asdfa-urpo on vastaamassa joka ikiseen HB-aiheiseen juttuun haukkumalla HB:tä noilla naurettavilla väitteillään.

        Tää asdfa ei takuulla osaa edes soittaa kitaraa, kun on se NIIN vaikeeta halvalla kitaralla. Oikeat kitaristit saa siedettävää musaa aikaiseksi ihan millä tahansa paskakepillä, ne soittaa eikä urputa turhasta. Tutustu vaikka Jeff Beckiin ja selvitä, minkälaisella kitaralla Beck aloitti ja kuuntele sitten Beckology-kokoelmalta, miltä se kuullosti. Ehkä sitten opit arvostamaan soittotaitoa ton kamafriikkiyden sijasta.

        Ja mitä sinä pelle tiedät asiasta? Mitä todennäköisimmin soitan paljon paremmin kuin sinä ja aivan millä tahansa kitaralla vieläpä. Se on arvokasta mitä arvostetaan haha. Miksihän Beck sitten vaihtoi kitaraa, urpo? Mulla on mielipiteeni jotka olen perustanut omiin kokemuksiin, ja näihin kokemuksiin kuuluu soittaminen erilaisilla kitaroilla ja keskusteleminen muiden kanssa asioista. Se on ihan sama mihin uskot (te), mielipiteitä kieltämättä on erilaisia. Olen kuitenkin soittanut suhteellisen pitkään, ja käyttänyt useita tunteja päivässä soittoharjoituksiin ja nykyään jopa elän sillä niin tiedän ehkä jotain, tai ainakin luulen niin (niinkuin useimmat meistä). Mutta ehkäpä tällä ei nyt ole mitään vtun väliä, soittakoon kuka milläkin, mutta jos kysytte mun mielipidettä niin...Ja lisäksi olen keskustellut kitaranrakentajien (ammatikseen tekevien) kanssa näistä asioista, toki voi olla että mainostus heidän puoleltaan vaikuttaa asiaan, sitäpä ei käy kiistäminen. Ja tosiaan haaskaan täällä omaa ja muiden aikaa joten...LolLOLLOL...ikää 15wee? noh enpä itsekkään käyttäydy kovin aikusmaisesti. Ja olen jo useasti sanonut että EN ole kamafriikki, sori vaan, ja että olen soittanut useilla erimerkkisillä vehkeillä ja niin edelleen.


      • asdfa
        paskan jauhaminen kirjoitti:

        "jotkut ovat ihan oikeasti tehty lastulevystä"

        heh, heh, hah, hah, hou, hou, hoo, hi, hi, hi, haa, haa ja LOL LOL LOL.

        Tiedätkö sinä saatanan urpo (mother fucking son of a bitch) edes mitä LASTULEVY oikeasti on? Luuletko tosissas, että joku uskoo noihin sinun juttuihisi?

        Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan se, että tämä asdfa-urpo on vastaamassa joka ikiseen HB-aiheiseen juttuun haukkumalla HB:tä noilla naurettavilla väitteillään.

        Tää asdfa ei takuulla osaa edes soittaa kitaraa, kun on se NIIN vaikeeta halvalla kitaralla. Oikeat kitaristit saa siedettävää musaa aikaiseksi ihan millä tahansa paskakepillä, ne soittaa eikä urputa turhasta. Tutustu vaikka Jeff Beckiin ja selvitä, minkälaisella kitaralla Beck aloitti ja kuuntele sitten Beckology-kokoelmalta, miltä se kuullosti. Ehkä sitten opit arvostamaan soittotaitoa ton kamafriikkiyden sijasta.

        Ja pakko lisätä vielä etten suinkaan väheksy kaikkia halpis kitaroita, esimerkiksi squierilla on joitain varsin hyviä keppejä. Ja jos haluan ottaa ääriesimerkin kamafriikistä hehe niin Eric Johnson joka kuulemma kuulee eron piuhojenkin suhteen, noh pakkomielteensä kullakin. Tosin virtuoosimainen soittaja. Mutta jokainen tyylillään. Musiikinhan pitäisi olla se pääasia eikö?


      • Juhana Herttua
        asdfa kirjoitti:

        Ei toki ole virittäminen ongelma, paitsi silloin kun menee kesken biisin epävireeseen joka on varsin rasittavaa, tätä sattuu kyllä paremmillakin (kitaroilla) varsinkin kun biisit kestää kymmentäminuutta ja vibraa käyttää riittävästi. Olen silti pystynyt esimerkiksi musicmanin axisilla soittamaan keikan jopa virittämättä, toki tarkistin biisien välissä, pysyi kuitenkin vireessä, ja oli sellanen tunnin setti varmaankin. Eikä tuo vire toki ole se ongelma ja kitarat usein on yksilöitä. Ehkä olen vain niin paska ja itsetuntoni on perseestä, silti soitan mielummin kalliimmilla vehkeillä (vaikkei niihin aina olisi edes varaa). Olen aikoinaan soittanut vaikka millä romuilla, kierokaulaisilla paskoilla ja niin edelleen. Mitä enemmän teen keikkaa sitä arvostan laatua myös kamoissa. Rassailen kitaraa muutenkin varsin usein. Koskaan en silti ole kamafriikki ollut enkä edes ole ennakkoluuloinen. Kokemukseni mukaan ja kuulemani mukaan (kyllä voidaan sanoa että olen ammattilainen sikäli kun elän soittamalla ja myös tuttavani koostuu enemmän tai vähemmän proo äijistä) niin kuitenkin harley bentonit joihin olen törmännyt ovat olleet syvältä, halpaa roinaa jotka eivät kestä ja rahat menevät näin ollen hukkaan, mutta varmasti löytyy poikkeuksiakin näistä. Ja toki ymmärrän ettei kaikilla ole varaa pistää 2000e kitaraan, alkuun varsinkaan, mutta sitten voi hankkia käytettyä ja niin edelleen. Kyllä sustainilla ja saundilla on väliä, ja siihen toki voi itsekkin vaikuttaa mutta...Satun vain arvostamaan laatua, arvostan myöskin (monen mielestä ylihintaista) käsityötä (en tarkoita runkkaamista), monet ostavat mielummin likuhihna kamaa kuin käsityötä juuri hinnan takia. Mutta en oikeastaan jaksa kirjoittaa tästä enempää. Kokemukseni vain on, kun ostaa laatua se kestää ja siitä on enemmän iloa monasti ja sen arvo säilyy. Pidemmällä tähtäimellä hyvä sijoitus. Ja jos mietitään globalisaatioa (joka kyllä liittyy tähänkin asiaan) niin en pidä sitä hyvänä asiana, ainakaan aina. Jos ei materiaaleilla ja komponenttien laadulla yms ole väliä niin ihmettelen vain miksei harley bentoneita käytä kaikki ja miksi monissa lehdissä on yleensäkkään kamaarvosteluja ja niin edelleen. Muistakaamme sili poikkeus vahvistaa säännön ja niin edelleen. Sekavaa tekstiä enkä jaksa tehdä edes kappalejakoja. Nyt voisin keskittyä siihen olennaiseen, joka on musiikki ja harjoitushan tekee mestarin (jos en jo olisi haha).

        ärsyttämään sinua. Tuo "ammattilainen" vaan sanoi paljon asiaa kadehdittavan lyhyesti.

        Maailma muuttuu ja, kuten sanoit, globalisaatio ei aina ole hyväksi jos ajatellaan esim euroopan työpaikkojen säilymistä. Tuolla kaukaisissa maissa osataan nykyään tehdä hyvää laatua ja uskomattoman halvalla jos kysymyksessä on käsityöhön perustuva tavara.

        Juuri tuo "riittävän hyvä skitta" on se pointti jota halusin tuoda esille. Näkisin mielelläni että nuoremmat aloittelevat soittajat (joilta odotan myöhemmin hyviä kuunneltavia taidokkaita tunteen sisältäviä esityksiä) pystyisivät hankkimaan soittokelpoisen vehkeen niin edullisesti että heidän ei tarvitsisi siirtää kitarahankintaansa myöhemmäksi hinnan takia. Näin toteutuu nopeammin ja laajemmin tuo uuden kuunneltavan musiikin saaminen. Sitten myöhemmin saatuaan finanssipohjaa voi hommata mitä vaan.

        Siitä viritysjutusta, itse koen sen niin pienenä asiana että oli pakko skrivata pari sanaa.


      • Juhana Herttua
        asdfa kirjoitti:

        Ei toki ole virittäminen ongelma, paitsi silloin kun menee kesken biisin epävireeseen joka on varsin rasittavaa, tätä sattuu kyllä paremmillakin (kitaroilla) varsinkin kun biisit kestää kymmentäminuutta ja vibraa käyttää riittävästi. Olen silti pystynyt esimerkiksi musicmanin axisilla soittamaan keikan jopa virittämättä, toki tarkistin biisien välissä, pysyi kuitenkin vireessä, ja oli sellanen tunnin setti varmaankin. Eikä tuo vire toki ole se ongelma ja kitarat usein on yksilöitä. Ehkä olen vain niin paska ja itsetuntoni on perseestä, silti soitan mielummin kalliimmilla vehkeillä (vaikkei niihin aina olisi edes varaa). Olen aikoinaan soittanut vaikka millä romuilla, kierokaulaisilla paskoilla ja niin edelleen. Mitä enemmän teen keikkaa sitä arvostan laatua myös kamoissa. Rassailen kitaraa muutenkin varsin usein. Koskaan en silti ole kamafriikki ollut enkä edes ole ennakkoluuloinen. Kokemukseni mukaan ja kuulemani mukaan (kyllä voidaan sanoa että olen ammattilainen sikäli kun elän soittamalla ja myös tuttavani koostuu enemmän tai vähemmän proo äijistä) niin kuitenkin harley bentonit joihin olen törmännyt ovat olleet syvältä, halpaa roinaa jotka eivät kestä ja rahat menevät näin ollen hukkaan, mutta varmasti löytyy poikkeuksiakin näistä. Ja toki ymmärrän ettei kaikilla ole varaa pistää 2000e kitaraan, alkuun varsinkaan, mutta sitten voi hankkia käytettyä ja niin edelleen. Kyllä sustainilla ja saundilla on väliä, ja siihen toki voi itsekkin vaikuttaa mutta...Satun vain arvostamaan laatua, arvostan myöskin (monen mielestä ylihintaista) käsityötä (en tarkoita runkkaamista), monet ostavat mielummin likuhihna kamaa kuin käsityötä juuri hinnan takia. Mutta en oikeastaan jaksa kirjoittaa tästä enempää. Kokemukseni vain on, kun ostaa laatua se kestää ja siitä on enemmän iloa monasti ja sen arvo säilyy. Pidemmällä tähtäimellä hyvä sijoitus. Ja jos mietitään globalisaatioa (joka kyllä liittyy tähänkin asiaan) niin en pidä sitä hyvänä asiana, ainakaan aina. Jos ei materiaaleilla ja komponenttien laadulla yms ole väliä niin ihmettelen vain miksei harley bentoneita käytä kaikki ja miksi monissa lehdissä on yleensäkkään kamaarvosteluja ja niin edelleen. Muistakaamme sili poikkeus vahvistaa säännön ja niin edelleen. Sekavaa tekstiä enkä jaksa tehdä edes kappalejakoja. Nyt voisin keskittyä siihen olennaiseen, joka on musiikki ja harjoitushan tekee mestarin (jos en jo olisi haha).

        että kappalejaottelusta ja kirjoitusviheriöistä ei väliä kun teksti on ymmärrettävää...


      • Juhana Herttua
        rakentaja kirjoitti:

        skitan soundiin vaikuttaa eniten seuraavat asiat:
        mikit, satula ja virityskoneisto. Itse puumaterialla ja kuinka monesta palasesta se on koottu, ei ole väliä soundillisesti.
        Mainitsemasi soitinrakentaja on muuten huonossa huudossa ollut jo pitkään. Teetättänyt monille huonoja tekeleitä. Asiasta on keskusteltu paljon jo tuolla muusikoiden.net-palstalla.

        mutta olisin vielä lisännyt kielet. Kokeilimme joskus vuosia sitten tuota soundin muuttumista ja jos kaula ja runko vaan olivat riittävän tukevat niin ainoat mitkä todella vaikuttivat soundiin olivat mainitsemasi jutut. Teimme joskus aikaa sitten sähkiksen alumiinilatasta (6mm), joka kiersi puoliakustisen f-skitan kaltaisesti reunoja myöten, kaula oli toki puuta ja se soi ihan samalla lailla kuin mikä tahansa skitta missä oli justiinsa nuo mikit, satula, virityskoneisto ja kielet asennettuna pariin muuhun skittaan.


      • Baretta
        rakentaja kirjoitti:

        skitan soundiin vaikuttaa eniten seuraavat asiat:
        mikit, satula ja virityskoneisto. Itse puumaterialla ja kuinka monesta palasesta se on koottu, ei ole väliä soundillisesti.
        Mainitsemasi soitinrakentaja on muuten huonossa huudossa ollut jo pitkään. Teetättänyt monille huonoja tekeleitä. Asiasta on keskusteltu paljon jo tuolla muusikoiden.net-palstalla.

        huilu! Sähkökitarassa,niin kuin akustisessakin kitarassa (myös esim.basso,viulu,piano,rummut...),niin suurin ääneen/saundiin vaikuttava tekijä on nimen omaan PUU! Annat ihan väärää tietoa .Miksi vanhoissa laatu kitaroissa esim. Fendereissä,on niin maaginen saundi?Tai Stratovarius viulussa? Juuri siksi että silloin ovat oikeat soittimen rakentajat saaneet valita mistä puusta soitin oikein tehdään.Nykyään bisneksen huippu hyötymis filosofian aikana,ei ajatella muuta kuin,että mistä se on halvin tehdä,ja mistä saa suurimman voiton.Laitappa mainitsemasi mikit,satulat ja tallat,johonkin lastulevynpalaseen,niin kuulostellaan että miltä se kuulostaa.Sähkökitarakin on kaikesta huolimatta AKUSTINEN soitin,jossa puun sointi määrää miltä se kuulostaa. Se,että aistii eri hyvien kitaroiden saundien erot,vaatii kyllä sitten musiikillista lahjakkuutta jonkin verran ainakin.


      • Baretta
        asdfa kirjoitti:

        Ja pakko lisätä vielä etten suinkaan väheksy kaikkia halpis kitaroita, esimerkiksi squierilla on joitain varsin hyviä keppejä. Ja jos haluan ottaa ääriesimerkin kamafriikistä hehe niin Eric Johnson joka kuulemma kuulee eron piuhojenkin suhteen, noh pakkomielteensä kullakin. Tosin virtuoosimainen soittaja. Mutta jokainen tyylillään. Musiikinhan pitäisi olla se pääasia eikö?

        on kyllä ihan itsestään selvä asia,jos et kuule eroja piuhojen välillä,niin et ehkä ole kovin lahjakas soittaja.Mutta musiikki on tietysti se pääasia,siinä olet kyllä oikeassa.


      • voi sylvi
        Baretta kirjoitti:

        huilu! Sähkökitarassa,niin kuin akustisessakin kitarassa (myös esim.basso,viulu,piano,rummut...),niin suurin ääneen/saundiin vaikuttava tekijä on nimen omaan PUU! Annat ihan väärää tietoa .Miksi vanhoissa laatu kitaroissa esim. Fendereissä,on niin maaginen saundi?Tai Stratovarius viulussa? Juuri siksi että silloin ovat oikeat soittimen rakentajat saaneet valita mistä puusta soitin oikein tehdään.Nykyään bisneksen huippu hyötymis filosofian aikana,ei ajatella muuta kuin,että mistä se on halvin tehdä,ja mistä saa suurimman voiton.Laitappa mainitsemasi mikit,satulat ja tallat,johonkin lastulevynpalaseen,niin kuulostellaan että miltä se kuulostaa.Sähkökitarakin on kaikesta huolimatta AKUSTINEN soitin,jossa puun sointi määrää miltä se kuulostaa. Se,että aistii eri hyvien kitaroiden saundien erot,vaatii kyllä sitten musiikillista lahjakkuutta jonkin verran ainakin.

        ..AKUSTINEN SOITIN URPO!


      • asdfa
        voi sylvi kirjoitti:

        ..AKUSTINEN SOITIN URPO!

        Usein kun testaan sähkökitaroita, soitan niitä ensin ilman vahvistinta ja voin sanoa että näin tekee varsin monet. Voidaan ajatella että sähkökitara on kitara minkä saundia mikit vahvistaa (eikä asia tietenkään ole ihan näinkään mutta sinne päin kyllä). Ja kyllä suurin osa on sitä mieltä ollut että puu vaikuttaa sähkökitaran saundiin suuresti, mutta onko enemmistö aina sitten oikeassa niin...Siksipä luotankin pääasiassa omiin kokemuksiin, ja nämä tietysti on henkilkohtaisia. Mielipiteitä, ja totuuksia mulle, ei muille. Silti jos kysyy mun mielipidettä sanoisin että vaikuttaa se puu siihen saundiin, mutta en voi olla tästä 100%varma, miten voisinkaan. Olen sitäpaitsi soittaja, en soitinrakentaja.


      • asdfa
        rakentaja kirjoitti:

        skitan soundiin vaikuttaa eniten seuraavat asiat:
        mikit, satula ja virityskoneisto. Itse puumaterialla ja kuinka monesta palasesta se on koottu, ei ole väliä soundillisesti.
        Mainitsemasi soitinrakentaja on muuten huonossa huudossa ollut jo pitkään. Teetättänyt monille huonoja tekeleitä. Asiasta on keskusteltu paljon jo tuolla muusikoiden.net-palstalla.

        On selvää että mikit, satula ja virityskoneisto vaikuttaa saundiin suuresti. Mutta uskoisin kitaran perussaundin muodostuvan kokonaisuudesta, joista yhtenä tekijänä on puu. Mielestäni myös hyvä sähkökitara soi hyvin myös ilman vahvistinta, vaikka tietysti pääasia on se miltä se kuulostaa vahvistettuna. Uskoisin myös että sustainiin vaikuttaisi sellaiset asiat kuin puunlaatu ja monestako palasta seon tehty mutta...Olisi sinänsä mielenkiintoista testailla erilaisia juttuja ja mitkä vaikuttaa eniten saundiin tms. Kelles RK lienee tehnyt huonoja? Tai varmaan on tehnyt huonojakin mutta...Ja netissähän voi sanoa mitä vain. Tietämys ja tieto on sinänsä jo kiintoisa käsite, suurin osahan meistä tietää vaikka mitä, ja älykkäitäkin me kaikki olemme, ja niin edelleen. Ja miksi edes jauhaa tästä enää, mulla on kitarat joihin olen tyytyväinen ja pystyn hoitamaan hommani niillä. Mun on myöskään mahdotonta tietää miten paljon täällä kirjoittelevat ovat tehneet soitinrakennusta, puhuneet muiden tekijöiden kanssa, tai miten kauan ja paljon on soittaneet tai mitä tekee työkseen yleensäkkään. Se on yksi syy miksi netti, eritoten keskustelu palstat, on huono lähde informaatiolle. Yhden asian tästäkin silti opin, pitämään turpani kiinni nimittäin (siltikään sitä en tee, tai ainakaan muista pitkään). Ja opin oikeastaan senkin että pitäisi mielummin soittaa kun jauhaa tätä paskaa täällä, vaikka onhan tämä rentouttavaa ahhhhh,..,.


      • Juhana Herttua
        asdfa kirjoitti:

        On selvää että mikit, satula ja virityskoneisto vaikuttaa saundiin suuresti. Mutta uskoisin kitaran perussaundin muodostuvan kokonaisuudesta, joista yhtenä tekijänä on puu. Mielestäni myös hyvä sähkökitara soi hyvin myös ilman vahvistinta, vaikka tietysti pääasia on se miltä se kuulostaa vahvistettuna. Uskoisin myös että sustainiin vaikuttaisi sellaiset asiat kuin puunlaatu ja monestako palasta seon tehty mutta...Olisi sinänsä mielenkiintoista testailla erilaisia juttuja ja mitkä vaikuttaa eniten saundiin tms. Kelles RK lienee tehnyt huonoja? Tai varmaan on tehnyt huonojakin mutta...Ja netissähän voi sanoa mitä vain. Tietämys ja tieto on sinänsä jo kiintoisa käsite, suurin osahan meistä tietää vaikka mitä, ja älykkäitäkin me kaikki olemme, ja niin edelleen. Ja miksi edes jauhaa tästä enää, mulla on kitarat joihin olen tyytyväinen ja pystyn hoitamaan hommani niillä. Mun on myöskään mahdotonta tietää miten paljon täällä kirjoittelevat ovat tehneet soitinrakennusta, puhuneet muiden tekijöiden kanssa, tai miten kauan ja paljon on soittaneet tai mitä tekee työkseen yleensäkkään. Se on yksi syy miksi netti, eritoten keskustelu palstat, on huono lähde informaatiolle. Yhden asian tästäkin silti opin, pitämään turpani kiinni nimittäin (siltikään sitä en tee, tai ainakaan muista pitkään). Ja opin oikeastaan senkin että pitäisi mielummin soittaa kun jauhaa tätä paskaa täällä, vaikka onhan tämä rentouttavaa ahhhhh,..,.

        olla vääntämättä, pitäis näppis piilottaa...

        Mielestäni on hyvä että erilaiset ihmiset kirjoittavat tänne mielipiteitään. Niistähän sitten muodostuu (ehkä) se lähinnä oikeaa muistuttava yhteinen kokemus mitä taas joku joka vain lukee näitä voi hyödyntää. Kaikissa tapuksissa tiedon määrä kasvaa. Ja kuten sanoit, kaikki me olemme kauniita ja tiedämme kaiken ja olemme maailman parhaita soittajia, ehkä koko universumin mutta euroopan joka tapauksessa!

        Älä vaan lopeta kirjoittelua, minä ainakin haluaisin kuulla kaikki rehelliset mielipiteet.
        Kuten sanoit myös tämä on silloin tällöin ihan rentouttavaa ja saa välillä ihan hyviä idiksiä.


      • jore p usa telemies
        asdfa kirjoitti:

        Jaa, no on mullakin huonoja kokemuksia joistain kalliimmista mutta kaikki harleyt mitä olen kokeillut ovat olleet kyllä syvältä. En saa niistä otetta...Kyllä sooloilu on varsin tuskaista hommaa harrikalla. Eräs tuttavani on noita halvempia kitaroita tutkiskellut enemmänkin, jotkut ovat ihan oikeasti tehty lastulevystä, toisissa on käytetty jopa seitsemää eri puuta ja nämä todellakin vaikuttavat saundiin ja käsiteltävyyteen. Ja juuri tuo laadunvalvonta kusee, toinen asia on se että niitä ei tee ammattitaitoiset henkilöt ja osat on halvimpia mahdollisia. Siltikin näistä toisinaan löytyy niitä hyviä yksiöitä kuten sanottua. Ja kuten sanottua toisinaan kalliimmissakin vehkeissä pääsee susia markkinoille. Siksi onkin varsin hyvä kokeilla skittaa ennen ostoa. Itse olen kohtuu pitkään soittanut ja nähnyt monenlaisia kitaroita ja omistanutkin, en silti koskaan ole kamafriikki ollut mutta on se ihan eriasia soittaa kunnon pelillä, varsinkin kun soitetaan haastavampaa musaa, mutta tämä kyllä pätee missä tahansa menossa. On varsin turhauttavaa kun kitarassa ei ole sustainia, kaula on kiero, mikit on paskat, vibraa kun vingauttaa on kitara epävireessä, skitta ei kestä mitään ja niin joo ei joo ei...Vähän niinkuin laadukkaat kengät mitkä ostin, käytin kesät talvet 5vuotta ja kesti, sitten erehdyin ostamaan halvat, käytin puolvuotta ja hajosi. Kyllä kun laatua ostaa (kokeilee toki ensin, sovitanhan kengätkin ennen ostoa), niin se hankinta hinta voi olla kova kirpaisu alkuun mutta vuosien saatossa varmasti maksaa itsensä takaisin, ja kitaroissa saa enemmän irti......................

        halpis paska on HALPISPASKAA..


      • se viulu
        Baretta kirjoitti:

        huilu! Sähkökitarassa,niin kuin akustisessakin kitarassa (myös esim.basso,viulu,piano,rummut...),niin suurin ääneen/saundiin vaikuttava tekijä on nimen omaan PUU! Annat ihan väärää tietoa .Miksi vanhoissa laatu kitaroissa esim. Fendereissä,on niin maaginen saundi?Tai Stratovarius viulussa? Juuri siksi että silloin ovat oikeat soittimen rakentajat saaneet valita mistä puusta soitin oikein tehdään.Nykyään bisneksen huippu hyötymis filosofian aikana,ei ajatella muuta kuin,että mistä se on halvin tehdä,ja mistä saa suurimman voiton.Laitappa mainitsemasi mikit,satulat ja tallat,johonkin lastulevynpalaseen,niin kuulostellaan että miltä se kuulostaa.Sähkökitarakin on kaikesta huolimatta AKUSTINEN soitin,jossa puun sointi määrää miltä se kuulostaa. Se,että aistii eri hyvien kitaroiden saundien erot,vaatii kyllä sitten musiikillista lahjakkuutta jonkin verran ainakin.

        Italian Cremonassa tuskin on vuosisatoja sitten vaikuttanut suomalainen power-metal-pumppu. Stratovarius on kieltämättä hieno sanaleikki ja mainio bändinnimi. Ja onhan musiikki makuasia, toiset tykkäävät bändin musiikista, toiset eivät.


      • asdfa.
        Baretta kirjoitti:

        on kyllä ihan itsestään selvä asia,jos et kuule eroja piuhojen välillä,niin et ehkä ole kovin lahjakas soittaja.Mutta musiikki on tietysti se pääasia,siinä olet kyllä oikeassa.

        Käsitin tän jutun ihan väärin. Aloitin kitaran soiton vasta äskettäin ja sain mun kavverilta lainaan Harley Bantonin. Ja se on kylä tosi hyvä. Et sori...


    • eijaksaa

      TAidat olla sama apina joka täällä kirjoittelee harley bentoneista ihme tarinoita, mikä sun ongelma on? Harley bentonit on paskoja lastulevy kitaroita jotka ei kestä kovassa menossa, ei pidä virettä ja komponentit on halpis laatua ja tuotteissa ei ole laadunvalvontaa, työntekijät riisipalkalla vääntää kitaroita niistä mitään tietämättä. No ei tuokaan ihan paikkansa pidä mutta samanlaista paskaa kuin oma kirjoituksesi. Jos halpis kitarat olisi niin vitun hyviä niin miksei sitten kaikki käyttäisi niitä? Sanoppa ammattilainen joka käytää hbta?

      • Fast Eddie

        Ite en Harley Bentonin kitaroita tunne, mutta jos ketjun aloittaja on kitaraansa tyytyväinen, niin hyvä niin. Eikä halpa kitara ole todellakaan aina huono, itse soitin monta vuotta Epiphonen Les Paul kopiomallilla, ja mulle se riitti ihan hyvin, niin kotona, studiossa kuin keikoillakin. Harley Bentonista kirjotetaan niin paljon paskaa, ettei mikään kitara voi oikeesti olla niin huono. Harvalla meistä on varaa esim. aitoon Gibsonin Les Pauliin tms. Ja vielä harvempi meistä soittaa oikeesti niin hyvin, että voi sanoa sellasta ehdottomasti tarvitsevansa. Jos kitara tuntuu hyvältä, ni se on hyvä! Vaikka olis kuinka halpa!


      • Fast Eddie

        Pakko vielä vähän kommentoida...Minkä takia vedät tollaset pultit jos joku on skittaansa tyytyväinen? "Sanoppa ammattilainen joka käyttää hb:ta?" Mitä väliä sillä on? Kuulostaa siltä että sä et kauheesti ymmärrä musiikista. Jos ymmärtäisit, ni tajuisit sen että eri kitarat sopii eri ihmisille, ja se ei tee kenestäkään apinaa että tykkää Harley Bentonista. Jotkut nauttii soittamisesta niin aidosti, että ego ei oo kiinni siitä miten kallis keppi on. Kuulostat ite just sellaselta tyypiltä joka ostattaa isillä ekaks kitarakseen helvetin kalliin ESP:n Randy Rhoads-mallin(varmasti hyvä kitara), sitten otetaan tukeva haara-asento kotona peilin edessä, vedetään yks Em-sointu hirveellä säröllä, ja ollaan niin kovaa rokkaria että.


      • eijaksaa
        Fast Eddie kirjoitti:

        Pakko vielä vähän kommentoida...Minkä takia vedät tollaset pultit jos joku on skittaansa tyytyväinen? "Sanoppa ammattilainen joka käyttää hb:ta?" Mitä väliä sillä on? Kuulostaa siltä että sä et kauheesti ymmärrä musiikista. Jos ymmärtäisit, ni tajuisit sen että eri kitarat sopii eri ihmisille, ja se ei tee kenestäkään apinaa että tykkää Harley Bentonista. Jotkut nauttii soittamisesta niin aidosti, että ego ei oo kiinni siitä miten kallis keppi on. Kuulostat ite just sellaselta tyypiltä joka ostattaa isillä ekaks kitarakseen helvetin kalliin ESP:n Randy Rhoads-mallin(varmasti hyvä kitara), sitten otetaan tukeva haara-asento kotona peilin edessä, vedetään yks Em-sointu hirveellä säröllä, ja ollaan niin kovaa rokkaria että.

        Apina kommentti johtui siitä että topiikin aloittaja todennäköisesti on provo pelle. Harley bentoneista on kokoajan rustauksia täällä ,ei jaksa enää. Egolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko joku kitara laadukas vai ei. Luutavasti ymmärrän musiikista enemmän kuin sinä, mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan että ymmärtää musiikkia, tai luulee ymmärtävänsä. Olen toki soittanut heviä joskus ja rokkiakin nykyään tosin jazzia ja fuusiota sekä kantriakin jos tilataan. Olen soittanut monilla kitaroilla ja jotain niistä myös tiedän. Ensimmäinen kitarani oli landola, joka ei pitänyt virettä ja sillä oli varsin tuskaista soittaa, siltikin sitä tein useita tunteja päivässä. Pointti on se että kun on tarpeeksi hyvä kitara on sillä mukavampaa soittaa, sen arvo säilyy jos haluaa joskus sen vaihtaa, sillä voi soittaa enemmän, se pitää vireen ja niin edelleen. Tottakait se riippuu siitäkin mitä soittaa, jos renkuttaa sitä emollia tai muuta niin eipä siihen varmaan tarvita kummempia vermeitä, tosin ikävää on jos kesken renkuttelun menee vireestä. Ja tosiaankin ne "pultit" johtuu siitä että tämä topiikin aloittaja mitä todennäköisimmin on provo teinixi jolla on nyt varsin kivaa (ettet vain olisi sinä?). Kyllä jos haluaa soittaa haastavampaa settiä niin alkaa olla jo vähän väliä millä soittaa, kyllä kaikenlaisilla kitaroilla voi jotain räpeltää mutta...


      • Guitarman
        eijaksaa kirjoitti:

        Apina kommentti johtui siitä että topiikin aloittaja todennäköisesti on provo pelle. Harley bentoneista on kokoajan rustauksia täällä ,ei jaksa enää. Egolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko joku kitara laadukas vai ei. Luutavasti ymmärrän musiikista enemmän kuin sinä, mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan että ymmärtää musiikkia, tai luulee ymmärtävänsä. Olen toki soittanut heviä joskus ja rokkiakin nykyään tosin jazzia ja fuusiota sekä kantriakin jos tilataan. Olen soittanut monilla kitaroilla ja jotain niistä myös tiedän. Ensimmäinen kitarani oli landola, joka ei pitänyt virettä ja sillä oli varsin tuskaista soittaa, siltikin sitä tein useita tunteja päivässä. Pointti on se että kun on tarpeeksi hyvä kitara on sillä mukavampaa soittaa, sen arvo säilyy jos haluaa joskus sen vaihtaa, sillä voi soittaa enemmän, se pitää vireen ja niin edelleen. Tottakait se riippuu siitäkin mitä soittaa, jos renkuttaa sitä emollia tai muuta niin eipä siihen varmaan tarvita kummempia vermeitä, tosin ikävää on jos kesken renkuttelun menee vireestä. Ja tosiaankin ne "pultit" johtuu siitä että tämä topiikin aloittaja mitä todennäköisimmin on provo teinixi jolla on nyt varsin kivaa (ettet vain olisi sinä?). Kyllä jos haluaa soittaa haastavampaa settiä niin alkaa olla jo vähän väliä millä soittaa, kyllä kaikenlaisilla kitaroilla voi jotain räpeltää mutta...

        Lopettakaa jauhaminen! Harleyt ovat ihan helvetin hyviä ainakin mitä tohon hinta ja laatu-suhteeseen tulee. Ostin juuri puoliakustisen Es 355-kopion ja aivan yhtä hyvä kuin Gibsonin. Jykke tuskin on provo, ainakaan minun mielestä koska itsekin omaan pelkästään hyviä kokemuksia kyseisitä kitaroista.Piste


      • kiitos vaan

        Taidat olla sama apina, joka täällä haukkuu HB:tä eri nimimerkeillä.

        "Harley bentonit on paskoja lastulevy kitaroita"

        Sinä onneton teini, et edes tiedä, mitä lastulevy on. Mene raksalle töihin ja tule viisaammaksi. Yhtään HB:tä ei ole tehty lastulevystä. Rungot on useimmiten laminoitu useammasta massiivipuukappaleesta siinä, missä Fenderien ja Gibsonienkin rungotkin. Jos et usko niin ota puhalluslammppu esiin ja raaputa siitä fenkustas maalit pois.

        "Jos halpis kitarat olisi niin vitun hyviä niin miksei sitten kaikki käyttäisi niitä?"

        Siksi kun osa itseään kitaristeinä pitävistä on sinun kaltaisiasi idiootteja. Kyse on hinta-laatusuhteesta. Tietyllä tasolla soittaville HB on juuri sopiva instrumentti. Sitten on sellaisia kitaristeja niin kuin sinä, jotka kuvittelee osaavansa soittaa paremmin, jos lavassa lukee Fender tai Gibson.

        "Sanoppa ammattilainen joka käytää hbta?"

        Sano sinä joku ammattilainen, joka on yhtä persaukinen kuin ensimmäistä kitaraansa ostava teini. Ammattilaiset vähentää työkalumenonsa verotuksessa, joten ei ole mikään ongelma ostaa kallista merkkisointinta.


      • eijaksaa
        kiitos vaan kirjoitti:

        Taidat olla sama apina, joka täällä haukkuu HB:tä eri nimimerkeillä.

        "Harley bentonit on paskoja lastulevy kitaroita"

        Sinä onneton teini, et edes tiedä, mitä lastulevy on. Mene raksalle töihin ja tule viisaammaksi. Yhtään HB:tä ei ole tehty lastulevystä. Rungot on useimmiten laminoitu useammasta massiivipuukappaleesta siinä, missä Fenderien ja Gibsonienkin rungotkin. Jos et usko niin ota puhalluslammppu esiin ja raaputa siitä fenkustas maalit pois.

        "Jos halpis kitarat olisi niin vitun hyviä niin miksei sitten kaikki käyttäisi niitä?"

        Siksi kun osa itseään kitaristeinä pitävistä on sinun kaltaisiasi idiootteja. Kyse on hinta-laatusuhteesta. Tietyllä tasolla soittaville HB on juuri sopiva instrumentti. Sitten on sellaisia kitaristeja niin kuin sinä, jotka kuvittelee osaavansa soittaa paremmin, jos lavassa lukee Fender tai Gibson.

        "Sanoppa ammattilainen joka käytää hbta?"

        Sano sinä joku ammattilainen, joka on yhtä persaukinen kuin ensimmäistä kitaraansa ostava teini. Ammattilaiset vähentää työkalumenonsa verotuksessa, joten ei ole mikään ongelma ostaa kallista merkkisointinta.

        Lastulevy on erittäin tiheää, painavaa ja tasaista materiaalia, joka valmistetaan pienistä puunpaloista (mm. puulastuista tai sahanpurusta) ja liimasta tai muusta sideaineesta. Sitä käytetään halvempana ja vähemmän kestävänä umpipuun tai vanerin korvikkeena rakentamisessa ja huonekaluteollisuudessa.

        Lastulevyn valmistus alkaa puuosien kuivaamisesta, jonka jälkeen ne lajitellaan koon mukaan. Lastut liitetään toisiinsa lämmössä kovettuvalla liimalla. Lastujen ja liiman sekoitus sirotellaan kerroksittain levyaihioiksi ja puristetaan yhtenäiseksi levyksi kuumapuristimella. Tämän jälkeen levyt jäähdytetään ja reunat sahataan. Lopuksi levyt paloitellaan myyntikokoon, hiotaan ja lajitellaan.

        Niin...Mitähän tässä nyt on tietämistä sitten?


    • esp_666
      • höhöö

        Allekirjoitan edellisen. Kyllä ESP on viime vuosina noussut kitara valmistajien ehdottomaan kärkeen.


      • Randy Rhoads

        poju.


      • jahasta
        höhöö kirjoitti:

        Allekirjoitan edellisen. Kyllä ESP on viime vuosina noussut kitara valmistajien ehdottomaan kärkeen.

        sopivat meinaan vaan aloittelijoiden käsiin noi esp-kitarat. Kyllä kannattaa katsastaa bentonit ja yamahat ensteks. Sitten danelectron uusin pro-kitara on helvetin kova. Mutta älkää johdatelko ihmisiä harhaan noilla esp-kehuilla.


      • pilluperse
        jahasta kirjoitti:

        sopivat meinaan vaan aloittelijoiden käsiin noi esp-kitarat. Kyllä kannattaa katsastaa bentonit ja yamahat ensteks. Sitten danelectron uusin pro-kitara on helvetin kova. Mutta älkää johdatelko ihmisiä harhaan noilla esp-kehuilla.

        Siis Luuletsä että ESP on Muka joku HikiJannujen kitara?? Sitä käyttää noin tuhannet kuuluisat artistit!



        Ja pikkusenko Harley Bentonit on perseestä!


    • Jykke

      Lueskeltuani teidän kaikkien Harley Bentoneita mollaavia kirjoituksia voin vain sanoa tämän: takanani on varmasti n.2000 heitettyä keikkaa ja lukuisia kitaroita olen luukutellut milloin missäkin. Teistä paistaa läpi se, että olette vielä aloittelemassa taivaltanne. Näinollen voin hyväksyä mielipiteenne, koska teiltä yksinkertaisesti puuttuu kunnon kokemus asiasta.
      Mutta hankkikaa sitä ja nauttikaa soittamisesta!

      • kiitos vaan

        HB:n haukkujat palatkaa aiheeseen sitten kun olette soittaneet 30 vuotta kitaraa, niin kuin minä.

        Ja se vitun lastulevy, haluaisin nähdä yhdenkin kitaran, joka on ylipäätänsä tehty lastulevystä (ja on yhtä hyvä kuin HB).


      • kiitos vaan
        kiitos vaan kirjoitti:

        HB:n haukkujat palatkaa aiheeseen sitten kun olette soittaneet 30 vuotta kitaraa, niin kuin minä.

        Ja se vitun lastulevy, haluaisin nähdä yhdenkin kitaran, joka on ylipäätänsä tehty lastulevystä (ja on yhtä hyvä kuin HB).

        että mikä mikä tahansa HB on parempi kuin se Landolan akustinen, jolla minä 30 vuotta sitten opettelin soittamaan, joten lopettakaa HB:n mollaaminen varsinkin ensimmäisen kitaran ostamista harkitseville. Jos HB:llä ei opi soittamaan, niin ei sitten millään. Jos HB vie soittoinnostuksen, niin sen vie sitten yhtä hyvin mikä tahansa liiteristä haettu klapi tai Gibson Les Paul Heritage.


    • tytteli

      Kiva lukea että jotku arvostaa noitakin kitaroita. Olen kokeillut yhtä tuon merkkistä ja se tuntu paremmalta kuin vieressä ollut kymmenen kertaa kalliimpi vehje.
      Nyt kuitenkin jos voisitte auttaa mua; esim.mikä Harley on hinta-ja laatusuhteeltaan sitten paras? Mun pitäis hankkia uusi kitara pian koska en ole isäni gibsoniin niin tyytyväinen. Se on liian painava ja sormet siinä menee.

      • randy rockhard

      • rocker

      • Aatu
        rocker kirjoitti:

        Ja sekö mielestäsi tekee siitää hyvän. Siinä on huono pajusta rakennettu kaula!
        KOKEILKAA NYT EDES NIITÄ KITAROITA!!!!
        PALAA KÄPY!

        Elähän nyt poju noin lämpene noista jutuista. Ota itse benttoni kouraan ja yllätyt. Ei voi muuten mitään että sinusta tulee ihan sellainen kuva että et pahemmin osaa soittaa. Sori nyt vaa.


      • randy rockhard
        rocker kirjoitti:

        Ja sekö mielestäsi tekee siitää hyvän. Siinä on huono pajusta rakennettu kaula!
        KOKEILKAA NYT EDES NIITÄ KITAROITA!!!!
        PALAA KÄPY!

        Noi nyt on vaan sellasia joita saattaisin harkita hommaavani pelkän tuoteselosteen perusteella. Eipä mulla nyt todellista tarvetta millekään benttonille tai uudelle kitaralle yleensäkään. Ihan huvin vuoksi vaan. Eihän noi nyt niin kalliita ole.


    • Aatu

      Jepulisskinkkura! ei noi tosiaan huonoja ole. Kopsukitaroista parhaimpia ja esim.Tokait ei pääse lähellekään. Ja sit nää ESP:t ja Jacksonit sun muut paskat. Hevimiehet ei osaa soittaa ku semmosilla jois ne kielet on mahd.alhaalla ja kaula litteä kuin niitten aivot.

      • hevimies

        Olen varmasti juuri noita hevimiehiä joita tarkoittanet. En soita jacksonilla jms. mutta harley bentonin les paul-kopiolla kuitenkin. Jouduin kyllä vaihtamaan siihen uuden satulan mutta muuten toimii hyvin. Eikä muuten ole kovin litteä kaula.


      • guitaristi
        hevimies kirjoitti:

        Olen varmasti juuri noita hevimiehiä joita tarkoittanet. En soita jacksonilla jms. mutta harley bentonin les paul-kopiolla kuitenkin. Jouduin kyllä vaihtamaan siihen uuden satulan mutta muuten toimii hyvin. Eikä muuten ole kovin litteä kaula.

        Onko sitten halko vai millanen ?


      • rocker

        Juurikin näin harleyt on parempia kuin tokait gibsonit ja jacksonit. Et voi jumalauta olla tosissas! Luultavasti voit lähes kahden viikon soitto kokemuksellasi kertoa paljon muitakin hienoja asioita harrikoista, mutta olen myös itse testannut nuita harrikoita ja voin sanoa, että ei niissä ole kyllä mitään taikaa. Samanlaisia sahajauho keppejä kuin muutkin 100 euron karahkat on! Kokeileppa huvikses jotain oikeata kitaraa musiikki liikkeessä ja kirjottele sitten näitä evankeliumejas vähän hillitympään sävyyn!


      • Aatu
        rocker kirjoitti:

        Juurikin näin harleyt on parempia kuin tokait gibsonit ja jacksonit. Et voi jumalauta olla tosissas! Luultavasti voit lähes kahden viikon soitto kokemuksellasi kertoa paljon muitakin hienoja asioita harrikoista, mutta olen myös itse testannut nuita harrikoita ja voin sanoa, että ei niissä ole kyllä mitään taikaa. Samanlaisia sahajauho keppejä kuin muutkin 100 euron karahkat on! Kokeileppa huvikses jotain oikeata kitaraa musiikki liikkeessä ja kirjottele sitten näitä evankeliumejas vähän hillitympään sävyyn!

        Nyt olet kyllä monessakin suhteessa väärässä. Olen jo soitellut ennen sinun syntymääsi ja minulla on varmasti enemmän tietoa ja taitoa vrt.sinuun.
        Bentonit eivät ole mistään sahajauhoista tehtyjä vaan ihan laatukamaa. Ovat halpoja muista syistä kuin mitä laatuun tulee. Laatu nimittäin kauttaaltaan on ihan jees. Ja itse voisit kyllä hiukan miettiä mihin sävyyn tänne kirjoittelet vai osuinkos arkaan paikkaan ;)


      • --t20p12p15--
        Aatu kirjoitti:

        Nyt olet kyllä monessakin suhteessa väärässä. Olen jo soitellut ennen sinun syntymääsi ja minulla on varmasti enemmän tietoa ja taitoa vrt.sinuun.
        Bentonit eivät ole mistään sahajauhoista tehtyjä vaan ihan laatukamaa. Ovat halpoja muista syistä kuin mitä laatuun tulee. Laatu nimittäin kauttaaltaan on ihan jees. Ja itse voisit kyllä hiukan miettiä mihin sävyyn tänne kirjoittelet vai osuinkos arkaan paikkaan ;)

        No sanokaas nyt niitä malleja mitä olette todenneet hyväksi.


      • rocker
        --t20p12p15-- kirjoitti:

        No sanokaas nyt niitä malleja mitä olette todenneet hyväksi.

        Soitto kokemusta on kyllä kertynyt jo se yli 10 vuotta ja voisin väittää että osaan jonkin verran soittaakin ja olisi munkin mielestä hauska kuulla mikä harrikka on muka nuin hyvä, että sitä kannattaa alkaa täällä julistamaan maailman parhaaksi. Itsehän kokeilin sitä hbl500 les paul mallia. Kaula oli kiero, ylä satula liian syvään sahattu, mikit oli TODELLA kierto herkät, potentiometrit rahisivat ja mikki switchillä ei ollut mitään merkitystä lisäksi nauhat olivat alkaneet muuttumaan vihreiksi?!?!? ainiin ja ne kaulan upotukset oli tehty päin vittua.


      • voi voi
        rocker kirjoitti:

        Soitto kokemusta on kyllä kertynyt jo se yli 10 vuotta ja voisin väittää että osaan jonkin verran soittaakin ja olisi munkin mielestä hauska kuulla mikä harrikka on muka nuin hyvä, että sitä kannattaa alkaa täällä julistamaan maailman parhaaksi. Itsehän kokeilin sitä hbl500 les paul mallia. Kaula oli kiero, ylä satula liian syvään sahattu, mikit oli TODELLA kierto herkät, potentiometrit rahisivat ja mikki switchillä ei ollut mitään merkitystä lisäksi nauhat olivat alkaneet muuttumaan vihreiksi?!?!? ainiin ja ne kaulan upotukset oli tehty päin vittua.

        Miksi jauhat tuollaista paskaa?


      • rocker
        voi voi kirjoitti:

        Miksi jauhat tuollaista paskaa?

        Sanoin vain omista kokemuksistani harleyn kanssa.


      • voi voi
        rocker kirjoitti:

        Sanoin vain omista kokemuksistani harleyn kanssa.

        ..jauhoit paskaa.


      • rocker
        voi voi kirjoitti:

        ..jauhoit paskaa.

        Tästä lähtien en sitten anna mitään järkevää viestiä...
        Ilmeisesti tuntuu siltä, että kaveri ei tiedä mistään mitään. Mutta se on OK kodka te pellet voitte soittaa mitä haluatte!!!


      • tri sykerö
        rocker kirjoitti:

        Tästä lähtien en sitten anna mitään järkevää viestiä...
        Ilmeisesti tuntuu siltä, että kaveri ei tiedä mistään mitään. Mutta se on OK kodka te pellet voitte soittaa mitä haluatte!!!

        herkkä poju?


    • yökyöpeli

      mulla pari benttonia ja hyvin toimii

      • --t20p12p15--

        minkä mallisia ?
        millaset kaulat ?
        mikit ?
        sustain ?
        nauhat ?


    • lonnie

      toisen mielestä kuule paskakitarat voi olla parhaita kitaroita.Eikös danelectrokin ollut alkupräisin 50-luvulla halpa "postimyyntikitara"
      mikä nousi sitten hyvin suosituksi.... jotkut tykkää sen soundista.
      Itelläni on joku 70-luvun japsi romu , joka on mun mielestä paras saundisin kitara blues slide soittoon.

    • ---

      Olen kanssa testaillut HB:n lepaa eikä se ole millään lailla esim Tokain tai Epin kolme kertaa kalliimpia malleja huonompi.

      • hemuliaf

        Elikkäs Harley-Bentonien osat valmistetaan jkauko-idässä samoissa tehtaissa, kuin esim tokai ja muut (Näin minun on ainakin annettu käsittää).
        Nämäkitarat valmistetaan tällöin laadukkaampien merkkien "ylijäämä" osista, joten joukossta voi todellakin löytyä oikeita helmiä, mutta myös täysiä susia. Pienellä hakuammunnalla voi löytää harley bentoneista itselleen täydellisen kitaran,ja vaikka se ei olisikaan hyvä, sen voi (onneksi) palauttaa.
        Eli en yhtään epäile kirjoittajan saaneen loistavaa kitaraa 100 eurolla. Mitä taas tulee näihin parjaus kommentteihin, joita näkee enemmän kuin näitä kehumisia, niin niiden kirjoittajille on vain sttunut juuri tämmöinen susikappale. Olen sitä mieltä, että Harley Bentonit ovat hyviä aloittelija kitaroita ja loistavia hinta-laatu-suhteeltaan, vaikkakin yleisimmin näissäkin on ongelmana vireen säilyminen.


    • Musaskitaristi7854

      Hyvä provo.
      Kirjoituksesi kertoo jo paljon "ehkäpä soitto tatsiltaan iisimpi käsiteltävä" HB kuin aito tele :-) hiheijaaa...

      Jokainen soittaja tietää, että ne kitarat säädetään itelle sopivaksi ja aika tyhmää tuollaista sontaa kirjoittaa soittotatsista, jokaisen skitan saa huonoksi soittotatsiltaan jne. kun säätää sen päin v...tä.

      Mutta en tämän enempää tähän kirjoita kun on näin vanha ketjukin ja kirjoitin jo yhteen toiseen näistä HB:n skitoista.

      PS. Ja ne Mexicon stratot eivät ole parhaita stratoja, niissä laatu vaihtelee enmpi kuin kalliimmissa versioissa, mutta väitän että ovat kuitenkin HB:n paskaa paljon parempia (tämä tieto perustuu kokemukseen eikä mutuun).

      Mutta onhan se hyvä kirjoittaa paskaa täällä palstalla ja tiedän että monia HB:n omistajia ketuttaa nämä kirjoitukset (tiedän itekin paljon HB:n omistajia niin ystävä kuin muistakin piireistä ja vain kaksi tyyppiä on tyytyväisiä (ite myös yllättyny näistä kahdesta HB:sta että olivat ihan jeesh, loput onkin olleet sitten täyttä sontaa).

      Jos joku tykkää niin siittä vaan ja hyvä näin, pääasia että on tyytyväinen :-)

      • ....!

        Asiaa kirjoitat.

        Saa HB:sta todennäköisesti säätämällä ihan käyttökelpoisen pelin jos on tuuri ja on onnistunut hankkimaan hyvän yksilön. Voi myös saada pashkaakin kun HB:n laatu heittelee paljon.

        Eihän sille voi mitään jos jonkun mielestä Lada on parempi kuin Mersu. Sille jätkälle se on vain näin. Toiset tykkää tyttäristä ja toiset äideistä...


    • Rokkimies666

      Harley Bentonit ovat täyttä vitun paskaa........!!!!!! EI HELVETTI HAHAHAHAHAAA!!!! Vittu. Säästäkää ja ostakaa Fender tai Gibson.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe